Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Mwah, ik vind het toch wel beetje gezichtsverlies voor Pinkpop voor. Hebben ze eindelijk PJ, verkoopt die dag niet uit. En deze show stond natuurlijk op de rol om bombastisch aan te kondigen na die eerste Ziggo show én de PP-dag uitverkocht zou zijn.

Het feit dat het dan nu toch maar aangekondigd wordt doet wel vermoeden dat die dag dus niet dicht bij uitverkopen is. Ergo; pijnlijk gezien het feit hoe PJ als dé Pinkpop act en verloren zonen zijn aangekondigd.

PP wordt weer eens genaaid met dezelfde act twee keer in de Ziggo in dezelfde week
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Mwah, ik vind het toch wel beetje gezichtsverlies voor Pinkpop voor. Hebben ze eindelijk PJ, verkoopt die dag niet uit. En deze show stond natuurlijk op de rol om bombastisch aan te kondigen na die eerste Ziggo show én de PP-dag uitverkocht zou zijn.

Het feit dat het dan nu toch maar aangekondigd wordt doet wel vermoeden dat die dag dus niet dicht bij uitverkopen is. Ergo; pijnlijk gezien het feit hoe PJ als dé Pinkpop act en verloren zonen zijn aangekondigd.

PP wordt weer eens genaaid met dezelfde act twee keer in de Ziggo in dezelfde week
Eerste wat ik ook dacht toen ik zojuist het bericht las dat ze nog een extra Ziggo Dome show er bij doen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Echt he.....mijn vrijdagkaarten kunnen nu wel op Swap. Extra PJ concert. Never nooit dat die dag nu gaat uitverkopen. Dat wordt vrijdagkaarten op Swap pleuren en met een beetje mazzel gaat dit ook voor extra weekendkaarten op swap zorgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
PP wordt weer eens genaaid met dezelfde act twee keer in de Ziggo in dezelfde week
gezien de 'grote' (populariteit) van de act, zie ik dit niet als een slechte zet.

imo was dit wat er mis was in 2014 met The Stones, hadden ze toen ook moeten doen.
Ik denk dat ik het erger had gevonden als PJ juist geen concert naast Pinkpop zou doen in NL.
Feit dat ze in NL 3 shows doen, is wel een compliment.
Vraag me wel af hoe de vvk van die 2de dag gaat verlopen, naast de uitverkochte show en naast Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Toch een extra PJ show in de Ziggo Dome, pijnlijk wel hoor… No way dat die dag (die al weken ‘bijna uitverkocht’ is) nu nog uit gaat verkopen

Dit wordt langzaam maar zeker steeds schrijnenderr voor Pinkpop. Te hoge prijzen voor de tickets, povere lineup, en nu de grootste headliner op een extra dag in de Ziggo onder het mom enorm populair terwijl de dag waarop je die act hebt niet eens is uitverkocht.

Het wordt extra pijnlijk als dit concert straks wel binnen no time is uitverkocht. Dat geeft een duidelijk signaal dat mensen niet op de rest van de line up van Pinkpop zitten te wachten en liever naar een zaalshow gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
mwah... ik geloof niet dat Pinkpop te klagen heeft over de vvk...

Dit zal na nu niet al te veel pijn meer doen, zeker niet bij de al reeds verkochte kaarten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Als je een dag met een grote naam als Pearl Jam niet weet uit te verkopen binnen een paar dagen dan heb je te klagen over de vvk. :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Als je een dag met een grote naam als Pearl Jam niet weet uit te verkopen binnen een paar dagen dan heb je te klagen over de vvk.
1f609.svg
neuh...
als je met te veel kaarten blijft zitten dan is het niet goed.
het percentage verkochte kaarten is wel zodanig dat dat echt niet slecht is, zeker voor zo'n groot festival als Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Wat is het percentage verkochte kaarten? Want dat stukje in de 1Limburg wordt ook steeds ongeloofwaardiger.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
PP wordt weer eens genaaid met dezelfde act twee keer in de Ziggo in dezelfde week

gezien de ‘grote’ (populariteit) van de act, zie ik dit niet als een slechte zet.

imo was dit wat er mis was in 2014 met The Stones, hadden ze toen ook moeten doen.
Ik denk dat ik het erger had gevonden als PJ juist geen concert naast Pinkpop zou doen in NL.
Feit dat ze in NL 3 shows doen, is wel een compliment.
Vraag me wel af hoe de vvk van die 2de dag gaat verlopen, naast de uitverkochte show en naast Pinkpop.

Dit is links- of rechtsom niet recht te lullen als iets goeds voor Pinkpop. Ook niet voor iemand met een Pinkpop-hart zoals jij. Die geroepen aantallen verkochte kaarten worden steeds ongeloofwaardiger, want dan zou er toch inmiddels echt wel 1 ticketsoort minstens uitverkocht mogen zijn.

Of de vvk is daarna echt compleet stilgevallen, wat dus redelijk ongeloofwaardig is. En dan helpen dit soort acties niet. Sterker nog; eerder een slap in the face van de mensen die wél dagkaarten hebben voor de PJ-dag, want daar zal best een groot gedeelte dat gedaan hebben omdat ze misgrepen voor de eerste Ziggo show.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Het is sowieso een rare actie om dit bekend te maken voordat Pinkpop is uitverkocht. Dat doen ze echt alleen als het erop lijkt dat Pinkpop niet eens een beetje op uitverkopen staat, anders snijden ze zichzelf in de vingers.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Dit lijkt me vooral goed nieuws voor mensen die op TS een PP dagkaart willen scoren tegen een vriendelijke prijs... ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dit lijkt me vooral goed nieuws voor mensen die op TS een PP dagkaart willen scoren tegen een vriendelijke prijs…

Na de VVK voor het tweede PJ concert verwacht ik veel gedumpte vrijdagkaarten en in minder mate weekendkaarten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Niet alleen dat, maar de ene na de andere Pearl Jam kaart voor het eerste concert verschijnt ook al op de Swap.
104 tickets voor vrijdag voor Pinkpop op Swap. 169 weekendtickets.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
596
569
Ik denk dat Pinkpop zijn verkoopdoel heeft bereikt, anders is het imo inderdaad niet slim van mojo om een extra pj-concert in de Ziggo aan te kondigen.
Op swap nemen de aantallen dag- en weekendkaarten dagelijks toe ?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Deze had ik ook niet aan zien komen. Kijken of ik nu alsnog een kaartje kan scoren voor PJ :) !

Wat mij vooral opvalt is dat na pinkpop 2017 er zo weinig Reuring is rond het festival . Alle jaren daarvoor (ongeacht de line up) hadden veel meer mensen het over pinkpop.
Twijfelde mensen wel/niet te gaan. Nu hoor ik eigenlijk helemaal niemand erover.
Kan uiteraard ook aan mij liggen, maar valt me gewoon op.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Deze had ik ook niet aan zien komen. Kijken of ik nu alsnog een kaartje kan scoren voor PJ
1f642.svg
!

Wat mij vooral opvalt is dat na pinkpop 2017 er zo weinig Reuring is rond het festival . Alle jaren daarvoor (ongeacht de line up) hadden veel meer mensen het over pinkpop.
Twijfelde mensen wel/niet te gaan. Nu hoor ik eigenlijk helemaal niemand erover.
Kan uiteraard ook aan mij liggen, maar valt me gewoon op.


Ik denk dat minder mensen van buiten Limburg komen. want hier in Limburg hoor je nog vaak mensen over pinkpop praten.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.336
1.778
Ik denk dat Pinkpop zijn verkoopdoel heeft bereikt, anders is het imo inderdaad niet slim van mojo om een extra pj-concert in de Ziggo aan te kondigen.
Op swap nemen de aantallen dag- en weekendkaarten dagelijks toe
1f601.svg

Eens met Cootje. Het lijkt mij ook dat er afdoende kaarten verkocht zijn voor de Pearl Jamdag op Pinkpop, anders is dit gewoon niet te verklaren.

Of ze hebben er geen vertrouwen meer in dat ze nog kaarten voor de Pearl Jamdag gaan verkopen, maar dat lijkt me sterk.

Ben wel echt nieuwsgierig hoe de kaartverkoop van Pinkpop verloopt. Ik hoor er ook werkelijk niemand over in mijn omgeving. Terwijl het toch vaak ook muziek en festivals gaat ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Ik denk dat Pinkpop zijn verkoopdoel heeft bereikt, anders is het imo inderdaad niet slim van mojo om een extra pj-concert in de Ziggo aan te kondigen.
Op swap nemen de aantallen dag- en weekendkaarten dagelijks toe
1f601.svg
dit vind ik een vrij aannemelijke opmerking.
dat Ziggo 2 er pas bij kwam na een bepaald percentage verkoop van Ziggo 1 en Pinkpop.
ik verwacht idd ook wel een ticketalarm aankomende weken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken