Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zal voorlopig wel even stil blijven verwacht ik.

Nu had ik het idee eens even een denk-tank te openen.
Ik wilde eens kijken naar "Pinkpop-Classics" die in 2018 touren en ipv 2019 al 2018 terugkomen ivm het jubileum-jaar.
Dan denk ik vooral richting buitenlandse acts van voor de eeuwwisseling.
Dus niet aan bijvoorbeeld Volbeat (Pinkpop 2009, 2011) dat is te makkelijk.
Of niet Massada, Claw Boys Claw uit Nederland. Wellcht dat Kensington, Anouk, Golden Earring, Rowen Heze wel 2019 opties zijn. Naar mijn idee, moet in 2019 Janse Bagge Band mainstage openen in 2019, maar dat ter zijde.
Ik wil dus even zoeken naar rond Pinkpop tourende buitenlandse oudgediende Pinkpop acts van edities voor 2000. Ik denk dat we daarvan al in 2018 een handje vol of misschien wel 2 handjes al kunnen verwachten. Waarbij al gerefereerd kan worden aan het jubileum-jaar.

Denk bijvoorbeeld aan Status Quo (Pinkpop 1974) of Simple Minds (Pinkpop 1983) staan rond Pinkpop al op festivals.
Micheal Schenker (Pinkpop 1981) tourt tm april in VS, maar is niet onwaarschijnlijk in de festivalzomer in Europa.
Daar wil ik voor nu op doelen, hoeft niet perse een mainstage act te zijn, zelfs een kleine act middag Stage 4 kan...
Denk gerust even mee, zijn vast flink wat acts voor 2018 te vinden die binnen deze catagorie vallen.

Roept u maar....
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Weliswaar geen buitenlandse naam, maar Golden Earring lijken mij voor 2019 wel een kanshebber.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Mojo zet Arcade Fire 3 dagen voor Pinkpop in Ahoy. Wtf is daar misgegaan?!?!?!
is toch niets misgegaan lijkt me...
Arcade Fire voor 15 duizend man in sfeervol Ahoy, prima toch.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Weliswaar geen buitenlandse naam, maar Golden Earring lijken mij voor 2019 wel een kanshebber.
Ik had Golden Earring genoemd, schrijf maar op voor 2019. Had Jan zelf ook al diverse keren genoemd btw.
Maar mijn denk-tank bericht doelt op buitenlandse acts oudgediende Pinkpop-acts voor editie 2018, dus in plaats van pas 2019.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Mojo zet Arcade Fire 3 dagen voor Pinkpop in Ahoy. Wtf is daar misgegaan?!?!?!

Ik denk dat AF geen zin heeft in Pinkpop en dat dat wederzijds is. Kunnen mooi in Ahoy. Echte fans hoeven niet naar Pinkpop en hoeven ook geen gedecimeerde setlist te zien.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Nou, dit is dus precies zo’n band die het affiche écht fabuleus kon maken, om in de woorden van het orakel uit Einighausen te blijven.

Dat is echt zwaar smaakafhankelijk...fabuleus? Nou nee dat vind ik niet.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.215
797
Ik denk dat AF geen zin heeft in Pinkpop en dat dat wederzijds is. Kunnen mooi in Ahoy. Echte fans hoeven niet naar Pinkpop en hoeven ook geen gedecimeerde setlist te zien.

Was anders in 2014 het beste optreden van het hele weekend. En niet alleen door de storm des doods. Anyway, ik zie ze toch wel volgend jaar. Was gewoon een band geweest die het affiche body had kunnen geven ipv The Script/30STM.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Nou, dit is dus precies zo’n band die het affiche écht fabuleus kon maken, om in de woorden van het orakel uit Einighausen te blijven.

Dat is echt zwaar smaakafhankelijk…fabuleus? Nou nee dat vind ik niet.

Is er iets wat jij wel leuk vindt? Arcade Fire is toch gewoon een fantastische live band.. Lijkt me voor ieder festival een 'fabuleuze' boeking!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
DennisvdBr wrote:
is toch niets misgegaan lijkt me…

Nou, dit is dus precies zo’n band die het affiche écht fabuleus kon maken, om in de woorden van het orakel uit Einighausen te blijven.

Ja, laat die Arcade Fire show in 2014 nou net tot één van de hoogtepunten van Pinkpop behoren. Niet ver onder die PJ sprong. Zonde...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Voor de mensen die hopen op Stone Sour...
Ze staan op 2 juli in Utrecht dus de Pinkpop kansen nemen daarmee flink af.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.429
642
Voor de mensen die hopen op Stone Sour…
Ze staan op 2 juli in Utrecht dus de Pinkpop kansen nemen daarmee flink af.
Volgens het bericht van TivoliVredenburg is het een exclusieve show. Dus doorstrepen maar.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.251
2.191
Mojo zet Arcade Fire 3 dagen voor Pinkpop in Ahoy. Wtf is daar misgegaan?!?!?!

De dag na BKS dus! Probeert Mojo om nog wat extra druk op Friendly Fire te zetten?
En waarom in Ahoy en niet in Ziggo?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.592
596
Bartjuh1981 wrote:
Mojo zet Arcade Fire 3 dagen voor Pinkpop in Ahoy. Wtf is daar misgegaan?!?!?!

De dag na BKS dus! Probeert Mojo om nog wat extra druk op Friendly Fire te zetten?
En waarom in Ahoy en niet in Ziggo?

Denk dat Ziggo niet in de agenda van Ziggo zelf past.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.511
Bartjuh1981 wrote:
Mojo zet Arcade Fire 3 dagen voor Pinkpop in Ahoy. Wtf is daar misgegaan?!?!?!

De dag na BKS dus! Probeert Mojo om nog wat extra druk op Friendly Fire te zetten?
En waarom in Ahoy en niet in Ziggo?

Daar ben ik juist erg blij mee! Eindelijk weer een goede act in Ahoy. Lang geleden dat ik op mijn fiets naar een concert daar toe kon. Mag wat vaker gebeuren wat mij betreft.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Processierups wrote:

Bartjuh1981 wrote:
Mojo zet Arcade Fire 3 dagen voor Pinkpop in Ahoy. Wtf is daar misgegaan?!?!?!


De dag na BKS dus! Probeert Mojo om nog wat extra druk op Friendly Fire te zetten?
En waarom in Ahoy en niet in Ziggo?

Denk dat Ziggo niet in de agenda van Ziggo zelf past.

Ik denk inderdaad dat PJ een aantal dagen voor hun optreden het Ziggo al geboekt hebben als repetitieruimte voor hun Europese tour. En met Ahoy is niks mis hoor! Lekker ouderwets!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.505
Ik zeg niet dat Bruno Mars een slechte boeking is, maar man, wat was het gaaf geweest als Pinkpop een keertje lef had getoond en Arcade Fire gewoon had laten afsluiten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken