Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

maetrik

Playlistbediener
18 nov 2014
45
0
Heerlijke 1e dag achter de rug.
Prachtig weer.
Geen problemen ondervonden bij toiletten of bij drinken.halen.
Enige min punt dat er geen mix drank bij de gewone bier tenten is te krijgen.
1 cocktail bar gevonden.Dus moet steeds daar mijn drankje scoren.
Iemand nog een plek gevonden waar je gewoon een mix drankje kunt halen…..
Veel plezier allemaal morgen!

Gin-tonic? En volgens mij hebben ze ook Bacardi/Cola bij de barren.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Heerlijke 1e dag achter de rug.
Prachtig weer.
Geen problemen ondervonden bij toiletten of bij drinken.halen.
Enige min punt dat er geen mix drank bij de gewone bier tenten is te krijgen.
1 cocktail bar gevonden.Dus moet steeds daar mijn drankje scoren.
Iemand nog een plek gevonden waar je gewoon een mix drankje kunt halen…..
Veel plezier allemaal morgen!

Guys, de thuisblijvers willen maar één ding weten: hoe was Pearl Jam? Niet waar welke drankjes te vinden zijn ?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.223
2.165
Mirjam wrote:
Heerlijke 1e dag achter de rug.
Prachtig weer.
Geen problemen ondervonden bij toiletten of bij drinken.halen.
Enige min punt dat er geen mix drank bij de gewone bier tenten is te krijgen.
1 cocktail bar gevonden.Dus moet steeds daar mijn drankje scoren.
Iemand nog een plek gevonden waar je gewoon een mix drankje kunt halen…..
Veel plezier allemaal morgen!

Guys, de thuisblijvers willen maar één ding weten: hoe was Pearl Jam? Niet waar welke drankjes te vinden zijn
1f609.svg

Precies: ik lees hier alleen over randzaken. Hoe was PJ. En was er daarnaast nog iets wat de moeite waard was? Krijg de indruk van 3voor12 dat het verder wat dunnetjes was....
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.440
Heemstock wrote:

Mirjam wrote:
Heerlijke 1e dag achter de rug.
Prachtig weer.
Geen problemen ondervonden bij toiletten of bij drinken.halen.
Enige min punt dat er geen mix drank bij de gewone bier tenten is te krijgen.
1 cocktail bar gevonden.Dus moet steeds daar mijn drankje scoren.
Iemand nog een plek gevonden waar je gewoon een mix drankje kunt halen…..
Veel plezier allemaal morgen!


Guys, de thuisblijvers willen maar één ding weten: hoe was Pearl Jam? Niet waar welke drankjes te vinden zijn
1f609.svg


Precies: ik lees hier alleen over randzaken. Hoe was PJ. En was er daarnaast nog iets wat de moeite waard was? Krijg de indruk van 3voor12 dat het verder wat dunnetjes was….

Inderdaad, kom op met die verhalen! De top 5 van 3voor12 is inderdaad weinig belovend. Als zelfs SlyDigs in de top 5 staat (waarvan de recensie zegt dat het niet memorabel was), klinkt het als een dunne dag.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.211
791
Slydigs: prima! Zullen we nog wel meer van gaan horen, denk ik zo.
Lil Kleine: geef die gast geen podium, het slaat echt helemaal nergens op.
Bløf: muziek voor de op de Huishoudbeurs.
Snow Patrol: veel van verwacht, maar een heel gezapig optreden met slecht (en zacht) geluid, slechts een schim van de headlineshow in 2009. Jammer!
Pearl Jam: prachtig, echt prachtig! Ken hun repertoire niet door en door, maar zelfs een setlist met voor mij best een aantal minder bekende nummers staat als een huis. En die stem van Eddie is werkelijk een geschenk uit de hemel. Niet normaal! Leuk verhaaltje ook van Ed over "de sprong". En Keep On Rockin' In A Free World meeschreeuwen op het Pinkpop-terrein is toch wel bijzonder.

Verder: het was véél, véél te druk. Half uur wachten op bier, ook als er geen band speelt op die plek, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Kan me niet herinneren dat het ooit zo druk heeft gevoeld, ook niet in 2011 en 2014. Lees ook veel klachten over parkeerterreinen? Voor muntjes stonden eigenlijk ook altijd wel enorme rijen, over het hele asfalt breed op een gegeven moment zelfs. Denk dat 60.000 mensen echt de limiet is om het leuk te houden op Megaland.

Tenslotte: die pendelbussen tussen station en ingang waren altijd prima geregeld, maar blijkbaar rijden die sinds dit jaar maar tot 23.00u. Dat kun je als organisatie toch niet maken? Je festival duurt tot 0:00 maar om 23:00 stop je met de pendelbussen? Idioot. En ja, natuurlijk kun je ook gewoon naar Station Landgraaf lopen, maar als je slecht ter been bent is dat echt een tering eind.

Anyway, vandaag Foo Fighters. Serieus nog geen idee wat er nog meer speelt, zo maar even kijken. Dat is het toch wel echt met Pinkpop hè... een concert van een grote act met een lang voorprogramma.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.211
791
Anyway, vandaag Foo Fighters. Serieus nog geen idee wat er nog meer speelt, zo maar even kijken. Dat is het toch wel echt met Pinkpop hè… een concert van een grote act met een lang voorprogramma.

Sorry, Noel G is vandaag natuurlijk ook. Oeps :)
 

maetrik

Playlistbediener
18 nov 2014
45
0
Pearl Jam was grandioos. Veel beter dan in 2000. Het stond als een huis en Vedder deed (voor zijn doen) enigszins rustig aan met de drank. Soort van. Ik was onder de indruk en aangenaam verrast dat zoveel mensen het konden waarderen. Wat een drukte. Stones praktijken van een aantal jaar terug.

De rest van de dag echt so-so. Precies zoals hierboven al wordt gezegd, Pinkpop draait (teveel) om de headliner.

Op het Graz forum werd overigens ook gemeld dat het geluid zo slecht is. En dat klopt. Ik heb gehoorbescherming op maat maar die heb ik zelfs bij Pearl Jam uiteindelijk maar uit gedaan. Stond ter hoogte van de eerste bar. Het is gewoon niet goed. Ik las dat Pinkpop het contract met Landgraaf tot 2040 heeft verlengd. Ik hoop niet onder voorwaarde van dit matige zwakke geluid.

DOE ER WAT AAN!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Wat een gelul over Snow Patrol en Blof. De 2 beste optredens van de dag. The Offspring was erg vermakelijk...niet eens vals. PJ vond ik meeeh. Lil Kleine was kut.

Pro SP Blof en het weer
Con Lil Kleine, te weinig pendelbussen en mensen die eens deo moeten gaan gebruiken
Meeh PJ
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Ik heb enorm genoten van de eerste dag.
Begin van de dag niet echt dingen gezien. Ben wel ff bij Slydigs geweest en Snow Patrol van een afstandje.
Lil Kleine was te laat door de file, hoewel ik hier helemaal geen bezwaar tegen had.
Ben op ongeveer een kwart van SP naar The Offspring gegaan, hier uit eindelijk 3e rij gekomen en vervolgens zelfs eerste.
Gaven een heerlijke show! Zelfs met een goede cover van Whole Lotta Rosie van AC/DC.
Hierna naar Pearl Jam. Ik had een heerlijke plaats. Niet ver van het podium links. Kon alles zien aangezien ik op een opstapje kon staan. Heerlijke set! Alleen iets te veel nieuwere nummers en hits als Just Breathe helaas gemist.
Wel een verrassende afsluiter met Keep On Rockin In the Free World.

Nu dag 2. Zit as we speak al klaar voor Marmozets in de Brightlands-tent. Voor de rest hoef ik eigenlijk alleen nog Foo Fighters te zien. Niet veel meer. Waarschijnlijk ben ik gewoon weer bij de meeting te vinden straks.

Have fun iedereen!
 

Bryan

Playlistbediener
28 okt 2017
14
0
Op verschillende plaatsen hangen zwarte banners op met de cicijfers 358. Iemand enig idee waar voor dit staat?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.606
5.008
Heb van achter onze bar alleen de vier acts op het hoofdpodium echt kunnen horen en zien (maar niet goed kunnen luisteren of kijken, gezien de giga-drukte.. :-o :oops: ), maar voor wat het waard is:

- Lil Kleine: Je weet gewoon dat het kut gaat worden, en dan blijkt het toch gewoon nog kutter te zijn dan dat je je kon voorstellen. Op zich ook al een prestatie... :roll: Bah, wat een ontieglijke bagger, al dat misselijkmakende pseudo-rapper-gedrag en clichématige kreten als "waar zijn die handuuuh?"... Heb het zoveel mogelijk proberen te negeren, wat redelijk lukte, maar bij drank en drugs toch even zitten irriteren. Er wordt gewoon een bandje met lyrics afgespeeld, terwijl meneer gewoon wat erdoor heen ligt te lallen (letterlijk, er kwamen geeneens meer normale, verstaanbare woorden uit zijn mond)..

- BLØF: Tja, ben er nooit echt warm of koud van geworden (in Limburg hebben we natuurlijk andere cultbands :cool: ), en dat was ook nu het geval. Kan me echter prima voorstellen dat er behoorlijk wat mensen een mooi feestje vooraan hebben gehad. Lijkt me gewoon een uitstekende boeking voor Pinkpop (eens op de zoveel jaar).

- Snow Patrol: Nog zo'n band die mij nogal onverschillig laat. Ditmaal klonk de stem van Lightbody echter niet alleen slaapverwekkend saai, zoals gebruikelijk, maar bij vlagen ook gewoon vals. :oops:

- Pearl Jam: Hoewel ik ze goed kan pruimen, vooral tijdens mijn tienerjaren in hun Ten-periode, ben ik nooit echt een die-hard fan geweest. Optreden was in mijn ogen/oren niets mis mee, heb zelf ook best staan genieten met nummers als Even Flow, Porch, Jeremy en Rearviewmirror (heeft me wel een beetje door de laatste zware uurtjes heen getrokken).

Nu lekker dagje met de beentjes omhoog, voorbereiden op Graspop komende week.. :wink:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Volgens Jan Smeets zouden er gisteren 72.000 mensen geweest zijn. 3voor12 spreekt (liegt) over 60.000. Te veel is toch te veel, alee?
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Ik heb enorm genoten van de eerste dag.
Begin van de dag niet echt dingen gezien. Ben wel ff bij Slydigs geweest en Snow Patrol van een afstandje.
Lil Kleine was te laat door de file, hoewel ik hier helemaal geen bezwaar tegen had.
Ben op ongeveer een kwart van SP naar The Offspring gegaan, hier uit eindelijk 3e rij gekomen en vervolgens zelfs eerste.
Gaven een heerlijke show! Zelfs met een goede cover van Whole Lotta Rosie van AC/DC.
Hierna naar Pearl Jam. Ik had een heerlijke plaats. Niet ver van het podium links. Kon alles zien aangezien ik op een opstapje kon staan. Heerlijke set! Alleen iets te veel nieuwere nummers en hits als Just Breathe helaas gemist.
Wel een verrassende afsluiter met Keep On Rockin In the Free World.



Verrassende afsluiter???
HAHA
Ben jij wel eens naar een concert van Pearl Jam geweest?
Koekoek
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.606
5.008
Pim wrote:

Ik heb enorm genoten van de eerste dag.
Begin van de dag niet echt dingen gezien. Ben wel ff bij Slydigs geweest en Snow Patrol van een afstandje.
Lil Kleine was te laat door de file, hoewel ik hier helemaal geen bezwaar tegen had.
Ben op ongeveer een kwart van SP naar The Offspring gegaan, hier uit eindelijk 3e rij gekomen en vervolgens zelfs eerste.
Gaven een heerlijke show! Zelfs met een goede cover van Whole Lotta Rosie van AC/DC.
Hierna naar Pearl Jam. Ik had een heerlijke plaats. Niet ver van het podium links. Kon alles zien aangezien ik op een opstapje kon staan. Heerlijke set! Alleen iets te veel nieuwere nummers en hits als Just Breathe helaas gemist.
Wel een verrassende afsluiter met Keep On Rockin In the Free World.

Verrassende afsluiter???
HAHA
Ben jij wel eens naar een concert van Pearl Jam geweest?
Koekoek
Daar sloten ze in 1992 ook mee af. :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
– Snow Patrol: Nog zo’n band die mij nogal onverschillig laat. Ditmaal klonk de stem van Lightbody echter niet alleen slaapverwekkend saai, zoals gebruikelijk, maar bij vlagen ook gewoon vals. 

Dan moet je echt je gehoor laten nakijken. Daar zat geen valse noot bij. Het ligt je blijkbaar niet maar vals was het niet.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.606
5.008
– Snow Patrol: Nog zo’n band die mij nogal onverschillig laat. Ditmaal klonk de stem van Lightbody echter niet alleen slaapverwekkend saai, zoals gebruikelijk, maar bij vlagen ook gewoon vals.

Dan moet je echt je gehoor laten nakijken. Daar zat geen valse noot bij. Het ligt je blijkbaar niet maar vals was het niet.
Ik kan me voorstellen dat je dat in je euforie vooraan niet hoort, maar er waren wel degelijk wat valse noten te horen. Bij sommige nummers was het erger dan bij andere, maar hij zat vaak tegen het randje van vals aan, en dus een paar keer eroverheen. Soms hoor je van een afstandje als ' neutrale buitenstaaner' nu eenmaal dingen net iets beter/objectiever. Maar goed, misschien ligt het inderdaad gewoon aan mij, ben echt geen muzikaal genie ofzo, hoor.. :wink:
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Soms hoor je van een afstandje als ‘ neutrale buitenstaaner’ nu eenmaal dingen net iets beter/objectiever. ik let er juist heel erg op. Ik heb het muziekgehoor van mijn pa. De zanger van NBT bijvoorbeeld. Die zit echt vaak op het randje.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken