Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Maar je ziet steeds meer een verschuiving naar beleving,
Kijk nu heb je een belangrijk speerpunt te pakken.
Jouw beleving is heel anders dan mijn beleving.
Net als de algemene beleving van (laat ik voorzichtig zeggen) "mensen met kritiek op de lineup" tegenover de beleving van 50.000 mensen die een weekendkaart hebben aangeschaft.

DennisvdBr wrote:

Loveless wrote:
Als je jaar na jaar dit soort debiele acties in je programmering voor elkaar krijgt ben je imho geen fatsoenlijk festival nee.

nee, zo hou je het niet 50 jaar vol nee

Jajajaja, in de huidige markt niet nee, das beetje de catch zeg maar… Natuurlijk was het vroeger anders (wellicht beter). Maar je ziet steeds meer een verschuiving naar beleving, niet meer gewoon grote naampjes boeken en thats it. Dat zie je dit jaar aan de dagkaartverkopen en aan het succes van festivals als DTRH en BKS. Plus dat er IEDER JAAR wel flink commentaar is op onbegrijpelijke keuzes qua podium- en tijdindeling.
BKS en DTRH zijn toch juist meer naar het "grote headliners" boeken gegaan (binnen hun eigen genre dan) en Lowlands ook volgens EvE. Ik denk dat het een combi is van beide.

met 3voor12, NPO, VPRO, BNN/VARA nog wel er bij. Zal er vast onder een andere naam iets zijn, grotendeels zal 3FM er vast nog wel aanwezig zijn, ga ik van uit.

Meukzenders…ik snap niet dat er geen commerciele zenders opduiken zoals Q-music, Veronica, 538

Ben jij zo'n persoon die het langer dan een uur volhoud om naar het geforceerd enthousiasme en de overdosis aan zoetsappigheid van een Q of 538 te luisteren? Maar akkoord: bij het huidige Pinkpop zouden die nog geen slechte match zijn inderdaad...

Loveless wrote:

Net als de algemene beleving van (laat ik voorzichtig zeggen) “mensen met kritiek op de lineup” tegenover de beleving van 50.000 mensen die een weekendkaart hebben aangeschaft.

Ik denk vooral dat het verschil in beleving veel te maken heeft met de reden waarom je naar een festival gaat. De mensrn die puur voor de zon, drank, sfeer en headliners gaan zullen een goed weekend hebben. De mensen die echt voor een brede kwalitatieve randprogrammering om de hoofdacts heengaan zullen het al minder naar de zin hebben. Ik ga bijvoorbeeld puur voor de muziek en wordt daarin beter bediend bij een Lowlands of Werchter.

Ik kan me oprecht niet voorstellen dat je puur naar Pinkpop gaat voor de line-up naast de headliners. Dat is mij teveel potpourri van verschillende smaken met weinig acts die je niet op een ander festival ziet.

Ik ga bijvoorbeeld puur voor de muziek en wordt daarin beter bediend bij een Lowlands of Werchter.
Ik ga bijvoorbeeld puur voor de muziek en wordt daarin beter bediend bij Pinkpop.

Maar zou dat betekenen dat als de lineup je een jaar niet bevalt dat je Pinkpop overslaat?

bij PJ hou ik een beetje een slag om de arm met die 2,5 uur.
van Foo’s geloof ik best dat Grohl die volle tijd wil (en gaat) gebruiken.
bij PJ vraag ik me af of ze niet effectief pas 21:45 beginnen en 23:45 de encore afsluiten, het alsnog 2 uur zijn.

Hoezo ? Omdat ze eenmaal "maar" 2 uur hebben opgetreden op Werchter ? Je kunt je arm beter gebruiken om bier vast te houden.
Die gaan echt wel voor de 2,5 uur hoor ..... laatst in Brazilie moesten ze van het podium gestuurd worden ......

DennisvdBr wrote:

Loveless wrote:

Net als de algemene beleving van (laat ik voorzichtig zeggen) “mensen met kritiek op de lineup” tegenover de beleving van 50.000 mensen die een weekendkaart hebben aangeschaft.

Ik denk vooral dat het verschil in beleving veel te maken heeft met de reden waarom je naar een festival gaat. De mensrn die puur voor de zon, drank, sfeer en headliners gaan zullen een goed weekend hebben. De mensen die echt voor een brede kwalitatieve randprogrammering om de hoofdacts heengaan zullen het al minder naar de zin hebben. Ik ga bijvoorbeeld puur voor de muziek en wordt daarin beter bediend bij een Lowlands of Werchter.
Dat vind ik ook weer overdreven hoor. Lowlands is ook een festival vol met mensen die voor "het festival" gaan en ook niet eens om te namen, idem geld voor Werchter. Dat hou je toch. Maar waarom kan iemand die naar Pinkpop gaat geen brede muziek liefhebber zijn?

Nu wil ik mezelf niet op mijn borst kloppen. Maar ik kan kwa smaak bijna naar ieder festival in NL. ik ben van een Pinkpop naar een Incubate geweest. Of van een Mysterland naar een Le Guess Who?. Maar ik echt naar Pinkpop om bepaalde acts te zien. Dit jaar kies ik ook heel bewust om toch eens Bruno Mars aan het werk te zien. Daarnaast hebben nog wat nieuwere acts erbij als Greta van Fleet en Sigrid. Ben best een The Gaslight Anthem fan en laat nu ook mooi Brian Fallon die dag staan.

Vind nog steeds de eerste 2 albums van The Kooks te gek, dus daar ben ik wel stiekem benieuwd naar. Jessie J vond ik haar eerste album vind het pop gebeuren ook prima. Dus ben ik nu geen muziek liefhebber of kijk ik niet breed genoeg? Natuurlijk ik heb ook kritiek op dingen zoals ik het zie, en die heb ik ook genoeg laten horen. Dus waarom zou een muziek liefhebber niet naar Pinkpop kunnen gaan?

Sommige mensen kicken op de braderie beleving die Pinkpop is geworden de afgelopen jaren. Waar andere mensen (velen hier op het forum) moeite mee hebben is dat ze niet meer binnen dat doelpubliek behoren, mensen die meer willen voor hun geld dan een heel weekend gezellig bier willen kappen met familie en vrienden en die het geen hol kan schelen of nu Pearl Jam of Justin Bieber komt zingen maar een degelijk programma voorgeschoteld krijgen waar de prijsstijging het wél waard is om de trip naar Landgraaf te maken. Zo lang je die eerste groep mensen blijft aantrekken, dan kan Pinkpop met gemak nog een aantal jaar mee, ondanks allerhande onnodige prijsstijgingen. Gemakkelijk.

Het probleem is voor mij de laatste jaren juist dat er te breed wordt geprogrammeerd. Daardoor is het imo vaak vlees noch is. Kan me vinden in wat Yannick zegt. Dat bedoelde ik ook te zeggen.

Het is niet dat de muziekliefhebber niet aan zijn trekken komt maar het is imo wel veel te weinig.

Timmetje wrote:
Het probleem is voor mij de laatste jaren juist dat er te breed wordt geprogrammeerd.

…nu volg ik het niet meer…?

te breed, is een probleem? nee toch

Je hebt breed programmeren en te breed programmeren. Lil Kleine en PJ op dezelfde stage op 1 dag. Doe Maar voor Rammstein. Ghost voor Justin Bieber.

Ik was meer voorstander van Metal Monday dan een Metal Monday maar ook met Miss Montreal en Ronnie Flex bij wijze van spreken. Heb liever de bij elkaar passende acts op 1 dag.

Ben jij zo’n persoon die het langer dan een uur volhoud om naar het geforceerd enthousiasme en de overdosis aan zoetsappigheid van een Q of 538 te luisteren? Maar akkoord: bij het huidige Pinkpop zouden die nog geen slechte match zijn inderdaad…

Nee, ik bedoel het vanuit een economisch oogpunt. Een commerciele zender kan toch veel meer investeren dan een gesubsidieerde staatszender. Die kunnen er toch veel meer uithalen. Plus nee...ik ben geen radioluisteraar. Radio is niet mijn ding.

Nog een paar openstaande vragen na een week?
Vooral de consumptie kosten ben ik benieuwd naar, op de site nog niet te vinden?
- tijdschema
– is de verdeling dag/weekend-tickets gewijzigd na de vvk?
– settijden, met name de headliners?
– zijn de bonnen nog 2,50 gebleven?
– gek dat de plattegrond er nog niet is, is die veel anders dan vorige jaren?
– wanneer Amnesty hoedjes verkrijgbaar?
– wanneer de 2019-poster online?
– welke biertjes komen er op het Brand-Bier-Terras?

Nog 482 tickets op Ticketswap. Wat verwachten jullie qua laagste prijs voor een dag en weekendticket in juni?

Nog 482 tickets op Ticketswap. Wat verwachten jullie qua laagste prijs voor een dag en weekendticket in juni?

Als je het aandurft tot de laatste dag(en) te wachten denk ik dat je altijd nog wel een weekendticket voor 140/150 kunt krijgen. Dagkaarten 50/60.
Er zijn altijd wel mensen die op het laatste moment niet kunnen. Maar ik moet er eerlijk bijzeggen: ik durfde het niet aan ;)

Nog een paar openstaande vragen na een week?

Kan daar die vraag van de rugzakken bij? De wel/niet lijst laat ruimte voor discussie. Ofja, een beetje. Niet dat ik als een onnoemelijke hipster daar 3 dagen met een camelbag vol onnodige shit ga rondlopen. Maar een warm vest, (zonne)bril op sterkte en zonnebrand is altijd wel handig om in een normale rugzak te doen.

Ik heb pearl jam 2 keer live gezien en twee keer tikte ze de drie uur aan. Ik kan me dus niet voorstellen dat ze maar 2 uur spelen.

En het is denk ik een feit dat de een de programmering van pinkpop beter vind en een ander die van lowlands. Het is heel raar als je dat zou tegenspreken of je hebt natuurlijk last van tunnelvisie.

Het kan zelfs zo zijn, en daar kan ik dus echt met me pet niet bij... dat je de sfeer op pink pop leuker vind. Ik vind de beveiliging daar zo onklantvriendelijk, sjagerijnig en boers dat ik me daar alleen al de hele dag aan kapot kan irriteren. Al die hangende, slapende mensen midden op dat veld, op lowlands zijn daar hoekjes voor gecreëerd. Alleen maar een hoekje met goed eten en verder lompe patat kramen, waar ik vorig jaar om een los bakje vroeg voor de mayonaise voor mijn zoontje van 6 en gewoon een nee kreeg. En dan dat gevoel dat je op een grote Limburgse reünie rondhobbelt... ach ach.

Maar qua muziek zou ik me er dit jaar prima kunnen vermaken, zeker door hoe ze het tijdschema hebben weggezet. Je kunt alle Nederlandse meuk prima ontlopen, er is tijd om te eten en bier te halen. Maar toch ga ik liever ergens anders heen. Is nog een stuk goedkoper ook.

Users who are viewing this thread