Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Nee dus.

En ook de Pearl jam nog niet uitverkocht.
Dat hadden we toch niet verwacht.

Toch verbaasd dat mensen pinkpop kaarten te koop zetten op ticketswap boven de kost prijs.
 

jswa

Playlistbediener
17 okt 2015
33
0
Nee dus.

En ook de Pearl jam nog niet uitverkocht.
Dat hadden we toch niet verwacht.

Toch verbaasd dat mensen pinkpop kaarten te koop zetten op ticketswap boven de kost prijs.

Pearl Jam kaapt al 17.000 mensen weg door Ziggo show een paar dagen eerder. Vind dat toch niet helemaal lekker gepland, vanuit Pearl Jam natuurlijk logisch om het zo te doen maar niet ideaal voor Pinkpop. Tevens hebben mensen ook de keus om een dagkaart bij Werchter te kopen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Nee dus.

En ook de Pearl jam nog niet uitverkocht.
Dat hadden we toch niet verwacht.

Toch verbaasd dat mensen pinkpop kaarten te koop zetten op ticketswap boven de kost prijs.
Eerder verbaasd dat er mensen zijn die die kaarten nog kopen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Nee dus.

En ook de Pearl jam nog niet uitverkocht.
Dat hadden we toch niet verwacht.
Nee, niets...
Misschien deze week nog, anders eens uitzoeken hoe ver voor Pinkpop de laatste jaren de lineup rond was en het tijdschema bekend?
Kan volgens mij nog zelfs medio mei worden.

PJ-dag niet uitverkocht is idd wel apart. Maar ik denk dat dat nog wel gebeuren zal.
Sterker, ik denk dat Foo's en Mars ook nog wel de dagkaarten kunnen uitverkopen.
Al denk ik wel de dat de verkoop nu langzaam tot een stilstand is gekomen en enkel die laatste twijfelaars nog kaarten gaan aanschaffen.
Ik verwacht op niet al te lange tijd wel een update of ticketalert...

Pearl Jam kaapt al 17.000 mensen weg door Ziggo show een paar dagen eerder. Vind dat toch niet helemaal lekker gepland, vanuit Pearl Jam natuurlijk logisch om het zo te doen maar niet ideaal voor Pinkpop. Tevens hebben mensen ook de keus om een dagkaart bij Werchter te kopen.
ik denk ook dat het publiek dat specifiek voor Pearl Jam kiest in eerste instantie liever de zaalshow kiest.
Misschien zelfs (totaal te vergeefs) wacht op een 2e Ziggo show.
Misschien niet ideaal voor Pinkpop die Ziggo show zoals je aangeeft, maar ik denk dat het wel de rust heeft teruggebracht in de Pinkpop voorverkoop en dat is imo beter.
Kiezen voor PJ/RW gaat niet meer btw he, die dagkaarten zijn al een dikke maand uitverkocht.
 

MISG

Playlistbediener
9 nov 2014
48
0
Afgelopen 2 jaar was het programma en tijdschema halverwege April bekend.
Zal dit jaar niet anders zijn lijkt me
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Afgelopen 2 jaar was het programma en tijdschema halverwege April bekend.
Zal dit jaar niet anders zijn lijkt me
klopt, maar dan was de perspresentatie in maart en was dat dus 4 weken na de perspresentatie.
Zal idd wel april kunnen zijn 6 weken (4 april) of 8 weken (18 april) na de perspresentatie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
enkele nieuwe kleine namen bij NovaRock. RED BULL MUSIC STAGE imo kanshebbers voor Brightlandstent Pinkpop mogelijk.
Geen van deze nieuwe namen ingedeeld op NovaRock-zondag (ofwel Pinkpop zondag)...

Frisch bestätigt für die #NR18 Red Bull Music Stage:
Crazy Town, Thrice, Powerflo, Thy Art Is Murder, Leo Moracchioli, Oceans Ate Alaska, We Blame The Empire, Marrok, ALAZKA, BOON, Our Hollow, Our Home, Jugo Ürdens & EINFACHSO Official, Adam Angst, The Charm The Fury, Ebow, Massendefekt, Tim Kamrad, EGO KILL TALENT, Culture Abuse, TuXedoo

28947737_10155653091784005_5662537714434267942_o.png
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
enkele nieuwe kleine namen bij NovaRock. RED BULL MUSIC STAGE imo kanshebbers voor Brightlandstent Pinkpop mogelijk.
Geen van deze nieuwe namen ingedeeld op NovaRock-zondag (ofwel Pinkpop zondag)…

Frisch bestätigt für die #NR18 Red Bull Music Stage:
Crazy Town, Thrice, Powerflo, Thy Art Is Murder, Leo Moracchioli, Oceans Ate Alaska, We Blame The Empire, Marrok, ALAZKA, BOON, Our Hollow, Our Home, Jugo Ürdens & EINFACHSO Official, Adam Angst, The Charm The Fury, Ebow, Massendefekt, Tim Kamrad, EGO KILL TALENT, Culture Abuse, TuXedoo

28947737_10155653091784005_5662537714434267942_o.png

Novarock heeft een leuke line-up bij elkaar gespaard. Mooie harde namen gemixt met wat toegankelijker werk zoals The Struts en The Last Internationale. Zelfs Brian Fallon op het affiche. Alleen ik snap er echt geen zak van wat Passenger daar doet..

Ik hoop voor Pinkpop op Crazy Town. Paar jaar geleden op RaR gezien. Wat was dat een topfeestje.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Ik hoop voor Pinkpop op Crazy Town. Paar jaar geleden op RaR gezien. Wat was dat een topfeestje.
een snelle blik lijkt Crazy Town, Thrice en/of Powerflo mogelijk. Zelfs niet gek voor de open Brightlands spots.
Staan ook op andere LiveNation festivals rond Pinkpop, voor wat dat waard is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Onder meer Travis, The Wombats en Hurts zijn een week na Pinkpop op Isle Of Wight...

Naast Travis, The Wombats en Hurts kondigt het festival de volgende reeks namen aan: Rak-Su, Hot Dub Time Machine, The Pretty Things, LANY, Bang Bang Romeo, Hudson Taylor, Kara Marni, SG Lewis, Gerry Cinnamon, Wild Front, Paradisia, Mullally en T.Rextasy. Ook Sigrid en Slydigs wordt toegevoegd aan het affiche, zij zijn al op Pinkpop te vinden deze zomer.

Staan daar al een paar overeenkomstige met Pinkpop.
Misschien die laatste 2 namen ook wel?
IWFEST-Lineup-21Mar-v6.png
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Klopt! Ik sla de 4 keer PJ op Werchter (2007, 2010, 2012, 2014) een beetje door elkaar soms. De zatste Eddie stond volgens mij in 2010 op het podium. Was ook echt een slechte show toen. En volgens mij is 2012 de keer dat ze te vroeg stopten ofzo. Weet nog dat het toen heel kort aanvoelde.
Ervaring leert dat je na je 45e-50e toch echt wat minder alcohol moet nuttigen om nog een beetje avond mee te maken, dus dat komt helemaal goed met Eddy dit jaar dan. :)

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Onder meer Travis, The Wombats en Hurts zijn een week na Pinkpop op Isle Of Wight…

Naast Travis, The Wombats en Hurts kondigt het festival de volgende reeks namen aan: Rak-Su, Hot Dub Time Machine, The Pretty Things, LANY, Bang Bang Romeo, Hudson Taylor, Kara Marni, SG Lewis, Gerry Cinnamon, Wild Front, Paradisia, Mullally en T.Rextasy. Ook Sigrid en Slydigs wordt toegevoegd aan het affiche, zij zijn al op Pinkpop te vinden deze zomer.

Staan daar al een paar overeenkomstige met Pinkpop.
Misschien die laatste 2 namen ook wel?

Interessant ! (Isle of WIght heeft trouwens ook echt een hele vette venue...)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Hurts lijkt me ook wel tof in de tent.. Vond ik erg sterk toen 2011, daarna heb ik ze eigenlijk niet meer gezien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Hurts lijkt me ook wel tof in de tent.. Vond ik erg sterk toen 2011, daarna heb ik ze eigenlijk niet meer gezien.
lijkt me ook wel.
Opvallend dat ze zo zijn teruggevallen in het onbekende?
Op de IOW poster Hurts zelfs kleiner op de poster in vergelijken tegenover nieuwkomer Sigrid.
 

avdb

Nieuw lid
16 nov 2017
4
0
Even tussendoor een vraagje van een meelezer (voornamelijk): Is Kodaline nog een kanshebber? Gat in het schema rond pinkpop en er komt nieuw werk aan dus mogelijk dat ze nog bevestigd kunnen worden?
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
596
569
Ik hoop ? en denk van niet, stonden er vorig jaar.
In de afgelopen 5 jr zelfs al 3x!!!!
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
kan ik iggy pop nog komen ? heeft enkele datums staan in juni en staat wel op paaspop. of is dit te veel wishfull thinking?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Mogelijk speelt Pearl Jam idd 2,5 uur.
Bekijk ook de beelden van Lollapalooza afgelopen weekend --> in PJ-topic

Brengt mij weer bij een mogelijk tijdschema van die dag.
Walden zal wel met 40 minuten speeltijd moeten rekenen gok ik.
Blof heeft op TW 50 minuten.
Tel ik na Walden, de volgende 3 tijdslots op 50 a 55 minuten, komt het al iets logischer uit...
hieronder mijn gokje
15:00 - 15:40 / Walden
15:40 - 16:30 / Lil Kleine / Slydigs
16:30 - 17:20 / Jess Glynne / Last Internationale
17:20 - 18:15 / Blof / The Acadamic
18:15 - 19:15 / Oh Wonder / Blaudzun
19:15 - 20:15 / Snow Patrol / Donnie
20:15 - 21:15 / The Offspring / Oliver Heldens
21:15 - (23:45) Pearl Jam
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
wordt tijd dat ze eens iets bekend maken. zouden ze nu eens overkappingen maken op de tribunes bij de north of zoals eerder die zeilen waar je onder kan staan dat was wel prettig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken