Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Kan me niet voorstellen wat er zou gebeuren als Pearl Jam onverwacht niet komt.

Snow Patrol Headliner yeahhhhh
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
(...)
Vind het altijd wel een mooi gezicht als je door de poorten heen bent, en dan bij die trappen staat met het uitzicht op de mainstage. Ook met de heuvels op de achtergrond, niks mis mee.

…deze laatste zin van je…
KIPPENVEL!!!!

DIT MOMENT…. een soort heimwee gevoel
foto

Dit vind ik ook altijd een mooi uitzicht vanuit deze hoek
IMG_20170604_154644917_HDR.jpg
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Indiaantje89 wrote:
Ik vind kwa festival venue, organisatie, drukte etc. Pinkpop een stuk fijner dan Werchter persoonlijk. Graspop ben ik ooit 1 dag geweest en dat was toen best een drama, maar toen waren ook veel problemen ivm de vele regenval die er toen was. Ik ga dit jaar daar eens kijken hoe het is wanneer je een heel weekend gaat.

Vind het altijd wel een mooi gezicht als je door de poorten heen bent, en dan bij die trappen staat met het uitzicht op de mainstage. Ook met de heuvels op de achtergrond, niks mis mee.

…deze laatste zin van je…
KIPPENVEL!!!!

DIT MOMENT…. een soort heimwee gevoel
IMG_20170603_124100958_HDR.jpg

Misschien komen ze volgend jaar weer met een goed programma als het veld echt zo leeg blijft.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb de afgelopen 10 pagina's eventjes snel doorgelezen dus misschien heb ik het onderwerp wel gemist . Wat denken we dat de verkoop gaat doen?

Headliners zijn zeker erg sterk. Dit zijn vaak de acts waardoor je die 100 euro dagticket gaat overwegen. Naar mijn mening is er dit jaar geen enkele dag die zo sterk is dat ik zelf een dagkaart zou kopen, behalve dan voor de headliners...
Bezoekers die de afgelopen jaren zijn afgehaakt worden daarnaast erg verleid voor een weekendkaart door de geweldige boekingen van Pearl Jam en Foo Fighters. Bruno Mars stond recent al in grote zalen in Nederland net zoals Editors. Verkopen die nog steeds wel een grote hap kaarten wanneer de ticketprijzen zo hoog zijn??

In mijn omgeving zijn er dit jaar heel weinig mensen die twijfelen of ze gaan. De standaard groep gaat, en de mensen die uitspraken graag eens in jaar te proberen gaan nog steeds. Nieuwe praat over twijfelde mensen is in mijn omgeving na de persconferentie niet ontstaan.

Ik denk dat de Pearl Jam dagtickets zeker gaan uitverkopen. Sterkste dag en een headliner waar we al jaren op wachten. De zaterdag en vooral de zondag zou mij niets verbazen als hier enkele duizenden kaarten blijven liggen. Wat die weekendkaarten gaan doen... Mensen betalen die extra 30 euro toch wel als ze echt willen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik heb de afgelopen 10 pagina’s eventjes snel doorgelezen dus misschien heb ik het onderwerp wel gemist . Wat denken we dat de verkoop gaat doen?

Headliners zijn zeker erg sterk. Dit zijn vaak de acts waardoor je die 100 euro dagticket gaat overwegen. Naar mijn mening is er dit jaar geen enkele dag die zo sterk is dat ik zelf een dagkaart zou kopen, behalve dan voor de headliners…
Bezoekers die de afgelopen jaren zijn afgehaakt worden daarnaast erg verleid voor een weekendkaart door de geweldige boekingen van Pearl Jam en Foo Fighters. Bruno Mars stond recent al in grote zalen in Nederland net zoals Editors. Verkopen die nog steeds wel een grote hap kaarten wanneer de ticketprijzen zo hoog zijn??

In mijn omgeving zijn er dit jaar heel weinig mensen die twijfelen of ze gaan. De standaard groep gaat, en de mensen die uitspraken graag eens in jaar te proberen gaan nog steeds. Nieuwe praat over twijfelde mensen is in mijn omgeving na de persconferentie niet ontstaan.

Ik denk dat de Pearl Jam dagtickets zeker gaan uitverkopen. Sterkste dag en een headliner waar we al jaren op wachten. De zaterdag en vooral de zondag zou mij niets verbazen als hier enkele duizenden kaarten blijven liggen. Wat die weekendkaarten gaan doen… Mensen betalen die extra 30 euro toch wel als ze echt willen…
Wat lastig is, is de mening hier en op sociaal media te spiegelen aan de vvk. Ik durf nu niet te zeggen of dat morgen rond deze tijd terug te zien is.
Vooral dat ben ik een beetje bang... Dat de mening van de Nederlanders die zich nu niet laten horen morgen na 10 uur wel te merken is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Vrijdag verkoopt uit. Zondag verkoopt goed. Zaterdag en weekendtickets zijn de komende maanden nog te verkrijgen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.622
Als je deze line up boven Rock Werchter verkiest ben je volledig van god los. Waanzin.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Vrijdag verkoopt uit. Zondag verkoopt goed. Zaterdag en weekendtickets zijn de komende maanden nog te verkrijgen.
Ja, die neiging heb ik ook te denken. Zeker met verdeling 20.000 om 50.000.
Nou is een zaalshow niet altijd te vergelijken qua snelheid van voorverkoop met een festival.
Duurde de vvk van de PJ-werchter dag nog vrij lang, de FF-dag op RW afgelopen jaar ook vrij lang en slaat de vvk van Boutique met Mars ook niet bepaald aan, dan weet ik niet eens hoe de TW-verkoop met Editors verloopt? Al denk ik dat een groot deel van het Nederlandse publiek totaal geen weet heeft van die Belgische evenementen.
Pearl Jam zal vast heel goed in de vvk liggen, ook met Snow Patrol er bij.
Foo Fighters zal ook heel goed in de vvk liggen, ook met The Script er bij.
Bruno Mars zal wel heel rap gaan in de vvk, zeker met Editors er bij.
20.000 dagkaarten is iets meer dan bijvoorbeeld ZiggoDome en daar zouden deze headliners doorgaans binnen een uur mee uitverkocht zijn.
Daar wringt de schoen... Ik durf er niet veel over te zeggen, maar denk dat idd de dagkaarten morgen héél hard gaan en de weekend kaarten nog lang beschikbaar blijven.
Wat ik niet denk is dat deze headliners als Green Day-dag en Kings of Leon-dag uiteindelijk maar op rond 15000 blijven hangen, dat lijkt me sterk.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
maar wie weet tovert jan nog 1 grote naam uit de hoed of is dit uitgesloten want ik mis eigenlijk een classic naam alla LIVE of lionel richie in de afgelopen jaren. of moeten we het doen met jessie j ofzoiets
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Mochten de dagkaarten uitverkopen en de weekendkaarten heel weinig zijn, dan zal je zien dat ze over een tijdje extra dagkaarten gaan verkopen. dan maken ze er 30/40 of 25/45 van. Hebben ze volgens mij vorig jaar ook gedaan.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Was die verdeling weekendkaarten/dagkaarten eerst niet anders? 30/35 of zoiets? Dat levert Pinkpop dan ook beduidend minder inkomsten op.

Gezien de grootte van de headliners doen ze opvallend weinig dagkaarten eigenlijk. Die gaan ze denk ik wel redelijk goed verkopen. Weekendkaarten gaan vermoedelijk stuk langzamer.

Vind het ook lastig vergelijken met het uitverkopen van een optreden in bijvoorbeeld de Ziggodome. Je kunt zeggen dat je er op een festival nog wat bands bijkrijgt. Anderzijds moet dat ook maar net je smaak zijn. Bovendien vind ik (persoonlijk) een overdekt optreden doorgaans wel te verkiezen boven een open luchtshow. Als ik mag kiezen tussen Radiohead in de Ziggodome of Radiohead op een festivalweide, dan zou ik voor het eerste kiezen. Maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Precies zoals nu met Pearl Jam: Snow Patrol vind ik dan nog wel aardig, maar de rest van het programma bekijkend zou ik eerder voor Ziggodomeoptreden van Pearl Jam gaan dan voor dagkaart op vrijdag van Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
1 ding is voor mij zeker: Over het uitverkopen van weekendtickets hoeft niemand zich morgen zorgen te maken.
 

ZjanZjak

Playlistbediener
14 feb 2017
35
0
Mooie uitzichten, 230 piek.
Als het 230 piek was, wie weet was ik dan toch gegaan, kleine 105 euro, het is alleen zo'n 506 piek. ;)
Piek is nog van vroeger, toen je kroepoek nog met lange oe schreef weet je.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Mochten de dagkaarten uitverkopen en de weekendkaarten heel weinig zijn, dan zal je zien dat ze over een tijdje extra dagkaarten gaan verkopen. dan maken ze er 30/40 of 25/45 van. Hebben ze volgens mij vorig jaar ook gedaan.
Ik denk dat dit wel eens kan gaan gebeuren.
Stel de dagkaarten zijn snel (of ver) uitverkocht en weekendkaarten zijn ruim verkrijgbaar, dan zal vast een verschuiving in die verhouding komen na een week.
Dan volgt er vast (ook vallen er meestal kaarten terug) daarna een bericht dat er 'weer' kaarten beschikbaar zijn.
Nu heb ik de neiging om te denken dat deze verhouding een geste is richting de vaste weekend bezoekers.
Maar dat is meer een wens van de gedachte, ook omdat ik die verhouding 20k/50k eigenlijk heel vreemd vind.
 

themachineee

Playlistbediener
19 feb 2018
15
0
Morgen gewoon lekker tickets bestellen:)
Heb al zin om op de pinkpop vrijdag rond 06.30 de eerste Brand naar binnen te gieten voor de poort!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nieuw in het bestelproces bij ticketmaster, je Pinkpophoedje al vast mee bestellen...
via : https://blog.ticketmaster.nl/festival/alles-wilt-weten-pinkpop-2018-3313
Extra’s

Voor Pinkpop 2018 zijn Collector Tickets beschikbaar! Dat is een uniek toegangsbewijs voor Pinkpop 2018, uitgegeven in een prachtig vormgegeven hard plastic pasje aan een lanyard. Een souvenir die je voor eeuwig kan bewaren. Collector Tickets zijn enkel online te koop en kosten € 4,95 extra. Er is een Collector Ticket voor de vrijdag, de zaterdag, de zondag én voor het 3-dagen ticket. Bekijk hieronder hoe de Collector Tickets voor Pinkpop 2018 eruit zien.

Daarnaast is ook dit jaar het welbekende Pinkpophoedje te koop. Dit hoedje kost €7,50 en je kunt hem toevoegen aan de rest van je bestelling op Ticketmaster.nl.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken