Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

Afhankelijk van de headliners die ze kunnen krijgen overwegen ze een 4e en misschien zelfs een 5e dag.
Maar zoals ik gisteren al aangaf zijn ze hiermee met de headliners in gesprek.
Voorlopig : Coldplay- Eminem- Fleetwood Mac

Vermoed dat met persconferentie pas duidelijkheid wordt gegeven over die vierde dag.

Afhankelijk van de headliners die ze kunnen krijgen overwegen ze een 4e en misschien zelfs een 5e dag.
Maar zoals ik gisteren al aangaf zijn ze hiermee met de headliners in gesprek.
Voorlopig : Coldplay- Eminem- Fleetwood Mac

Het feit dat ze begin november nog niet weten hoeveel dagen ze doen, vind ik redelijk zorgwekkend. Zo'n headliners liggen meestal toch al lang vast? En dan moet je nog plots een heel dagprogramma beginnen boeken...

Zie het wel gebeuren dat ze morgen samen met Mad Cool een (nieuwe) headliner introduceren. Zou dan om 12.00 uur gaan zijn.

Vermoed dat met persconferentie pas duidelijkheid wordt gegeven over die vierde dag.

Je maakt je met de post ongeloofwaardiger....

Nou maar hopen dat het dan ook echt FM, Eminem en Coldplay wordt. Mochten er nu ineens wel Mumfords of Greendays of een Maroon 5 als headliners staan dan is die hele ticketprijs echt niet meer te rechtvaardigen. Het is en blijft Pinkpop dus het is maar even afwachten. Dat doet Werchter dan een pak beter.

Wat nou als de 50e editie de laatste is op landgraaf. Om het af te sluiten. En 51e editie helemaal opnieuw beginnen. nieuwe locatie, nieuw concept.

roze wrote:

Je maakt je met de post ongeloofwaardiger….

Nou maar hopen dat het dan ook echt FM, Eminem en Coldplay wordt. Mochten er nu ineens wel Mumfords of Greendays of een Maroon 5 als headliners staan dan is die hele ticketprijs echt niet meer te rechtvaardigen. Het is en blijft Pinkpop dus het is maar even afwachten. Dat doet Werchter dan een pak beter.

Ik geef alleen maar de informatie die ik ook te horen krijgen. Ik kan er niks aan doen als je het niet eens bent met de informatie die ik in dit forum zet...
Een vijfde dag vind ik zelf ook helemaal niet logisch zie ik ook niet gebeuren maar de optie is wel echt aan de praat geweest.
Vierde lijkt me ook niet meer logisch omdat ze nog steeds geen headliner hebben.

Laten we het nu maar gewoon afwachten ipv elkaar zwart te maken. Een 4e dag is altijd vrij plausibel geweest, en misschien nog steeds niet uitgesloten (mogelijk in een andere vorm, met een losse show er naast?)

Er zijn genoeg valkuilen in "de wandelgangen", maar vaak waar rook is.... zo klopte Rammstein in de Kuip toch ook, en Kensington in Goffert ook.

Joslittel wrote:

Oasiss wrote:
Die vierde dag sec maakt niet zo veel uit, ik vind het gewoon zo jammer dat ze nooit eens doorpakken. Het meest innovatieve voor Pinkpopbegrippen is een tentje erbij met vier artiesten per dag en een uurtje later naar bed. Ga toch eens met de tijd mee en de prijsverhoging van afgelopen jaar had je wel een beetje goed kunnen maken door voor die belachelijke prijs een dag erbij te doen. En als ze net over de grens een vierde dag én meer tijdstippen kunnen vullen, zie ik niet waarom dat voor Pinkpop niet zou kunnen.

Helemaal mee eens. Het stomste vind ik nog steeds dat de eerste festivaldag eigenlijk maar een halve dag is ‘omdat mensen van ver moeten komen’. Hou toch op, begin gewoon lekker om 12 uur met de eerste act want het kaartje is even duur!

Ja, exact! Gooi de camping een dag eerder open en laat alle (drie dus) dagen om 12 uur beginnen.

Juist ja dat is dan wel het minste wat de Pinkpop organisatie eens moet gaan doen.
En zo zijn er wel meer punten waarop Pinkpop eens mee mag gaan met de tijd.

Timmetje wrote:

roze wrote:

Je maakt je met de post ongeloofwaardiger….

Ik geef alleen maar de informatie die ik ook te horen krijgen. Ik kan er niks aan doen als je het niet eens bent met de informatie die ik in dit forum zet…
Een vijfde dag vind ik zelf ook helemaal niet logisch zie ik ook niet gebeuren maar de optie is wel echt aan de praat geweest.
Vierde lijkt me ook niet meer logisch omdat ze nog steeds geen headliner hebben.

Beweren dat er sprake is geweest van een 5e dag is natuurlijk niet zo geloofwaardig. Plaatst eerdere ‘informatie’ van jouw kant ook wel in een ander daglicht.

Laten we allemaal even goed nadenken. En dan beseffen dat je dit jaar gewoon Pinkpop moet laten schieten. Ga naar BKS en doe er Werchter bij want laten we eerlijk zijn. Werchter weet de afgelopen jaren toch wel echt een veel sterkere affiche neer te zetten!

Wat nou als de 50e editie de laatste is op landgraaf. Om het af te sluiten. En 51e editie helemaal opnieuw beginnen. nieuwe locatie, nieuw concept.

https://www.nu.nl/pinkpop2/5315120/pinkpop-en-gemeente-landgraaf-tekenen-nieuw-twintigjarig-contract.html

Ping…

Omslagfoto gewijzigd…

Actie op de site!

Toch ook raar dat ze dan niet even komen met een officieel persbericht. Ze wijzigen de website en klaar is kees...
Daar geef je toch wat meer ruchtbaarheid aan of ben ik nou gek. Zeker als het je 50e editie is....

Het is écht zonde dat dit topic gewoon haast onleesbaar is door alle mensen die continu totaal ongefundeerde hersenspinsels qua festival, line-up, toekomst, 4e dag, etc. etc. komen spuien en daar ook lekker aan vast blijven houden.

De headliners en het grootste deel van de affiche ligt al lang vast, meestal is dit in orde tijdens de afgelopen editie, het kan soms zijn dat door het bieden van andere festivals/concertorganisatoren er verschuivingen/afzeggingen komen. Als een duitse promotor voor een bepaalde band 3x concerten kan boeken in Duitsland ipv enkel 1x in Nederland dan kunnen ze het 'voorlopig' contract verbreken, zie System of a down in 2012, deze stond toen al lang vast op pukkelpop maar toen heeft de duitse promotor SOAD 3x geboekt in duitsland en mocht deze niet op pkp staan.
Maar er zal zeer snel nieuws komen, ik wacht ook geduldig af.

DennisvdBr wrote:
Ping…

Omslagfoto gewijzigd…

Actie op de site!

Toch ook raar dat ze dan niet even komen met een officieel persbericht. Ze wijzigen de website en klaar is kees…
Daar geef je toch wat meer ruchtbaarheid aan of ben ik nou gek. Zeker als het je 50e editie is….
Hoezo raar? Heel veel festivals doen dit toch? Werchter, Hurricane, Mad Cool, etc.

Kijk nu wordt het spannend....

Wordt het een zinderende jubileumeditie met knallers van headliners of zitten we er weer eens dik naast en krijgen we drie keer net niks?
Is de vrijdag eindelijk een volwaardige festivaldag of blijft het een 2.5 daags festival?
Gaat Pinkpop eindelijk eens early bird of zitten we eind februari weer vloekend achter Ticketmaster?

Ik ben benieuwd! Komop Smeets, breng alsjeblieft het festival anno 2019 in! Dit is er HET jaar voor!

Users who are viewing this thread