Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Na een tijdje afwezig te zijn geweest op het forum ben ik weer terug.

Hoe zit het bij camping B, moet je daar echt al smorgens heel vroeg in de rij gaan staan voor een plek op de camping of kan het ook later in de ochtend rond een uur of 11?

nee joh... Camping B en C zijn nog wel beschikaar als je wat ter komt. Maar, denk wel dat de 'beste' plekjes wel al bezet zijn, voor zover je van 'beste' plekjes kan spreken hé...
 

Bram16178995621

Playlistbediener
12 jan 2017
17
0
Bram wrote:
Na een tijdje afwezig te zijn geweest op het forum ben ik weer terug.

Hoe zit het bij camping B, moet je daar echt al smorgens heel vroeg in de rij gaan staan voor een plek op de camping of kan het ook later in de ochtend rond een uur of 11?


nee joh… Camping B en C zijn nog wel beschikaar als je wat ter komt. Maar, denk wel dat de ‘beste’ plekjes wel al bezet zijn, voor zover je van ‘beste’ plekjes kan spreken hé…

Mooi, aangezien ik de dag van tevoren nog een schoolgala heb zal het moeilijk worden om er zo vroeg te zijn haha.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
DennisvdBr wrote:
Bram wrote:
Na een tijdje afwezig te zijn geweest op het forum ben ik weer terug.

Hoe zit het bij camping B, moet je daar echt al smorgens heel vroeg in de rij gaan staan voor een plek op de camping of kan het ook later in de ochtend rond een uur of 11?


nee joh… Camping B en C zijn nog wel beschikaar als je wat ter komt. Maar, denk wel dat de ‘beste’ plekjes wel al bezet zijn, voor zover je van ‘beste’ plekjes kan spreken hé…


Mooi, aangezien ik de dag van tevoren nog een schoolgala heb zal het moeilijk worden om er zo vroeg te zijn haha.
Dan ben je nog op tijd hoor.
Pas om 14:30 beginnen The Ten Bells met de opening van Pinkpop 2017.
Hier is nog een mooie recensie over The Ten Bells, https://3voor12.vpro.nl/update~71007f25-3eed-403e-9151-9de3a6c18b64~the-ten-bells-en-publiek-ondergaan-pittige-ontmaagding~.html
Belooft veel goeds om mee te starten!!! Geloof me...
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Ondanks dat ze gisteren begonnen zijn met de opbouw zie ik in de App nog steeds geen plattegronden :-?
Ben wel een beetje nieuwsgierig waar de Festitenten staan op camping B.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.654
705
Mijn stiefzoon gaat voor de eerste keer nu naar Pinkpop, mooi goedkoop kaartje kunnen scoren en ze gaan dan met een Pinkpop bus. Hup om 6 uur vertrekken ze uit Almelo lol
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.305
885
Klein stukje over Jan Smeets

https://www.rtlz.nl/business/ondernemen/pinkpop-baas-jan-smeets-hoeveel-we-betalen-bedragen-met-zes-nullen

En op tv

Maandag 15 mei, 22.30 uur RTL Z, Van Liempt 1-op-1, Jan Smeets, oprichter Pinkpop.

Het was weer het bekende narcistische verhaal van Smeets. De "champions league" quote (ja echt, nog steeds!), vaak onverstaanbaar, niet op namen komen, vergissingen en dingen opblazen. Precies zoals we hem de laatste jaren kennen. Voor wie het niet heeft gezien: niks gemist. Voor wie het wel gezien heeft: vinden jullie ook dat Jan echt over de datum is en beter kan stoppen met mediaoptredens?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Beetje late reactie, maar inderdaad proficiat Popijn, was heel fijn om mee te doen en merci Dennis om alles weer is zo goed te organiseren, bij te houden en uit te rekenen! :)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.447
1.931
Bianca wrote:
Klein stukje over Jan Smeets

https://www.rtlz.nl/business/ondernemen/pinkpop-baas-jan-smeets-hoeveel-we-betalen-bedragen-met-zes-nullen

En op tv

Maandag 15 mei, 22.30 uur RTL Z, Van Liempt 1-op-1, Jan Smeets, oprichter Pinkpop.


Het was weer het bekende narcistische verhaal van Smeets. De “champions league” quote (ja echt, nog steeds!), vaak onverstaanbaar, niet op namen komen, vergissingen en dingen opblazen. Precies zoals we hem de laatste jaren kennen. Voor wie het niet heeft gezien: niks gemist. Voor wie het wel gezien heeft: vinden jullie ook dat Jan echt over de datum is en beter kan stoppen met mediaoptredens?

Het was Jan Smeets zoals we hem kennen ;-)

Ik kwam vooral niet meer bij over zijn verhaal over de Foo Fighters. "Ze zouden komen, maar hadden zich vergist in de datum." Kom op zeg.

En over die programmeringscommissie van Mojo: "Maak ik me geen zorgen over, bij artiesten is het toch altijd 'Pinkpop First'".

Ongelofelijk gewoon....

Diep respect voor wat hij van Pinkpop heeft gemaakt, maar als persoon knap ik hier wel enorm op af.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.654
705
Diep respect voor wat hij van Pinkpop heeft gemaakt, maar als persoon knap ik hier wel enorm op af.

Het is de leeftijd; dit echt ook wel iets van de laatste jaren. Gewoon lekker met pensioen.....heeft ie niet een lekkere kleindochter di het kan overnemen :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Klein stukje over Jan Smeets

https://www.rtlz.nl/business/ondernemen/pinkpop-baas-jan-smeets-hoeveel-we-betalen-bedragen-met-zes-nullen

En op tv

Maandag 15 mei, 22.30 uur RTL Z, Van Liempt 1-op-1, Jan Smeets, oprichter Pinkpop.

Het was Jan Smeets zoals we hem kennen
1f609.svg

Ja, ik vond dat er nog wel wat leuke dingen in zaten.
- “De meeste bands zeggen ‘I wanna do Pinkpop first!’. Pinkpop speelt in de Champions League van de festivals.
- “Leon (Ramakers) is een god in Amerika voor de managers. Hij wist altijd het goede advies te geven.
- Foo Fighters kwamen niet omdat ze de verkeerde datum ingepland hadden.
- Pearl Jam kwam niet omdat de vrouwen niet wilde.
- Rolling Stones koste tussen 2 a 4 miljoen
- headliners zijn laatste jaren met 6 nullen, dat alleen zijn 10.000 dagbezoekers om kosten terug te krijgen.
- Jan drinkt Spa Rood en eet op Pinkpop niet of enkel van catering alleen backstage asperges en uiteraard door zijn lieve vrouw verzocht een broodje ei.
- U2 kunnen we (naast The Police) langzaam opschrijven voor Pinkpop 2019 de 50ste editie. Dan kosten ze waarschijnlijk minstens 4250 x zo veel als vorige keer.
- Jan vindt de aandacht leuk, ook daarom loopt hij af en toe het terrein op. ( reminder to self, hand schudden en selfie met Jan dit jaar ) Overigens komt hij mij altijd bescheiden over...
- Bob Marley heeft met zijn 6 vrouwen in Geleen een optreden gegeven georganiseerd door Jan en heeft een lading Pinkpop kids-shirts gestolen.
- Neil Young wil hij wel er bij, maar lukt niet om hem te programmeren, kan alleen als headliner.
- "Pinkpop is meer dan Jan Smeets, de opvolging is geregeld. Maar er staat nog geen nieuw boegbeeld klaar, dat is waar."
- het terrein is door de jaren heen volledige geoptimaliseerd naar huidige wensen en eisen (dus daar blijven ze nog wel heel wat jaren)

by the way... als Jan de aandacht en de erkenning kan waarderen. Dan is het toch echt tijd dat voor de 50ste editie Mainstage nog Jan Smeets Stage genoemd gaat worden en hij dat zelf onthuld?
:mrgreen:
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
DennisvdBr is aan het solliciteren als opvolger van Smeets volgens mij ;)

Zo'n Neil Young moet je toch wel ergens in kunnen programmeren ondersteund door een sterke sub. The Killers + New Young of een Editors + Neil Young.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Kaartverkoop update:

http://m.limburger.nl/cnt/dmf20170517_00040621/kaartverkoop-pinkpop-valt-tegen-gitaarrockers-blijven-weg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Dus na de vvk zo goed als niets meer verkocht???
Ik vind het vreemd. Zo belabberd zijn Green Day en Kings of Leon op zichzelf toch niet om niet zoveel te verkopen. Dan ook nog op zondag eerste keer Imagine Dragons op Pinkpop. Of de maandag met exclusief LĪVE met daarbij SOAD oa...
Ik vind het gek...
Misschien volgend jaar eerder vvk open zetten en eerder met namen komen....
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.305
885
Nou.... ik ben er dus toch een weekend bij!
Op Marktplaats had iemand het (naar mijn idee) briljante idee om ipv verlies te lijden via Ticketswap, een Collectors Ticket te VERLOTEN. Een lot kostte 10 euro, de loterij (via een webisite geregeld) startte bij precies 20 verkochte loten. Dus kans van 1 op 20. Ik was vanochtend in een jolige bui en kocht 5 loten. Kans van 1 op 4 dus. Vanavond kreeg ik de mail dat ik gewonnen had. Haha! Weekendje Pinkpop voor 50 euro. Dan ga ik tijdens Bieber, Kenstington en Garrix wel naar het speciaalbierencafé. PROOST!
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.305
885
Bianca wrote:
Kaartverkoop update:

http://m.limburger.nl/cnt/dmf20170517_00040621/kaartverkoop-pinkpop-valt-tegen-gitaarrockers-blijven-weg


Dus na de vvk zo goed als niets meer verkocht???
Ik vind het vreemd. Zo belabberd zijn Green Day en Kings of Leon op zichzelf toch niet om niet zoveel te verkopen. Dan ook nog op zondag eerste keer Imagine Dragons op Pinkpop. Of de maandag met exclusief LĪVE met daarbij SOAD oa…
Ik vind het gek…
Misschien volgend jaar eerder vvk open zetten en eerder met namen komen….

Tja Dennis, denk niet dat jij echt objectief bent tov Pinkpop. Greenday en KoL kunnen géén dag dragen, dat bleek in 2013 ook al. Dat zijn gewoon géén Champions Leage bands. SOAD en Prophets of Rage trekken de mensen ook niet over de streep hoor. LIVE (hoewel ik ze oprecht heel leuk vind) is behoorlijk passé en de "Europe exclusive" is nooit goed gecommuniceerd. Had ook niet veel geholpen denk ik.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.305
885
DennisvdBr is aan het solliciteren als opvolger van Smeets volgens mij
1f609.svg


Zo’n Neil Young moet je toch wel ergens in kunnen programmeren ondersteund door een sterke sub. The Killers + New Young of een Editors + Neil Young.

Ik was in november 2015 bij een College-Tour achtige bijeenkomst met Jan Smeets op de Unvirsiteit in Maastricht. Daar konden we dus vragen aan hem stellen. Iemand vroeg naar Young. Mojo wil er niet aan. Als Jan wilt dat Young komt, moet ie hem zelf betalen. Young gaat dus nooit meer naar Pinkpop komen. Raar standpunt van Mojo vind ik trouwens. Young stond wel 2 weekend op het megafestival Desert Trip vorig jaar.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Nou…. ik ben er dus toch een weekend bij!
Op Marktplaats had iemand het (naar mijn idee) briljante idee om ipv verlies te lijden via Ticketswap, een Collectors Ticket te VERLOTEN. Een lot kostte 10 euro, de loterij (via een webisite geregeld) startte bij precies 20 verkochte loten. Dus kans van 1 op 20. Ik was vanochtend in een jolige bui en kocht 5 loten. Kans van 1 op 4 dus. Vanavond kreeg ik de mail dat ik gewonnen had. Haha! Weekendje Pinkpop voor 50 euro. Dan ga ik tijdens Bieber, Kenstington en Garrix wel naar het speciaalbierencafé. PROOST!

Wat slim bedacht van diegene!
Hij z'n geld terug en iemand anders blij voor weinig.
Goed hoor.

En jij gefeliciteerd :-D
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
13.000 verkocht voor de maandag, vond dat nochtans de sterkste dag?

Dat acts als Young niet meer welkom zijn op Pinkpop of Pukkelpop (was eerder gezegd via iemand die sprak met iemand inside) vind ik nu toch niet zo vreemd? Dat The Police in kannen en kruiken zo zijn voor de 50e editie lijkt mij dan zo waar als het statement dat men maakt over Young. Waarom zouden The Police wél welkom zijn maar niet Young?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken