Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

We Are Electric komt met een sterke eerste aankondiging: Onder andere The Prodigy, Justice, Eric Prydz, Noisia & Vitalic. Ik vrees dat we Justice dus helaas mogen schrappen voor Pinkpop.

We Are Electric komt met een sterke eerste aankondiging: Onder andere The Prodigy, Justice, Eric Prydz, Noisia & Vitalic. Ik vrees dat we Justice dus helaas mogen schrappen voor Pinkpop.
en The Prodigy dus ook... Had ik persoonlijk dan wel leuk gevonden, als sub zelfs...

Vallen langzaam wel wat subs af.
Langzaam wel leuk wat meer in de 'second-headliners' te duiken.
Moeten toch wel 6 gevonden kunnen worden, voor main en 3FM.

De 3 afsluiters van Brightlands tent kunnen ook wel eens apart zijn: Ashcorft, Rancid en MO dit jaar. Dus in die strekking kan wel hé?
Zijn vaak namen die minstens 10 duizend man op de been moeten krijgen.
Zeg maar halve Ziggo of 2x AFAS, die catagorie.
Ik wilde Nothing But Thieves voor Brightlands tent noemen als afsluiter, maar bandje kan zomaar op 3FM-stage of smiddag main zoals die gaan tegenwoordig.

en The Prodigy dus ook… Had ik persoonlijk dan wel leuk gevonden, als sub zelfs…

Vallen langzaam wel wat subs af.
Langzaam wel leuk wat meer in de ‘second-headliners’ te duiken.
Moeten toch wel 6 gevonden kunnen worden, voor main en 3FM.

De 3 afsluiters van Brightlands tent kunnen ook wel eens apart zijn: Ashcorft, Rancid en MO dit jaar. Dus in die strekking kan wel hé?
Zijn vaak namen die minstens 10 duizend man op de been moeten krijgen.
Zeg maar halve Ziggo of 2x AFAS, die catagorie.
Ik wilde Nothing But Thieves voor Brightlands tent noemen als afsluiter, maar bandje kan zomaar op 3FM-stage of smiddag main zoals die gaan tegenwoordig.

Is The Offspring te groot voor afsluiter Brightlands? Lijkt mij wel een leuke naam. Misschien meer iets voor 3fm stage?
Voor 2nd headliners (afsluiter 3fm of sub) denk ik nu aan:
- Volbeat
- A7x
- The Script
- 30STM
- Gorillaz
- Rise Against (al denk ik een plekje lager, maar zou misschien net kunnen)
- Stone Sour (al denk ik ook een plekje lager)
- A Perfect Circle

Al met al veel harde namen, maar ik heb nog niet zoveel popnamen voorbij zien komen die deze positie kunnen krijgen behalve The Script en Gorillaz, al zou het me niks verbazen als Gorillaz bv BKS zou headlinen ipv sub pinkpop. Nog suggesties voor wat grotere pop namen?

– Volbeat
– A7x
– The Script
– 30STM
– Gorillaz
– Rise Against (al denk ik een plekje lager, maar zou misschien net kunnen)
– Stone Sour (al denk ik ook een plekje lager)
– A Perfect Circle

Al met al veel harde namen,(...)
ja, idd, veel harde gitaren. Niet dat ik dat erg vind.
Zal ook best een dj achtige act tussen kunnen schuiven, David Guetta of Tieto.
Chainsmokers, weet niet of ze al begin juni in Europa touren.
A Perfect Circle, 30STM en The Script lijken me momenteel erg aannemelijk.
Volbeat en Stone Sour, hoop ik wel op.
Ik zou toch nog altijd willen voorstellen P!nk in juni niet te onderschatten.
Ik vind die hele maand open opvallend, wereldtour en zeer aantrekkelijke periode om in Europa te zijn.

Matthijs wrote:
– Volbeat
– A7x
– The Script
– 30STM
– Gorillaz
– Rise Against (al denk ik een plekje lager, maar zou misschien net kunnen)
– Stone Sour (al denk ik ook een plekje lager)
– A Perfect Circle

Al met al veel harde namen,(…)

ja, idd, veel harde gitaren. Niet dat ik dat erg vind.
Zal ook best een dj achtige act tussen kunnen schuiven, David Guetta of Tieto.
Chainsmokers, weet niet of ze al begin juni in Europa touren.
A Perfect Circle, 30STM en The Script lijken me momenteel erg aannemelijk.
Volbeat en Stone Sour, hoop ik wel op.
Ik zou toch nog altijd willen voorstellen P!nk in juni niet te onderschatten.
Ik vind die hele maand open opvallend, wereldtour en zeer aantrekkelijke periode om in Europa te zijn.

Ik hoop dat je gelijk hebt, als P!nk komt dan is mn vriendin overgehaald :)
Maar ik vrees dat het toch niet gaat gebeuren.. Maar we blijven hoop houden.
Ik vind veel harde gitaren verder ook helemaal prima :)

Ik denk dat Snow Patrol nog ontbreekt in dit rijtje. Dan heb je samen met een elektronische act en The Script al 3 subs die geen harde gitaren zijn.

Waarom vanaf dit jaar pre-registreren?

De vraag naar kaarten voor Concert at SEA is de laatste jaren groter dan het aanbod. Een gevolg hiervan is dat trouwe CAS fans misgrijpen en zwarthandel toeneemt.

Als organisatie willen we zoveel mogelijk echte Concert at SEA fans de kans bieden om kaarten te bemachtigen. Daarnaast streven we ernaar om zwarthandel, waarbij kaarten voor hogere prijzen worden verkocht, zoveel mogelijk terug te dringen. Door middel van pre-registratie hopen we dit in de toekomst nog beter te kunnen doen.

Net als voorgaande jaren zullen kaarten voor Concert at SEA 2018 op naam worden verkocht.

Zwarthandel bij CAS is sowieso minder doordat je de kaarten echt op naam moet hebben en ja het wordt gecontroleerd. Preregisteren weet ik niet of dat veel zwarthandel tegengaat. 3 dagen voor de verkoop krijg je een code om kaarten te kopen. ik weet niet of die emailadressen gecheckt worden zodat opkopers gestopt kunnen worden. Alles is beter dan het helemaal los te laten (Pinkpop 2014)

Sting, Miss Montreal, Alanis Morristte, Ronnie Flex (en uiteraard Blof)
op Concert at SEA.
Streepje door voor Pinkpop etc etc

Niet per se. Soms delen Pinkpop en cas wel namen. Bv Skunk Anansie in 2016.

Nieuwe namen van graspop zitten wel wat kanshebbers voor pinkpop tussen denk ik:
Hollywood Vampires en Rise Against zijn zeker wel kanshebbers, verder misschien Seether (al staan die al wel in voorprogramma van Nickelback, ze hebben nog geen losse show in NL dus misschien toch nog?).
In This Moment zie ik ook wel verschijnen.
Opvallende naam: Bloody Beetroots live, misschien een leuke dance act voor pinkpop (ik snap niet zo goed waarom ze op graspop staan, maar dat terzijde)

Graspop is met een lading namen gekomen. Meer kansen voor de hardere namen op Pinkpop staan hier tussen lijkt me.
Bij deze de complete poster. Het kan niet anders dat er namen gedeeld worden, zoals elk jaar. Maar welke?

Graspop is met een lading namen gekomen. Meer kansen voor de hardere namen op Pinkpop staan hier tussen lijkt me.
Er tourt veel in het harde sigment ja...
Pinkpop zit dan nog wel in een weekend met Firenze Italie, NovaRock Oostenrijk en Download Frankrijk.
Ik reken op enkele namen maar niet heel veel.
In de bovenste 4 regels, toch wel 5 a 6 namen die kunnen denk ik.

Stone Sour niet op dat affice.
In tourschema nog ruimte voor RW en PP?
In de gaten houden!

Hollywood Vampires, nog geen NL datum en nog ruimte in tourschema voor Pinkpop

Stone Sour niet op dat affice.
In tourschema nog ruimte voor RW en PP?
In de gaten houden!

Hollywood Vampires, nog geen NL datum en nog ruimte in tourschema voor Pinkpop

Stone Sour kan nog steeds komen, er missen waarschijnlijk nog 30-40 namen op de affiche. Zeker op de donderdag missen nog wat grotere namen. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat ze alsnog op pinkpop kunnen staan :)

Al met al veel harde namen, maar ik heb nog niet zoveel popnamen voorbij zien komen die deze positie kunnen krijgen behalve The Script en Gorillaz, al zou het me niks verbazen als Gorillaz bv BKS zou headlinen ipv sub pinkpop. Nog suggesties voor wat grotere pop namen?

Kensington natuurlijk

Matthijs wrote:

Kensington natuurlijk
Als Pinkpop nu voor het 2e jaar Kensington gaat boeken is het echt een zwakke boeking om veel publiek te trekken. Ja ik snap dat dit dan een goede boeking zou zijn, maar kom op. Met Kensington heb je een act die veeeeeeeeeer van exclusief is. Want ik verwacht dat ze net als in 2015 weer overal opduiken. 90% van de Nederlandse festivals die ze op het podium kunnen plaatsen zullen ze denk ik weer hebben dit jaar.

DennisvdBr wrote:
Sting, Miss Montreal, Alanis Morristte, Ronnie Flex (en uiteraard Blof)
op Concert at SEA.
Streepje door voor Pinkpop etc etc

Niet per se. Soms delen Pinkpop en cas wel namen. Bv Skunk Anansie in 2016.

Sting geeft volgens dit artikel zo'n 60 tot 70 concerten volgend jaar. Wie weet waar hij nog meer speelt.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/concert-at-sea-aasde-al-jaren-op-sting~ab1b64c3/

pp2017 wrote:

Matthijs wrote:

Kensington natuurlijk

Als Pinkpop nu voor het 2e jaar Kensington gaat boeken is het echt een zwakke boeking om veel publiek te trekken. Ja ik snap dat dit dan een goede boeking zou zijn, maar kom op. Met Kensington heb je een act die veeeeeeeeeer van exclusief is. Want ik verwacht dat ze net als in 2015 weer overal opduiken. 90% van de Nederlandse festivals die ze op het podium kunnen plaatsen zullen ze denk ik weer hebben dit jaar.

Het was daarom ook een grapje :wink:

DAMN!!

ik kom er zojuist achter dat Ayreon Europese exclusieve festival show is op Graspop.
Maar daarbij komt, Damian Wilson doet mee...
Zomaar één van de beste prog-metal voices ter wereld!!
Ik hoop zo op meer van Damian Wilson in 2018.

Ayreon had ik op gehoopt voor Pinkpop.
Maar nu duimen dat Damian Wilson met een ander project op Pinkpop komt!!!
Solo, met Adam Wakeman, met Headspace of liefst uiteraard met Maiden uniteD...
Ik hoop het!!

Users who are viewing this thread