Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.215
797
Ik zeg niet dat Bruno Mars een slechte boeking is, maar man, wat was het gaaf geweest als Pinkpop een keertje lef had getoond en Arcade Fire gewoon had laten afsluiten.

Op beide punten met je eens. Maar dan heb je een veld vol 3FM-grietjes en Limburgse dagjesmensen die daar niet heel enthousiast op reageren. "Arcade wie?".
No offence verder, ik kom zelf uit Limburg ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Ik zeg niet dat Bruno Mars een slechte boeking is, maar man, wat was het gaaf geweest als Pinkpop een keertje lef had getoond en Arcade Fire gewoon had laten afsluiten.
Als MOJO Pinkpop lef hadden gehad, hadden ze naar mijn idee, Guns N Roses, Iron Maiden of Volbeat headliner moeten zetten naast Foo Fighters en Pearl Jam.
Met de data O2 op 15 juni en Budapest 17 juni was Arcade Fire al een lastig verhaal geworden hoor.
Overigens er is toch niets mis met Ahoy, met ZiggoDome samen bij de grootste zalen van het land.
ZiggoDome heeft die dagen Pearl Jam in huis. Ahoy is op dat moment logisch en misschien heeft men voor DTRH en Lowlands andere opties.
Want, die 2 festivals vond ik dan juist logisch voor Arcade Fire.
Vind het niet komen van Stone Sour persoonlijk wat zuurder.
Lang niet geweest, passend in het schema en Taylor met Stone Sour gaf ik meer kans dan ooit met Slipknot...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
DennisvdBr wrote:
Als MOJO Pinkpop lef hadden gehad, hadden ze naar mijn idee, Guns N Roses,

Wat is lef hebben aan Guns n Roses? Dat is toch juist een veilige boeking, commercieel gezien.

Heb je wel 3 pure (en redelijk old school) rock headliners. Variatie gewijs misschien niet de beste keuze.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
FFDP stond vorig jaar ook exclusief in 013. Later kwam PP daar alsnog bij, dus ik geef de moed niet op wat betreft Stone Sour Dennis.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Is er iets wat jij wel leuk vindt? Arcade Fire is toch gewoon een fantastische live band.. Lijkt me voor ieder festival een ‘fabuleuze’ boeking!

Ken je het woord aanname? Want dat is wat je nu doet. Op het moment dat ik AF kut vind doe jij de aanname dat ik dus niks leuk vind.

Ik vind klassieke muziek erg goed, ben dol op metal en hardrock, Abba vind ik echt fantastisch, ik kan zwijmelen bij de the carpenters en ontzettend fout meebleren en dansen bij Madonna.

Ik heb dus echt de schurft aan mensen die denken dat hun (muziek)smaak superieur is en dat ook zo uiten. En aannames....bah.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Bryan Adams maar bij de geruchten?

https://www.podiuminfo.nl/news/42328/Bryan_Adams_in_juni_naar_Brussel/


Meer een Bospop naam lijkt me. Guilty pleasure voor Pinkpop zou ook kunnen maar idd qua tijd is wel lastig.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Vind het niet komen van Stone Sour persoonlijk wat zuurder.
Lang niet geweest, passend in het schema en Taylor met Stone Sour gaf ik meer kans dan ooit met Slipknot…

Vandaar ook dat ik zeg dat MOJO wel vaker onbegrijpelijke acties heeft.
Wil je op PP een wat grotere band uit het wat hardere segment plaatsen die het goed doet in de mainstream dan was
Stone Sour een goede zet geweest.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
FFDP stond vorig jaar ook exclusief in 013. Later kwam PP daar alsnog bij, dus ik geef de moed niet op wat betreft Stone Sour Dennis.

Stone Sour stond afgelopen maand in het Klokgebouw iN Eindhoven. Een festivalshow zou logisch zijn geweest komende zomer.
In plaats daarvan de Ronda in Utrecht. Onmogelijk is het niet maar de kans is wel heel klein.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zal voorlopig wel even stil blijven verwacht ik.

Nu had ik het idee eens even een denk-tank te openen.
Ik wilde eens kijken naar “Pinkpop-Classics” die in 2018 touren en ipv 2019 al 2018 terugkomen ivm het jubileum-jaar.
Dan denk ik vooral richting buitenlandse acts van voor de eeuwwisseling.
Dus niet aan bijvoorbeeld Volbeat (Pinkpop 2009, 2011) dat is te makkelijk.
Of niet Massada, Claw Boys Claw uit Nederland. Wellcht dat Kensington, Anouk, Golden Earring, Rowen Heze wel 2019 opties zijn. Naar mijn idee, moet in 2019 Janse Bagge Band mainstage openen in 2019, maar dat ter zijde.
Ik wil dus even zoeken naar rond Pinkpop tourende buitenlandse oudgediende Pinkpop acts van edities voor 2000. Ik denk dat we daarvan al in 2018 een handje vol of misschien wel 2 handjes al kunnen verwachten. Waarbij al gerefereerd kan worden aan het jubileum-jaar.

Denk bijvoorbeeld aan Status Quo (Pinkpop 1974) of Simple Minds (Pinkpop 1983) staan rond Pinkpop al op festivals.
Micheal Schenker (Pinkpop 1981) tourt tm april in VS, maar is niet onwaarschijnlijk in de festivalzomer in Europa.
Daar wil ik voor nu op doelen, hoeft niet perse een mainstage act te zijn, zelfs een kleine act middag Stage 4 kan…
Denk gerust even mee, zijn vast flink wat acts voor 2018 te vinden die binnen deze catagorie vallen.

Roept u maar….
Eigenlijk dom van me om als voorbeeld Van Morrison (Pinkpop 1990) niet te noemen, staat week later op Isle of Wight.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Bartjuh1981 wrote:
Mojo zet Arcade Fire 3 dagen voor Pinkpop in Ahoy. Wtf is daar misgegaan?!?!?!

is toch niets misgegaan lijkt me…
Arcade Fire voor 15 duizend man in sfeervol Ahoy, prima toch.

Voor elke niet-headliner op Pinkpop is een zaalshow beter, zowel voor fans als voor de band zelf :p
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Volbeat, ik vind het niks, maar ik zie ze nog best op Pinkpop. Ze zijn net aangekondigd voor Download France en niet als headliner.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Volbeat, ik vind het niks, maar ik zie ze nog best op Pinkpop. Ze zijn net aangekondigd voor Download France en niet als headliner.
Hier komt de kans weer dat ze op de 3fm als afsluiter staan. Wat hoop ik hier toch op!
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Ken je het woord aanname? Want dat is wat je nu doet. Op het moment dat ik AF kut vind doe jij de aanname dat ik dus niks leuk vind.

Ik vind klassieke muziek erg goed, ben dol op metal en hardrock, Abba vind ik echt fantastisch, ik kan zwijmelen bij de the carpenters en ontzettend fout meebleren en dansen bij Madonna.

Ik heb dus echt de schurft aan mensen die denken dat hun (muziek)smaak superieur is en dat ook zo uiten. En aannames….bah.

Ik heb op dit forum af en toe dat als je geen fan van bent van een bepaalde band (Arcade Fire/Gorillaz/Arctic Monkeys/Radiohead) dat je dan meteen te boek staat als een "niet-muziek-liefhebber"....
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
DennisvdBr wrote:
Zal voorlopig wel even stil blijven verwacht ik.

Nu had ik het idee eens even een denk-tank te openen.
Ik wilde eens kijken naar “Pinkpop-Classics” die in 2018 touren en ipv 2019 al 2018 terugkomen ivm het jubileum-jaar.
Dan denk ik vooral richting buitenlandse acts van voor de eeuwwisseling.
Dus niet aan bijvoorbeeld Volbeat (Pinkpop 2009, 2011) dat is te makkelijk.
Of niet Massada, Claw Boys Claw uit Nederland. Wellcht dat Kensington, Anouk, Golden Earring, Rowen Heze wel 2019 opties zijn. Naar mijn idee, moet in 2019 Janse Bagge Band mainstage openen in 2019, maar dat ter zijde.
Ik wil dus even zoeken naar rond Pinkpop tourende buitenlandse oudgediende Pinkpop acts van edities voor 2000. Ik denk dat we daarvan al in 2018 een handje vol of misschien wel 2 handjes al kunnen verwachten. Waarbij al gerefereerd kan worden aan het jubileum-jaar.

Denk bijvoorbeeld aan Status Quo (Pinkpop 1974) of Simple Minds (Pinkpop 1983) staan rond Pinkpop al op festivals.
Micheal Schenker (Pinkpop 1981) tourt tm april in VS, maar is niet onwaarschijnlijk in de festivalzomer in Europa.
Daar wil ik voor nu op doelen, hoeft niet perse een mainstage act te zijn, zelfs een kleine act middag Stage 4 kan…
Denk gerust even mee, zijn vast flink wat acts voor 2018 te vinden die binnen deze catagorie vallen.

Roept u maar….

Eigenlijk dom van me om als voorbeeld Van Morrison (Pinkpop 1990) niet te noemen, staat week later op Isle of Wight.
\

Hoewel ik het alleen maar toe zou juichen, ben ik bang dat dit niet gaat gebeuren. Bospop heeft nog niks aangekondigd en zal toch ook een aantal van deze namen 'nodig' hebben. Vraag mij naar daarnaast af of Mojo dergelijke namen wel op Pinpop wil zetten met de huidige 3FM-beweging.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken