Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Ik vind kwa festival venue, organisatie, drukte etc. Pinkpop een stuk fijner dan Werchter persoonlijk. Graspop ben ik ooit 1 dag geweest en dat was toen best een drama, maar toen waren ook veel problemen ivm de vele regenval die er toen was. Ik ga dit jaar daar eens kijken hoe het is wanneer je een heel weekend gaat.

Vind het altijd wel een mooi gezicht als je door de poorten heen bent, en dan bij die trappen staat met het uitzicht op de mainstage. Ook met de heuvels op de achtergrond, niks mis mee.

Afgelopen jaar weer eens op Pinkpop geweest, maar op de meeste fronten vind ik Werchter beter. Vergelijk bv maar eens hoe het hoofdpodium er op beide festivals uitziet.

Was die verdeling weekendkaarten/dagkaarten eerst niet anders? 30/35 of zoiets? Dat levert Pinkpop dan ook beduidend minder inkomsten op.

Met deze headliners kunnen ze beter die oude aantallen van het Stones jaar vasthouden.

Indiaantje89 wrote:
Ik vind kwa festival venue, organisatie, drukte etc. Pinkpop een stuk fijner dan Werchter persoonlijk. Graspop ben ik ooit 1 dag geweest en dat was toen best een drama, maar toen waren ook veel problemen ivm de vele regenval die er toen was. Ik ga dit jaar daar eens kijken hoe het is wanneer je een heel weekend gaat.

Vind het altijd wel een mooi gezicht als je door de poorten heen bent, en dan bij die trappen staat met het uitzicht op de mainstage. Ook met de heuvels op de achtergrond, niks mis mee.

Afgelopen jaar weer eens op Pinkpop geweest, maar op de meeste fronten vind ik Werchter beter. Vergelijk bv maar eens hoe het hoofdpodium er op beide festivals uitziet.
Ik vind het hoofdpodium van Pinkpop mooier dan die van Werchter om eerlijk te zijn. Kwestie van smaak misschien.

dsc09364.jpg

Pinkpop-Live.png

Komt completer over, door die ovale rondingen lijkt het net of ik wat mis. Niet dat het me heel veel boeit verder.

Paddy wrote:

Indiaantje89 wrote:

Ik vind het hoofdpodium van Pinkpop mooier dan die van Werchter om eerlijk te zijn. Kwestie van smaak misschien.

dsc09364.jpg

Pinkpop-Live.png

Komt completer over, door die ovale rondingen lijkt het net of ik wat mis. Niet dat het me heel veel boeit verder.

Beiden van Stageco
Pinkpop gebruikt de Superroof (had Werchter vroeger ook)
Werchter gebruikt nu XXL ROOF

hé Indiaan...
ik lees zojuis in de Pinkpop nieuwsbrief dat een parkeerticket mee besteld kan worden.
Een parkeerticket is op twee verschillende momenten te koop:

1. Vooraf, tijdens de online aankoop van je Pinkpop ticket (www.ticketmaster.nl):

Één dag: € 15,- (excl. 10% servicekosten)
Weekend (3 dagen): €30,- (excl. 10% servicekosten)

2. Ter plekke:

Één dag: € 20,-
Weekend (3 dagen): €30,-

Vraag altijd naar een parkeerbewijs!

Uitzondering is de parkeerplaats bij Mondo Verde
Je betaalt € 15,- voor 1 dag, € 30 voor 2 dagen of € 40,- voor 3 dagen.

ik geef het maar als tip hier mee hé

Achja lekker boeiend ook.. Gaat mij ook meer om wie er op de planken staat. Met het podium van Pinkpop zelf is in ieder geval niets mis mee. Maar goed, de zo geroemde Pyramide stage op Glasto vond ik ook persoonlijk tegenvallen, dus misschien heb ik ook wel een vreemde smaak.

Al zou ik graag nog eens de Orange stage van Roskilde willen zien.

hé Indiaan…
ik lees zojuis in de Pinkpop nieuwsbrief dat een parkeerticket mee besteld kan worden.

Een parkeerticket is op twee verschillende momenten te koop:

1. Vooraf, tijdens de online aankoop van je Pinkpop ticket (www.ticketmaster.nl):

Één dag: € 15,- (excl. 10% servicekosten)
Weekend (3 dagen): €30,- (excl. 10% servicekosten)

2. Ter plekke:

Één dag: € 20,-
Weekend (3 dagen): €30,-

Vraag altijd naar een parkeerbewijs!

Uitzondering is de parkeerplaats bij Mondo Verde

Je betaalt € 15,- voor 1 dag, € 30 voor 2 dagen of € 40,- voor 3 dagen.

ik geef het maar als tip hier mee hé
Ik parkeer hem onderaan die rodelbaan. Dat is juist Mondo Verde denk ik toch?

Ik ga nu toch alleen de zondag, vorig jaar moest ik op dag 1 de volle mep betalen ja (en dag 3 niet). Nu ga ik alleen dag 3.

Ik parkeer hem onderaan die rodelbaan. Dat is juist Mondo Verde denk ik toch?

Ik ga nu toch alleen de zondag, vorig jaar moest ik op dag 1 de volle mep betalen ja (en dag 3 niet). Nu ga ik alleen dag 3.
maar dat bedoel ik juist, ze hebben het aangepast zoals jij ook al opmerkte

Altijd opvallend dat Werchter de hemel in wordt geprezen en Pinkpop elk jaar 'slechter' wordt. Ik denk dat Pinkpop zich gewoon meer oriënteert op het brede publiek en Werchter zich toch meer focust op een bepaald publiek/genre gericht. Als ik kijk welke bands ik per dag op Pinkpop wil zien zijn dit er vrijwel evenveel als op Werchter. Je moet je ook bedenken dat Werchter Boutique Bruno Mars, Jessie J, Lil Kleine, Years& Years , Tom Odell, Oscar And The Wolf heeft voor 90 euro bij Pinkpop krijg je daar voor 20 euro meer...Editors, Don Diablo, Sigrid, The Kooks, Triggerfinger en meer bij....dus we moeten wel in perspectief blijven kijken. Is gewoon een kwestie van smaak niet een kwestie van oplichterij.

HollandiaFCB wrote:

chris knoben wrote:
eerste mensen zitten al in de rij zie 1Limburg! koude nacht voor hun…

Wat een mongolen

ik geloof niet dat Pinkpop-fans uit het deel van Rusland/China komen dat vroeger gesticht was door Dzjengis Khan.
Dit is gewoon Limburg.

Misschien zijn die mongolen wel helemaal naar Limburg gekomen voor deze lekkere line up? Logisch toch..

Wat is er mis met mensen die als traditie jaarlijks voor de deur gaan liggen om als eerste kaartjes te kopen?
ik weet eigenlijk niet wat tegenwoordig nog je voordeel is...
Alles aangesloten op het Ticketmaster systeem, dus daar zie ik geen voordeel meer.
Tot aan 2013 kreeg je nog bij de Limburgse voorverkoopadressen voorgedrukte kaarten die van een boekje gescheurd werden, dat had nog een voordeel omdat het los gekoppeld was van het ticketmaster systeem.
Het verschil is dat je niet zo'n blauwe donut voor je neus hebt tijdens het wachten, toch??

Ik vind het allemaal maar stom gedoe...laat toch gewoon al eerder de verkoop starten voordat überhaupt een naam bekend is zoals Rock Werchter, Lowlands en eigenlijk alle andere festivals?? Is gewoon niet leuk voor mensen die elk jaar traditiegetrouw gaan.

Ik vind het allemaal maar stom gedoe…laat toch gewoon al eerder de verkoop starten voordat überhaupt een naam bekend is zoals Rock Werchter, Lowlands en eigenlijk alle andere festivals?? Is gewoon niet leuk voor mensen die elk jaar traditiegetrouw gaan.
ik blijf het ook jaarlijks herhalen...
Mooi dat er ook op de perspresentatie iemand over begon en behoorlijk wat aanhang in de zaal aanwakkerde.
Ook niet raar als je in een Paradiso vol met Pinkpop fans vraagt, wie er een kaartje blindelings zou kopen voor een volgende editie, dat dan vrijwel de hele zaal op stuitert.
Het is wel een voorstel met een groot draagvlak, dat blijkt maar weer!
Zonder 1 naam bekend al ca 10.000 weekend kaarten in verkoop, hoeft niet eens goedkoper (early bird actie) of met korting of zo. Sterker nog, als je enkel Weekend Collector Tickets in verkoop zet, zal dat genoeg afzet hebben.
Ik denk dat dat wel eens onderschat wordt...

Users who are viewing this thread