Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Jerry666 wrote:
ik verwacht nog wel enkele rocknamen. Megadeth, Perfect Circle, Rise Against, Limp Bizkit, Offspring zijn denk ik serieuze opties

Streep Limp Bizkit maar door. Die hebben een show in de AFAS en een show in de 013. Voor de rest zijn het wel redelijk goede opties. Want die hebben allemaal nog geen show in NL staan tijdens het festival seizoen, zover ik weet.
Megadeth zal wel te gek zijn... Maar zie het niet zo snel gebeuren helaas...
Perfect Circle op de 15e lijkt me inmiddels steeds meer logisch.
Alice in Chains kruipt qua data richting de 17e.
Offspring idd nog geen NL datum.
Doordat de "harde" festivals vroeg beginnen met aankondigen. Pinkpop gelijk zit met 4 andere festivals, zijn die namen wel langzaam uit te filteren.
Nothing More lijkt me Stage 4 plek in te gaan nemen bijvoorbeeld op de Foo Fighters dag.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Sinds kort door iemand getipt over tot nu toe voor mij onbekende Amerikaanse band Greta van Fleet. Wat een band zeg!!! Ze treden binnenkort op de in Melkweg en Doornroosje die al zijn uitverkocht. Daarna vertekken ze naar de VS maar volgens hun toerschema zijn ze van 1-18 juni wederom in Europa voor diverse festivals. Pinkpop past daar precies in. Prachtige toevoeging voor het affiche. Lekkere hardrock in de de tent bijvoorbeeld.

Mijn verwachting dat Robert Plant komt wordt ook steeds groter nu meer festivals geboekt worden in de zomer in Europa. Op 26 en 27 mei in Engeland en optredens tot 1 augustus. In december heb ik hem nog gezien in Royal Albert Hall en daar was het al bekend dat hij de festivals weer zou aandoen in Europa. Verwacht hem ook op Werchter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
The XX zie ik ook wel ’n dagje 3FM afsluiten

Goede shout. Lijkt me een mooi alternatief voor een rockheadliner op de main erna. Al vraag ik me wel af of die niet te groot zijn voor een zijpodium.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Megadeth zal wel te gek zijn… Maar zie het niet zo snel gebeuren helaas…
Perfect Circle op de 15e lijkt me inmiddels steeds meer logisch.
Alice in Chains kruipt qua data richting de 17e.
Offspring idd nog geen NL datum.
Doordat de “harde” festivals vroeg beginnen met aankondigen. Pinkpop gelijk zit met 4 andere festivals, zijn die namen wel langzaam uit te filteren.
Nothing More lijkt me Stage 4 plek in te gaan nemen bijvoorbeeld op de Foo Fighters dag.
Alice In Chains, Offspring en Nothing More, ik stem voor!
Misschien komen ze wel met artiesten waar wij nog niet eens aan dachten als hardere acts.
Zo had ik vorig jaar Gutterdämmerung helemaal niet zien aankomen. Of komen ze weer met een band die maar 1 exclusief optreden in een poppodium hebben, zoals vorig jaar FFDP die in eerste instantie exclusief in 013 stonden.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
eloelo wrote:
The XX zie ik ook wel ’n dagje 3FM afsluiten

Goede shout. Lijkt me een mooi alternatief voor een rockheadliner op de main erna. Al vraag ik me wel af of die niet te groot zijn voor een zijpodium.
Om heel eerlijk te zijn, tot vorig jaar had ik eigenlijk nog niet van The XX gehoord (sorry, not sorry) en voor zover ik weet hebben ze in de AFAS gestaan en nog niet in de Ziggo ofzo. Vorig jaar hadden ze SOAD die vaker in een uitverkocht Ziggo Dome hebben gestaan als 3fm afsluiter. Dan denk ik niet dat The XX te groot is.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
The XX is een geweldige band, maar gewoon niet voor Pinkpop op klaarlichte dag. De eerste North Sea Jazz namen zijn bekend, en opvallend is dat daar Khalid bovenaan het affiche staat voor de zondag.

Die had ik eigenlijk een beetje verwacht op de Bruno Mars dag.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
The XX is een geweldige band, maar gewoon niet voor Pinkpop op klaarlichte dag. De eerste North Sea Jazz namen zijn bekend, en opvallend is dat daar Khalid bovenaan het affiche staat voor de zondag.

Die had ik eigenlijk een beetje verwacht op de Bruno Mars dag.

3FM afsluiter met ondergaande zon, perfecte spot voor XX. Alleen verwacht ik een halfleeg veld dan.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
@Pim zie mijn eerdere opmerking

"Ik zie dat niet zo. Ze hadden in 2014 5 shows in Nederland. 2 festivals (Vestrock, Pinkpop) en 3 clubshows (Patronaat, Hedon en Musis Sacrum).

Ik streep ze echt nog niet door."
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
@pim zie mijn eerdere opmerking

“Ik zie dat niet zo. Ze hadden in 2014 5 shows in Nederland. 2 festivals (Vestrock, Pinkpop) en 3 clubshows (Patronaat, Hedon en Musis Sacrum).

Ik streep ze echt nog niet door.”
Ja dat is wel waar. Maar de kans is wel flink verminderd doordat dit toch 2 best grote podia zijn, in tegenstelling tot Patronaat en Hedon (niet bekend met Musis Sacrum)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.234
4.506
Dat vind ik nou precies zo'n band die waarschijnlijk een veel te hoge positie krijgt vanwege een paar hitjes die ze drie eeuwen geleden hebben gehad.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dat vind ik nou precies zo’n band die waarschijnlijk een veel te hoge positie krijgt vanwege een paar hitjes die ze drie eeuwen geleden hebben gehad.

Neuh..net zoals Sum41 en Limp in de middag. Nog nooit live gezien dus dat lijkt me wel leuk.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Ik ben vanavond aanwezig bij Hollywood Undead in Utrecht, dit lijkt me wel eventueel een leuke band voor de Brightlands tent. Ik zal wel even kijken of ze iets zeggen over het festival seizoen. Ze hebben nog maar 2 optredens opstaan namelijk; Graspop en Download France. Daar moet nog wel meer bijkomen lijkt mij zo.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Ik ben wel benieuwd wat ze met dat dance podium aan doen en wat we daar mogen verwachten. En of het een "extra" podium gaat zijn, of dat het iets anders gaat vervangen. Wat mij betreft die Garden Of Love opdoeken.
 

mr-bash

Nieuw lid
1 feb 2018
3
7
Hi iedereen,

Ik lees al een tijdje mee en dacht nu: Ik bemoei me er ook maar is tegenaan.

Wat betreft the XX, vorigjaar op Lollapalooza Berlin sloten zij de dag af op één van de twee mainstages. Dat was na Foo Fighters, zou zo'n situatie niet denkbaar zijn voor Pinkpop? Mijn maat en ik waren erg te spreken over die programmering.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Hi iedereen,

Ik lees al een tijdje mee en dacht nu: Ik bemoei me er ook maar is tegenaan.

Wat betreft the XX, vorigjaar op Lollapalooza Berlin sloten zij de dag af op één van de twee mainstages. Dat was na Foo Fighters, zou zo’n situatie niet denkbaar zijn voor Pinkpop? Mijn maat en ik waren erg te spreken over die programmering.

Een optreden na de headliner is mogelijk, kijk naar Justin Bieber > Garrix vorig jaar. Maar dit betekend wel dat de headliner vroeg moet beginnen, niet elke artiest is het hier mee eens, aangezien Pinkpop een vergunning heeft tot volgens mij 12 uur.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.234
4.506
mr-bash wrote:
Hi iedereen,

Ik lees al een tijdje mee en dacht nu: Ik bemoei me er ook maar is tegenaan.

Wat betreft the XX, vorigjaar op Lollapalooza Berlin sloten zij de dag af op één van de twee mainstages. Dat was na Foo Fighters, zou zo’n situatie niet denkbaar zijn voor Pinkpop? Mijn maat en ik waren erg te spreken over die programmering.

Een optreden na de headliner is mogelijk, kijk naar Justin Bieber > Garrix vorig jaar. Maar dit betekend wel dat de headliner vroeg moet beginnen, niet elke artiest is het hier mee eens, aangezien Pinkpop een vergunning heeft tot volgens mij 12 uur.

Helaas één van de grotere manco's. Al heeft Martin Garrix vorig jaar nog wel een stukje langer mogen spelen.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
O dat wist ik niet. Wat raar eigenlijk, is dit iets van de lokale overheid ? Er komt een hele bak geld naar Landgraaf in dat weekend, toch ?
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
@Dirk er zijn al vaker discussies geweest tussen Pinkpop en de gemeente. Helaas wilt de gemeente niet dat het langer duurt dan 24:00. Denk dat dit heel erg jammer is voor Pinkpop...Op de campings mag tot 2:00 volgens mij alleen mocht het vorig jaar eenmalig tot 4:00?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken