Ik verwacht volgend jaar wel weer een prijsverhoging.als ze maar niet nu de weekendkaarten uitverkopen volgend jaar de weekend tickets nog duurder maken….
uitverkocht is idd te druk en idd geen goed nieuws voor de bezoeker...Als Pinkpopliefhebber is dit absoluut geen goed nieuws (er tevergeefs van uitgaande dat ze geen quatsch verkopen).
je kan idd in die denk wijze blijven hangen en blijven zoeken naar uitweg om te ontkennen.Dan kun je wel met een haters foto komen Dennis maar goed………ik geloof dat het een marketingstuntje is.
Ik verwacht volgend jaar wel weer een prijsverhoging.
Zeker als het naar 4 dagen gaat.
ik reken op 70 a 75 euro per dag voor een weekendkaart, dus 280 a 300 euro voor een combi (4 dagen) dan.
dagkaarten blijven wel rond de 110 euro hangen gok ik.
je kan ook toegeven dat Pinkpop meer kaarten verkocht heeft dan je verwacht had.
dat klopt, vorig jaar was die dag mega snel door de dagkaarten heen.Pinkpop speelt wel vaker met de cijfers. Vorig jaar hadden ze toch ook ingekort op de weekend kaarten en toen meer Justin Bieber kaarten die dag verkocht?
Dat mag je zeker stellen. Tuurlijk, het gaat allemaal wat langzamer dan verwacht, maar dit gaat gewoon (zo goed als) uitverkopen.limboluus wrote:
Waarom zouden ze de kaartverkoop van de kaartsoort die juist het best verkoopt naar beneden bijstellen?
Lijkt me juist logischer als het andersom zou zijn, dus meer weekend-, minder dagtickets.
tja, goed punt.
Als het aantal weekend tickets naar beneden is bijgesteld, kan dat niet met meer dan 5 duizend.
De verdeling was 20k dag tegen 50k weekend, en in het eerste weekend 42.000 verkochte weekendtickets.
Lager dan 45.000 kan dat dus niet komen.
Andersom, dagtickets naar beneden bijstellen, lijkt me sterk. Eerste weekend al circa 50 duizend verkocht, circa 16 duizend per dag gemiddeld.
Kan dus goed zijn dat er niet verschoven is met kaart aantallen!
Wat ik wel kan voorstellen, dat het aantal is aangepast aan max aantal bezoekers, dat is min 3000.
Met 20 k dagkaarten en 47k weekend, zit je aan de max 67000 bezoekers ipv de overdreven 70000!
Maar…
We kunnen ook stellen, dat de verkoop dus ‘gewoon’ goed verloopt?
Toch?
de programmering van vroeger is er nog wel hoor, kijk maar eens goed.Ik denk dat sommigen hier nog iets te veel zijn blijven hangen in het verleden, toen het nog echt een alternatief festival was, met veel goede rock en verrassende namen (waarvan er veel doorgegroeid zijn naar een hoge status, maar in die tijd veelal ook nog vrijwel onbekend waren).
(...)
Als liefhebbers van alternatieve-/rock-muziek vinden we dat natuurlijk jammer, maar zo ziet Pinkpop anno 2018 er nu eenmaal uit, en dat zal ook niet meer gaan veranderen.
...en bedankt, voor het heimwee gevoel...(,...), door de hekken heen, en uiteindelijk de brede trappen af terwijl mainstage voor je ligt(....)
…en bedankt, voor het heimwee gevoel…
Niet helemaal mee eens. In de loop der jaren bouw je toch een klantenbestand op die je volgen om wat je gedaan hebt in de loop der jaren. Die moet je niet zomaar aan de kant schuiven omdat even iets anders "hip" is. 3Fm vind ik daar een prima voorbeeld van. Waar ze vroeger de alternatieve zender van Nederland waren, en het allemaal nog om de muziek ging. Is het nu een grijze zender geworden die te opzichtig Nederlandse matige bandjes wil pluggen, en alleen maar liften op wat hypjes (wat andere zenders die eerder bij de hypes waren het beter doen), met als resultaat dat heel veel mensen zijn afgestapt van 3FM. Puur door het gebrek en een eigen smoel en visie van muziek.DennisvdBr wrote:
limboluus wrote:
Waarom zouden ze de kaartverkoop van de kaartsoort die juist het best verkoopt naar beneden bijstellen?
Lijkt me juist logischer als het andersom zou zijn, dus meer weekend-, minder dagtickets.
tja, goed punt.
Als het aantal weekend tickets naar beneden is bijgesteld, kan dat niet met meer dan 5 duizend.
De verdeling was 20k dag tegen 50k weekend, en in het eerste weekend 42.000 verkochte weekendtickets.
Lager dan 45.000 kan dat dus niet komen.
Andersom, dagtickets naar beneden bijstellen, lijkt me sterk. Eerste weekend al circa 50 duizend verkocht, circa 16 duizend per dag gemiddeld.
Kan dus goed zijn dat er niet verschoven is met kaart aantallen!
Wat ik wel kan voorstellen, dat het aantal is aangepast aan max aantal bezoekers, dat is min 3000.
Met 20 k dagkaarten en 47k weekend, zit je aan de max 67000 bezoekers ipv de overdreven 70000!
Maar…
We kunnen ook stellen, dat de verkoop dus ‘gewoon’ goed verloopt?
Toch?
Dat mag je zeker stellen. Tuurlijk, het gaat allemaal wat langzamer dan verwacht, maar dit gaat gewoon (zo goed als) uitverkopen.
Ik denk ook niet dat ze hebben geschoven met het aantal tickets, en ik geloof ook niet zo in marketingstuntjes (misschien ben ik dan wat naïef/goedgelovig, maar ik ben niet zo van de paranoïde complottheorietjes).
En inderdaad, die Ticketswap zegt mij ook niet veel. Verkocht is verkocht, wie er uiteindelijk met dat ticket naar binnen komt, boeit geen reet. Iemand die tickets koopt met de intentie ze met winst door te verkopen, maar ze uiteindelijk niet kwijt raakt, zal toch wel iets ermee doen, lijkt me (zelf gaan, weggeven aan vrienden, op straat verkopen , etc.)?
Ik denk dat sommigen hier nog iets te veel zijn blijven hangen in het verleden, toen het nog echt een alternatief festival was, met veel goede rock en verrassende namen (waarvan er veel doorgegroeid zijn naar een hoge status, maar in die tijd veelal ook nog vrijwel onbekend waren). Zelf spreekt het programma mij ook al jaren niet meer zo aan (mijn laatste dagticket was voor de ‘Metal Monday’ in 2014, met het beruchte onweer, laatste weekendticket 2012, Springsteen en The Cure), maar dat is grotendeels smaakgebonden (festivals als Graspop en Bospop spreken mij wat meer aan). Pinkpop is nu eenmaal verworden tot een ‘3FM’-festival, in de breedste zin van het woord. Het interview met Rob Trommelen van Mojo, waarnaar laatst nog iemand linkte, laat in dat opzicht geen enkele twijfel meer bestaan:
https://www.deondernemer.nl/nieuwsbericht/171833/baas-boekers-mojo-concerts-over-stijgende-prijzen-en-miljoenen-uitgeven
Of neem dit interview uit 2016:
https://beta.volkskrant.nl/cultuur-media/nieuwe-baas-mojo-festivals-in-nederland-moeten-kleurrijker~b0f258ff/
Als liefhebbers van alternatieve-/rock-muziek vinden we dat natuurlijk jammer, maar zo ziet Pinkpop anno 2018 er nu eenmaal uit, en dat zal ook niet meer gaan veranderen.
...WOW...*ALLEEN NOG DAGTICKETS BESCHIKBAAR VOOR PINKPOP 2018*
Weekendtickets (3 dagen inclusief camping) zijn helaas niet meer beschikbaar voor Pinkpop 2018 – Official. Er zijn wel nog dagtickets beschikbaar voor vrijdag 15, zaterdag 16 en/of zondag 17 juni.
Voor meer informatie over de ticketverkoop van Pinkpop zie http://www.pinkpop.nl/tickets.