Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Ik begin me steeds meer af te vragen waarom er veel kritischer naar Pinkpop wordt gekeken dan Werchter....
Ik ga naar beiden dit jaar maar sommige mensen doen dat Pinkpop een drama is geworden...vindt het wel meevallen allemaal.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Gewoon een dikke middelvinger naar alle kritiek, zie je dat Pinkpop nog altijd één van de grote jongens is in de Champions League met een goed gevarieerd programma…

Over het algemeen ben ik het meestal met je eens Dennis en ik snap je opmerking wel maar je kunt dit dagprogramma niet met bijv 2014 vergelijken wat toen inderdaad volkomen terecht uitverkocht. Er zit genoeg leuke muziek tussen maar 60% is gewoon bleggh.

Jij bent fan Dennis, dat waardeer ik maar ik denk dat je 1 van de weinigen bent die denkt dat dit allemaal top is.

Als de headliners van vorig jaar hier bij hadden gezeten dan had je het faillissement kunnen aanvragen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Ik ben er de zondag dus bij. Vrouw lief wilde graag naar Bruno Mars. Persoonlijk had ik zelf graag Snow Patrol willen zien, maar dat is niet anders. Verder heb ik altijd best veel Editors en The Kooks geluisterd maar al een paar jaar overgeslagen of geskipt. Dus nu toch wel weer zin om is een keer live te zien. Idem geld een beetje voor Don Diablo, al is dat misschien nog langer geleden (heb ik denk ik in 10 jaar niet meer gezien).

Verder ben ik persoonlijk best wel fan van The Gaslight Anthem (en dus ook Brian Fallon). Dus daar kijk ik ook erg naar uit. Greta van Fleet heeft ook mijn interesse getrokken toen ze bekend werden gemaakt bij de eerste lichting van Rock Am Ring, daarvoor kende ik ze nog niet.

Van Jessie J ken ik vrij weinig nummers. Wel weet ik dat Price Tags op Glastonbury erg leuk was:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=7rLTC67ReLg[/video]

Verder overleef ik het wel bij de overige acts.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Gewoon een dikke middelvinger naar alle kritiek, zie je dat Pinkpop nog altijd één van de grote jongens is in de Champions League met een goed gevarieerd programma…

Over het algemeen ben ik het meestal met je eens Dennis en ik snap je opmerking wel maar je kunt dit dagprogramma niet met bijv 2014 vergelijken wat toen inderdaad volkomen terecht uitverkocht. Er zit genoeg leuke muziek tussen maar 60% is gewoon bleggh.

Jij bent fan Dennis, dat waardeer ik maar ik denk dat je 1 van de weinigen bent die denkt dat dit allemaal top is.

Als de headliners van vorig jaar hier bij hadden gezeten dan had je het faillissement kunnen aanvragen.
vervang The Stones en Metallica in het 2014 programma met Foo Fighters en Bruno Mars en Pinkpop zou dezelfde bak schijt over zich heen krijgen hier...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik heb zelf kaarten voor de vrijdag. Mochten er goedkopere weekendkaarten komen dan doe ik misschien dat wel en bied de vrijdagkaarten weer ter verkoop aan maar 230 vind ik teveel geld voor dit programma. Maar ieder zijn heug. Jammer dat SP niet op de FF dag zit
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ik durf best de stelling aan dat wanneer Pinkpop in de Randstad (of dicht erbij) had plaatsgevonden dat het festival het veel moeilijker zou hebben. Het festival wordt voor een groot deel bezocht door locals en vriendengroepen die ongeacht het programma toch wel gaan. Dat zie je aan de reacties hier ook. Ook zeer begrijpelijk aangezien er veel minder georganiseerd wordt dat je dan gebruik maakt van de festivals die er wel zijn. Op die manier kan je wegkomen met zo'n line-up.

Ik ben zelf 6 keer naar Pinkpop geweest, toch het festival waarbij mijn muzieksmaak doorgegroeid is en mijn festivalverslaving echt ontstaan is. Het festival gaat mij daarom nog steeds aan het hart. De verschuiving in line-up vind ik daarom erg jammer. Wat ik echter wél goed vind is dat er nu structureel gekozen lijkt te worden voor een poppy line-up dat 538 luisteraars aantrekt. Zo weet die doelgroep dat ze standaard terecht kunnen en de wat doorgewinterde muziekfans weten dat ze het Pinkpop weekend niet meer vrij hoeven te houden. Hiermee kiest Pinkpop voor een duidelijke lijn (gebrek aan visie en beleid wordt ze nogal eens verweten) en dat heb ik liever dan elk jaar een andere richting in het programma.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Gewoon een dikke middelvinger naar alle kritiek, zie je dat Pinkpop nog altijd één van de grote jongens is in de Champions League met een goed gevarieerd programma…

Over het algemeen ben ik het meestal met je eens Dennis en ik snap je opmerking wel maar je kunt dit dagprogramma niet met bijv 2014 vergelijken wat toen inderdaad volkomen terecht uitverkocht. Er zit genoeg leuke muziek tussen maar 60% is gewoon bleggh.

Jij bent fan Dennis, dat waardeer ik maar ik denk dat je 1 van de weinigen bent die denkt dat dit allemaal top is.

Als de headliners van vorig jaar hier bij hadden gezeten dan had je het faillissement kunnen aanvragen.

Vorig jaar was het programma top en de headliners minder .... zelfde kritiek ..... in dit land zeiken en branden we alles af wat maar iets voorstelt .....
Heel bijzonder .... met iedereen die je spreekt in het buitenland wordt met zeer veel respect gesproken over Pinkpop ......
Ik vind het een fantastisch festival ......
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
bcmrmaybe wrote:
Gewoon een dikke middelvinger naar alle kritiek, zie je dat Pinkpop nog altijd één van de grote jongens is in de Champions League met een goed gevarieerd programma…


Over het algemeen ben ik het meestal met je eens Dennis en ik snap je opmerking wel maar je kunt dit dagprogramma niet met bijv 2014 vergelijken wat toen inderdaad volkomen terecht uitverkocht. Er zit genoeg leuke muziek tussen maar 60% is gewoon bleggh.

Jij bent fan Dennis, dat waardeer ik maar ik denk dat je 1 van de weinigen bent die denkt dat dit allemaal top is.

Als de headliners van vorig jaar hier bij hadden gezeten dan had je het faillissement kunnen aanvragen.

vervang The Stones en Metallica in het 2014 programma met Foo Fighters en Bruno Mars en Pinkpop zou dezelfde bak schijt over zich heen krijgen hier…

Onzin, in dat jaar zaten er genoeg goede bands in het dagprogramma: John Mayer, Flogging Molly, Ed Kowalczyk, Joe Bonamassa, Editors, Ed Sheeran, Robert Plant, Paolo Nutini, Limp Bizkit, Twenty One Pilots, Arcade Fire (!), Stromae, Avenged Sevenfold, Biffy Clyro, Ghost, en ik kan nog even door gaan...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
bcmrmaybe wrote:
Gewoon een dikke middelvinger naar alle kritiek, zie je dat Pinkpop nog altijd één van de grote jongens is in de Champions League met een goed gevarieerd programma…


Over het algemeen ben ik het meestal met je eens Dennis en ik snap je opmerking wel maar je kunt dit dagprogramma niet met bijv 2014 vergelijken wat toen inderdaad volkomen terecht uitverkocht. Er zit genoeg leuke muziek tussen maar 60% is gewoon bleggh.

Jij bent fan Dennis, dat waardeer ik maar ik denk dat je 1 van de weinigen bent die denkt dat dit allemaal top is.

Als de headliners van vorig jaar hier bij hadden gezeten dan had je het faillissement kunnen aanvragen.

vervang The Stones en Metallica in het 2014 programma met Foo Fighters en Bruno Mars en Pinkpop zou dezelfde bak schijt over zich heen krijgen hier…
2014 was wel een stuk beter hoor.

Die zaterdag had je nog John Mayer als zeer sterke sub (imo beter dan The Script, en stuk exclusiever als Editors). Dan nog Joe Bonamassa, Flogging Molly, Ed Kowalczyk, die "bijzondere" show van The Scene/Thé Lau). Die zondag was een zeer sterke "3FM" dag (toen 3FM beter was dan nu), toen stonden er ook Arctic Monkeys, Editors, The Kooks, Ed Sheeran, Paolo Nutini en Rudimetal.

En die maandag was ook best goed verdeeld, met een leuk Metal main stage (Mastodon, Avenged Sevenfold, Metallica met een goed ondersteunende Biffy Clyro). De 3FM stage was ook gewoon leuk met de grote Arcade Fire als 3FM sub, daaronder Stromae wat dus een schot in de roos was.

Dat vond ik een van de sterkste Pinkpop edities vanaf 2010 ongeveer wel dat jaar. Toen zat er ook een behoorlijke "lijn" in het affiche.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Ik durf best de stelling aan dat wanneer Pinkpop in de Randstad (of dicht erbij) had plaatsgevonden dat het festival het veel moeilijker zou hebben. Het festival wordt voor een groot deel bezocht door locals en vriendengroepen die ongeacht het programma toch wel gaan. Dat zie je aan de reacties hier ook. Ook zeer begrijpelijk aangezien er veel minder georganiseerd wordt dat je dan gebruik maakt van de festivals die er wel zijn. Op die manier kan je wegkomen met zo’n line-up.

Ik ben zelf 6 keer naar Pinkpop geweest, toch het festival waarbij mijn muzieksmaak doorgegroeid is en mijn festivalverslaving echt ontstaan is. Het festival gaat mij daarom nog steeds aan het hart. De verschuiving in line-up vind ik daarom erg jammer. Wat ik echter wél goed vind is dat er nu structureel gekozen lijkt te worden voor een poppy line-up dat 538 luisteraars aantrekt. Zo weet die doelgroep dat ze standaard terecht kunnen en de wat doorgewinterde muziekfans weten dat ze het Pinkpop weekend niet meer vrij hoeven te houden. Hiermee kiest Pinkpop voor een duidelijke lijn (gebrek aan visie en beleid wordt ze nogal eens verweten) en dat heb ik liever dan elk jaar een andere richting in het programma.
Ik vind juist dat er veel "randstad" acts staan.. zoals Lil Kleine, Ronnie Flex, Sevn Alias en Donnie... maar ook een Miss Montreal die uit het DWDD hoekje komt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
vervang The Stones en Metallica in het 2014 programma met Foo Fighters en Bruno Mars en Pinkpop zou dezelfde bak schijt over zich heen krijgen hier…

Dat is gelul Dennis.

Maar goed, het is iets waar een discussie over gevoerd kan blijven worden. Tot in den eeuwigheid.

Ik hoop dat er heel veel opkopers de mist in de gaan, alsnog gaan kopen en er mee blijven zitten en dan via Swap voor 70% of minder moeten verkopen.

Dan kan ik vast en zeker 2 Pearl Jam fans blij maken en ik kan goedkope weekendkaartjes scoren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Alle kritiek hier, tjonge jonge...

Men kijkt gewoon niet verder dan zijn eigen smaak, men durft gewoon niet verder te kijken
Het vergrootgals ligt op alles wat niet naar eigen behoefte is.
Er zijn 4 podia en er zijn verschillende genres geprogrammeerd van kleine nieuwe bands tot de grote stadion-acts.
Als men zo blijft kijken naar die paar dingen die "in bepaalde ogen" niet goed zijn, is Pinkpop niet je festival, simpel.
Wat ook vergeten wordt, lijkt wel dat Pinkpop een Nederlands festival is, ik snap niet dat men dan gek vind dat er Nederlandse acts geprogrammeerd worden.

Zoals het mij overkomt, het is gewoon Pinkpop-bashen, alleen maar zagen en zeuren op PInkpop...
Niet verder kijken! Niet kijken wat er wel goed en oke is.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.803
Pinkpop 2014 was gewoon goed. Daar is toch ook geen discussie over?

Maar Dennis: het maakt verder niet uit, maar de teleurstelling in je eerste reactie op de perspresentatie was toch wel echt voelbaar tussen de regels door. Dat je het daarna weer van een zonniger kant bekijkt en de positieve dingen eruit haalt: hartstikke prima. Dat waardeer ik echt. Maar je kunt opbouwende kritiek ook niet afdoen als simpelweg "haten". Sterker nog: ik draag Pinkpop een warm hart toe. Ben onder de rook van het Mauritspark opgegroeid. Pinkpop was mijn eerste echte festival en heb er hele mooie edities beleefd. Qua programma drijft het de laatste jaren van mijn belangstelling weg, maar ik hoop echt dat Pinkpop goede tijden beleeft. Maar ik mag er wel wat van vinden, denk ik. En de positieve zaken benoem ik ook. Zoals dat ik de bovenste namen van het affiche (die vooraf al bekend waren) gewoon als prima heb bestempeld.

En reacties als "een dikke middelvinger" en "Ha Ha Ha" in dikke kapitalen, dat is toch niet nodig. Je hoeft je toch nergens voor te verantwoorden?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.507
3.001
Ik vind het oprecht jammer dat The Offspring niet op Main Stage staat en een Lil Kleintje wel. Voor mij zou Bløf - Snow Patrol - The Offspring - Pearl Jam een onmiddellijke go zijn. Maar nu moet je weer kiezen en dan blijkt 100 euro + de rollatorvergoeding van een tientje voor ome Jan best veel te zijn in de wetenschap dat ik staankaarten voor in de Ziggo Dome heb.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
OK, als de maatstaf voor het aftakelenmde succes van Pinkpop al de bovenstaande redenen zijn, heb ik nog een tegendraadse indicator dat het WEL beter is dan 2017:
IK heb een ticket en ben er weer GEWOON bij, dit in tegenstelling tot vorig jaar met Bieber toen ik echt niet in 1 adem met Pinkpop genoemd wilde worden ! Ik zie persoonlijk een stijgende lijn wat betreft kwaliteit.

* Misschien moet Pinkpop proberen zich weer een identieit te geven die losstaat van het cashflow-optimaliserende Mojo, vast weekend aan het begin vh festivalseizoen, ws gewoon op Pinksteren zodat iedereen sowieso vrij heeft en niet hoeft te zoeken naar een paar vrije dagen ....
* Pinkpop moet het aantal potentiale duitse en belgische bezoekers niet onderschatten. met een programma dat anders is dan Werchter en de grote duitse rock-festivals zou je zeker wat mensen naar Zuid-Limburg lokken. Om de studenten (en de chiros en scouts) van Belgie te lokken moet je geen Werchter line-up kopieren en pas organiseren als ze allemaal vakantie hebben. Hoe later hoe beter, want dan zou je ook nog de nederlandse studenten kunnen lokken, wat LL al doet sinds het begin van hun bestaan.

Maar het belangrijkste:
* Jan Smeets moeten ze meer een Tante Rikie status geven. Jan is toch Mr. Pinkpop en ik vind dat hij wat meer respect zou moeten krijgen.....
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Mad Cool Festival: staan er ook genoeg op (maar te lui om die even er uit te filteren).
Pinkpop: Blackbird, Blaudzun, BLØF, Don Diablo, De Likt, Donnie, Lil Kleine, Miss Montreal, Oliver Heldens, Ronnie Flex, Sevn Alias, The Overslept, Walden
Rock Am Ring: Avatar, Bausa, Bilderbuch, Callejon, Casper, Gurr, Heisskalt, Kettcar, Miliarden, Raf Camora, Trailerpark, UFO361, Yung Hurn
Rock Werchter: Angèle, Arsenal, blackwave., Equal Idiots, Roméo Elvis X Le Motel, Todiefor, Triggerfinger,
Roskilde: Alex Vargas, Bisse, CV Jorgensen, Nephew, Baime, Motorsav, Myrkur, Nelson Can, Nyt Liv, Ond Tro, The MInd Of 99, Veto, Cabal, Goss, Iris Gold, Kippenberger, LØD

De Engelse festivals ga ik niet eens aan beginnen.
 

ZjanZjak

Playlistbediener
14 feb 2017
35
0
Alle kritiek hier, tjonge jonge…

Men kijkt gewoon niet verder dan zijn eigen smaak, men durft gewoon niet verder te kijken
Het vergrootgals ligt op alles wat niet naar eigen behoefte is.
Er zijn 4 podia en er zijn verschillende genres geprogrammeerd van kleine nieuwe bands tot de grote stadion-acts.
Als men zo blijft kijken naar die paar dingen die “in bepaalde ogen” niet goed zijn, is Pinkpop niet je festival, simpel.
Wat ook vergeten wordt, lijkt wel dat Pinkpop een Nederlands festival is, ik snap niet dat men dan gek vind dat er Nederlandse acts geprogrammeerd worden.

Zoals het mij overkomt, het is gewoon Pinkpop-bashen, alleen maar zagen en zeuren op PInkpop…
Niet verder kijken! Niet kijken wat er wel goed en oke is.
Het zit je wel hoog allemaal hè?
Kopje koffie?

Ik heb je vrij hoog zitten maar wat ik nu van je teruglees deze dag.... hmmmm..... enige nuance is wel op zijn plaats.
Buiten dat, ik vind dat je bepaalde mensen (niet mij maar anderen die ook al een tijdje meelopen) van het forum gewoonweg beledigt.

Kritiek is nooit leuk en sommige kritiek hier is inderdaad overtrokken maar hé sommige kritiek raakt best de waarheid als ik hier lees
en echte die hard Pinkpop mensen in mijn omgeving zo eens aan hoor. De echte bashers, daar moet je gewoon boven staan, zeker jij.
Jij bent voor mij een lichtend voorbeeld van positiviteit, doe me een lol, en hou dat gewoon vast en tel de volgende keer tot 10. ;)


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
1456407672-gallery-1456340014-giphy-5.gif
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik ben geen Pinkpop hater, het was voor mij traditie om elk jaar naar Pinkpop te gaan. Maar dit is het eerste jaar dat voor mij, en mijn vrienden, de grens bereikt is. Vorig jaar waren we ook al erg teleurgesteld, in de auto op weg naar huis vroegen we elkaar wat onze top-5 optredens was, helaas kwamen we niet verder dan 2-3 optredens per persoon. Dit jaar is het qua headliners verbeterd, maar het dagprogramma is voor mij persoonlijk waardeloos. Ik heb het nog een kans gegeven, ben naar voor mij onbekende bands op de line-up gaan luisteren, maar ik werd daar niet heel vrolijk van. Ik vind de line-up van Pinkpop 2018 een beetje op een tweedehands winkel lijken: zoeken door alle zooi om misschien iets moois te vinden. Helaas kon ik op de headliners en subs na, niets moois vinden dit jaar. Jammer.

EDIT: Nog een mooiere beeldspraak bedacht.
Als de ALDI en de Albert Heijn precies dezelfde prijzen zouden aanhouden, doen veel mensen op dit forum blijkbaar nog steeds boodschappen bij de ALDI. (Grapje he :wink: )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken