Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
colint wrote:
Ik denk dat we dan aan Snow Patrol en The Script als subs moeten denken, en 30STM 3FM headliner.

Je moet nu nog niet aan doemdenken doen hé. ? Zo leg je de lat wel heel erg laag.

Ik denk dat dit eerlijk gezegd wel realistisch is. Zelf ben ik meer van de alternatievere muziek maar dat wordt de laatste jaren allemaal weggesnoept door BKS, DTRH, en Lowlands. Het enige waarmee Pinkpop zich onderscheidt is dat het de grootste is, en daarom ook de grootste headliners kan boeken. Alles daaronder zal denk ik steeds verder de commerciële kant op gaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
mattman wrote:

colint wrote:
Ik denk dat we dan aan Snow Patrol en The Script als subs moeten denken, en 30STM 3FM headliner.


Je moet nu nog niet aan doemdenken doen hé. ? Zo leg je de lat wel heel erg laag.

Ik denk dat dit eerlijk gezegd wel realistisch is. Zelf ben ik meer van de alternatievere muziek maar dat wordt de laatste jaren allemaal weggesnoept door BKS, DTRH, en Lowlands. Het enige waarmee Pinkpop zich onderscheidt is dat het de grootste is, en daarom ook de grootste headliners kan boeken. Alles daaronder zal denk ik steeds verder de commerciële kant op gaan.

Een tijd geleden werden nog dingen als Gorillaz en QOTSA op tafel gelegd als tweede headliners. Volbeat en The War On Drugs passeerden ook de revue. Maar de namen die jij daar opnoemt liggen daar plots wel erg veraf. En inderdaad wel realistisch, maar het is ook eigenlijk triest dat we die dingen als normaal gaan aanzien.

Die headliners zitten goed, hopelijk kunnen ze dat ook eens volhouden in de rest van het programma.
 

festivalddictsam

Gouden Tip
15 jan 2017
351
0
Pinkpop trekt me momenteel wel meer aan dan Lowlands. Dit komt ook misschien omdat ik een aantal namen vorig jaar al op Pinkpop heb gezien zoals Rag n'bone man en Gavin James. Alleen de headliners trekken op dit moment mijn aandacht daar. Ik heb meer met Editors en Nothing But Thieves dan de namen die Lowlands momenteel geeft...maar goed even afwachten of Pinkpop ook goede subs en 3Fm afsluiters neerzet.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
@dennisvdbr voor de prijsvraag hoef je geen naam meer te vermelden zie ik. Dus geen controle op naam meer?

Mijn naam is nog nooit gecontroleerd. Ben twee keer eerder geweest.
Ik heb me erover verbaasd dat een uitgeprint mailtje (wat je zelf in mekaar kunt zetten/editen) zonder te scannen barcode voldoende was voor toegang
in 2015 en 2016 in ieder geval.


 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
colint wrote:

mattman wrote:
colint wrote:
Ik denk dat we dan aan Snow Patrol en The Script als subs moeten denken, en 30STM 3FM headliner.


Je moet nu nog niet aan doemdenken doen hé. ? Zo leg je de lat wel heel erg laag.


Ik denk dat dit eerlijk gezegd wel realistisch is. Zelf ben ik meer van de alternatievere muziek maar dat wordt de laatste jaren allemaal weggesnoept door BKS, DTRH, en Lowlands. Het enige waarmee Pinkpop zich onderscheidt is dat het de grootste is, en daarom ook de grootste headliners kan boeken. Alles daaronder zal denk ik steeds verder de commerciële kant op gaan.

Ik denk idd dat dit wel realistisch is. Als ze Snow Patrol hebben vind ik dat een mooie sub hoor, zijn al 6 jaar niet in NL geweest en stonden in 2009 voor het laatst op pinkpop en toen als headliner. Ze brengen komend jaar een nieuw album uit en ik verwacht dat daar wel een of meer hits vanaf gaan komen, waarna ze zeker weer relevant zijn.
Ook the script is gewoon een mooie grote naam. Klopt dat the script al erg vaak geweest is en ik snap dat veel mensen het commerciële muziek vinden, maar het is wel gewoon een mooie naam voor het grote publiek.
Dus ik denk dat als ze die namen hebben naast de nu al bekende namen dat ze het goed voor elkaar hebben.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Mijn naam is nog nooit gecontroleerd. Ben twee keer eerder geweest.
Ik heb me erover verbaasd dat een uitgeprint mailtje (wat je zelf in mekaar kunt zetten/editen) zonder te scannen barcode voldoende was voor toegang
in 2015 en 2016 in ieder geval.

Ze hadden altijd een lijst met namen. Misschien gaan ze nu gewoon scannen ipv namen. Het was wel altijd chaos in ieder geval.
 

Mr-Pronk

Playlistbediener
29 okt 2015
40
0
bcmrmaybe wrote:
@dennisvdbr voor de prijsvraag hoef je geen naam meer te vermelden zie ik. Dus geen controle op naam meer?

Mijn naam is nog nooit gecontroleerd. Ben twee keer eerder geweest.
Ik heb me erover verbaasd dat een uitgeprint mailtje (wat je zelf in mekaar kunt zetten/editen) zonder te scannen barcode voldoende was voor toegang
in 2015 en 2016 in ieder geval.

vanaf 2009 ga ik al. 1x is er een naam gevraagd. De andere keren kon ik eigenlijk zo doorlopen.
 

Jasper Kuipers

Playlistbediener
22 dec 2016
25
0
Een hoop afstrepers maar ook nog een aantal andere grote namen.
Hoe relevant zijn al deze namen hieronder?

Pearl Jam - Foo Fighters - Bruno Mars
Snow Patrol - 30STM - Oscar and the Wolf
Hollywood Vampires - The Script - Editors
Rise Against - The XX - Avenged Sevenfold
Noel Gallagher - James Bay - Volbeat
David Guetta - The Chainsmokers - Kygo
Walking on Cars - Nothing But Thieves - NERD
Sigrid - Zara Larsson - Lorde

Dat alle namen komen is wel iets teveel van het goede.
Maar welke namen verwachten jullie?
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Ik had vorig jaar de gouden tip gewonnen (niet dat er een band van mijn lijstje op Pinkpop stond, maar dat ter zijde) en kwam inderdaad met de mail zo binnen. Had de mail net zo goed naar de 50 man kunnen sturen.

Nu meegedaan met de prijsvraag. Mocht ik winnen is het 2e kaartje voor iemand van het forum ;).
 

danielle

Playlistbediener
19 jan 2015
10
0
Walking on Cars verwacht ik zelf niet. Ik zie nog niet veel andere muziek van ze op de radio voorbij komen in vergelijking met toen ze eerder op Pinkpop stonden. Weet niet of jullie erbij waren, maar ze noemen tijdens hun optredens echt tich keer de bandnaam. Op een gegeven moment was het zo opvallend dat we zijn gaan tellen... Vorig jaar waren ze ook bij de EBBA-awards en toen deze het wéér. Na die tijd met ze gesproken en wat hebben we hier achteraf hard samen met ze om gelachen! :wink:
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Walking on Cars verwacht ik zelf niet. Ik zie nog niet veel andere muziek van ze op de radio voorbij komen in vergelijking met toen ze eerder op Pinkpop stonden. Weet niet of jullie erbij waren, maar ze noemen tijdens hun optredens echt tich keer de bandnaam. Op een gegeven moment was het zo opvallend dat we zijn gaan tellen… Vorig jaar waren ze ook bij de EBBA-awards en toen deze het wéér. Na die tijd met ze gesproken en wat hebben we hier achteraf hard samen met ze om gelachen! ?

Naam noemen is ons niet zo opgevallen op Pukkelpop vorig jaar, maar wel zeiden ze dat dat optreden de laatste was van een lange tour. Dus zie ze niet touren in 2018.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.520
danielle wrote:
Walking on Cars verwacht ik zelf niet. Ik zie nog niet veel andere muziek van ze op de radio voorbij komen in vergelijking met toen ze eerder op Pinkpop stonden. Weet niet of jullie erbij waren, maar ze noemen tijdens hun optredens echt tich keer de bandnaam. Op een gegeven moment was het zo opvallend dat we zijn gaan tellen… Vorig jaar waren ze ook bij de EBBA-awards en toen deze het wéér. Na die tijd met ze gesproken en wat hebben we hier achteraf hard samen met ze om gelachen!
1f609.svg


Is ons niet zo opgevallen op Pukkelpop vorig jaar, maar wel zeiden ze dat dat optreden de laatste was van een lange tour. Dus zie ze niet touren in 2018.

Volgens mij kwamen ze al wel op sommige line-ups voorbij. Ik dacht oa op Rock am Ring. En tussen augustus 2017 en juni 2018 is er genoeg tijd om uit te rusten :)

Vorig jaar heb ik ze ook op Pukkelpop gezien en ik vond dit een verrassend goed optreden. Stonden erg vroeg in de Marque en verwachte eigenlijk een 20 in een dozijn popband maar hadden enkele sterke nummers en goede zanger. Ik zou het geen probleem vinden om ze dit jaar nog eens te treffen.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Mee eens!
Ik bedoelde trouwens dat het roepen van bandnaam me toen niet zo was opgevallen.
De meeste leuke optredens zagen we idd in de Marquee. (EDEN, Walking on Cars, Elbow, At the Drive In) en aan de overkant Sampha en Sigrid.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
ik verwacht nog wel enkele rocknamen. Megadeth, Perfect Circle, Rise Against, Limp Bizkit, Offspring zijn denk ik serieuze opties
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.431
642
ik verwacht nog wel enkele rocknamen. Megadeth, Perfect Circle, Rise Against, Limp Bizkit, Offspring zijn denk ik serieuze opties
Streep Limp Bizkit maar door. Die hebben een show in de AFAS en een show in de 013. Voor de rest zijn het wel redelijk goede opties. Want die hebben allemaal nog geen show in NL staan tijdens het festival seizoen, zover ik weet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken