Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
(...)
Ze schijnen (net als in 2014) een dikke week eerder naar Amsterdam te komen en vanuit daar zich gaan prepareren (in de AFAS ?) voor de Europese tour.
(...)
btw, een surprise showcase rehearsal in AFAS zou wel erg nice zijn! ;)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Florence and the Machine naar Melt. Hoewel de organisatie van Melt verkondigt dat het allemaal bijzonder exclusief is, toch een kleine outsider? Heb haar een paar gezien en zij is echt steengoed live. Hoop op Pearl Jam, maar mochten er in die periode puppies worden verwacht, de weersverwachtingen niet gunstig zijn of één van de vrouwen een bbq hebben georganiseerd, dan zou ik heel goed kunnen leven met Florence.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Kasabian is toch geen headliner materiaal?
Zie ze persoonlijk trouwens liever allemaal gaan dan komen.
Je vroeg toch niet om headliner materiaal? Je vroeg om namen. Dit zijn allemaal namen die toch wel kans hebben maar niet echt voor headliner.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Grappig dat mensen steeds vallen of Tours die niet doorgingen (niet eens officieel bevestigde) van PJ terwijl FF 100% had toegezegd en ineens besloten om met pinksteren thuis wilden en je daar niemand over hoort .....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Tom wrote:
Kasabian is toch geen headliner materiaal?
Zie ze persoonlijk trouwens liever allemaal gaan dan komen.

Je vroeg toch niet om headliner materiaal? Je vroeg om namen. Dit zijn allemaal namen die toch wel kans hebben maar niet echt voor headliner.

Arctic Monkeys en The Killers zijn beide al headliner geweest. Die komen echt nier voor minder dan een headlinerpositie naar Pinkpop.

Kasabian kan ik nog inkomen maar als je dan kijkt dat bands als Snow Patrol en Placebo ook al headliners zijn geweest kan het wel (zeg niet dat ik de kans dit jaar hoog acht maar toch)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
Grappig dat mensen steeds vallen of Tours die niet doorgingen (niet eens officieel bevestigde) van PJ terwijl FF 100% had toegezegd en ineens besloten om met pinksteren thuis wilden en je daar niemand over hoort …..
100% toegezegd maar management noteerd verkeerde datum, niet echt schuld van Dave en de rest.
de toezegging was er echt, dat maken ze nu gewoonweg helemaal goed.
PJ is net even een ander deeltje oud zeer...
Pluis alle geruchten maar een uit, Pinkpop pist in de laatste 10 jaar wel vaak naast de pot...

Change don't come at once, It's a wave building before it breaks
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.450
Mja, goedmaken.... ze komen gewoon nog een keer. De mensen die toen wilden komen krijgen nu geen gratis ticket of korting ofzo.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Ze waren er in 2008, 2011 en nu 2018 zijn ze er weer. Nadat Dave zijn been gebroken heeft heeft hij belooft te komen dat lukte niet omdat Pinkpop te vroeg op de kalender lag, dus hebben ze toegezegd dit jaar te komen.
Misschien zijn de hoeveelheid opzeggingen of misgelopen acts de laatste 10 jaar zoveel, omdat jan Smeet continu nep-leaks lekt, bijvoorbeeld dat hij al 5 jaar roept dat Pearl Jam "dit jaar echt komt". Eerst zen dan geloven, daarbij. Ik weet niet of ik wel voor Pearl Jam naar Landgraaf af zou reizen. Voor Dave en zijn foo-vrienden zonder meer. gelukkig zijn die al bevestigd !
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Mja, goedmaken…. ze komen gewoon nog een keer. De mensen die toen wilden komen krijgen nu geen gratis ticket of korting ofzo.

Het is een festival, geen zaalshow. Dat je dan opgescheept zit met die drol van een Pharell is gewoon lullig maar het is een festival.

@dirk Voor PJ reis ik niet af, voor FF wel. Bruno Mars lijkt me wel iemand die een showtje kan geven en voor de rest heb ik de dag van de Perspresentatie al vrij genomen. Das een dagje uit met een hapje bij Sumo tegenover Paradiso
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Apocalyptica plays Metallica on 4 cello’s lijkt me zo een coole boeking voor Pinkpop. Kom op Mojo haal die lui naar Landgraaf!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
Apocalyptica plays Metallica on 4 cello’s lijkt me zo een coole boeking voor Pinkpop. Kom op Mojo haal die lui naar Landgraaf!
is ook wel aardig, al heb ik meer het idee dat ze de 'kleinere' metalfestivals spelen en dan is FortaRock imo een optie...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Apocalyptica plays Metallica on 4 cello’s lijkt me zo een coole boeking voor Pinkpop. Kom op Mojo haal die lui naar Landgraaf!

is ook wel aardig, al heb ik meer het idee dat ze de ‘kleinere’ metalfestivals spelen en dan is FortaRock imo een optie…

Het is gewoon wat anders...ik hoop dat ze komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.755
Ze waren er in 2008, 2011 en nu 2018 zijn ze er weer. Nadat Dave zijn been gebroken heeft heeft hij belooft te komen dat lukte niet omdat Pinkpop te vroeg op de kalender lag, dus hebben ze toegezegd dit jaar te komen.
Misschien zijn de hoeveelheid opzeggingen of misgelopen acts de laatste 10 jaar zoveel, omdat jan Smeet continu nep-leaks lekt, bijvoorbeeld dat hij al 5 jaar roept dat Pearl Jam “dit jaar echt komt”. Eerst zen dan geloven, daarbij. Ik weet niet of ik wel voor Pearl Jam naar Landgraaf af zou reizen. Voor Dave en zijn foo-vrienden zonder meer. gelukkig zijn die al bevestigd !

Het is ook al 10 jaar mislopen Pearl Jam, niet 5 jaar.
Wel 5 keer in 10 jaar (tel ik PJ-tour 2012 even niet mee) ...
Al zo lang lijkt de band ongrijpbaar voor Pinkpop, terwijl er hier op Pinkpop wel een grote "sprong" voor de carrière gemaakt werd!

2007 :
In 2007 de meest bekende afzegging was die van de Pearl Jam. Twee bandleden zouden vader worden net in het weekend van Pinkpop 2007. Hun toezegging werd dus weer ingetrokken nog voordat het programma bekend werd gemaakt.
2010 :
Pinkpop 2010 waren er gesprekken met Pearl Jam in 2009, maar viel de tour later tegenover een vroeg Pinkpop. 2010 een verschoven Pinkpop, maar net niet genoeg. De gesprekken met oa Muse en Pearl Jam zijn later ontkend door Smeets tegenover LiveXS magazine.
2012 :
In 2012 was Werchter het enkele festival dat ze deden, stonden toen 2 avonden in splinter nieuwe ZiggoDome als eerste buitenlandse act. Die eer pakte ze. Onderhandelingen zijn voor dit jaar eigenlijk wel ontkend door Jan Smeets, volgens hem kwam er nog geen album?
2014 :
2014 was het jaar van examen-akkefietje. Pearl Jam lag al zo goed als vast, maar toen bleek een van de kinderen van de bandleden examen te doen en begon de tour een week later, in Ziggo Dome.
2016 :
Geruchten over een tour in 2016/2017 waren groot, zat misschien wel dichter op een aankondiging dan we ons kunnen voorstellen. Na de aanslagen in Parijs november 2015 zou naar verluid de tour afgezegd zijn en de weg hebben vrij gemaakt voor Macca op Pinkpop.
2017 :
Sterk gerucht over de verplaatsing van de PJ25 tour van 2016 naar 2017. Een overenthousiaste Jan kon zich tijdens Pinkpop 2016 al niet inhouden tegenover een interviewer van L1 over Pearl Jam naar Pinkpop 2017. Helaas bleek ook in 2017 geen tour te komen...

De geruchten van alle kanten nu voor 2018, zijn voor Pearl Jam (topic) behoorlijk gunstig.
 

Koen1617899558

Playlistbediener
26 sep 2016
33
0
Graspop heeft zojuist hun line up met 46 namen uitgebreid.

Aantal kandidaten voor Pinkpop eventueel:
Avenged Sevenfold (Heeft eerder op Pinkpop gestaan)
Bullet for my Valentine (Heeft in het verleden al op Lowlands gestaan, misschien nu slag groter?)
Limp Bizkit (Stond in 2014 op Pinkpop, misschien weer?)
En als laatste heel misschien Parkway Drive? Stonden 2 jaar terug op Lowlands en zou misschien aanslaan op Pinkpop?

Twijfel heel erg over Killswitch Engage en Asking Alexandria. Maar zou heel misschien kunnen?


 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Zien welke bands naar Forta gaan. Ik verwacht daar meer obscuurder materiaal.

Avenged en Limp zijn topkandidaten voor Pinkpop
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Parkway Drive is headliner op Forta en staat dus niet op PP.
Limp Bizkit verwacht ik niet zo snel op Forta, dus dan zou Pinkpop wel logisch zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken