Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Nou nou nou. Slaaptekort bespeur ik her en der door afgelopen weekend.
Allemaal op tijd naar bed vanavond.


 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Even terug komen op het zogenaamde 3veur12 “eindinterview” halverwege de laatste dag van Pinkpop alvast napraten, altijd weer nietszeggend door de semi kritische bla bla oninteressante vragen van nietsnut Atze…
Ook slecht geknipt interview, Jan een beetje voor gek zetten dat hij reageert op mensen die ergens backstage niet mogen komen.
Vond trouwens dat Jan nog goed uit zijn woorden kwam zo vlak na een plotselinge hartoperatie en ipv herstellen gewoon volle dagen Pinkpop! Respect!
Dan ook gewoon beginnen in een “eindinterview” over editie 2019? Come on Atze… Voor de jeugd Ed Sheeran, voor de jeugd tjonge jonge, dat heeft er toch niets mee te maken met Ed Sheeran. Ook nog uitwijden over 4 dagen in 2019, allemaal in het “eindinterview” van 2018.
Mooi ook hoe Jan reageert op de vraag van Atze over BKS, als directeur van Pinkpop zou moeten reageren op de concurrent. Ook totaal niets zeggend voor een eindinterview verder. Maar gewoon de hand in eigen borst steken, mooi hoe Jan daar tegenin schopt. Terecht ook, het zal ook vooral een probleem voor BKS zijn, wij hadden hier ook al geconstateerd dat ze uit een andere vijver vissen (qua Friendly Fire vs Mojo)… Verschillend publiek, duidelijk, punt…
Vraag me überhaupt af wat Atze op Pinkpop heeft gedaan, volgens mij meest aandacht voor de grote namen als Lil Kleine, Maan en Ronnie Flex… Daar is 3voor12 nog enigszins positief over, de rest van de reviews zijn behoorlijk zuur te noemen. Wat dat betreft spant 3voor12 zich al goed voor de wagen van meneer Best Kept Secret…

Als interviewer moet je toch vragen waar het grote volk of jouw publiek op zit te wachten? Dat is toch grotendeels Jan namen laten noemen en laten reageren op namen? Het belangrijkste lopende Pinkpop nieuws is toch ook zonder twijfel dat er misschien een 4e dag komt? Misschien is de titel eindinterview 2018 ietswat misplaatst omdat het vooral vooruitblikken is maar Atze doet hier toch weinig verkeerd.

Ook dat zeuren op Jan vind ik wat overdreven. Ik ben wel fan van een beetje menselijkheid voor een groot festival als Pinkpop. Dat Jan niet helemaal uit de verf komt als boegbeeld van zo'n groot evenement kan ik niet ontkennen maar het is toch heerlijk dat ie gewoon prima en leuk op die vragen reageert? Ik zie het probleem niet zo.

Dat slecht knippen valt ook wel mee hoor. Ik vind het altijd mooi als ze een stukje laten zien tijdens een interview waar eventjes geen vraag gesteld wordt. Laat mooi de persoon en de situatie eventjes zien. Daar zien we een gepassioneerde Jan die gewoon een heel weekend zijn best doet om dit festival zo goed mogelijk te regelen. Dat zoiets op een bepaald toontje gaat moet iedereen snappen.

Wat een problemen hier altijd man. Er moeten wat meer dames meedoen op het forum. Misschien wordt het dan iets gezelliger hier.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Oasiss wrote:
Ik was er voor de 11e keer op rij, maar Jan zit heel erg in mijn allergiezone. Maar Dennis bewijst maar weer dat ieder standpunt te verdedigen is. Als je maar goed genoeg je best doet.

Dus het probleem ligt dan dus toch grotendeels bij jezelf?
Pollen kunnen er immers ook niks aan doen dat mensen hooikoorts krijgen..
1f609.svg

Misschien drukte ik mij iets verkeerd uit. Ik ben met name allergisch voor zijn bekrompenheid, conservatieve opvattingen en gewoon ronduit kwalijke uitlatingen door de jaren heen. Dus ja, pollen kunnen niets doen aan iemands hooikoorts, noten kunnen er niets aan doen als ík een notenallergie zou hebben, maar de persoon die mij dan telkens noten zou blijven voorschotelen, vind ik wel een vervelend persoon.

Anyway, even uit de metaforen stappend. Ik denk dat ik wel vaak genoeg mijn mening over Jan heb gegeven. Die zal niet meer veranderen. De blik kan denk ik wel richting 2019! Heel veel zin in. Hoeveel pagina's zou de 2018-editie nog volkrijgen?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Vrijdag 15 juni - Dag 1

Ik kijk ook terug op een uitstekend weekend. Het begon op de vrijdagochtend, we reden uiteindelijk iets voor 6 uur weg, en na een ontbijtje bij de Mac, waren we iets voor 8 uur bij Mondo Verde. Dat ging dus echt heel snel in vergelijking met voorgaande edities. Totaal geen file gehad tot we op de Mensheggerweg waren. We hebben vervolgens zoveel mogelijk bagage op de steekwagen gegooid, 40 meter ductape eromheen, de rest van de bagage in de hand, en hop naar camping B. Daar ging het betreden van de camping eveneens heel erg snel. Bij de controle werd er even met paniekerige ogen naar de steekwagen gekeken, om vervolgens te vragen "mag ik ff in die koelbox kijken die je in je hand hebt?" De rest van de spullen kon dus door, waaronder de goed verstopte heftruck accu. Het hele weekend dus verzekerd van volle telefoons, en handmatig luchtbedden opblazen hoefde dus ook niet. Rond kwart over 9 stonden de tenten, en plopten we de eerste open. Pinkpop was begonnen!

Uiteindelijk zijn we pas rond 4 uur rustig aan gaan lopen richting Megaland, om er zeker van te zijn dat we niks van Lil'Kleine zouden meekrijgen. Dat is net niet gelukt, hij zette net zijn laatste plaat Drank & Drugs in toen wij door de tassencontrole kwamen. Toen richting de trappen, en richting de bar. Biertje nummer 12 pakken, maar pas de eerste uit een Pinkpopbeker. Omdat we geen interesse hadden in Jess Glynne of The Last Internationale, zijn we eerst een rondje langs de velden gaan maken. Welke tentjes stonden er, en waar? Toen halverwege het hoofdveld geland om lekker Blof mee te lallen. Het was warm, en we hadden al aardig zitten tanken, en daar wordt je toch wat loom van. En dan is Blof een prima opstarter. met hun prima setlist vol bekende meezingers.

Na Blof zijn we even naar Blaudzun gaan kijken, maar het was in die hoek van het terrein wel erg druk. Het volk stroomde nog steeds binnen, en de rijen bij de bar waren ook erg lang. Dus Blaudzun halverwege geruild voor Oh Wonder. Dat klonk wel lekker fris, maar ik kende er niet echt iets van. De rest van de maten zijn daarna een mooie plek bij Snow Patrol gaan zoeken, en ik besloot om voor een plek vooraan bij The Offspring te kiezen. Daar bijna 3 kwartier met een bewaker staan lullen over van alles en nog wat. En toen begon mijn eerste must-see, en ik stond vooraan tegen de hekken, precies in het midden. Echt ALLES heb ik mee staan krijsen. Springen, schreeuwen, crowdsurfende 40-plussers over de balustrade gooien, wat een feest! Ik heb mijn eigen hoofd veel vaker dan gewenst terug gezien op het grote scherm, maar al met al was het geweldig. Nog op 3 cm na een drum stick gevangen, maar wel met 3 plectrums naar huis gegaan. Ik kan dit muzikaal echt niet beoordelen, daarvoor stond ik er te dicht op en bovendien ben ik niet objectief, maar de ervaring was echt fantastisch!

Er was ook een nadeel, want toen ik in het kielzog van de meute het hoofdveld bereikte, was Pearl jam al even bezig. Mijn maten stonden erg dichtbij, en ze in die mensenmassa opzoeken was niet te doen. Dus heb ik me even teruggetrokken op het speciaalbier terras met een paar lekkere Blondjes (biertjes dan). Als niet kenner vond ik het in het begin een erg strakke, maar wel iets te ingetogen show, maar dat kwam omdat het voor mij onbekendere werk in dit eerste anderhalf uur zat. De laatste drie kwartier vond ik echt prachtig, en als niet kenner was ik zeer aangenaam verrast dat Keep on Rockin' in the Free World tegen het einde kwam. Tijdens de finale ben ik naar voren gelopen, heb ik me toch nog kunnen herenigen met mijn vrienden, en hebben we samen nog een afzakkertje genomen om niet met de hele massa tegelijk mee naar buiten te hoeven. Om half 2 waren we terug bij de tent, en hebben we daar nog even zitten nababbelen. Ik kreeg toen wel wat last van mijn ribben, die nogal eens tegen de hekken waren geslagen tijdens The Offspring. Drie dagen later, weer thuis, zou blijken dat ze gekneusd waren.

Zo, mijn pauze is voorbij. Verhaal wordt binnenkort vervolgt met dag 2...
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Iedereen die hier kritiek heeft op Jan Smeets moet eigenlijk eens verplicht een weekje achter hem aan moeten lopen een maandje voor Pinkpop of zo....en na die week nog eens terug komen en of die kritiek nog steeds terecht is. Ik denk dat je dan een gedreven lobbyist hebt gezien die alle potten in Limburg kan breken. Daarnaast mag je ook nooit vergeten wat hij voor de nederlandse en ook wel internationale rockmuziek heeft betekent.
Tante Rikie is dat NIET allemaal :)
Maar goed, iedereen vindt zichzelf natuurlijk de geweldigste persoon op aarde en misschien zijn er wel mensen hier op het forum die richting de gevestigde namen in nederland muziekland het respect-level wat minder hoog hebben staan en vooral bezig zijn met hun geweldige zelf op festivals.

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Iedereen die hier kritiek heeft op Jan Smeets moet eigenlijk eens verplicht een weekje achter hem aan moeten lopen een maandje voor Pinkpop of zo….en na die week nog eens terug komen en of die kritiek nog steeds terecht is. Ik denk dat je dan een gedreven lobbyist hebt gezien die alle potten in Limburg kan breken. Daarnaast mag je ook nooit vergeten wat hij voor de nederlandse en ook wel internationale rockmuziek heeft betekent.
Tante Rikie is dat NIET allemaal
1f642.svg

Maar goed, iedereen vindt zichzelf natuurlijk de geweldigste persoon op aarde en misschien zijn er wel mensen hier op het forum die richting de gevestigde namen in nederland muziekland het respect-level wat minder hoog hebben staan en vooral bezig zijn met hun geweldige zelf op festivals.

Ik spreek even voor mezelf: ik heb altijd respect gehad voor het festival dat hij heeft neergezet. En het feit dat het festival al zo lang blijft meedoen. Ik hoef ook niet met hem mee te lopen om te beseffen wat er komt kijken bij het organiseren van een evenement. Ook daarover doe ik zeker niet lacherig of neerbuigend.

Maar ik heb wel altijd (ook toen ik zelf nog bezoeker was van Pinkpop, juist toen al) moeite gehad met de man. Het belerende toontje vanaf het podium, dat zo nodig even in de spotlight moeten. Andere festivaldirecteuren staan toch ook niet op het podium? Dat hoeft voor mij ook niet. Ik vind hem gewoon niet erg sympathiek en nogal ouderwets, gebaseerd op hoe hij overkomt. Dat interview bij Atze bevestigde wat mij betreft dat beeld weer. Persoonlijke mening, als iemand een ander beeld van de man heeft: prima. Geen reden om ruzie over te maken, lijkt me.

Wel ben ik benieuwd wat Jan Smeets precies voor de internationale rockmuziek heeft betekend.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
het probleem bij Jan is niet dat hij gewoon zichzelf is,maar dat hij in het verleden uitspraken gedaan heeft die niet heel erg verstandig waren.

Praten over een grote naam en dan met Anouk komen aanzetten.
Pearl jam foo fighters en radiohead "beloven" , en dan uiteindelijk GEEN van die 3 hebben.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Iedereen die hier kritiek heeft op Jan Smeets moet eigenlijk eens verplicht een weekje achter hem aan moeten lopen een maandje voor Pinkpop of zo….en na die week nog eens terug komen en of die kritiek nog steeds terecht is. Ik denk dat je dan een gedreven lobbyist hebt gezien die alle potten in Limburg kan breken. Daarnaast mag je ook nooit vergeten wat hij voor de nederlandse en ook wel internationale rockmuziek heeft betekent.
Tante Rikie is dat NIET allemaal
1f642.svg

Maar goed, iedereen vindt zichzelf natuurlijk de geweldigste persoon op aarde en misschien zijn er wel mensen hier op het forum die richting de gevestigde namen in nederland muziekland het respect-level wat minder hoog hebben staan en vooral bezig zijn met hun geweldige zelf op festivals.
Maar daar gaat de hele discussie toch niet om? Iedereen die hier kritiek heeft op Jan Smeets zegt veel respect voor de man te hebben. Het staat buiten kijf dat hij veel werk verzet en ontzettend veel heeft betekent voor Pinkpop en inderdaad ook voor de muziek, dat ben ik met je eens.

Het gaat mij er vooral om dat het gewoon niet slim is deze man nog zo in de spotlights te zetten. Mijn kritiek is puur gericht op dingen die hij in de media roept en vooral ook het interview met 3voor12. Je kunt toch niet ontkennen dat dit gewoon bijna lachwekkend is? Slechte argumenten, niet op de hoogte zijn etc. Beetje kritiek moet kunnen toch!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Misschien moet ik gewoon verder niet meer reageren...
Ik zal ook wel weer allemaal aantijgingen krijgen als ik weer 'te' positief ben.

Maar al dat commentaar over Jan Smeets afgelopen pagina's? Hou toch eens op...
Het lijkt wel of er enkele zijn die elke gelegenheid aangrijpen om de man enkel en alleen belachelijk te maken. Alleen nog elk klein puntje dat tegenstaat heel groot uit temeten om hem af te doen als nietsnut?
Meningen over de best man verschillen, oke, klopt. Maar er zijn grenzen!
Maar de man betichten van gebrek aan kennis omdat hij niet uit zijn woorden komt, dat gaat er bij mij niet in, wordt ik zelfs héél kwaad om!
Dat de man Pinkpop verdedigt tegenover BKS, is zijn goed recht als organisator Pinkpop en met adequate reacties wordt hij zelfs beticht van hetze. Volkomen onzinnig! Hij heeft het volste recht om vanuit Pinkpop te spreken.
Maar meest schokkende vind ik wel de man dement of seniel te noemen, wat hier al vaak voorbij kwam, recent nog. Dat gaat gewoon te fucking over de streep.

Geloof maar dat er bij Pinkpop-fans veel meer respect voor de man heerst dan jullie hier denken. Over het algemeen zijn "wij" blij als het met de beste man goed gaat. Sterker nog, een Pinkpop zonder Jan zou heel raar zijn. Jan is Pinkpop, Pinkpop is Jan, Mr Pinkpop!

( Los hiervan, blijf ik bij mijn welgemeende mening over het interview en die 3voor12 dude... )


edit: overigens zijn mening over 4 dagen en voorverkoop was al lang bekend. Enkel blijkt dat daarover zijn mening nog altijd niet is veranderd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Hem dement of seniel noemen gaat inderdaad te ver. Maar kritiek uiten op het interview is toch niet erg? Dat betekent niet automatisch dat mensen geen respect voor hem hebben.

Ik heb respect voor wat hij heeft opgebouwd. Ik heb geen respect voor de soms rare of nare uitlatingen die hij doet of de valse beloftes die hij maakt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
. Ik heb geen respect voor de soms rare of nare uitlatingen die hij doet of de valse beloftes die hij maakt.
Ik snap niet wat er bedoeld wordt met nare uitlatingen?
Dat uitspraken in een vroeg stadium als valse beloftes gezien worden, dat is een interpretatie... Een foute naar mijn mening.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
De meest recente opmerking die ik me kan heugen had iets te maken met kippetjes en Oxfam Novib tijdens de perspresentatie. Dat soort dingen schieten bij mij altijd een beetje in het verkeerde keelgat.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
https://www.1limburg.nl/verdachte-pinkpopdrama-vrijgelaten-geen-opzet-het-spel
De 34-jarige Heerlenaar die vastzat voor de dodelijke aanrijding nabij het Pinkpop-terrein, is weer op vrije voeten.

Op dit moment zijn er volgens het Openbaar Ministerie (OM) geen indicaties waaruit blijkt dat hij met opzet op het groepje Pinkpopgangers inreed.

Drugs
Verder is gebleken dat hij geen alcohol in zijn bloed had. Onderzoek moet nog uitwijzen of hij onder invloed was van verdovende middelen. De Heerlenaar blijft volgens het OM nog verdachte.

Hij wordt verdacht van het veroorzaken van een verkeersongeval dat de dood of zwaar lichamelijk letsel tot gevolg heeft. Het verdere onderzoek richt zich dan ook hierop.
 

Danielle1617899608

Playlistbediener
8 mrt 2017
49
0
Ik moet nog een heel eind teruglezen... ik kijk uit naar de napret daarvan :) Even kijken wanneer ik daar de tijd voor kan vinden, maar ik wil jullie nog even deze video laten zien: https://www.youtube.com/watch?v=6zs36MW8GxA&feature=youtu.be
Weet iemand wie van Pearl Jam dit is, of is dat iemand achter de schermen bij Pearl Jam? Hij kwam direct na het optreden van het podium af om een foto te maken van .... Mike (zie Foo Fighters optreden)! Damn llucky dus die Mike! Op het einde zie je Mike nog snel die een kus op het hoofd van zijn vriend geeft uit blijdschap dat zijn banner op de foto werd gezet. Bij Pearl Jam stonden we naast een groep uit Peru (niet echt spraakzaam) en ik vermoed dat Mike daarbij hoorde.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Zaterdag 16 juni – Dag 2

Het was een beroerde nacht. In tegenstelling tot de vorige keren, hadden we onze tenten deze keer niet zo dicht bij het Hoofdplein (en dus bij de dance hal) opgezet, maar meer richting de uitgang aan de Einsteinstraat. Dat leek voor het geluid vanuit de dance hal niks uit te maken. Jezus wat stond die bass hard. Toen de muziek rond 3 uur uit ging, was er nog genoeg gejoel te horen op de camping. En de sinds vrijdagmiddag vermiste Michael werd ook nog steeds gezocht. Uiteindelijk rond half 8 s'ochtends de tent uit gekropen. De blaas hield het niet meer. Voordeel was wel, dat de meeste mensen nog leken te slapen, en de rest waarschijnlijk in de rij bij de douches stond. Dus s'ochtends konden we nog mooi even een rustmomentje pakken voor de rest van de camping helemaal was ontwaakt. En bij de kraampjes geen rij voor een lekkere uitsmijter en een beker koffie. Ook wat beter kennis gemaakt met de buren. Dit waren twee dames, een mooie en een ehh... aardige, die samen eens naar een Nederlands festival wilden. De mooie kwam uit Finland, en de 'aardige' uit Zuid-Afrika. De aardige heette Kriz, en de Finse had een lastige naam, dus die hebben we, met haar toestemming, de rest van het weekend Finland genoemd. Uiteindelijk zijn we de uren daarna samen aan de klets gegaan onder de luifel van onze tent, en hebben we de laatste zelf meegenomen blikken soldaat gemaakt.

Deze keer zijn we iets voor 2 uur gaan lopen. Alles leek iets vlotter te gaan dan op de vrijdag. De rij bij de entree was ook een stuk korter, evenals de rijen bij de bar. We hebben het laatste nummer van Walking on Cars nog meegepakt, en zijn toen doorgelopen richting JP Cooper. Nog even geen zware herrie, maar rustig achterin het veld bij North stage in het gras geland met een biertje en een uitstekend broodje met geroosterde kipreepjes. Het weer was echt heerlijk, dus hebben we dit ritueel nog even volgehouden bij Miss Montreal. Ook daar lekker in het gras gelegen, drankje erbij, prima sfeer. Parov Stelar en Aurora hebben we gelaten voor wat het was. We zijn toen even in de kalm aan laan gaan kijken, maar daar was het, in tegenstelling tot de rest van het terrein, best druk. Dus toen maar een mooi plekje gezocht wat verder naar voren om Nothing but Thieves te zien. Dat was best een aardig optreden, maar geen echte uitspattingen ofzo gezien. Dus of tijd weer vertrokken om A Perfect Circle te gaan kijken. Dat was echt goed. Qua podiumuitstraling een beetje statig, maar muzikaal echt genieten. Zeker tegen het einde, toen kwamen er iets meer powerplaten.

De hele show van APC afgezien, en toen tegen de verwachting in toch maar snel richting The Script gegaan. En eigenlijk viel ons dat mee. Alweer de 3e keer dat we ze zagen op Pinkpop, maar het is toch wel bizar dat de hele setlist één grote hitlijst is. De zang was hier en daar niet helemaal zuiver, maar als echt alle nummers zo worden meegebruld door vrouwelijk Pinkpop, dan hoor je daar bijna niks van. En volgens mij zagen we Finland ook nog voorbij komen op het grote scherm. Na The Script wilden we eigenlijk nog even bij Noel Gallagher gaan kijken, maar de massa die dezelfde kant op ging deed ons besluiten om in plaats daarvan even goed te gaan eten, en daarna een mooie plek vooraan te zoeken bij de Foo's. We zijn uiteindelijk aan de linkerkant beland, en dat was een uitstekende keuze. Niet in de laatste plaats omdat het terrein daar iets meer glooit, en je dus iets beter over de mensenmassa heen kan kijken. Maar ook qua sanitair was het perfect. De toiletten linksvoor waren ruim, er waren geen rijen, en er werd zelfs persoonlijk even een doekje over de bril gehaald voor je ging zitten. Dat is wel effe wat anders dan al die Dixies vol naaktslakken op de camping. Dus uiteindelijk met een volle maag, een leeg darmstelsel, en een paar volle trays bier, redelijk vooraan in de startblokken voor 2,5 uur Foo Fighters. Yeah!

Vooral door het begin van de Foo's werden we weggeblazen. Dave kwam oprennen, ging een paar keer van links naar rechts, en toen regen ze zo 4 a 5 nummers aan elkaar, zonder onderbreking. Dat ze muzikaal ietsje uit elkaar werden getrokken en dus een soort extended versies werden, vond ik juist gaaf. Het was van een prima niveau, en ook met een Pretender van 7 minuten kun je nog steeds alles mee krijsen. Omdat ik ook heb meegekregen hoe de stem van Dave eraan toe was bij Rock am Ring, heb ik daar ook onbewust toch wel erg op staan letten. Ik had het idee dat hij best goed bij stem was het eerste uur. Het viel me op dat hij er weinig rem op had, alleen de echt ruige stukken liet hij een beetje lopen. Ik kon daar op zich wel mee leven. De bridge in het nummer Monkey Wrench vond ik wel wat in het water vallen, maar ik snap ook dat hij nog een hele tour door moet met die strot.
Vandaar dat ik ook niet zo viel over het middenstuk van de show. Natuurlijk was dat deel veruit het minste. Je komt voor het eigen werk, en niet de covers die je al kent, omdat ze altijd dezelfde covers doen. Maar deze nummers maken wel dat je even je stem kunt resetten. Foo Fighters verpakken dit in een soort grote wisselact, waarmee ze hun muzikaliteit tentoonstellen en zichzelf (alweer) voorstellen. Ik vond dit echt uitstekend werken de eerste keer dat ik het zag. Als je de routine al kent, en precies weet wie de bandleden zijn en waar hun kracht ligt, is het toch iets minder. Maar let wel: Taylor is een uitstekende zanger, wellicht beter dan Dave, en Under Pressure is doping voor de oortjes. Ik ben dus ook zeker wel positief, het voelde alleen een beetje als een intermezzo, gespeeld door "de leden van de band Foo Fighters". Enige echt punt van kritiek is dat dat gehannes met die Mike wel iets korter mocht, en dat Dave zijn feitenkennis over zijn optredens van Pinkpop wel iets beter mag checken van tevoren. We lachen nog steeds Pharell uit met zijn "Hello Amsterdam", maar dit is natuurlijk niet veel handiger. Wij weten dondersgoed hoe lang we op je hebben moeten wachten, ouwe brekebeen, het zou fijn zijn als jij het ook wist!

Maar vervolgens was de finale van de show weer een dikke prima. Ik merkte wel dat, hoe meer we tegen het einde liepen, hoe meer je begint te knijpen of dat ze sommige van je favoriete platen wel of niet gaan spelen. Ik was heel erg blij met Walk, maar ik heb vooral Long Road to Ruin en Arlandria gemist. Die doen het volgens mij zowel bij mij als op zo'n weide erg goed,, maar ja, je kunt niet alles hebben. Het loopje naar de encore, met de nachtcamera met Dave en Taylor, vond ik ook leuk. Maar als je echt die annulering van 2015 had willen goedmaken, was dit je kans. Pak gewoon minstens 4 encore nummers, waarmee je Pinkpop matst t.o.v. de overige shows. Dan heb je een prachtig goedmakertje. Slechts 2 vond ik te karig, zelfs na 2,5 uur. En verder is het gewoon de tofste rockheadliner die je je kan wensen.

Ook deze dag ging ik er tussen half 2 en 2 in, met suizende oren, zeurende voeten, en een blauwe ribbenkast. Het zou een zware 3e dag gaan worden...
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Leuk verslag Rick!

De aardige heette Kriz, en de Finse had een lastige naam, dus die hebben we, met haar toestemming, de rest van het weekend Finland genoemd.

Deze zin lijkt zo uit een boek van Herman Brusselmans te komen, heerlijk!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Leuk verslag Rick!


rickhuissen wrote:
De aardige heette Kriz, en de Finse had een lastige naam, dus die hebben we, met haar toestemming, de rest van het weekend Finland genoemd.

Deze zin lijkt zo uit een boek van Herman Brusselmans te komen, heerlijk!

Rick lijkt inderdaad Herman in disguise :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken