Pinkpop 2019 – Nieuws en geruchten

acdc op pinkpop

natuurlijk!!
zou een geweldige naam zijn.
nog nooit geweest, grote naam, bekend bij veel mensen.

Ik snap dat PP iig in gesprek met ze gaat.

Ze spelen zelden op festivals, maar misschien gaan ze wel op afscheidstour en willen ze een keer wat geks doen.
Ik Vind het iig geen gek idee, of het haalbaar is, dat is een 2e
precies, dit dus...

kans, heel klein, doch aanwezig...
Haalbare, dat is het 2e.

Overigens, het betaalbare, ik zie niet waarom een los concert ArenA/Gelredome/Goffertpark wel kan, maar Pinkpop niet. Daar liggen wel mogelijkheden.

AC/DC op Pinkpop zelf lijkt me, om de door mijzelf en anderen al genoemde redenen, zeer onwaarschijnlijk. Maar ik hou het wel voor mogelijk dat op de dag voor of na een driedaags Pinkpop (of een paar dagen eerder of later), AC/DC een eigen concert geeft op het terrein van Pinkpop. Met aparte kaartverkoop en met als voorprogramma alleen de standaardsupport van AC/DC op deze tournee (als die daadwerkelijk plaats gaat vinden). Dan mag Jan Smeets het, als mascotte van het festival, in zijn mediapraatjes gerust een 'vierdaags' Pinkpop festival gaan noemen en is het budgettair wellicht toch haalbaar, en is iedereen tevreden. Ook al weet buiten Smeets om in dat geval iedereen natuurlijk dat het concert van AC/DC losstaat van het festival zelf. Maar goed, eerst maar eens afwachten of er daadwerkelijk een tournee van AC/DC komt. Voorlopig is de enige bron een Duits artikel van een week of zo geleden, dat schermt met een 'doorgaans betrouwbare, anonieme' bron. En Roze hierboven, maar zolang Pinkpop geen enkele naam vrijgeeft, weten we niet hoe geloofwaardig zijn/haar uitlatingen zijn.

Veel en veel en veels te duur. En acdc speelt vrijwel geen festivals. Die gaan geen uitzondering maken voor Pinkpop.

AC/DC heeft geen probleem met spelen op een festivalterrein of het gebruiken van een bestaand podium, dat hebben ze onder meer in Dessel en op Download bewezen. Wat wel zou kunnen is een vierde dag waar enkel AC/DC staat. En dan kan je zoals Graspop vorig jaar een combiticket XL verkopen voor zij die AC/DC mee willen nemen, al de rest gaat naar aparte dagtickets.

Maar goed, dan is de vraag in welke mate AC/DC reeds tourplannen had op het moment dat Jan Smeets over een vierde dag sprak. Zou nu echt moeten lukken dat ze al een jaar met dat idee spelen en AC/DC dan ineens in de herfst op de proppen komt.

Overigens, het betaalbare, ik zie niet waarom een los concert ArenA/Gelredome/Goffertpark wel kan, maar Pinkpop niet. Daar liggen wel mogelijkheden.
Omdat (veel) bands een hogere gage vragen voor een festivaloptreden dan voor een "eigen" concert, en AC/DC veel meer vraagt voor een festivaloptreden dan voor een eigen concert.

Weet ook niet wat de status van AC/DC is eigenlijk. Ik dacht eerlijk gezegd dat die band dood was. De vorige tour in allerijl Axl van Guns 'N Roses als noodoplossing.

Toen waren enkel nog Angus en die bassist de originele ACDC leden die meededen toch? Gaat Johnson terug meedoen dan?

Herfst, in augustus waren ze al in Vancouver aan het oefenen in de studio.
Die plannen liggen langer dan deze herfst
;)
;)

Weet ook niet wat de status van AC/DC is eigenlijk. Ik dacht eerlijk gezegd dat die band dood was. De vorige tour in allerijl Axl van Guns ‘N Roses als noodoplossing.

Toen waren enkel nog Angus en die bassist de originele ACDC leden die meededen toch? Gaat Johnson terug meedoen dan?

Johnson zou de band inderdaad terug vervoegen, blijkbaar vereisten zijn gehoorproblemen enkel tijdelijke rust. En uiteindelijk zijn Johnson en Angus de enige leden waar het grote publiek iets om geeft.

Ah ok. Met Johnson erbij kan ik me er nog iets bij voorstellen. Heb je nog 3 (min of meer) originele leden. Zonder hem zou het een wel erg groot Frankenstein monster worden.

Maar jammer van Malcolm Young. Vooral in de studio bleek hij het belangrijkste lid te zijn bij het schrijven van de nummers.

Robyn met een nieuw album en hoogstwaarschijnlijk morgen een tour aankondiging. Tussen al dat rock geweld zal het een leuke toevoeging zijn voor Pinkpop.

Robyn met een nieuw album en hoogstwaarschijnlijk morgen een tour aankondiging. Tussen al dat rock geweld zal het een leuke toevoeging zijn voor Pinkpop.

Welk rock geweld?
Dat moeten we dus juist nog maar afwachten.

Weet ook niet wat de status van AC/DC is eigenlijk. Ik dacht eerlijk gezegd dat die band dood was. De vorige tour in allerijl Axl van Guns ‘N Roses als noodoplossing.

Als Axl Rose een oplossing is, dan is het met de status van je band niet goed gesteld.

Moet eerlijk bekennen dat ie ten tijde van de tour van AXL.DC niet eens zo heel slecht klonk
Beter in elk geval dat de laatse doorkomst met Guns `n Roses zelf

Drie dagen.... beetje jammer!

Laten we dan iig hopen dat ticketprijzen gelijk blijven.

3 dagen is prima. Ik verwacht dan dat Eminem - Fleetwood Mac En Coldplay zullen afsluiten.

Users who are viewing this thread