Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Minie

Campingartiest
6 jun 2016
98
31
Timmetje wrote:
Vet!!!! Hoe meer festivals in mijn woonplaatje hoe beter.
1f600.svg


Same
helemaal mee eens
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.522
Ik gun de Groningers echt hun lol wel, maar het festivalaanbod in Nederland was al zinloos groot en nu nog een meerdaags festival? Geef mij maar minder keus maar wel dikke line-ups in plaats van magere line-ups waarbij de toppers zijn uitgesmeerd over heel Nederland aangevuld met kansloze opvulling. Geen trend waar ik enthousiast van word.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.440
Misschien een idee om Pinkpop na het jubileum of Lowlands stop te zetten en verder te gaan in Grunn? Scheelt een hoop reistijd :lol:
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Misschien een idee om Pinkpop na het jubileum of Lowlands stop te zetten en verder te gaan in Grunn? Scheelt een hoop reistijd
1f606.svg
In andere woorden, f*ck Limburg? :p
Ik woon hier zelf, en Pinkpop is het enige fatsoenlijke in de buurt! Wat moeten we zonder pinkpop? :(
Maar ik gun het Groningen ook zeker, want daar valt ook niet superveel te doen wat betreft grote optredens enzo. Hoewel we zo wel echt te veel festivals krijgen om uit te kiezen hahaha
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Foo’s gaan al naar het noorden des lands.

Haha, nee de 'Feel Fighters" komen.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi7y4Xiv67fAhUBW7wKHdN9C20QtwIwB3oECAUQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DHlULXquzkpU&usg=AOvVaw16gDP8GLIJ9V9LmM_96l8z
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Bijna tijd voor Neil Young nieuws (eindelijk dan)…

Vanavond na 19 uur of morgen, weten we meer

Vanavond nog niets vernomen, ben benieuwd naar morgen ?
Was nieuws over de App van "Neil Young Archives" ( zijn officiële site )

Nee, ik denk dat we moeten wachten tot 2de week 2019...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik zag dat Fisher Z enkele festivaldata in juni en augustus in Duitsland en Portugal heeft staan.

imo wel één naam voor Pinkpop's jubileum.
plekje in Brightlandstent of op IBA zie ik wel voor me.

Andere classic, Tom Jones in juni / juli door Europa.
Nog nooit op Pinkpop gestaan, nou dat lijkt me ook een goede reden...
Mooie voor de "Lionel Richie spot" ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Bartjuh1981 wrote:

DennisvdBr wrote:
Bijna tijd voor Neil Young nieuws (eindelijk dan)…


Neil Young komt niet.

Goed nieuws. Twee classic acts als headliner in 1 jaar is imo wat teveel van het goede. Hoop op een grote naam in de hiphopwereld. Zou gaaf zijn.

Grote hiphop namen en Pinkpop rijmen (helaas) niet zo makkelijk. De enige headlinewaardige namen die ik op Pinkpop vind passen zijn Kendrick Lamar, Eminem en misschien Drake. Een Kanye West is bijvoorbeeld te controversieel. En een Travis Scott te niche. Jay-Z zou ik dan weer iets te klein vinden. Outkast misschien, maar die bestaan eigenlijk niet meer.

Grappig genoeg zie ik een plastieken would-be 'hiphopper' als Macklemore nog het meeste kans maken. (Maar dan niet als headliner natuurlijk)
 

thedude182

Playlistbediener
11 dec 2013
47
1
Of er komt, wegens 40e editie, elke dag een dubbele headliner. Een oude band vooraf gegaand door een jongere band.
Met de verruimde openingstijden moet dit mogelijk zijn. Kwestie van hoe je het brengt. Je noemt ze dan niet meer subheadliners maar afsluiter van podium noord, afsluiter van podium zuid. (En kom niet aan met die gekke onbenullige politieke vriendjes project-namen die ze tegenwoordig gebruiken voor stages). Zou wel logisch zijn aangezien 40 jaar pinkpop een hele brede doelgroep kan hebben.

Denk aan een constructie als:

Zuid:
TOOL - Smashing Pumpkins - Fleedwood Mac
Noord:
Eminem - Mumford & Sons - Slipknot
Tent:
Dance act - Dance act - Dance act

Waarbij je noordpodium iets groter komt te maken zodat deze niet (te veel) onder doet voor Zuid. En nog paar meter naar achter komt te schuiven, en de kraampjes ook in een iets bredere ring. Heb je meteen grotere capaciteit. Maargoed ik heb weer veels te hoge verwachtingen merk ik.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
40 jaar? Geloof dat je je vergist is 50 jaar.....


Of er komt, wegens 40e editie, elke dag een dubbele headliner. Een oude band vooraf gegaand door een jongere band.
Met de verruimde openingstijden moet dit mogelijk zijn. Kwestie van hoe je het brengt. Je noemt ze dan niet meer subheadliners maar afsluiter van podium noord, afsluiter van podium zuid. (En kom niet aan met die gekke onbenullige politieke vriendjes project-namen die ze tegenwoordig gebruiken voor stages). Zou wel logisch zijn aangezien 40 jaar pinkpop een hele brede doelgroep kan hebben.

Denk aan een constructie als:

Zuid:
TOOL – Smashing Pumpkins – Fleedwood Mac
Noord:
Eminem – Mumford & Sons – Slipknot
Tent:
Dance act – Dance act – Dance act

Waarbij je noordpodium iets groter komt te maken zodat deze niet (te veel) onder doet voor Zuid. En nog paar meter naar achter komt te schuiven, en de kraampjes ook in een iets bredere ring. Heb je meteen grotere capaciteit. Maargoed ik heb weer veels te hoge verwachtingen merk ik.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Of er komt, wegens 40e editie, elke dag een dubbele headliner. Een oude band vooraf gegaand door een jongere band.
Met de verruimde openingstijden moet dit mogelijk zijn. Kwestie van hoe je het brengt. Je noemt ze dan niet meer subheadliners maar afsluiter van podium noord, afsluiter van podium zuid. (En kom niet aan met die gekke onbenullige politieke vriendjes project-namen die ze tegenwoordig gebruiken voor stages). Zou wel logisch zijn aangezien 40 jaar pinkpop een hele brede doelgroep kan hebben.

Denk aan een constructie als:

Zuid:
TOOL – Smashing Pumpkins – Fleedwood Mac
Noord:
Eminem – Mumford & Sons – Slipknot
Tent:
Dance act – Dance act – Dance act

Waarbij je noordpodium iets groter komt te maken zodat deze niet (te veel) onder doet voor Zuid. En nog paar meter naar achter komt te schuiven, en de kraampjes ook in een iets bredere ring. Heb je meteen grotere capaciteit. Maargoed ik heb weer veels te hoge verwachtingen merk ik.

Ik denk dat je headliner-waardige acts niet op noord met zetten, zeker met Eminem die heeft zo veel fans in Nederland bleek dit jaar maar weer. Als je die van zuid naar noord doet werkt dit niet. Maar we zullen het zien ik denk aan de laatste jaren te zien dat Pinkpop dit jaar nog niet zo innovatief zal zijn. Zal pas komen nadat Jannetje met pensioen haast denk ik.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.776
3.538
Als je alle keren vanaf de tweede maal Kings of Leon en Green Day eraf haalt, zul je vast op 40 uitkomen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken