Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Weinig wow aan met deze headliners en de verdeling dagtickets / weekendtickets die ze hebben. Ik blijf erbij dat ik nog steeds denk dat dit op 'buro pinkpop' tegenvalt. Die hadden zéker gedacht dat minstens één dag en/of de weekendtickets binnen een paar dagen na start vvk weg waren.

Weinig wow aan met deze headliners en de verdeling dagtickets / weekendtickets die ze hebben. Ik blijf erbij dat ik nog steeds denk dat dit op ‘buro pinkpop’ tegenvalt. Die hadden zéker gedacht dat minstens één dag en/of de weekendtickets binnen een paar dagen na start vvk weg waren.

Ik denk niet dat je van een tegenvaller kan spreken als je kaarten zijn uitverkocht. Maar ik vermoed ook wel dat ze hadden vérwacht dat het sneller was gegaan. Misschien is dit juist een goed teken met het oog op een eerdere vvk, in die zin dat ze zich realiseren dat de periode waarin kaarten worden gekocht langer is dan twee dagen.

Weinig wow aan met deze headliners en de verdeling dagtickets / weekendtickets die ze hebben. Ik blijf erbij dat ik nog steeds denk dat dit op ‘buro pinkpop’ tegenvalt. Die hadden zéker gedacht dat minstens één dag en/of de weekendtickets binnen een paar dagen na start vvk weg waren.
ja... gek dat die dagtickets nog beschikbaar zijn idd, vraag me wel af hoeveel.
Gek dat dat niet zo rap ging, bijvoorbeeld vrijdag, met Snow Patrol en Pearl Jam. Waar de Ziggo shows in een uur weg waren, hadden de Pinkpop dagkaarten in principe in een paar dagen wel weg kunnen zijn, zie je dat festival/concert altijd een rare vergelijking is wat vvk betreft.
Hoeveelheid dagkaarten zal denk ik niet veel meer zijn.
Aangezien in het eerste weekend a 50 duizend verkocht waren.
Het aantal dagkaarten dat er nog is zal, denk ik, niet boven de 2000 nog over zitten per dag?
Met nog 50 dagen te gaan, denk ik dat sinds 2014 nu Pinkpop weer afgaat op volledig uitverkopen.
Ik denk dat we vooral kunnen zeggen dat de headliners en de subs daar vooral een groot bijdrage aan hebben geleverd, plus de diversiteit in de dagvulling verdeeld over de 3 dagen.

Toch jammer... lijkt me wel eens leuk om op een gigantisch slecht verkochte Pinkpop dag rond te lopen. Heerlijk comfortabel lijkt me dat :D.

Toch jammer… lijkt me wel eens leuk om op een gigantisch slecht verkochte Pinkpop dag rond te lopen. Heerlijk comfortabel lijkt me dat :D.

Vorig jaar had je je kans kunnen grijpen ;-). Zelden was ik zo snel terug met een tray bier.

Indiaantje89 wrote:
Toch jammer… lijkt me wel eens leuk om op een gigantisch slecht verkochte Pinkpop dag rond te lopen. Heerlijk comfortabel lijkt me dat :D.

Vorig jaar had je je kans kunnen grijpen ;-). Zelden was ik zo snel terug met een tray bier.
Ik ben vorig jaar nog geweest (KoL dag) :) maar toen het nog steeds "redelijk druk". Ik bedoeld echt een massaal slecht verkopende Pinkpop.. dat echt maar een kwart is gevuld ofzo :D.

Oasiss wrote:

Indiaantje89 wrote:

Ik ben vorig jaar nog geweest (KoL dag)
1f642.svg
maar toen het nog steeds “redelijk druk”. Ik bedoeld echt een massaal slecht verkopende Pinkpop.. dat echt maar een kwart is gevuld ofzo :D.
dan denk ik dat je 2004/2005 had moeten gaan.
Maar het verschil van afgelopen jaar zaterdag en zondag was ook al groot ten opzichte van een dag met uiterkochte dag en weekend kaarten.
Zoals 2014, elke dag was eigenlijk gewoon druk.
Gelukkig heb je dan ook die bezoekers die op één plekje op het veld hangen, of die bezoerks die langzaamaan na een uur of 20 's avonds pas binnenkomen voor de headliner.
Het is vooral goed je looproutes plannen.
Sinds de komst van Stage 4, merk ik wel dat ik een kleine irritatie ontwikkel voor mensen die op en tegen de trappen blijven hangen. Dat is bij een drukke dag gewoon vervelend om een beetje te kunnen doorstappen. Helemaal als je van Stage 4 naar North-stage moet!

( . . . ) Misschien is dit juist een goed teken met het oog op een eerdere vvk, in die zin dat ze zich realiseren dat de periode waarin kaarten worden gekocht langer is dan twee dagen.
ja, eerst dacht ik, dat is idd zo...
maar aan de andere kant bedenk ik me nu, ze moeten nu niet denken : zie je wel, we hoeven de vvk niet eerder te starten!
Want, volgend jaar voor editie 2019, zou ik persoonlijk toch graag zien dat er al een combiticket vvk zou zijn voordat er 1 naam bekend is, graag....
Zoals ook ook al bleek bij de perspresentatie, zijn er genoeg Pinkpop-liefhebebers die daar best in mee gaan.
Want, zetten ze volgend jaar een paar mooie headliners neer, begint toch de ticketstress weer hoor...

Want, zetten ze volgend jaar een paar mooie headliners neer, begint toch de ticketstress weer hoor…

Dat zal wel loslopen. Dit jaar zijn er toch ook mooie headliners. En was er niets aan het handje in de voorverkoop.

Tenzij er een acts geboekt wordt als Paul McCartney of de Stones, die zorgen voor een wat andere dynamiek in de voorverkoop.

Los daarvan vind ik presale zonder dat er namen bekend zijn ook een prima idee voor de echte fans hoor. Al worden de boekers dan misschien wel gemakzuchtig als die presale hard gaat ;-)

Dat jaar met The Killers was het niet druk.. ideaal, kon ik na QOTSA zo doorlopen naar een goede plek bij The Killers.

Dat jaar met The Killers was het niet druk.. ideaal, kon ik na QOTSA zo doorlopen naar een goede plek bij The Killers.
2007, dagje met Smashing Pumpkins...
Kan vooraan komen, was daar zelfs zo rustig dat je in principe tegen het hek vooraan kon gaan staan. Was eigenlijk ook wel een relaxed jaartje hoor.

Even Bruno Mars zijn setlist doorgekeken

https://www.setlist.fm/setlist/bruno-mars/2018/perth-arena-perth-australia-bef753e.html

Niet veel verandering in de setlist....dit zal het waarschijnlijk op Pinkpop ook gaan worden.

Joslittel wrote:

bcmrmaybe wrote:
Even Bruno Mars zijn setlist doorgekeken

https://www.setlist.fm/setlist/bruno-mars/2018/perth-arena-perth-australia-bef753e.html

Niet veel verandering in de setlist….dit zal het waarschijnlijk op Pinkpop ook gaan worden.

Geen Lazy Song. Doodzonde

Ik zou net blij zijn dat hij Lazy Song en Grenade eruit gefilterd heeft. Blijft de funky stuff over.
1f642.svg
Nee joh fuck it, ik ga naar Bruno Mars dan wil ik alle hits wel horen ook.

Ben serieus echt benieuwd naar zijn show. Zou er nooit voor naar een concert gaan, maar zo op een festival dagje met meerdere acts ga ik het gewoon proberen. Benieuwd hoe het uitpakt, Robbie Williams vond ik toen wel sterk, Justin Bieber vorig jaar viel tegen.

Jammer dat zo'n Beyoncé en Jay-Z midden in het festival seizoen valt. Anders had ik dat ook wel eens willen zien. Het is niet dat ik dat soort muziek dagelijks opzet, maar ben toch wel vaak benieuwd naar dat soort acts. Waarom zijn ze zo groot, en zo populair.

Nee joh fuck it, ik ga naar Bruno Mars dan wil ik alle hits wel horen ook.
zal de 24K Magic World Tour Setlist zijn ( Average setlist )

1. Finesse
2. 24K Magic
3. Treasure
4. Perm
5. Calling All My Lovelies
6. Chunky
7. That's What I Like
8. Straight Up & Down
9. Versace on the Floor
10. Marry You
11. Runaway Baby
12. When I Was Your Man
13. Grenade
14. Just the Way You Are

Encore:
15. Locked Out of Heaven
16. Uptown Funk

zal het vaste schema zijn in 2018, denk ik dan

Even een kleine poll over de indeling van de topics op dit forum, voor geïnteresseerden. De vraag is of we meer festival topics op de homepage willen. Meer info en argumenten voor en tegen hier, de poll hier. Thanks!

Users who are viewing this thread