Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
voor mij zijn festivals en muziek iets wat ik alleen kan koppelen aan positiviteit en liefde. Dat zie ik in dit forum bijna niet terug. Nou is pinkpop ook het enige “alternatieve festival” geweest waar ik mensen heb zien vechten (meerdere keren) dus misschien past het dan ook wel.

Ik heb dit op de andere forum dan ook niet. Alleen op het Werchter forum gebeurt het soms ook maar wel veel minder.

Als je een andere mening hebt kun je ook zeggen ik vind het anders ipv jou neem ik niet meer serieus of loop niet zo te huilen.

Misschien is mijn persoonlijkheid iets te idilisch. Maar het is wel zoals ik het zie. Jij ziet het blijkbaar anders. Dan praat ik vanaf nu rustig ergens anders verder.

Pinkpop een alternatief festival?

En heb op Best Kept Secret vorig jaar ook mensen zien vechten, dat gebeurd.

Verder zou ik me (als ik jou was) er gewoon niet teveel van aantrekken, heb je niks aan!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Daarom stond alternatief ook tussen aanhalingstekens Haha.

Ik trek me er niet zoveel van aan. Maar ik haal er ook weinig positiviteit uit. En dat vind ik belangrijk als ik ergens tijd in stop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
PJ wrote:
Die zou met die datums rekening houdend nog wel eens Bospop kunnen afsluiten. Maar inderdaad speelt niet meer dan 2 concerten achter elkaar. Zou ook een prima act zijn voor PP!

Wat betreft de zoektocht / denk-tank naar rond Pinkpop tourende buitenlandse oudgediende Pinkpop acts van edities voor 2000 past Lenny Kravitz (Pinkpop 1991, 1993, 2002, 2004) er in.
Maar zijn datum is wat lastig, oke als hij 2 dagen achtereen speelt dat weekend kan het wel. Maar een ander festival is qua data logischer.

Ik denk overigens wel, dat er 5 tot 10 “Pinkpop Classics” al op retour komen in 2018 met de insteek naar het jubileum-jaar 2019.
Van een lineup met ruim 53 acts over 4 podia (met uitzondering van Garden of Love), daarbij een variatie in programma voor jong en oud.
Dat kan zomaar en het geeft ruime gelegenheid om het jubileum-jaar regelmatig publiciteit te geven, met Pearl Jam (Pinkpop 1992, 2000) kan je daar in 2018 ook al op inspelen.

( Daarbij, hoe meer de 50ste editie nadert zal het Pinkpop ook sieren om mainstage alvast “Jan Smeets Stage” te noemen, maar dat is mijn mening! )

Manic Street Preachers (Pinkpop 1999, 2001, 2011) is net een rand gevalletje. Maar imo wel positief, nieuw album, nieuwe tour en nieuwe single...
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
Brian Fallon staat 7 juni op Greenfield, voorlopig eerste festival in de zomer. Mag doorkomen naar Pinkpop?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Brian Fallon staat 7 juni op Greenfield, voorlopig eerste festival in de zomer. Mag doorkomen naar Pinkpop?
idd, mooi gevonden!
Is nog best een mooie naam voor Stage 4 of misschien Brightlands tent.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Binnen het Pinkpop Classic verhaal, heb ik er nog een (voor de wishlist imo)...
Dan hebben we het over Pinkpop 1993.
Eind mei 1993 kwam er een last minute afzegging, van Alice in Chains.
De grootste hit van de band was 'Would?'en zou eigenlijk op Pinkpop 1993 spelen.
Maar waar in eerste instantie een cancel kwam door een oververmoeide zanger, kwam later het bericht dat frontman Layne Staley overleden was aan een overdosis.
Voor de jongelui hier, begin jaren 90 had je de Grunge met een aantal zeer goede bands, de vier bekendste waren Pearl Jam, Nirvana, Soundgarden en Alice in Chains.
Pearl Jam hebben we, maar ook Foo Fighters en mag (van mij zeker) de erfenis van Nirvana genoemd worden (met eer).
Alice in Chains tourt eind april tm medio mei in VS.
Ik begin vast met hopen dat deze band in juni naar Europa komt en hoop ten zeerste op Pinkpop komt!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Binnen het Pinkpop Classic verhaal, heb ik er nog een (voor de wishlist imo)…
Dan hebben we het over Pinkpop 1993.
Eind mei 1993 kwam er een last minute afzegging, van Alice in Chains.
De grootste hit van de band was ‘Would?’en zou eigenlijk op Pinkpop 1993 spelen.
Maar waar in eerste instantie een cancel kwam door een oververmoeide zanger, kwam later het bericht dat frontman Layne Staley overleden was aan een overdosis.
Voor de jongelui hier, begin jaren 90 had je de Grunge met een aantal zeer goede bands, de vier bekendste waren Pearl Jam, Nirvana, Soundgarden en Alice in Chains.
Pearl Jam hebben we, maar ook Foo Fighters en mag (van mij zeker) de erfenis van Nirvana genoemd worden (met eer).
Alice in Chains tourt eind april tm medio mei in VS.
Ik begin vast met hopen dat deze band in juni naar Europa komt en hoop ten zeerste op Pinkpop komt!

Heb ik goed nieuws voor je.. Ze staan op Tons of Rock in Noorwegen in, jawel, juni.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
ivm een reactie in het Rock Werchter topic...
Nothing More als 'gerucht' toevoegen lijkt.
17e juni op Download Frankrijk.
Naam in catagorie Melkweg, kan zomaar Stage 4 of misschien Brightlandstent aan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
https://www.nu.nl/muziek/5045717/moby-kondigt-nieuw-album.html

Misschien ook een optie voor PP volgend jaar? Ik zou het in ieder geval wel oké vinden.
Vooralsnog in ieder geval geen tourdata.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
ivm een reactie in het Rock Werchter topic…
Nothing More als ‘gerucht’ toevoegen lijkt.
17e juni op Download Frankrijk.
Naam in catagorie Melkweg, kan zomaar Stage 4 of misschien Brightlandstent aan.
Heerlijke band! Zijn groot binnen de Army of 12 (Alter Bridge, Tremonti, Myles Kennedy en alles eromheen fanclub).
Die zijn hier echt geprezen. En ik hoop dat ze komen zodat ze een grotere naam kunnen krijgen hier!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
DennisvdBr wrote:
ivm een reactie in het Rock Werchter topic…
Nothing More als ‘gerucht’ toevoegen lijkt.
17e juni op Download Frankrijk.
Naam in catagorie Melkweg, kan zomaar Stage 4 of misschien Brightlandstent aan.

Heerlijke band! Zijn groot binnen de Army of 12 (Alter Bridge, Tremonti, Myles Kennedy en alles eromheen fanclub).
Die zijn hier echt geprezen. En ik hoop dat ze komen zodat ze een grotere naam kunnen krijgen hier!
Hoe schat jij de kans in?
Ik denk Stage 4 op vrijdag?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
Als een band gaat vragen aan het publiek dat ze energie moeten geven zodat ze zelf energie kunnen geven dan snap je er echt niks van. Het is juist andersom!
RW publiek (vooral de achterste rijen in het publiek) is gewoon een beetje verwend en groot-affiche-geil (volgens werkt het een het ander in de hand), Arcade Fire is op Werchter opeens een medium-sized band met dito publiek.
Op BKS als afsluiter was Arcade Fire fenomenaal.
Een band als foo Fighters is echt DE reden dat ik dit jaar mezelf weer ns naar Pinkpop sleep.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Wat betreft de zoektocht / denk-tank naar rond Pinkpop tourende buitenlandse oudgediende Pinkpop acts van edities voor 2000 heb ik er weer 1.

Fisher-Z (Pinkpop 1981) nieuw album en nieuwe tour, week voor Pinkpop in Duitsland. 18n januari in Paradiso. Ruim de tijd om ook Pinkpop te doen bijvoorbeeld, mooie act voor Stage 4 of Brightlandstent. (en ja ja , Bospop of retropop kan ook).

John Watts toert bijna onafgebroken dus zou zomaar kunnen. Trekt niet heel veel volk echter. Uit commercieel oogpunt dus wat minder interessant al wordt hij weer langzaam wat populairder. Die nummers blijven heerlijk en Watts is nog uitstekend bij stem.
Een wat grotere naam is Fish (Marillion). Weet echter niet of die toert. Hij speelde een aantal jaren geleden Misplaced Childhood (hitsingle Kayleigh) op Bospop. Dat was grandioos. Let wel: voor de liefhebber. Ik zeg het er maar even bij.
:)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
zo ver ik begreep een farewell tour in 2018, met nieuw album ‘Weltschmerz’.
Dat kan dus voor Pinkpop de laatste kans zijn, dan zal hij in 2019 alvast niet touren denk ik.
Met Marillion op Pinkpop 1984 en Fish solo op Pinkpop Classic 2008.
Ik kan me PPC08 niet geheel voor de geest halen, maar ik weet wel dat ik enkel Y&T een beetje vond tegenvallen en de rest buitengewoon goed. Was een hele goede editie.
Fish is me toen zeker niet tegen gevallen.

Ik neem Fish mee in de denk-tank... ;)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
The National en LCD Soundsystem naar BKS. Mocht er bij iemand nog enige hoop zijn voor Pinkpop voor beide acts, mag nu een streep doorheen.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Bullet For My Valentine kunnen we afschrijven. Staan 4 juni in Tivoli en 12 juni in de Melkweg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Als ik kijk op het affiche van NovaRock en Download Fr, zijn er al een aantal namen af te strepen.
Komen uit de gitaren-catagorie nog wel een stuk of 10 verwacht ik.

Kunnen we al afstrepen, van NovaRock de meeste, Iron Maiden, Manson, BFMP, Stone Sour, Limp Bizkit, Parkway Drive, Body Count.
Nu zie ik Toten Hosen, Seiler & Speer, Kraftklub, Wizo zie ik niet zo zeer komen.
Terwijl Pinkpop nog al eens enkele namen deelt met bovenste namen NovaRock ;)
Verder vind ik de "Foo Fighters dag" op Download FR zeer intressant, staan wel wat namen binnen een pakketje in denk ik.
The Hives, Frank Carter, Wolf Alice, Slaves, The Struts, Graveyard, Nothing More, behoren daar wel tot namen die ik in de gaten hou hoor.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken