Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Exact. Volbeat en Armin samen verkoopt echt geen Pinkpop dag uit. Net zo min dat Mumford and Sons dat doet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Exact. Volbeat en Armin samen verkoopt echt geen Pinkpop dag uit. Net zo min dat Mumford and Sons dat doet.
ongelofelijk...?
ik vind dit dus een regelrechte onderschatting van deze bands.

Daarbij, verkoopt zo'n dag ruim 50k a 55k+ tickets, is het ook al prima en vol genoeg op het terrein. (en nee, dat is niet uitverkocht idd, maar so what)
En dat aantal verkopen deze bands al snel, zeker op een dagje Pinkpop met nog wat subs die wat publiek trekken en wat NL acts die een zo'n dag een paar duizend man overhalen een dag te gaan.

Qua NL acts... Zie Borsato na die uitverkochte Kuip shows wel een sub spot Pinkpop pakken aankomend jaar btw...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Neuh. Eerder overschatting. Armin van Buuren is al jaren niet echt relevant meer in de dancewereld en voorbij gestreeft door een hoop nieuwe acts. Leuke gast maar denk niet dat hij een hoop volk een dagkaartje voor Pinkpop laat halen. Headliner of subheadliner is die echt niet meer.

Een Zwarte Cross headliner is ineens niet een jaar later een Pinkpop headliner. Zeker niet op een jubileum. Leuke sub maar niet meer dan dat.

Het meeste publiek dat Mumford wil zien heeft een Ziggodomekaartje. Exclusief op Pinkpop hadden ze misschien de dag uitverkocht maar nu zeker niet.

Sorry, maar Volbeat plus Armin en Mumford is imo gewoon zwak. Alleen FM is dan een goede exclusieve headliner.

En so what? Je jubileumjaar niet uitverkopen omdat je naast de grote vissen gevangen hebt is best een big deal imo....
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.669
1.999
Bij een co-headline constructie met Armin van Buuren denk ik eerder aan een andere band...

Maar even zonder dollen, denk dat Pinkpop een stuk beter af is met een act als the Chainsmokers als danceafsluiter in een co-headline constructie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
En so what? Je jubileumjaar niet uitverkopen omdat je naast de grote vissen gevangen hebt is best een big deal imo….
Klopt...
Maar naast big fish vissen kan je zo opvangen.

Van Buuren staat overigens op niet de minste festivals aankomend jaar. Op radio veel hits op zijn naam afgelopen tijd. Denk dat je je sterk vergist.

Overigens zijn er per dag (verwacht ik) circa 20 duizend dagkaarten. Neem van mij aan, die gaan er bij Mumford en Fleetwood allemaal uit. Stel Volbeat komt, zij verkopen met gemak 20k dagkaarten op zichzelf.

Dat is geen overschatting van mijn kant.
Denk dat je je feiten moet bijstellen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Ik denk dat je ongelijk hebt. We zullen het zien in maart.... maar mochten Volbeat en van Buuren idd headliner 3 zijn dan is dit imo iig qua headliners 1 van de zwakste Pinkpop programmas in jaren. Kan me niet voorstellen dat veel mensen 240 euro (of meer) hiervoor over hebben. Helemaal als je kijkt naar wat je voor dat geld bij de buren krijgt. En dat is al tegenvallend.

Ook ik verwacht dat ze wel een dik aantal weekendkaarten verkopen, maar dat heeft dan meer met het #ikbenerbijophetjubileum te maken dan met het programma. Alle dag en weekendkaarten zullen denk ik niet uitverkopen. Bij lange na niet.

De tijd zal het leren!
 

ronald1617899553

Playlistbediener
26 okt 2015
11
0
Een dag met Volbeat, Status Quo, Tenacious D... Ik teken ervoor.

Volbeat trekt idd snel 10 a 15k man. Ziggo Dome is altijd snel uitverkocht door ze.
Headliner waardig? Voor mij wel. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik vrees er echter voor dat de line-up aankomend jaar ondermaats gaat zijn. Hoop dat ik geen gelijk krijg maar de opties voor leuke acts zijn erg geslonken.

Wat leuke acts voor Pinkpop,
Underworld, skunk Anansie, the Prodigy, Robyn, White Lies, flogging Molly, Paul Kalkbrenner,

Ach een mens mag dromen toch..

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.845
Tuurlijk vergist Timmetje zich in de status van Armin van Buuren. Staat al sinds 2004 (!) in de top 5 van DJ mag. Wereldster. Hij neemt btw een korte pauze van 2 maandjes en komt dan weer met nieuw werk aan. En dat worden ongetwijfeld weer hits. Zou voor Pinkpop een prima dagafsluiter zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Tuurlijk vergist Timmetje zich in de status van Armin van Buuren. Staat al sinds 2004 (!) in de top 5 van DJ mag. Wereldster. Hij neemt btw een korte pauze van 2 maandjes en komt dan weer met nieuw werk aan. En dat worden ongetwijfeld weer hits. Zou voor Pinkpop een prima dagafsluiter zijn.

En heeft sinds 2011 niets relevants meer gedaan....

Armin van Buuren als dagafsluiter op Pinkpop 2019. Gekker moet het hier niet worden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dat Armin Van Buuren een grote naam is/was ga ik niet ontkennen hoor. Maar die had er dan toch beter gestaan op het moment dat hij meer 'in de picture' was. In de dancewereld zijn hits toch iets meer tijdsgebonden dan in veel andere genres. Nu heb je een nieuwe generatie hitmakers. Een Aviici/Kygo/Martin Garix, hoewel totaal niet iets wat ik zelf zou willen zien, was dan iets gepaster.

Volbeat vind ik trouwens wel heel goed op Pinkpop passen hoor. Zou een prima aanvulling zijn, met hun aanstekelijke en catchy/mainstream metal en hardrock. Perfect voor op noord. Headliner zie ik zelf niet zo voor me.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
Timmetje doet net alsof Tivoli en Zwarte Cross het grootste is wat Volbeat gedaan heeft, terwijl ze ook gewoon Ziggo Dome en Strijp-S uitverkopen.

Ik snap wel dat mensen ze eerder als sub zien maar ik zou ze zeker niet onrealistisch noemen als headliner. Want zou er dan geen enkele 'Ziggo Dome band' meer headliner kunnen zijn op Pinkpop?
Bij dit soort acts lijkt me het dagprogramma ook heel belangrijk om uit te verkopen. Sommige acts verkopen in hun eentje een festivaldag, bij andere acts hangt het ervan af wat er verder nog geprogrammeerd is. Ik snap dan niet dat er zo makkelijk gezegd wordt dat iets niet goed verkoopt gebaseerd op 1 zo'n act.

Als het waar is dat de derde headliner nog niet vast staat wordt de kans op Volbeat als headliner ook alleen maar groter denk ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Timmetje doet net alsof Tivoli en Zwarte Cross het grootste is wat Volbeat gedaan heeft, terwijl ze ook gewoon Ziggo Dome en Strijp-S uitverkopen.

Nee hoor. In een ander jaar met een andere headliner op de zaterdag hadden ze wellicht kunnen headlinen. Maar het rijtje Fleetwood Mac - Mumford and Sons - Volbeat/Armin is imo gewoon wat zwak.

En daarbij hebben ze in 2018 op Zwarte Cross en Tivoli en het voorprogramma van Guns 'n Roses gestaan. Imo is het dan vrij vlot om ze een jaar later Pinkpop te laten headlinen. Da's een beetje oververzadiging imo. En aangezien PP 2019 het tot dusver niet van exclusieve acts moet hebben zou dat imo gewoon een beetje zonde zijn.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Armin van Buren...

Kunnen we niet gewoon met elkaar afspreken dat dit soort vreselijke USB-jockeys alleen op Tomorrowland en Mysteryland mogen staan en we voor de rest van de festivals van die ongein af zijn?

Alleen elektronische acts die ook echt een live act hebben alsjeblieft (ik denk aan: Massive Attack, Underworld, Moderat, Daft Punk, Justice etc.)

Dat 'handjes in de lucht en klappen'-volk kan ik dus helemaal niks mee op een festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Kunnen we niet gewoon met elkaar afspreken dat dit soort vreselijke USB-jockeys alleen op Tomorrowland en Mysteryland mogen staan en we voor de rest van de festivals van die ongein af zijn?
Ik wil het graag afspreken...

(Maar pak in dit geval je USB stift maar.)
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Armin de grote dance afsluiter op Pinkpop? En dan denken dat hij helpt met het uitverkopen van die dag...?
HAHAHA!
Ik heb Armin van Buuren op 538 Koningsdag gezien samen met andere goeie artiesten voor 25 euro hahaha!
Daarnaast zien vrienden van mij hem vaker bij een of ander koningsdag feestje of The Flying Dutch.
Pinkpop zal met acts zoals Beyoncé, Justin Timberlake, Metallica, Ed Sheeran, P!NK moeten komen om de jeugd te willen trekken!
Maar deze acts zijn allemaal al zo goed als afgeschreven ;)
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Armin Van Buuren is een super goede dj...maar die is niet meer 'vernieuwend'genoeg voor een hoge spot.
Daar moet je een Kygo, Garrix,Major Lazer of Chainsmokers neerzetten.

Maar goed een weekend Paaspop wordt het sowieso voor mij. Super goede artiesten en leuke sfeer voor dat geld!
En merk dat veel mensen uit mijn omgeving de line-up van Pinkpop tot nu toe maar niet 'wow'vinden...ben benieuwd waar ze mee komen om dit goed te maken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken