Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
393
135
Bron van Bartjuh blijkt dus gelijk te hebben.
Dan kunnen we nog wel even wachten op headliner drie want je kan niet iets bekendmaken dat er nog niet is natuurlijk.

Balen.

Knap gedaan van Bospop though.
Het zou toch echt bi-zar zijn als Pinkpop de derde headliner nog niet vast heeft liggen voor de 50e editie. De boeker van Hurricane/Southside heeft wel eens gezegd dat Headliners vaak al in september/oktober rond zijn. De headliners voor de 2019 editie van Hurricane waren in de week voor het Reeperbahn festival in Hamburg (18-21 september) geboekt. Afgelopen jaar een uitschieter voor de Monkeys. Dat was half december pas rond (maar die deden een hoop festivals dus iedereen zat in het zelfde schuitje). Dus waar vind je zo snel nog even een derde headliner??

Ik heb het idee dat de meeste grote festivals in Europa hun headliners rond hebben. Of er moet volgend jaar nog een grote act zijn die een festival tour aankondigt. Los van het feit dat het allemaal maar speculeren is heb ik toch het gevoel dat het niet helemaal lekker loopt voor Pinkpop dit jaar. En dat zou toch schandalig zijn als het ook nog eens om de 50e editie gaat....

In het beste geval heb je toch nog Ed Sheeran oid (niet iedereens smaak, maar qua naam en populariteit een prima headliner). Worst case scenario een "Hollandse dag" met Can'tsington en Borsato, etc.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
De volgende acts staan op Bospop en kun je daarmee denk ik voor PP afschrijven. Zitten paar bij die goed op PP hadden gepast

Nu loop je echt te hard van stapel hoor. Je probeert continu jezelf in te halen met het zo snel en zo vaak mogelijk "jammer voor pinkpop" gerichte berichten te plaatsen. Allemaal gebaseerd op gebakken lucht zolang er niks is bevestigd of ontkracht...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.374
5.063
Wat een paniek hier...

Die 3e headliner hebben ze gewoon binnen hoor. Pinkpop komt gewoon met een degelijke affiche

<headliner> - Mumford & Sons - Fleetwood Mac

Daaronder Lenny Kravitz, Bastille, The 1975, Bring Me The Horizon, Krezip, Kylie Minogue en nog een paar van die acts die je gewoon met potlood op kan schrijven. En voor <headliner> blijf ik voorlopig Eminem zeggen.
 

koppie233

Playlistbediener
26 jan 2016
26
2
Heel benieuwd naar de 3e headliner, maar ik hoop meer op Papa Roach, Parkway Drive, Frank Turner and the Sleeping Souls. Stiekem trouwens ook op Steve Aoki en the Wombats
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.548
6.223
Timmetje wrote:
De volgende acts staan op Bospop en kun je daarmee denk ik voor PP afschrijven. Zitten paar bij die goed op PP hadden gepast

Nu loop je echt te hard van stapel hoor. Je probeert continu jezelf in te halen met het zo snel en zo vaak mogelijk “jammer voor pinkpop” gerichte berichten te plaatsen. Allemaal gebaseerd op gebakken lucht zolang er niks is bevestigd of ontkracht…

Hoe bedoel je precies? Verwacht je dat de acts die op Bospop staan ook op Pinkpop kunnen staan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.548
6.223
Wat een paniek hier…

Die 3e headliner hebben ze gewoon binnen hoor. Pinkpop komt gewoon met een degelijke affiche

<headliner> – Mumford & Sons – Fleetwood Mac

Daaronder Lenny Kravitz, Bastille, The 1975, Bring Me The Horizon, Krezip, Kylie Minogue en nog een paar van die acts die je gewoon met potlood op kan schrijven. En voor <headliner> blijf ik voorlopig Eminem zeggen.

Denk het ook hoor (al weet ik Kravitz niet zeker omdat die al elders staat). Maar aangezien Bartjuh's bron volledig gelijk had over Bospop zou het best kunnen dat de headliner nog mist.... al acht ik zelf die kans ook best klein. Zou raar zijn.

Hoop wel op Kravitz nog op Pinkpop. En stiekem hoop ik ook dat the Specials daar nog komen spelen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.433
650
Heel benieuwd naar de 3e headliner, maar ik hoop meer op Papa Roach, Parkway Drive, Frank Turner and the Sleeping Souls. Stiekem trouwens ook op Steve Aoki en the Wombats
Ik kan je iig al zeggen dat Parkway Drive niet komt. Die staan al ergens anders vast. En denk niet dat ze meer dan 1 show van zo'n kaliber gaan doen.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.218
809
Maar aangezien Bartjuh’s bron volledig gelijk had over Bospop zou het best kunnen dat de headliner nog mist…. al acht ik zelf die kans ook best klein.

Inmiddels heb ik het van 2 verschillende kanten gehoord: Pinkpop is op dit moment nog niet rond met een 3e headliner. Dat is natuurlijk zowel problematisch alsook wel een beetje tekenend.

Het sluit overigens verder niet uit dat ze alsnog deze maand iets met The Cure regelen. Of ze gaan bijv. heel diep in de buidel tasten om Ed Sheeran op en neer te vliegen tussen zijn gigs in Spanje. Maar dit laatste is enkel giswerk van mij.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Hoe bedoel je precies? Verwacht je dat de acts die op Bospop staan ook op Pinkpop kunnen staan?

De kans is wellicht kleiner, maar ze zijn denk ik niet ineens allemaal 100% uitgesloten. Dat geldt in principe voor alle artiesten die zijn aangekondigd voor een ander (formaat) festival, zaalshow of losse show op een groot veld of in een stadion. Al is de kans bij de een natuurlijk veel kleiner dan bij de ander, afhankelijk van genre, formaat, populariteit etc.

Maar wat ik bedoelde, is dat je een lijst bevestigde namen voor Bospop gebruikte om maar weer eens van de mogelijkheid gebruik te maken om te zeggen dat Pinkpop weer een hoop kansen heeft gemist. Dat is een prima mening, die je echter wel met grote regelmaat verkondigd. In dit geval vond ik het nogal voorbarig, omdat, zoals gezegd, ze niet allemaal meteen 100% zijn uitgesloten voor Pinkpop zodra ze voor een ander event aangekondigd worden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.548
6.223
Het lijkt me gewoon sterk dat een Richard Ashcroft, The Specials (staan ook al in Paradiso), Skunk Anansie of Sting (die speelt al op twee zelfs) nog een festival in Nederland gaan doen. Net als Kravitz, die al Hellopop doet. Zo vaak gebeurt het toch niet dat grote namen op meerdere festivals in hetzelfde land staan? Vond het van Sting al bijzonder.
Ook qua data tussen Bospop en Pinkpop. Of zit ik daar gigantisch naast en kan het alsnog?

Timmetje wrote:
Maar aangezien Bartjuh’s bron volledig gelijk had over Bospop zou het best kunnen dat de headliner nog mist…. al acht ik zelf die kans ook best klein.

Inmiddels heb ik het van 2 verschillende kanten gehoord: Pinkpop is op dit moment nog niet rond met een 3e headliner. Dat is natuurlijk zowel problematisch alsook wel een beetje tekenend.

Het sluit overigens verder niet uit dat ze alsnog deze maand iets met The Cure regelen. Of ze gaan bijv. heel diep in de buidel tasten om Ed Sheeran op en neer te vliegen tussen zijn gigs in Spanje. Maar dit laatste is enkel giswerk van mij.

Dan is de The Cure idd de grote kanshebber toch?
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Het lijkt me gewoon sterk dat een Richard Ashcroft, The Specials (staan ook al in Paradiso), Skunk Anansie of Sting (die speelt al op twee zelfs) nog een festival in Nederland gaan doen. Net als Kravitz, die al Hellopop doet. Zo vaak gebeurt het toch niet dat grote namen op meerdere festivals in hetzelfde land staan? Vond het van Sting al bijzonder.
Ook qua data tussen Bospop en Pinkpop. Of zit ik daar gigantisch naast en kan het alsnog?


Bartjuh1981 wrote:

Timmetje wrote:
Maar aangezien Bartjuh’s bron volledig gelijk had over Bospop zou het best kunnen dat de headliner nog mist…. al acht ik zelf die kans ook best klein.


Inmiddels heb ik het van 2 verschillende kanten gehoord: Pinkpop is op dit moment nog niet rond met een 3e headliner. Dat is natuurlijk zowel problematisch alsook wel een beetje tekenend.

Het sluit overigens verder niet uit dat ze alsnog deze maand iets met The Cure regelen. Of ze gaan bijv. heel diep in de buidel tasten om Ed Sheeran op en neer te vliegen tussen zijn gigs in Spanje. Maar dit laatste is enkel giswerk van mij.

Dan is de The Cure idd de grote kanshebber toch?
Aan dit rijtje mis je toch ook niet zoveel? Allemaal al ver over hun hoogtepunt heen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.739
1.899
Het lijkt me gewoon sterk dat een Richard Ashcroft, The Specials (staan ook al in Paradiso), Skunk Anansie of Sting (die speelt al op twee zelfs) nog een festival in Nederland gaan doen. Net als Kravitz, die al Hellopop doet. Zo vaak gebeurt het toch niet dat grote namen op meerdere festivals in hetzelfde land staan? Vond het van Sting al bijzonder.
Ook qua data tussen Bospop en Pinkpop. Of zit ik daar gigantisch naast en kan het alsnog?


Bartjuh1981 wrote:

Timmetje wrote:
Maar aangezien Bartjuh’s bron volledig gelijk had over Bospop zou het best kunnen dat de headliner nog mist…. al acht ik zelf die kans ook best klein.


Inmiddels heb ik het van 2 verschillende kanten gehoord: Pinkpop is op dit moment nog niet rond met een 3e headliner. Dat is natuurlijk zowel problematisch alsook wel een beetje tekenend.

Het sluit overigens verder niet uit dat ze alsnog deze maand iets met The Cure regelen. Of ze gaan bijv. heel diep in de buidel tasten om Ed Sheeran op en neer te vliegen tussen zijn gigs in Spanje. Maar dit laatste is enkel giswerk van mij.

Dan is de The Cure idd de grote kanshebber toch?
Mosterd na de maaltijd. Die hadden ze 2 maanden geleden dan ook bekend kunnen maken. Overigens niks mis met The Cure maar persoonlijk niet echt mijn ding.
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
De bevestiging van Sting en The Specials op zowel Stadspark Live en Bospop laat wel zien dat een artiest dus prima op meerdere festivals in Nederland kan spelen. Dit had ik ook eigenlijk niet verwacht van toch een best grote artiest als Sting.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.548
6.223
Timmetje wrote:
Het lijkt me gewoon sterk dat een Richard Ashcroft, The Specials (staan ook al in Paradiso), Skunk Anansie of Sting (die speelt al op twee zelfs) nog een festival in Nederland gaan doen. Net als Kravitz, die al Hellopop doet. Zo vaak gebeurt het toch niet dat grote namen op meerdere festivals in hetzelfde land staan? Vond het van Sting al bijzonder.
Ook qua data tussen Bospop en Pinkpop. Of zit ik daar gigantisch naast en kan het alsnog?


Bartjuh1981 wrote:

Timmetje wrote:
Maar aangezien Bartjuh’s bron volledig gelijk had over Bospop zou het best kunnen dat de headliner nog mist…. al acht ik zelf die kans ook best klein.


Inmiddels heb ik het van 2 verschillende kanten gehoord: Pinkpop is op dit moment nog niet rond met een 3e headliner. Dat is natuurlijk zowel problematisch alsook wel een beetje tekenend.

Het sluit overigens verder niet uit dat ze alsnog deze maand iets met The Cure regelen. Of ze gaan bijv. heel diep in de buidel tasten om Ed Sheeran op en neer te vliegen tussen zijn gigs in Spanje. Maar dit laatste is enkel giswerk van mij.


Dan is de The Cure idd de grote kanshebber toch?

Mosterd na de maaltijd. Die hadden ze 2 maanden geleden dan ook bekend kunnen maken. Overigens niks mis met The Cure maar persoonlijk niet echt mijn ding.

Maar als het klopt wat de bronnen van Bartjuh zeggen dan is het vrij moeilijk om ze bekend te maken als je ze nog niet hebt geboekt. :p
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
193
67
The cure is net zoals Mumford & Sons een mooie band die voor veel mensen aanspreken.
Ik vind het van beiden mooie muziek, maar voor het zijn van een headliner vind ik ze niet groot genoeg en al helemaal niet voor de jubileumeditie. Misschien leg ik teveel druk op het gegeven ‘jubileumeditie’ maar dat heeft men vanuit Pinkpop ook gedaan met bijvoorbeeld de 4e dag en ja dan verwachten we er ook wat meer van.

Rock Werchter ziet er nu echt beter uit, er is buiten (ook mijn) sentiment zo weinig reden om voor Pinkpop te gaan als er gekozen moet worden.

Hopelijk komt er zo’n ontzettend lekker dag programma met oa Lenny Kravitz en veel meer mooie bands om naar Pinkpop te gaan.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.830
828
De tour van The Cure is al lang bepaald dus de kans dat Pinkpop die nu nog kan boeken lijkt me klein. Die zijn denk ik op Lowlands te bewonderen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.558
3.139
Rock Werchter ziet er nu echt beter uit, er is buiten (ook mijn) sentiment zo weinig reden om voor Pinkpop te gaan als er gekozen moet worden.
Die appel in mijn fruitmand is ook een stuk netter afgewerkt dan die peer. Oftewel: Rock Werchter heeft veel meer namen op het affiche staan. En als je die vrijdag wegdenkt, is Rock Werchter ook maar zeer magertjes. Naar mijn mening, voor het geval mensen me betichten van anderen iets opleggen wat ze niet vinden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken