Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
P!nk heeft zojuist een US tour aangekondigd die loopt tot 2 juni. Europese festivalshows zijn dus mogelijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Nee, was niet persoonlijk bedoeld hoor Dennis. Is gewoon een algemene trend die ik vaststel binnen het PP topic. Groepen worden hier meermaals afgekraakt door de eigen mening en smaak van anderen en daarna teniet gedaan als kanshebber en bands die iemand wél leuk vindt blijft men over bezig..
Ik heb hier bv nog niemand iets horen zeggen over The National, Arcade Fire en The War On Drugs.. (of zijn die te alternatief en horen die daarom dan niet thuis op Pinkpop? ;) )
Juist omdat een iemand vindt dat een of andere band niet thuishoort betekent nog steeds niet dat die daarom minder kans maakt om op Pinkpop te staan..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
P!nk heeft zojuist een US tour aangekondigd die loopt tot 2 juni. Europese festivalshows zijn dus mogelijk.

Dat is wel een redelijk schema hoor, https://www.pinkspage.com/events/
3 maanden touren en ergens halverwege 6 dagen rust. Eventuele extra concerten zijn hierin nog niet opgenomen. Ook staat er vooralsnog niet 1 festival bij al zegt dat niet altijd wat.
Ik kan me echter voorstellen dat ze even een pauze inlast voor ze naar Europa komt.
Met het laatste concert op 2 juni in Amerika gaat het voor PP erom spannen denk ik zelf....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
The National, Arcade Fire en The War On Drugs.
Niet de bands waar ik zelf iets over kan zeggen.
Behalve War on Drugs, lijkt me gezien de Primavera kansen zeer onnamelijk dat ze naar Pinkpop komen.
Tourt Arcade Fire uberhaupt?
The National, leuk voor Pinkpop maar lijken me echt tot zijn recht komen bij 'kleinere' festivals als BKS of zo.

P!nk, tja tour die nu staat stopt 2 weken voor Pinkpop in Amerika.
Is misschien wat te krap aan, maar kan best nog passen.
Al ziet het gezien de data die staan op zaalshows te eindigen hé.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
btw, binnenkort tijd voor een headliner update lijstje dacht ik zo...
zal eens teruglezen wat de suggesties nog waren om toe te voegen.
ik meen wel dat het lijstje al redelijk op orde was voor Pinkpop-point.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
P!nk heeft zojuist een US tour aangekondigd die loopt tot 2 juni. Europese festivalshows zijn dus mogelijk.

Het is al een tijdje geleden dus van mij mag ze als popheadliner hoewel ik denk dat een zaalshow ook tot de mogelijkheden behoort.

Heerlijk dat geouwehoer en gespeculeer.
 

Wilbert

Playlistbediener
19 nov 2014
34
0
Yannick wrote:
The National, Arcade Fire en The War On Drugs.


Niet de bands waar ik zelf iets over kan zeggen.
Behalve War on Drugs, lijkt me gezien de Primavera kansen zeer onnamelijk dat ze naar Pinkpop komen.
Tourt Arcade Fire uberhaupt?
The National, leuk voor Pinkpop maar lijken me echt tot zijn recht komen bij ‘kleinere’ festivals als BKS of zo.

The War on Drugs zou ik zeker toejuichen, maar ik denk dat hun muziek beter tot z'n recht komt in een wat intiemere setting en dat ze dus beter op BKS of Lowlands passen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Smeets/Mojo geven aan dat ze kiezen voor 2 rock en 1 pop headliner.

ik ben eigenlijk al een paar dagen aan het afvragen waar Jan (of Mojo) dit aangegeven hebben?

dat is jaarlijks toch, hoe de wind waait staat mijn (roze) petje, afhankelijk van wat er tourt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
ik ben eigenlijk al een paar dagen aan het afvragen waar Jan (of Mojo) dit aangegeven hebben?

dat is jaarlijks toch, hoe de wind waait staat mijn (roze) petje, afhankelijk van wat er tourt.


https://www.artiestennieuws.nl/70959/jan-smeets-verklapt-info-pinkpop
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
ik ben eigenlijk al een paar dagen aan het afvragen waar Jan (of Mojo) dit aangegeven hebben?

dat is jaarlijks toch, hoe de wind waait staat mijn (roze) petje, afhankelijk van wat er tourt.


https://www.artiestennieuws.nl/70959/jan-smeets-verklapt-info-pinkpop
idd ook gezien. Echter. Zo heb ik dit niet gelezen...
"Zoals we van het festival gewend zijn, zal er altijd één pop headliner en één rock headliner staan. De derde act kan variëren: van pop of rock, tot metal of punk. Zo ook in 2018!"
Dat las ik als interpretatie van de schrijver...
 
1 mei 2017
289
0
bcmrmaybe wrote:
ik ben eigenlijk al een paar dagen aan het afvragen waar Jan (of Mojo) dit aangegeven hebben?

dat is jaarlijks toch, hoe de wind waait staat mijn (roze) petje, afhankelijk van wat er tourt.


https://www.artiestennieuws.nl/70959/jan-smeets-verklapt-info-pinkpop


idd ook gezien. Echter. Zo heb ik dit niet gelezen…
Zoals we van het festival gewend zijn, zal er altijd één pop headliner en één rock headliner staan. De derde act kan variëren: van pop of rock, tot metal of punk. Zo ook in 2018!
Dat las ik als interpretatie van de schrijver…

Dus behalve Smeets roepen nu ook journalisten allerlei bullshit wanneer het op Pinkpop uitkomt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Weet iemand trouwens wanneer we een eerste headliner kunnen verwachten voor een Europees festival?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Weet iemand trouwens wanneer we een eerste headliner kunnen verwachten voor een Europees festival?
Je vind Nightwish niet headliner genoeg? Of QOTSA op INmusic en Northside?

ha ha...

Je bedoelt waarschijnlijk de major's... De 'opvallende' headliners?
Meestal komen de grote metal en rockfestivals wel eerst. Verbaasd me niet al Hellfest bijvoorbeeld al snel komt. RaR/RiP is laatste jaren in oktober gekomen. Download zou volgens Copping ook in oktober al nieuws hebben. Normaal kan je rond november ook wel Hurricane/Southside verwachten. NovaRock in Oostenrijk verwacht ik ook wel. Vraag is of DEAG met de concurrentie mee gaat of de handdoek echt in de ring gooien, voor Rock in Vienna en Rockavaria.
Meestal zijn er wel acts bij die ook in Italië (bijvoorbeeld Rock in Roma) of elders in Europa staan.
Oktober / November zal de eerste grote worpen wel komen. Dat denk ik...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Arcade Fire heeft nog geen Nederlandse datum aangekondigd in hun tourschema van volgend jaar. Moest die er wél komen dan zijn wat mij betreft zowat kandidaat af. Geen idee hoe het met The National is gesteld in Nederland (naast het 2x uitverkopen van de AFAS) maar ik denk dat ze wel weer een breder publiek weten aan te spreken, daarbij werden ze net als Queens Of The Stoneage aangekondigd voor Northside een week voor Pinkpop. Net als The National heeft ook The War On Drugs zijn 2 AFAS data weten uit te verkopen en hint Gabi naar de komst van de band op Primavera. Dat ze ergens anders horen snap ik vast maar ze stonden in 2014 nog maar pas op BKS en het jaar daarop op DTRH..? Wordt het dan niet tijd dat ze eens op een 'major' staan in Nederland? :)
Dit waren gewoon meer eventjes 3 voorbeelden hoor, pin er u niet te hard op vast haha :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik ga in de loop van de dag (of dit weekend) een update maken van mijn Pinkpop-headliner lijstje...
Daft Punk toch maar toevoegen.
Stones ivm Knebworth gerucht er bij.
Riep iemand Taylor Swift.
Eminem misschien toch.
Maroon 5 en Mumford and Sons waren genoemd, maar moet er eerst iets van uitzoeken. Dus iets van een link of hint zou vast helpen.
Yannick, denk je dat Arcade Fire als headliner kan op Pinkpop? Dan zet ik ze er bij. National en War on Drugs lijken mij meer voor de 2de/3de lijn namen.

Snow Patrol, voor de volledigheid er bij zetten maar...
Al is Gary nog niet al te vlot met het album, toch?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Weet niet of 30 Seconds To Mars op de geruchten lijst stond. Maar die kunnen we nu denk ik afschrijven
20 maart in de Ziggo Dome.
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
Dropkick murphy's samen met Flogging Molly naar AFAS live op 10 februari.
Zijn ze hiermee afgeschreven voor pinkpop
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
Dropkick murphy’s samen met Flogging Molly naar AFAS live op 10 februari.
Zijn ze hiermee afgeschreven voor pinkpop

Ik zou niet weten waarom, gelet op het feit dat Pinkpop dit jaar zo laat pas plaats vind.
Wel een wereldcombi btw
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Dropkick murphy’s samen met Flogging Molly naar AFAS live op 10 februari.
Zijn ze hiermee afgeschreven voor pinkpop

Niet afgeschreven. Doe maar door naar Pinkpop. Heerlijke herrie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken