Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Inderdaad, Placebo stond enkel als laatste omdat Depeche Mode niet kon komen vanwege gezondheidsproblemen van de zanger.

Dat is inmiddels al 8 jaar geleden en Depeche Mode is sindsdien niet groter geworden verwacht ik. Maar RHCP ook niet, om maar een voorbeeld te noemen. Beidenn zijn het bands die op eigen kracht ongeveer de ziggodome en iets meer uitverkopen.

Maar nog steeds een behoorlijke band die op festivals van vergelijkbare grootte gewoon headliner zijn.

De vergelijking met Pharell Williams, die mag je denk ik even toelichten @eh.....

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Daarom waren ze in 2009 nog headliner?

Wie? In 2009 was dat Snow Patrol, The Boss en Placebo

Edit. Dat ziektegeval bedoel je. 2009 kun je niet met 2018 vergelijken. Waarom zijn ze dan nog nooit op Pinkpop geweest? Omdat ze zo populair zijn?

Beetje flauwe reactie. Ze hadden er in 2009 normaal gesproken gewoon gestaan. Als headliner. En daar werd toen ook heel enthousiast op gereageerd, bij mijn weten. Het is ook gewoon een band met een aardige fanschare (al zijn ze in het buitenland inderdaad populairder dan hier).

In de jaren 80 hebben ze overigens ook al eens op Pinkpop gestaan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Dat ziektegeval bedoel je. 2009 kun je niet met 2018 vergelijken. Waarom zijn ze dan nog nooit op Pinkpop geweest? Omdat ze zo populair zijn?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Dat ziektegeval bedoel je. 2009 kun je niet met 2018 vergelijken. Waarom zijn ze dan nog nooit op Pinkpop geweest? Omdat ze zo populair zijn?

Waarom ze dan nog niet op Pinkpop zijn geweest. En omdat ze daarom blijkbaar niet zo populair zijn.

Bruce Springsteen was voor 2009 ook nooit op Pinkpop, dat maakte hem voorheen toch ook niet een minder populaire artiest? Of de Stones en Paul McCartney een paar jaar geleden? Waren die daarvoor dan ook niet populair?

En daarmee wil ik Depeche Mode qua status echt niet vergelijken met deze mannen, maar het feit of een band al dan niet op Pinkpop staat is geen graadmeter voor populariteit natuurlijk.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Beetje flauwe reactie. Ze hadden er in 2009 normaal gesproken gewoon gestaan. Als headliner. En daar werd toen ook heel enthousiast op gereageerd, bij mijn weten. Het is ook gewoon een band met een aardige fanschare (al zijn ze in het buitenland inderdaad populairder dan hier).

In de jaren 80 hebben ze overigens ook al eens op Pinkpop gestaan.


Nope. Hebben nog nooit op Pinkpop gestaan. Welk jaar zou dat moeten zijn want ik kan het niet vinden?

Het is geen flauwe reactie. DM is in het buitenland altijd groter geweest en dat ze in 2009 konden headlinen dat is volgens mij echt een mazzeltje geweest.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
En daarmee wil ik Depeche Mode qua status echt niet vergelijken met deze mannen

Een band als DM is makkelijker te strikken als de anderen die je aangeeft. Als ze populair zijn dan probeer je ze te krijgen en als DM echt zo populair zou zijn geweest dan hadden ze vast en zeker vaker op Pinkpop gestaan.

Ik snap je punt wel want ze krijgen zalen etc in Nederland goed verkocht maar een DM dag in 2018 krijg je niet uitverkocht.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Beetje flauwe reactie. Ze hadden er in 2009 normaal gesproken gewoon gestaan. Als headliner. En daar werd toen ook heel enthousiast op gereageerd, bij mijn weten. Het is ook gewoon een band met een aardige fanschare (al zijn ze in het buitenland inderdaad populairder dan hier).

In de jaren 80 hebben ze overigens ook al eens op Pinkpop gestaan.


Nope. Hebben nog nooit op Pinkpop gestaan. Welk jaar zou dat moeten zijn want ik kan het niet vinden?

Het is geen flauwe reactie. DM is in het buitenland altijd groter geweest en dat ze in 2009 konden headlinen dat is volgens mij echt een mazzeltje geweest.

Daar moet ik je inderdaad gelijk in geven. Dacht dat ze er in de jaren 80 hadden gestaan. Maar ik heb me blijkbaar vergist, want ik kan het ook niet vinden ;-)

Maar hun headlinepositie in 2009 met terugwerkende kracht beschrijven als een mazzeltje, dat is volgens mij een beetje geschiedvervalsing. En ik denk ook niet dat je dat kunt staven.

Het argument " ze zijn blijkbaar niet zo populair want ze hebben nooit op pinkpop gestaan ", dat vind ik een beetje flauw. Dat 2009 niet te vergelijken is met 2018, dat is absoluut waar natuurlijk.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Daarom waren ze in 2009 nog headliner?
Toen was het al vergane glorie... Kan je nagaan nu.
Nee, in 2009 was ik blij met het wegvallen. Was ook blij (toen dan hè) met het doorschuiven van Placebo...

Kan je nagaan dat er na de aankondiging van de ziekte en de cancel nog gepolst is bij The Prodigy, LIVE, Oasis en Pearl Jam als vervanger. Maar dat ze op de dag zelf na aandringen van Claudia de Breij op 3FM met Krezip kwamen aanzetten. Bijna 10 jaar geleden... Tijd vliegt...
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Sorry .... vind Depeche Mode net als Pharell geen headliner waardig .....

Maar dat vind ik Bieber ook niet ... en KoL ook niet meer.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
WeckoJ wrote:
Daarom waren ze in 2009 nog headliner?

Toen was het al vergane glorie… Kan je nagaan nu.
Nee, in 2009 was ik blij met het wegvallen. Was ook blij (toen dan hè) met het doorschuiven van Placebo…

Kan je nagaan dat er na de aankondiging van de ziekte en de cancel nog gepolst is bij The Prodigy, LIVE, Oasis en Pearl Jam als vervanger. Maar dat ze op de dag zelf na aandringen van Claudia de Breij op 3FM met Krezip kwamen aanzetten. Bijna 10 jaar geleden… Tijd vliegt…

Het is en blijft natuurlijk een smaakkwestie, maar is de headlinerpool waar grote festivals uit putten niet voor een stevig deel gevuld met vergane glorie? Hoe vaak staat er nog een band af te sluiten die net op dat moment een artistiek hoogtepunt beleeft?

Ik begrijp wel dat er mensen zijn die helemaal niets kunnen met Depeche Mode. En er zullen er ongetwijfeld blij zijn geweest toen hun optreden niet doorging. Maar ik proefde om mij heen destijds vooral een gevoel van teleurstelling dat ze niet kwamen. En dat had niet alleen te maken met de vervanging door Krezip ;-).
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Inderdaad, Placebo stond enkel als laatste omdat Depeche Mode niet kon komen vanwege gezondheidsproblemen van de zanger.

Dat is inmiddels al 8 jaar geleden en Depeche Mode is sindsdien niet groter geworden verwacht ik. Maar RHCP ook niet, om maar een voorbeeld te noemen. Beidenn zijn het bands die op eigen kracht ongeveer de ziggodome en iets meer uitverkopen.

Maar nog steeds een behoorlijke band die op festivals van vergelijkbare grootte gewoon headliner zijn.

De vergelijking met Pharell Williams, die mag je denk ik even toelichten @eh…..
Ik snap niet zo goed waarom op dit forum de populariteit van de Peppers zo wordt onderschat. Ik ben het met jullie eens dat hun populariteit over het hoogtepunt heen is, maar een band die in 2012 het Goffertpark (vrijwel) uitverkocht & in 2016 de lastigste dag van Pinkpop (de vrijdag) vrijwel uitverkocht en vervolgens een paar maanden later de Ziggo Dome ook nog 2 keer uitverkocht, kan je moeilijk een kleine headliner noemen.
 

JMWK

Randprogramma
15 dec 2016
153
99
In 2009 was ik ook blij met Placebo i.p.v. DM. Afgelopen jaar bij DM in de Ziggo geweest. Van te voren wat sceptisch, maar was een overtuigende show met mooie visuals. Headline-waardig voor festivals als PP!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Sorry …. vind Depeche Mode net als Pharell geen headliner waardig …..

Maar dat vind ik Bieber ook niet … en KoL ook niet meer.

Kijk, dit soort reacties lees je toch enkel in dit topic. Je noemt daar nu toch 4 acts die absoluut niets met elkaar te zien hebben, behalve dat jij ze niet tof vindt. Ik heb het gevoel dat men in dit topic niet blij is met een headliner, wanneer het géén rock band van minstens 15/20 jaar oud is en een stadium uitverkoopt. Alles wat geen FF/Metallica/PJ/Rammstein/Muse/een heel oude rocklegende is, is een 'b' plan. Gorillaz is te raar, Kendrick Lamar is te randstad (wat is dat ook moge wezen), AM is te klein, The XX of Florence liever ook niet. Met die mentaliteit zijn de Pinkpop headliners op binnen 10-15 jaar.

En Depeche Mode is geen band die 'vergane glorie' is of kan worden. Da's geen pop band van het moment hé, maar een legendarische band die tot aan hun pensioen nooit anders dan headliner kan en zal zijn. Ze hebben veel hits (meer dan pakweg Metallica en ja, Pearl Jam) en blijven bands inspireren. Kijk naar The Killers, kijk naar Rammstein, kijk naar Muse.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
eh wrote:
Sorry …. vind Depeche Mode net als Pharell geen headliner waardig …..

Maar dat vind ik Bieber ook niet … en KoL ook niet meer.

Kijk, dit soort reacties lees je toch enkel in dit topic. Je noemt daar nu toch 4 acts die absoluut niets met elkaar te zien hebben, behalve dat jij ze niet tof vindt. Ik heb het gevoel dat men in dit topic niet blij is met een headliner, wanneer het géén rock band van minstens 15/20 jaar oud is en een stadium uitverkoopt. Alles wat geen FF/Metallica/PJ/Rammstein/Muse/een heel oude rocklegende is, is een ‘b’ plan. Gorillaz is te raar, Kendrick Lamar is te randstad (wat is dat ook moge wezen), AM is te klein, The XX of Florence liever ook niet. Met die mentaliteit zijn de Pinkpop headliners op binnen 10-15 jaar.

En Depeche Mode is geen band die ‘vergane glorie’ is of kan worden. Da’s geen pop band van het moment hé, maar een legendarische band die tot aan hun pensioen nooit anders dan headliner kan en zal zijn. Ze hebben veel hits (meer dan pakweg Metallica en ja, Pearl Jam) en blijven bands inspireren. Kijk naar The Killers, kijk naar Rammstein, kijk naar Muse.

Ik wou dat ik het zelf zo goed had kunnen verwoorden ;-)
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
en met bands als Depeche Mode, begint het bijna weer op een PP classic te lijken. Pearl jam met een CD uit 2012. Depeche Mode die al bijna 40 jaar optreden, ik zag ze in 1986 denk ik, toen was ik echt nog een klein 12-jarig Dirkje......
Gelukkig zijn alleen FF en Bruno Mars confirmed tot nu toe en die stemmen me meer dan tevreden:
A) De hoofdgitaarband is imo de beste gitaarband van de wereld op dit moment. B) De disco-hoofd-act is helemaal niet zo vervelend.

Nee, ik hoop op frisse acts met nieuwe goeie albums. Waar blijft het Ed Sheeran nieuws ? The War on Drugs ? En de nieuwe van the Script ? o wacht, ik zie dat ik dit net iets anders verwoord dan @mattman :) :)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Zou Alter Bridge ook graag zien
Heerlijke band. Maar dat word 'm niet. Die zijn bezig met het laatste deel van de Last Hero tour. Hierna gaat Mark Tremonti verder aan zijn solo project waar alles al voor geschreven is en Vgm ook voor het grootste deel van opgenomen is, hier komt uiteraard ook een tour mee. Myles Kennedy gaat op tour met zijn soloalbum Year of the Tiger dat hij komend jaar gaat uitbrengen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
En Depeche Mode is geen band die ‘vergane glorie’ is of kan worden. Da’s geen pop band van het moment hé, maar een legendarische band die tot aan hun pensioen nooit anders dan headliner kan en zal zijn. Ze hebben veel hits

Master & Servant
Enjoy The Silence
i just can't get enough

Dat zijn de hits. Zijn dat er veel?

Metallica

Nothing else Matters
One
Enter Sandman

Zijn er ook niet veel maar niet dat DM zoveel hits heeft. Das echt niet waar. Als je een fan bent dan is dat anders


 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken