Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik weet niet in hoeverre je anders, The Killers, Arctic Monkeys, Bon Jovi of misschien wel Pearl Jam ook als “Pop-headliner” kan zien…
Niet. Wat voor richting is meer van toepassing voor 2018? Dat de derde headliner een rock-act gaat zijn? Echt niet, dat heeft Jan Smeets toch gezegd daarbij is het niet echt logisch als festival ook (zeker niet als je zo breed programmeert als PP).

Snow Patrol kwam daarnet ook nog in me op maar zijn die anno 2017 nog groot genoeg om Pinkpop te headlinen en die vallen ook niet echt binnen pop ofwel. Daarbij zal het wel een act worden die wat 'jonger' is, als je PJ, Foo's, Metallica etc verwacht op de andere dagen, ter compensatie. Als je kijkt naar dat lijstje dat ik hierboven vermeldde van vroeger, dan zijn dat bijna allemaal acts die de jeugd aanspreken (behalve dan Paul McCartney misschien?).

P!nk valt idd nog niet helemaal afgeschreven te worden, al heeft ze in het verleden wel niet zooo super vaak op festivals gestaan hé.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
De tour van Bon Jovi zou in mei starten dus die zullen snel met nieuws komen. Persoonlijk denk ik niet iets voor PP maar je weet het natuurlijk nooit… Opvallend vond ik wel dat Bon Jovi enkel de maand mei noemde voor een Europese tour. Het kwam op mij over alsof ze enkel deze maand in Europa zijn.
Daarbij geeft hij ook meteen aan dat ze in juli weer in de VS staan dus heel lang zal die tour in Europa niet zijn……

Ik zie Bon Jovi nog wel naar Rock in Rio Lissabon gaan in juni hoor, voordat hij de juli shows in VS gaat doen.
De data van Rock in Rio Lisbao zijn in de 2 weekenden na Pinkpop (23, 24 en 29, 30 juni).
Goh, hij kan zelfs de DEAG festivals doen, een revival van Rockavaria en Rock in Vienna...

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
The Script?
of anders, géén Pop-headliner, kan dat ook?

Ik vlak Pink nog niet uit.

Net zoals ik Nederland die nog naar het WK gaat ook niet uitvlak. ;-)

Ze heeft nu een klein maandje de tijd om een hele EU tour te proppen tussen een US en Australië/NZ tour, die ze dus zou moeten aankondigen na die data die tot in september lopen. En daarbij komt dat ze een heel strak tourschema heeft waarin er letterlijk 0 festivals zitten. En dit is nu ook weer geen act die festivals absoluut willen hebben, waardoor ze zouden samenwerken om haar absoluut in EU te krijgen. En voor welke festivals? Tijdens RW, Wireless, Balaton en Roskilde zit ze in Australië, en op pakweg Rock Am Ring, Novarock, Hurricane, Primavera, Northside past ze eigenlijk niet. Alleen voor Pinkpop zie ik het nog niet echt gebeuren... Die zal dus gewoon een zaalshow in het najaar aankondigen voor NL, toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
(..) Echt niet, dat heeft Jan Smeets toch gezegd (...)

heeft Jan Smeets niet gezegd

daarbij, al had hij het gezegd, loop je de kans dat een smeetsiaanse-verspreking op niets uit komt ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Pinkpop 2018 heeft al haar headliners al binnen! Jan Smeets liet weten dat alle headliners al vast staan en dat er niks meer veranderd zal worden. Zoals we van het festival gewend zijn, zal er altijd één pop headliner en één rock headliner staan. De derde act kan variëren: van pop of rock, tot metal of punk. Zo ook in 2018!

De laatste 3 jaar was er telkens een pop-headliner, nu wil ik niet zeggen dat dit ook volgend jaar zo zal zijn maar.. Afin, kom.
En Mattman, ik zat hetzelfde te denken. Ze kan in principe terecht op InMusic, Isle Of Wight, Tinderbox etc dus volgens mij is dat geen probleem, denk ik?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
In datzelfde interview wilde men wat dieper ingaan op de headliners. Toen werd Jan erg zenuwachtig en vertelde hij dat nog niets definitief was. Hoe kun je dan 3 minuten eerder zeggen dat je alle headliners voor de volgende editie al binnen hebt. :?: :?: :?:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Zoals we van het festival gewend zijn, zal er altijd één pop headliner en één rock headliner staan. De derde act kan variëren: van pop of rock, tot metal of punk. Zo ook in 2018!
ik ben dat niet gewend, de schrijver van dat zinnetje denk ik dat niet verder keek.
het is in ieder geval géén uitspraak van Jan Smeets.
Als ik kijk naar de laatste 12 jaren, zie ik toch echt meer rock-headliners dan pop-headliners.
Dus als je uit gaat van "wat we gewend zijn" zou ik meer naar de rock headliners kijken dan naar de pop-namen.

2017: Justin Bieber/Martin Garrix – Green Day – Kings of Leon
2016: Red Hot Chili Peppers – Rammstein – Paul McCartney
2015: Muse – Robbie Williams – Foo Fighters
2014: The Rolling Stones – Arctic Monkeys – Metallica
2013: The Killers – Kings Of Leon – Green Day
2012: The Cure – Linkin Park – Bruce Springsteen
2011: Coldplay – Kings Of Leon – Foo Fighters
2010: Rammstein – Green Day – The Prodigy
2009: Bruce Springsteen – Placebo – Snow Patrol
2008: Metallica – Foo Fighters – Rage Against The Machine
2007: Marilyn Manson – Muse – The Smashing Pumpkins
2006: Placebo – Tool – Red Hot Chili Peppers

edit: ik heb bewust de periode na 2005 gepakt, dat is het moment dat MOJO (Rob Trommelen) meer inbreng had in de headliners van Pinkpop.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Als ik kijk naar de laatste 12 jaren, zie ik toch echt meer rock-headliners dan pop-headliners.
Yep, maar de line ups van pakweg 10 jaar geleden vallen echt niet meer te vergelijken met die van de laatste jaren. Dat wat populair is, is al een tijdje geen rock meer hence de boeking van bv Justin Bieber van dit jaar. Zoals al pagina's eerder werd gezegd kan men niet jaar na jaar met hetzelfde selecte groepje van headliners komen hoor, dat geldt niet alleen voor de popacts die meer op de voorgrond komen maar ook rockbands als The Killers, Queens Of The Stoneage, Arctic Monkeys etc
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
https://www.ad.nl/show/miley-cyrus-houdt-zo-veel-van-haar-varkens-dat-ze-tour-uitstelt~ad0e7fc2/

Let op, die gaat volgend jaar op tour. Wedden?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
(...) dat geldt niet alleen voor de popacts die meer op de voorgrond komen maar ook rockbands als The Killers, Queens Of The Stoneage, Arctic Monkeys etc

met een beetje pech noem je nu toevallig de 3 headliners hé
;)
Ik kijk er niet van op als deze 3 bij de 'reserve' opties zitten.
Stel Foo's doen enkel zalen, PJ geeft weer geen groen licht op tour en Metallica ontwijkt Landgraaf.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Dan is er in ieder geval geen wachtrij bij ticketmaster

Plus geen uitverkocht PP. Zover laten ze het niet komen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Yannick wrote:
(…) dat geldt niet alleen voor de popacts die meer op de voorgrond komen maar ook rockbands als The Killers, Queens Of The Stoneage, Arctic Monkeys etc


met een beetje pech noem je nu toevallig de 3 headliners hé
1f609.svg

Ik kijk er niet van op als deze 3 bij de ‘reserve’ opties zitten.
Stel Foo’s doen enkel zalen, PJ geeft weer geen groen licht op tour en Metallica ontwijkt Landgraaf.

Da's allemaal subjecief.

Ik zou persoonlijk blijer zijn met "QOTSA-Killers-Arctic Monkeys" dan "FF-PJ-Metallica" als headliners. ;-)

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Je kunt je inschrijven voor de nederlandse Pink nieuwsbrief. Dus Europese data volgen dan snel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dan is er in ieder geval geen wachtrij bij ticketmaster

Plus geen uitverkocht PP. Zover laten ze het niet komen

buiten of het subjectief is wat men van bands vind...
is dit juist waarom ik denk dat dat niet de eerste keuzes zijn voor Pinkpop.
ik denk daar echt in 'grotere' namen.
Arctic Monkeys blijken dan ook voorgesteld te zijn voor Primavera 2018, gaat niet gebeuren omdat de festival directeur geen duidelijkheid had over het uitkomen van het album.
Ik kan me voorstellen dat dat meespeelt in de positie van de band op het Pinkpop affiche, dezelfde 'fout' hebben ze ooit gemaakt met de 2e keer Kings of Leon bijvoorbeeld. Waarbij door te laat uitkomen van het album een vrijwel gelijke set is gespeeld in 2013 tov 2011, dat is toen niet naar tevredenheid geweest. Jan Smeets zei zelfs "Eigenlijk zouden ze korting moeten geven." tegen 3voor12 na Pinkpop'13.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
DennisvdBr wrote:

Yannick wrote:
(…) dat geldt niet alleen voor de popacts die meer op de voorgrond komen maar ook rockbands als The Killers, Queens Of The Stoneage, Arctic Monkeys etc


met een beetje pech noem je nu toevallig de 3 headliners hé
1f609.svg

Ik kijk er niet van op als deze 3 bij de ‘reserve’ opties zitten.
Stel Foo’s doen enkel zalen, PJ geeft weer geen groen licht op tour en Metallica ontwijkt Landgraaf.


Da’s allemaal subjecief.

Ik zou persoonlijk blijer zijn met “QOTSA-Killers-Arctic Monkeys” dan “FF-PJ-Metallica” als headliners. ?
Gooi QOTSA en thee Killers op 1 dag, en laat de Foo Fighters de laatste dag headlinen, en je hebt een best aardige bovenkant van de line-up. Bovendien heb je dan ook nog geld over om het dagprogramma te verbeteren t.o.v. afgelopen jaren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken