Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
eh wrote:
Sorry …. vind Depeche Mode net als Pharell geen headliner waardig …..

Maar dat vind ik Bieber ook niet … en KoL ook niet meer.

Kijk, dit soort reacties lees je toch enkel in dit topic. Je noemt daar nu toch 4 acts die absoluut niets met elkaar te zien hebben, behalve dat jij ze niet tof vindt. Ik heb het gevoel dat men in dit topic niet blij is met een headliner, wanneer het géén rock band van minstens 15/20 jaar oud is en een stadium uitverkoopt. Alles wat geen FF/Metallica/PJ/Rammstein/Muse/een heel oude rocklegende is, is een ‘b’ plan. Gorillaz is te raar, Kendrick Lamar is te randstad (wat is dat ook moge wezen), AM is te klein, The XX of Florence liever ook niet. Met die mentaliteit zijn de Pinkpop headliners op binnen 10-15 jaar.

En Depeche Mode is geen band die ‘vergane glorie’ is of kan worden. Da’s geen pop band van het moment hé, maar een legendarische band die tot aan hun pensioen nooit anders dan headliner kan en zal zijn. Ze hebben veel hits (meer dan pakweg Metallica en ja, Pearl Jam) en blijven bands inspireren. Kijk naar The Killers, kijk naar Rammstein, kijk naar Muse.

En toch ben ik het volledig met "eh" eens. Een headliner op een festival als Pinkpop dient, in mijn ogen, een band/artiest te zijn die de massa aanspreekt. Niet iedereen hoeft fan te zijn, maar het moet wel interessant genoeg zijn voor iedereen om te blijven. Pharell was in mijn ogen een van de grootste aanfluitingen ooit. Ik stond in het voorvak (vrienden van mij leek het wel leuk) maar ook daar vond ik de sfeer maar matig. De bands die je opneemt vind ik beter passen als headliner bij een festival op Lowlands.

Ik ben er ook niet bang voor dat de headliners voor Pinkpop over 10-15 jaar op raken. Denk dat er genoeg nieuwe bands aankomen die wel de massa een hele avond kunnen entertainen.

(Overigens vond ik het zelf wel jammer dat Depeche Mode in 2009 afviel ;)).

 

Jordi

Playlistbediener
31 jan 2015
15
1
Hallo allemaal, ik volg dit forum nu al een hele tijd en post zo nu en dan eens mijn mening. Ik vind overigens dat tom (die hiervoor zijn mening gaf) zeker gelijk heeft over het optreden van pharrell williams, alleen denk ik dat pinkpop simpelweg geen rekening heeft gehouden met het cancelen van de foo's. Hierdoor hebben ze dus ook te weinig tijd gehad om een waardige vervanger te vinden.
Mijn vraag is nu of we bands als airbourne, avenged sevenfold en volbeat kunnen verwachten op de komende pinkpop? Ik zal voor nu weer even mijn mond houden :p
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb ook niet zoveel met Depeche Mode, en ik was heel blij met Krezip want die vind ik nog steeds tof!

Dit neemt alleen niet weg dat het zowel toen als ook nu een goede headliner zou zijn. Ze waren in 2009 ook niet hip, nu ook niet maar zou zeker een logische headliner zijn zeker gezien het feit dat ze er nog nooit gestaan hebben. Maar ze worden nu aangekondigd dus waarom zou Pinkpop dan moeten wachten tot december, dus het wordt niet Depeche Mode.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Hallo allemaal, ik volg dit forum nu al een hele tijd en post zo nu en dan eens mijn mening. Ik vind overigens dat tom (die hiervoor zijn mening gaf) zeker gelijk heeft over het optreden van pharrell williams, alleen denk ik dat pinkpop simpelweg geen rekening heeft gehouden met het cancelen van de foo’s. Hierdoor hebben ze dus ook te weinig tijd gehad om een waardige vervanger te vinden.
Mijn vraag is nu of we bands als airbourne, avenged sevenfold en volbeat kunnen verwachten op de komende pinkpop? Ik zal voor nu weer even mijn mond houden :p

Welkom! Ik weet dat Pharrell als headliner niet de bedoeling was van Pinkpop, credits ook voor wat ze nog geprobeerd hebben te regelen (AC/DC, McCartney). Uiteindelijk was ik blij met Triggerfinger en dat ze niet weer met Krezip op de proppen kwamen.

Airbourne verwacht ik niet (zijn dit jaar uitgebreid op tournee geweest en voor zover bij mij bekend geen Europese shows gepland volgend jaar). Avenged Sevenfold verwacht ik eigenlijk wel weer. Volbeat niet, hebben tegenwoordig redelijk grote status, maar zullen niet op Pinkpop headliner zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
(...)
Avenged Sevenfold verwacht ik eigenlijk wel weer. Volbeat niet, hebben tegenwoordig redelijk grote status, maar zullen niet op Pinkpop headliner zijn.
A7x en Volbeat, verwacht ik beiden eigenlijk wel... Maar niet als headliner idd, uitstekende subs Volbeat voor Bruno Mars lijkt me niet verkeerd hoor.
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
A7x en Volbeat, verwacht ik beiden eigenlijk wel… Maar niet als headliner idd, uitstekende subs Volbeat voor Bruno Mars lijkt me niet verkeerd hoor.

Ik zie ze graag komen, maar aangezien ze tegenwoordig aardig wat festivals headlinen vraag ik mij af of het haalbaar is. Daarnaast werden ze de vorige keren behoorlijk gefileerd toen ze op Pinkpop stonden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
eh wrote:
Zou Alter Bridge ook graag zien

Heerlijke band. Maar dat word ‘m niet. Die zijn bezig met het laatste deel van de Last Hero tour. Hierna gaat Mark Tremonti verder aan zijn solo project waar alles al voor geschreven is en Vgm ook voor het grootste deel van opgenomen is, hier komt uiteraard ook een tour mee. Myles Kennedy gaat op tour met zijn soloalbum Year of the Tiger dat hij komend jaar gaat uitbrengen.

Ging Miles Kennedy ook niet weer met Slash touren?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Ging Miles Kennedy ook niet weer met Slash touren?
Nee die gaat nu met zijn (door fans) langverwachte soloalbum touren. Slash is komend festivalseizoen nog met GnR bezig. Die zal 't niet volhouden om dan nog een eigen album te maken en ook nog touren.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
En Depeche Mode is geen band die ‘vergane glorie’ is of kan worden. Da’s geen pop band van het moment hé, maar een legendarische band die tot aan hun pensioen nooit anders dan headliner kan en zal zijn. Ze hebben veel hits

Master & Servant
Enjoy The Silence
i just can’t get enough

Dat zijn de hits. Zijn dat er veel?

Zijn er ook niet veel maar niet dat DM zoveel hits heeft. Das echt niet waar. Als je een fan bent dan is dat anders

Das echt WEL waar.
Als je Master And Servant tot de hits rekent dan horen daar ook bij:

Stripped
Somebody
A Question Of Time
A Question Of Lust
People Are People
Personal Jesus
Shake The Disease
I Feel You
Strangelove
Precious

Next!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Stripped
Somebody
A Question Of Time
A Question Of Lust
People Are People
Personal Jesus
Shake The Disease
I Feel You
Strangelove
Precious

Next!


Misschien zie jij dat als hits maar gelukkig zijn de meningen daar over verdeeld.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Stripped
Somebody
A Question Of Time
A Question Of Lust
People Are People
Personal Jesus
Shake The Disease
I Feel You
Strangelove
Precious

Next!


Misschien zie jij dat als hits maar gelukkig zijn de meningen daar over verdeeld.

Verkoopcijfers/populariteit/'air time' bepalen het hit gehalte (objectief) en niet of jij een nummer kent.
Als gezegd noem je zelf Master And Servant terwijl People Are People en andere nummers veel hoger 'scoorden'.
Daar laat ik het bij want je begrijpt het niet helemaal of helemaal niet.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Verkoopcijfers/populariteit/’air time’ bepalen het hit gehalte (objectief) en niet of jij een nummer kent.
Als gezegd noem je zelf Master And Servant terwijl People Are People en andere nummers veel hoger ‘scoorden’.
Daar laat ik het bij want je begrijpt het niet helemaal of helemaal niet.

Ik begrijp het heel goed.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.039
2.067
http://www.manicstreetpreachers.com

Goeie band en met een nieuw album op komst in april hoop ik dat ze komende zomer festivals gaan doen.
De eerste data voor april mei zijn bekend.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
De headliner van 16 juni zal op zeer korte termijn wel komen...
Tijd om wat meer in te gaan op de subs.
Wat zijn momenteel realistische opties.
QOTSA, Volbeat, Avenged Sevenfold, Stone Sour, 30 Seconds to Mars, Bon Jovi, Pink, Royal Blood?
Help me eens met suggesties.

Roept u maar...
 

Jasper Kuipers

Playlistbediener
22 dec 2016
25
0
Misschien beetje te optimistisch maar dacht aan:

Vrijdag: Queens of the Stone Age (sub), Avenged Sevenfold (3fm afsluiter), Foo Fighters (headliner).
Zaterdag: Gorillaz (sub), The Script (3fm afsluiter), Pearl Jam (headliner).
Zondag: 30STM (sub), Volbeat (3fm afsluiter), Bruno Mars (headliner)

Andere opties: Rise Against, Oscar and the Wolf

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
H: Foo Fighters - Pearl Jam - Bruno Mars
S: QOTSA - The Script - Oscar & The Wolf
3FM: The War On Drugs - Thirthy Seconds To Mars - Gorillaz
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken