Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:
Het ergste is dat ik nog moet kiezen tussen MIlky Chance en Maan.

Hapje eten dan?

Als ik moest kiezen, dan toch Maan. Milky Chance is echt een brij van nummers die allemaal hetzelfde klinken.

Overigens ken ik geen enkel nummer van Maan volgens mij.
Eten doe ik ook meestal terwijl ik naar een concertje aan het kijken ben. Maar ik ga toch voor MIlky Chance... omdat die nog wel leuke radio hits hebben, al weet ik dat het live gigantische slecht is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik ben heel blij met dit tijdschema. Dit word het eerste festival in jaren waar ik geen enkele clash heb én nog genoeg tijd heb om te eten zonder iets te missen.(Nirwana Tuinfeest niet meegeteld ivm het hebben van maar 2 podia)

Greta van Fleet die de Brightlands-tent afsluit is een heel aangename verrassing trouwens, word wel weer een gevalletje De Staat van 2016, waar je je tussen de grote menigte moet wringen om uiteindelijk pas 10 min later bij de eetkraampjes te staan.
Maar dat zegt toch eigenlijk meer over een zwak affiche dan over een goed affiche :)?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Mijn spoorboekje:

vrijdag :
Walden - Slydigs - The Last Internationale - Blof - Blaudzun - Snow Patrol - The Offspring - Pearl Jam

zaterdag :
Walking on Cars - Marmozets - Gnag of Youths - Parow Stelar - Nothing But Thievees - A Perfect Circle - The Script - ( vooraan plaats zoeken voor Foo Fighters ) - Foo Fighters

zondag :
Cloves - Tom Walker - Milcky Chance - The Overslept - Brian Fallon - The Kooks - Triggerfinger - Editors - Greta van Fleet - Bruno Mars

 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.428
639
Pim wrote:
Ik ben heel blij met dit tijdschema. Dit word het eerste festival in jaren waar ik geen enkele clash heb én nog genoeg tijd heb om te eten zonder iets te missen.(Nirwana Tuinfeest niet meegeteld ivm het hebben van maar 2 podia)

Greta van Fleet die de Brightlands-tent afsluit is een heel aangename verrassing trouwens, word wel weer een gevalletje De Staat van 2016, waar je je tussen de grote menigte moet wringen om uiteindelijk pas 10 min later bij de eetkraampjes te staan.

Maar dat zegt toch eigenlijk meer over een zwak affiche dan over een goed affiche :)?
Dat klopt, ik vind het ook een zwak affiche, maar er staan nog steeds een aantal dingen die ik gewoon moet zien (The Offspring, A Perfect Circle, Foo Fighters, Pearl Jam, The Overslept, Greta Van Fleet en nog anderen). Maar Pinkpop is voor mij meer een festival waar ik heen ga, wat er ook staat. Het is voor mij een half uurtje reizen, dus kan lekker thuis overnachten elke dag en nog goed op tijd op het terrein zijn. (meestal voor de poorten open gaan)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik denk dat ondanks de "zwakke" punten in het affiche.
Het affiche wel een zodanige diversiteit heeft voor verschillende doelgroepen, dat daar juist de sterkte van het affiche zit.
Het tijdschema met de genre's goed tegenover elkaar gezet per tijdslot geeft dat ook weer goed aan vind ik.

Daarbij, vind ik ondanks de prijsverhoging, de gemiddelde 73 a 76 euro per dag nog zeker goed te doen.
Als ik dat zou betalen voor enkel, vrijdag Snow Patrol en Pearl Jam, zaterdag A Perfect Circle en Foo Fighters en op zondag Editors en Bruno Mars en dan rest er bij krijgen vind ik het al de moeite. Zeker als ik nu kijk wat ik wil zien zonder clash kan gaan zien en het geen ik niet hoef te zien wegvalt in een tijdslot met iets dat ik juist heel graag zie, doet Pinkpop het alweer helemaal goed. Dik tevreden!

en nogmaals, de plaatsing van Greta van Fleet aan het einde van de dag. Vind ik die zondag net even lekkerder tot een einde komen. Einde van het festival nog wat lekker gitaarwerk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Ik vind eerlijk gezegd Greta van Fleet een leuk bandje, en ik ga er kijken etc. maar als tent afsluiter vind ik het wel een beetje karig. Ik heb daar dingen als Deadmau5 en Above & Beyond gezien, maar dan heb je nu een kleine Greta van Fleet.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.511
3.003
Mooi naar huis na Greta van Fleet. Best een waardige afsluiter nog wel. Als ik zou gaan natuurlijk.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
Ruim 7,5 uur Pearl Jam in 4 dagen ......
God is geen persoon ..... God is een band.

Gaat heel erg druk in de tent worden bij Greta ..... enig minpuntje wat mij betreft ..... had ze liever op een groot podium gezien.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
Ruim 7,5 uur Pearl Jam in 4 dagen ……
Gaat heel erg druk in de tent worden bij Greta …..

Vraag me eigenlijk af waarom? Bij gebrek aan beter voor de gitaarfans? Want voor zo'n klein beginnend bandje is dit toch een redelijk hoge plek vind ik. Voelt een beetje aan als een goedkope oplossing imo.

Verder wel een prima schema vind ik. En 2,5 uur PJ en FF is goed gedaan. Weinig clashes ook. :)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.428
639
Ik vind eerlijk gezegd Greta van Fleet een leuk bandje, en ik ga er kijken etc. maar als tent afsluiter vind ik het wel een beetje karig. Ik heb daar dingen als Deadmau5 en Above & Beyond gezien, maar dan heb je nu een kleine Greta van Fleet.
Op bijvoorbeeld Rock On The Range in Amerika zie je ze al vrij boven in het affiche staan, ik heb ze laatst al gezien, en geloof me, ze zijn een waardige afsluiter!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Indiaantje89 wrote:
Ik vind eerlijk gezegd Greta van Fleet een leuk bandje, en ik ga er kijken etc. maar als tent afsluiter vind ik het wel een beetje karig. Ik heb daar dingen als Deadmau5 en Above & Beyond gezien, maar dan heb je nu een kleine Greta van Fleet.

Op bijvoorbeeld Rock On The Range in Amerika zie je ze al vrij boven in het affiche staan, ik heb ze laatst al gezien, en geloof me, ze zijn een waardige afsluiter!
Ik moet ze nog zien, dus ik er ga er zeker ook kijken hoor. Maar toen ze bekend gemaakt werden dacht ik echt dat het stage 4 materiaal was. En dat je dat nu op je affiche laat pronken als een stage afsluiter vind op zijn minst gezegd een beetje vreemd. En zeker als (ja daar komt hij weer) de prijs zo enorm gestegen is.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.428
639
Pim wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik vind eerlijk gezegd Greta van Fleet een leuk bandje, en ik ga er kijken etc. maar als tent afsluiter vind ik het wel een beetje karig. Ik heb daar dingen als Deadmau5 en Above & Beyond gezien, maar dan heb je nu een kleine Greta van Fleet.


Op bijvoorbeeld Rock On The Range in Amerika zie je ze al vrij boven in het affiche staan, ik heb ze laatst al gezien, en geloof me, ze zijn een waardige afsluiter!

Ik moet ze nog zien, dus ik er ga er zeker ook kijken hoor. Maar toen ze bekend gemaakt werden dacht ik echt dat het stage 4 materiaal was. En dat je dat nu op je affiche laat pronken als een stage afsluiter vind op zijn minst gezegd een beetje vreemd. En zeker als (ja daar komt hij weer) de prijs zo enorm gestegen is.
Het zal denk ik ook wel geholpen hebben dat ze op Coachella best wel een hit waren. Als een band op een festival als dat al een hit is, bedenkt een festival als Pinkpop of ze niet in een grotere tent moeten staan dan de Stage 4
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Indiaantje89 wrote:

Pim wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ik vind eerlijk gezegd Greta van Fleet een leuk bandje, en ik ga er kijken etc. maar als tent afsluiter vind ik het wel een beetje karig. Ik heb daar dingen als Deadmau5 en Above & Beyond gezien, maar dan heb je nu een kleine Greta van Fleet.


Op bijvoorbeeld Rock On The Range in Amerika zie je ze al vrij boven in het affiche staan, ik heb ze laatst al gezien, en geloof me, ze zijn een waardige afsluiter!


Ik moet ze nog zien, dus ik er ga er zeker ook kijken hoor. Maar toen ze bekend gemaakt werden dacht ik echt dat het stage 4 materiaal was. En dat je dat nu op je affiche laat pronken als een stage afsluiter vind op zijn minst gezegd een beetje vreemd. En zeker als (ja daar komt hij weer) de prijs zo enorm gestegen is.

Het zal denk ik ook wel geholpen hebben dat ze op Coachella best wel een hit waren. Als een band op een festival als dat al een hit is, bedenkt een festival als Pinkpop of ze niet in een grotere tent moeten staan dan de Stage 4

Tussen Stage 4 en een groter podium afsluiten zitten natuurlijk nog wel wat meer opties. Ik vind het verder een leuke band, zal een van de beter beoordeelde optreden worden, denk ik. Gelet op de prijsstijging vind ik het dan wel weer een zwak bod.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Het zal denk ik ook wel geholpen hebben dat ze op Coachella best wel een hit waren. Als een band op een festival als dat al een hit is, bedenkt een festival als Pinkpop of ze niet in een grotere tent moeten staan dan de Stage 4
met die theorie zou Sigrid op North hebben gestaan, toch?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Tussen Stage 4 en een groter podium afsluiten zitten natuurlijk nog wel wat meer opties. Ik vind het verder een leuke band, zal een van de beter beoordeelde optreden worden, denk ik. Gelet op de prijsstijging vind ik het dan wel weer een zwak bod.
ja, de prijsstijging zit duidelijk niet in Brightlands-tent en Stage 4.
dat moet je duidelijk zoeken in einde dag North en Main.
 

eh

Randprogramma
27 nov 2013
139
0
eh wrote:
Ruim 7,5 uur Pearl Jam in 4 dagen ……
Gaat heel erg druk in de tent worden bij Greta …..

Vraag me eigenlijk af waarom? Bij gebrek aan beter voor de gitaarfans? Want voor zo’n klein beginnend bandje is dit toch een redelijk hoge plek vind ik. Voelt een beetje aan als een goedkope oplossing imo.





Verder wel een prima schema vind ik. En 2,5 uur PJ en FF is goed gedaan. Weinig clashes ook.
1f642.svg

Beginnend bandje ?
:oops: :oops:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
bij PJ hou ik een beetje een slag om de arm met die 2,5 uur.
van Foo's geloof ik best dat Grohl die volle tijd wil (en gaat) gebruiken.
bij PJ vraag ik me af of ze niet effectief pas 21:45 beginnen en 23:45 de encore afsluiten, het alsnog 2 uur zijn.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.956
1.735
Hierbij ook mijn spoorboekje, met in het vet mijn must-see acts waar geen twijfel over is:

vrijdag :
Walden – Slydigs – The Last Internationale – Blof – Blaudzun – Snow Patrol – The Offspring – Pearl Jam

zaterdag :
Walking on Cars – Marmozets – Miss Montreal – Parov Stelar – Nothing But Thieves – A Perfect Circle – The Script – Noel Gallagher – Foo Fighters

zondag :
Cloves – Ronnie Flex – Maan – The Overslept – Brian Fallon – The Kooks – Triggerfinger – Editors – Greta van Fleet – Bruno Mars
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Vind het ook behoorlijk bijzonder dat Greta van Fleet zo hoog staat. Natuurlijk is het een leuk bandje, maar hebben nog niet eens een radiohit. Daarnaast is het een zoveelste kopie van Led Zeppelin. Acts als Wolfmother en The Parlor Mob hebben dit trucje ook al gedaan. Denk dat het meer gepast was om ze vroeger op de dag op main of north te zetten. Bijvoorbeeld ruilen met Jessie J of Milky Chance.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken