Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nu de line up van Bospop bekend is en the Cure er niet tussenstaat hoop ik idd dat ze toch op pinkpop komen.
Er zijn nu 21 festivals bekend waar ze optreden en geen Nederland……kan me bijna niet voorstellen dat ze ons landje overslaan….
9 juni kan nog...
Maar moeten ze 2 dagen achter elkaar spelen. Ik vind het vreemd dat BKS The Cure niet heeft.
Laat maar komen hoor.

Wel vreemd dat zo'n aankondiging nog niet geweest is... Alsof Pinkpop ergens anders op wacht?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Op Eminem en Pink die eerst zouden headlinen. Denk na dat ze de deal met the Cure nu nog proberen te maken nadat Eminem en Pink niet meer kwamen spelen.

Zou wel mooi passen op het jubileum.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
jan heeft min of meer gezegd dat the cure op een ander festival staat.

dus laten we aub stoppen over the cure
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
jan heeft min of meer gezegd dat the cure op een ander festival staat.

dus laten we aub stoppen over the cure
Zolang het "slechts" een uitspraak van Jan is en The Cure nog géén NL datum heeft en ook nog 9 juni beschikbaar, kan er altijd nog verandering in komen.
Ik zie het als één plausibele optie, die niet eens heel slecht ontvangen zal worden...

We zullen zien? Geen idee hoe de vlag er bij hangt.
Het lijkt me wel een mooi moment om voor de kerstdagen nog één naam er uit te gooien.
De Gouden Tip misschien.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.688
The Cure is al afgeschreven voor Pinkpop; ga elkaar hier dus niet een nieuwe tegenvaller aanpraten....

Er zijn op dit moment nog maar twee NL-festivals die logisch in tourschema van The Cure passen: BKS en Lowlands. BKS wordt het niet, want dan zou het al bekend gemaakt zijn, en BKS gaat niet naast Kraftwerk een tweede 'legacy-act' als headliner boeken. Het wordt dus Lowlands.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.547
2.688
Het probleem van Pinkpop is dat Mojo/Livenation alles bepaald qua programmering en die hebben meerdere festivals te vullen en daarnaast ook nog flink wat zalen/stadions en evenemententerreinen. Daarnaast is er nog concurrentie van andere niet Mojo festivals. Dus dan is het lastig om jaarlijks een goed programma te hebben en moet je het doen met wat er bepaald wordt of mogelijk is.

Dit dus!
Maar wat dit jaar een wat lastig verhaal is is dat Mojo veel potentiële headliners in de festivalperiode op eigen shows wegzet. En dan hou je dus weinig verrassende headliners als Mumford&Sons, Editors en Underworld over die afgelopen jaren al op veel plaatsen te zien waren.
Mojo doet het dit jaar in de breedte op DTRH in ieder geval wel weer goed, maar juist Pinkpop moet het van de grote headliners hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
De Gouden Tip misschien.
Over Gouden Tip gesproken.
Een van mijn Gouden Tips, Status Quo kunnen we doorstrepen.
Ze zijn gisteren aangekondigd voor het Brabantse Strijen Rocks 14 juni (fyi met The Sweet).
Persoonlijk vind ik het een beetje jammer, vond het een 100% act voor het Pinkpop jubileum.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
The Cure is al afgeschreven voor Pinkpop; ga elkaar hier dus niet een nieuwe tegenvaller aanpraten….

Er zijn op dit moment nog maar twee NL-festivals die logisch in tourschema van The Cure passen: BKS en Lowlands. BKS wordt het niet, want dan zou het al bekend gemaakt zijn, en BKS gaat niet naast Kraftwerk een tweede ‘legacy-act’ als headliner boeken. Het wordt dus Lowlands.

Precies.
Wie het dan wel wordt? Geen idee meer.
Iig dus niet Muse, P!nk, Eminem, Kravitz, Springsteen, Bon Jovi, Sting, Phil Collins, Imagine Dragons, Ariane Grande, Rammstein of Metallica.
Misschien dan toch Maroon 5 of de Foos?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Processierups wrote:
The Cure is al afgeschreven voor Pinkpop; ga elkaar hier dus niet een nieuwe tegenvaller aanpraten….

Er zijn op dit moment nog maar twee NL-festivals die logisch in tourschema van The Cure passen: BKS en Lowlands. BKS wordt het niet, want dan zou het al bekend gemaakt zijn, en BKS gaat niet naast Kraftwerk een tweede ‘legacy-act’ als headliner boeken. Het wordt dus Lowlands.

Precies.
Wie het dan wel wordt? Geen idee meer.
Iig dus niet Muse, P!nk, Eminem, Kravitz, Springsteen, Bon Jovi, Sting, Phil Collins, Imagine Dragons, Ariane Grande, Rammstein of Metallica.
Misschien dan toch Maroon 5 of de Foos?
:Lenny komt gewoon hoor, doet meer festivals.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Gaat die genoegen nemen met een subplek als hij elders als main staat?

Ja, want elders staat hij op veel kleinere festivals dan op Pinkpop. Op grotere festivals staat Lenny wel vaker als sub geprogrammeerd.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Heb ik al die kleine festivals in NL met relatief grote namen eerdere jaren gewoon gemist of zijn er dit jaar ineens heel veel?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Bijna tijd voor Neil Young nieuws (eindelijk dan)...

Vanavond na 19 uur of morgen, weten we meer
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Vet!!!! Hoe meer festivals in mijn woonplaatje hoe beter.
1f600.svg

Same
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken