Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Het gejammer dat festivals als Firefly, Bonnaroo en Governors Ball acts zitten inpikken hoeven we dus volgend jaar niet meer te verwachten van Smeets tijdens interviews? :p
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Vraag me dan echt af wat Best Kept Secret zal doen. Ofwel verhuizen zij naar het weekend van Pinkpop en kunnen ze profiteren van Primavera Sound in hetzelfde weekend:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
BKS clasht toch amper met Pinkpop? Alleen dan zal Mojo met het grote act wel een 3fm stage afsluiter/headliner BKS weg willen kapen. Voor de dagprogrammering zal er voor BKS niet veel te verliezen zijn.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
BKS clasht toch amper met Pinkpop? Alleen dan zal Mojo met het grote act wel een 3fm stage afsluiter/headliner BKS weg willen kapen. Voor de dagprogrammering zal er voor BKS niet veel te verliezen zijn.

Dan nog is het redelijk ongezien dat 2 festivals van zo'n kaliber clashen met elkaar in zo'n klein land. In België is Graspop ook vervroegd geweest voor Rock Werchter hoewel ze ook amper clashen. Puur qua mediabereik en promotie is het volgens mij niet slim om in hetzelfde weekend te zitten.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
En mijnheer Smeets gaat weer lekker op de gebruikelijke manier verder.
Of de Foo Fighters volgend jaar op Pinkpop staan antwoorden dat dat best eens zou kunnen ....
Hoop voor de Pinkpopgangers van 2018 dat hij nu wel de waarheid spreekt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Herinner deze dag 7 juni 2017 maar als de dag waarop ik zei dat de headliners voor 2018 zijn: Ed Sheeran, Metallica en Foo Fighters.

Jullie zullien zien dat ik gelijk/gedeeltelijk gelijk/het mis* heb.

*Doorstrepen wat niet van toepassing is
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Herinner deze dag 7 juni 2017 maar als de dag waarop ik zei dat de headliners voor 2018 zijn: Ed Sheeran, Metallica en Foo Fighters.

Jullie zullien zien dat ik gelijk/gedeeltelijk gelijk/het mis* heb.

*Doorstrepen wat niet van toepassing is
Ik ga volledig met je mee. Dat zijn precies de 3 namen die ik genoemd heb sinds de datum bekend is.
Nu hopen dat ze ook tekenen.
En als het niet FF wordt. dan moet het op die plek toch PJ gaan worden...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
En als het niet FF wordt. dan moet het op die plek toch PJ gaan worden…

Zoals het er nu voor staat hebben die een adempauze. Ik denk ook dat iedereen op het forum ook PJ niet meer meeneemt in de polls. Tenzij er sterke geruchten komen en die gercuvt=chten waren er in 2014/2015/2016.

PJ hoeft niet voor mij...ik hoop op de wederopstanding van Snow Patrol!!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Metallica - Ed Sheeran + The Chainsmokers - Queens Of The Stoneage

edit: al moest het natuurlijk zeer gaaf zijn als ze Roger Waters binnenhalen (die wel in het rijtje de Stones, Paul McCartney en Bruce Springsteen past).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Metallica – Ed Sheeran + The Chainsmokers – Queens Of The Stoneage

edit: al moest het natuurlijk zeer gaaf zijn als ze Roger Waters binnenhalen (die wel in het rijtje de Stones, Paul McCartney en Bruce Springsteen past).
Queens Of The Stoneage heeft ook echt wel ondersteuning nodig hoor. In 2013 riep iedereen dat ze headliner moesten zijn, maar die ik echt niet in hun eentje de kar kunnen trekken.

Dan hebben ze in ieder geval een flinke sub eronder nodig.

En voor de mensen die Foo Fighters verwachten voor 2018, gezien hun tournee dit jaar zou ik volgend jaar niet veel festivals meer verwachten. Ik gok wel op Metallica alweer...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Yannick wrote:
Metallica – Ed Sheeran + The Chainsmokers – Queens Of The Stoneage

edit: al moest het natuurlijk zeer gaaf zijn als ze Roger Waters binnenhalen (die wel in het rijtje de Stones, Paul McCartney en Bruce Springsteen past).


Queens Of The Stoneage heeft ook echt wel ondersteuning nodig hoor. In 2013 riep iedereen dat ze headliner moesten zijn, maar die ik echt niet in hun eentje de kar kunnen trekken.

Dan hebben ze in ieder geval een flinke sub eronder nodig.

En voor de mensen die Foo Fighters verwachten voor 2018, gezien hun tournee dit jaar zou ik volgend jaar niet veel festivals meer verwachten. Ik gok wel op Metallica alweer…

Inderdaad. Ik weet niet of de kans zo groot is dat ze volgend jaar nog eens de Europese festivals gaan rondgaan, aangezien ze met Glastonbury, Rock Werchter, Open'er, NOS Alive, Roskilde en Mad Cool zowat de grootste Europese festivals gedaan hebben (los van Pinkpop). Alleen RaR niet, maar daar stonden ze nog niet zo lang geleden, vlak voor de beenbreuk. Gokje: dit jaar festivals, volgend jaar indoor shows. Maar da's extreem koffiedik kijken misschien. En voor de Pinkpoppers hoop ik in ieder geval op hun komst of een show in de Ziggo.



 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Queens Of The Stoneage heeft ook echt wel ondersteuning nodig hoor. In 2013 riep iedereen dat ze headliner moesten zijn, maar die ik echt niet in hun eentje de kar kunnen trekken.
Er werd dan ook om headliners gevraagd en niet om eventuele subs haha. Kasabian maakt daarbij wel kans als sub voor QOTSA. Ik zette The Chainsmokers daar omdat die perfect in het plaatje passen van wat Martin Garrix dit jaar deed. Of het duo daadwerkelijk ook weer terug keert naar Europa blijft natuurlijk een vraagteken, want zoals zoveel bands, artiesten etc zit het geld vaak in de VS en niet hier. (Firefly?)

Yup, same thing. Ik denk ook niet dat de Foo's weer een aantal festivals gaan doen als ze dat het jaar ervoor ook al deden.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.039
6.080
Ik geloof wel dat Foo Fighters nog festivals kunnen doen in 2018. Er ontbreken ook een flink aantal deze tour, oa een paar die nu te vroeg vallen voor deze tour.
Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat ze (exclusief Benelux) Pinkpop, eventueel NovaRock, Greenfield misschien de Download Festivals en in Duitsland kan RaR/RiP na 2015 wat snel zijn maar Hu/So kan ook nog. Het album is er tegen die tijd wel al lang, dus misschien zelfs wel voordeel. Met de nieuwe single lijkt het ook wel geschikt voor de 'harde' festivals. (note to self, data van die festivals opzoeken voor 2018)

Wat misschien wel leuk is, is te volgen of grote stadion-acts van deze zomer/najaar nog plannen volgend seizoen hebben. Ik zeg / bedoel verder niets, maar Stones, U2 of GnR volgen is misschien wel leuk...
Dan is er ook Metallica, nog altijd vreemd dat ze met nieuw album geen Festivals bezoeken.

Wat betreft Ed Sheeran blijf ik twijfel hebben over een Headliner status... We zullen moeten afwachten.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Wat betreft Ed Sheeran blijf ik twijfel hebben over een Headliner status… We zullen moeten afwachten.

Ik zou me er toch maar op voorbereiden als ik jou was. Is momenteel een van de meest gewilde acts ter wereld, en verkoopt anno 2017 waarschijnlijk meer tickets dan acts van het kaliber Green Day/KoL/QOTSA/etc. Nu nog even schitteren op Glastonbury en zijn wereldwijde headlinerpositie is binnen.

Metallica lijkt me ook een zekerheid ja, die gaan geen twee zomers op rij de Europese festivals skippen. En zijn altijd een garantie op uitverkochte dagtickets, iets wat ze wel goed kunnen gebruiken na dit jaar.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.175
4.318
"Dan is er ook Metallica, nog altijd vreemd dat ze met nieuw album geen Festivals bezoeken."

Nou, logischerwijs doen ze eerst een tour met eigen concerten. Niks onlogisch aan dus. Er is een kans dat ze in 2018 Europese festivals doen (in Amerika staan ze al op festivals), maar ze zijn in het najaar van 2017 en in het voorjaar van 2018 al in Europa. Best kans dus dat ze de Europese festivals pas in 2019 doen. De aarde is groter dan Europa en voor Metallica is Europa maar 1 van de continenten. Die mannen gaan ook echt niet aan 1 stuk touren.

Wat wel weer pleit voor Metallica, is dat de namen al zo goed als vast liggen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Er sheeran en metallica als zekerheidjes dan? Beide een garantie op een goede dag verkoop. Dan is de 3de headliner meestal van een kleiner kaliber. QOTSA zag ik al voorbij komen. Dacht zelf ook aan Arctic monkeys, mumford and sons of editors. Misschien dat linkin park een 2de leg doet? Of arcade fire (als hele gekke optie natuurlijk) .
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.175
4.318
Wel mooi dat de namen in de geruchtenmachine groter en groter worden...
Wat waren de voorspellingen voor 2017 ook al weer?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Zomer 2017: N-A tour
Nazomer 2017: aantal VS festivals
Najaar 2017: Europa tour
Voorjaar 2018: Europa tour

Coachella zit er in ieder geval niet in of ze moeten tussen 11 en 26 april heel hun productie naar de Westkust willen brengen om daarna hun tour terug te hervatten. Dus wat ik denk is dat die mannen gewoon in Europa blijven en in eind juni/juli festivals hier komen doen. Voor enkel Bonnaroo, Gov Ball en Firefly moeten ze nu toch niet de oversteek maken, ofwel?

Ja, ik zat ook te denken aan Arctic Monkeys maar ik denk niet dat tegen dan al hun plaat gaat af zijn en zal het dus iets voor 2019 moeten worden (Glasto?)

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Maar eigenlijk word ik van geen van deze namen blij. Allemaal al (meermaals) gezien. Hoop toch weer een keer een headlinertje mee te kunnen pakken die ik nog niet eerder live heb gezien, al hoewel er dan weinig overblijft.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken