eh wrote:
Sorry …. vind Depeche Mode net als Pharell geen headliner waardig …..
Maar dat vind ik Bieber ook niet … en KoL ook niet meer.
Kijk, dit soort reacties lees je toch enkel in dit topic. Je noemt daar nu toch 4 acts die absoluut niets met elkaar te zien hebben, behalve dat jij ze niet tof vindt. Ik heb het gevoel dat men in dit topic niet blij is met een headliner, wanneer het géén rock band van minstens 15/20 jaar oud is en een stadium uitverkoopt. Alles wat geen FF/Metallica/PJ/Rammstein/Muse/een heel oude rocklegende is, is een ‘b’ plan. Gorillaz is te raar, Kendrick Lamar is te randstad (wat is dat ook moge wezen), AM is te klein, The XX of Florence liever ook niet. Met die mentaliteit zijn de Pinkpop headliners op binnen 10-15 jaar.
En Depeche Mode is geen band die ‘vergane glorie’ is of kan worden. Da’s geen pop band van het moment hé, maar een legendarische band die tot aan hun pensioen nooit anders dan headliner kan en zal zijn. Ze hebben veel hits (meer dan pakweg Metallica en ja, Pearl Jam) en blijven bands inspireren. Kijk naar The Killers, kijk naar Rammstein, kijk naar Muse.
En toch ben ik het volledig met "eh" eens. Een headliner op een festival als Pinkpop dient, in mijn ogen, een band/artiest te zijn die de massa aanspreekt. Niet iedereen hoeft fan te zijn, maar het moet wel interessant genoeg zijn voor iedereen om te blijven. Pharell was in mijn ogen een van de grootste aanfluitingen ooit. Ik stond in het voorvak (vrienden van mij leek het wel leuk) maar ook daar vond ik de sfeer maar matig. De bands die je opneemt vind ik beter passen als headliner bij een festival op Lowlands.
Ik ben er ook niet bang voor dat de headliners voor Pinkpop over 10-15 jaar op raken. Denk dat er genoeg nieuwe bands aankomen die wel de massa een hele avond kunnen entertainen.
(Overigens vond ik het zelf wel jammer dat Depeche Mode in 2009 afviel ).