Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Joy

Nieuw lid
7 mrt 2017
3
0
Ik heb ook nog een vraag over het parkeren. vanaf welke tijd kun je parkeren. Wij zijn van plan om dit jaar voor het eerst naar camping A te gaan. Een vriend van ons is vrijwilliger dus hij staat al op de camping vanaf vrijdag. En wij willen graag bij hem de tent neerzetten de zaterdag dus moeten we een beetje op tijd zijn. Nu zijn wij van plan om middag in de nacht of vroeg in de morgen te vertrekken ook al is het maar 40 minuten rijden. Als de parkeerplaatsen nog niet open zijn waar kunnen we dan het beste onze auto parkeren?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
Ik heb ook nog een vraag over het parkeren. vanaf welke tijd kun je parkeren. Wij zijn van plan om dit jaar voor het eerst naar camping A te gaan. Een vriend van ons is vrijwilliger dus hij staat al op de camping vanaf vrijdag. En wij willen graag bij hem de tent neerzetten de zaterdag dus moeten we een beetje op tijd zijn. Nu zijn wij van plan om middag in de nacht of vroeg in de morgen te vertrekken ook al is het maar 40 minuten rijden. Als de parkeerplaatsen nog niet open zijn waar kunnen we dan het beste onze auto parkeren?

Ik meen dat vrijwilligers op de exclusieve-camping van Overstehof (achter Megaland) mogen staan, dus niet op A, B, C staan.

Qua tijd, vanaf zaterdagmorgen 8:00 uur is er in Landgraaf een grote overzichtelijke parkeerplaats ingericht aan de Hereweg waar tegen betaling kan worden geparkeerd.
(edit: ik denk dat Mondo Verde parkeerplaats dan ook open is btw)
( zie ook site van Pinkpop onder Parkeren bij pagina vervoer.

Overigens 40 minuten, reken maar op een beetje file (ivm oa werkzaamheden Buitenring Parkstad), tel er maar wat tijd bij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
Bianca wrote:
Bruine borden volgen?

Dat zijn zover ik weet de ‘Mondo Verde’ wegwijs bordjes. Als je die volgt kom je bij een grote parkeerplaats uit. Daar staat onze auto ook elk jaar. Ideale parkeerplaats als je op camping B staat.

@Btje , @Cootje en @Wessel

" Let op! De route naar Pinkpop wordt in de buurt van Landgraaf aangegeven via GELE borden. Wij raden je aan om vanaf die borden je navigatie uit te zetten en deze borden te volgen. "

Ook aansluitend op mijn reactie op Joy hierboven, ivm Buitenring Parkstad werkzaamheden denk ik dat het beter is de Gele borden te volgen.
Het zal vermoedelijk Route 69 vanaf afrit Born (A2) worden of een route vanaf A76 Kerkrade-West (bij Roda stadion) waar vanaf route zal worden aangegeven.
Volg je die borden niet, is de kans groot dat je je vast gaat rijden en misschien wel uit de richting gaat uitkomen met een omweg, tenminste dat denk ik....
Gewoon een tipje...

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
De paniek begint op Ticketswap toe te nemen, weekendkaarten gaan nu naar de €140. Het rare is dat ik gisteren ook nog keek op Seatwave (die doorsluissite van Ticketmaster) toen staonden er nog hjeel veel weekendtickets maar die kan ik dus nu helemaal niet meer vinden. Teruggezet in de reguliere verkoop?? hahahahaha
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
@DennisvdBr
Thanks!
We houden het dan op de gele borden maar uiteindelijk richting Mondo Verde.

Ik denk dat het beste is dat we zo rond 4.30 uur zullen vertrekken vanuit Almere. Tis toch iets van 2.5 uur rijden inclusief 1 stop.


Edit:
Ik zie net trouwens dat Mondo Verde €40 vraagt voor 3 dagen parkeren 8-O
Ik meen toch echt te hebben gezien dat dat €30 was.
Toch ook nog maar even kijken wat het alternatief dan is voor parkeren bij camping B.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
@dennisvdbr
Thanks!
We houden het dan op de gele borden maar uiteindelijk richting Mondo Verde.

Ik denk dat het beste is dat we zo rond 4.30 uur zullen vertrekken vanuit Almere. Tis toch iets van 2.5 uur rijden inclusief 1 stop.

Edit:
Ik zie net trouwens dat Mondo Verde €40 vraagt voor 3 dagen parkeren
1f62f.svg

Ik meen toch echt te hebben gezien dat dat €30 was.
Toch ook nog maar even kijken wat het alternatief dan is voor parkeren bij camping B.

@Btje

Alternatief is parkeren bij de parkeerplaats aangegeven aan Hereweg.
Deze parkeerplaats is langs Camping C, Campings C is aan overzijde van de weg (Doctor Callsstraat) ten opzichte van 'achterkant' Camping B.

Qua kosten, als ik de site van Pinkpop bij vervoer en parkeren kijk staat het volgende:
Hereweg :
De parkeertarieven zijn op deze locatie als volgt: je betaalt bij aankomst op zaterdag € 30,- per auto. Bij aankomst op zondag € 20,- euro per auto en bij aankomst op maandag € 10,- euro per auto. Vraag altijd naar een parkeerbewijs.

Wereldtuinen Mondo Verde (tegenover Camping B) :
gelegen aan de Mensheggerweg, is de organisatie van het parkeren in handen van Wereldtuinen Mondo Verde. Pinkpop is niet verantwoordelijk voor de organisatie en het prijsbeleid. Je betaalt bij aankomst op zaterdag € 40,-. Bij aankomst op zondag € 30,- en bij aankomst op maandag € 15,-. Mits er plek vrij is bij terugkomst kun je tijdens het Pinkpop weekend deze parking verlaten en ook weer terugkomen met hetzelfde bewijs/voertuig. Vraag wel altijd naar een parkeerbewijs!

Dus die 40 is correct voor Mondo Verde dus. Je kan kijken om op de andere parkeerplek te staan. Je kan je best gaan doen om in de omliggende wijken te parkeren, maar dat advies ga ik niet geven.
 

Ciska01

Campingartiest
7 nov 2016
58
0
Tot welke tijd heb je nog kans om op camping A te staan, e vanaf welk tijdstip kan je beter gelijk voor B gaan? (Wij gaan me de trein dus zijn er waarschijnlijk pas rond half 11- 11 uur...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
Tot welke tijd heb je nog kans om op camping A te staan, e vanaf welk tijdstip kan je beter gelijk voor B gaan? (Wij gaan me de trein dus zijn er waarschijnlijk pas rond half 11- 11 uur…

Camping A is wat kleiner en zit over het algemeen eerder vol. Qua tijd zou ik het je niet kunnen zeggen. Het is ook een kleinere afstand naar het festival terrein. Ik zou proberen om er zsm bij te zijn. Wij zelf pakken een Airbnb in Kerkrade dus wij hebben daar geen probleem maar mijn zoon gaat voor het eerst en omdat we al op tijd in Kerkrade zijn heb ik hem gezegd dat ie dan gelijk vroeg in de morgen er moet zijn. Dan heeft ie sowieso een plekje op A.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Dus die 40 is correct voor Mondo Verde dus. Je kan kijken om op de andere parkeerplek te staan. Je kan je best gaan doen om in de omliggende wijken te parkeren, maar dat advies ga ik niet geven.

We denken er nog even over na waar we gaan parkeren. Dichtbij is natuurlijk wel zo fijn.

In 2015 hadden we geparkeerd in een omliggende wijk. Maar dat was ff een rot end lopen met alle spullen....
En we waren zéér vroeg (zaten rond 3.45 uur voor de ingang van camping A), om door eventuele controles die in alle wijken staan, te komen.
Wij hadden controle maar diegene was denk ik zelf nog niet wakker want we mochten zo doorrijden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Hij crashed hier bij mij als ik een act wil toevoegen in het blokkenschema. Ik heb een Iphone, nog meer die hier last van hebben?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
Hij crashed hier bij mij als ik een act wil toevoegen in het blokkenschema. Ik heb een Iphone, nog meer die hier last van hebben?

Bij mij eerste keer ook (Android btw), maar gaat nu wel...

Overigens jullie al gezien, FREE WIFI BY KPN staat in de app.

Onder "INFO" staat bovenaan "Gratis WiFi", "KPN" met de tekst:

GRATIS WIFI - KPN

Stay connected! Op het gehele Pinkpop
hoofdterrein is er tijdens de festivaldagen wifi via
KPN.

Let ter plekke op de borden voor meer info
.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
Ik heb er op het bevrijdingsfestival in Roermond niets van gemerkt. Gewoon €2,50 voor je drankje en het waren gewoon plastic wegwerpbekertjes.

dus de pilot was al gecrashed voor de vlucht?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
Bij mij continu...als ik op een sterretje druk bij een artiest en ik druk daarna op sluiten dan krijg ik een pop-up te zien: "15 minuten voor de start van de gebeurtenis krijgt u een melding. Deze configuratie kan worden veranderd via de instellingen van de app". En daarna crasht hij vrolijk.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
De OOR met Pinkpop-special is er, niet veel nieuws te vinden met wel leuke artikeltjes van uitgelichte artiesten.
Ik wacht op de Pinkpopgids, daar staat de essentiele info in voor 2017 (misschien al iets over 2018?)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
mede pinkpopgangers, zullen we een festileaks bijeenkomst organiseren op Pinkpop.?..Als Bieber speelt lijkt me het beste moment lol @dennisvdbr, welke plek komt het beste uit?
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
Indiaantje89 wrote:
Hij crashed hier bij mij als ik een act wil toevoegen in het blokkenschema. Ik heb een Iphone, nog meer die hier last van hebben?


Bij mij eerste keer ook (Android btw), maar gaat nu wel…

Overigens jullie al gezien, FREE WIFI BY KPN staat in de app.

Onder “INFO” staat bovenaan “Gratis WiFi”, “KPN” met de tekst:

GRATIS WIFI – KPN

Stay connected! Op het gehele Pinkpop
hoofdterrein is er tijdens de festivaldagen wifi via
KPN.

Let ter plekke op de borden voor meer info.
Betere tip: 4g ! Dat gratis wifi is takketraag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
mede pinkpopgangers, zullen we een festileaks bijeenkomst organiseren op Pinkpop.?..Als Bieber speelt lijkt me het beste moment lol dennisvdbr, welke plek komt het beste uit?

Lijkt mij prima!!
(ik denk overigens over na om elke dag een momentje uit te zoeken, afhankelijk van animo)
We kunnen nog even de plattegrond moeten afwachten voor de locatie.
Ik denk wel dat we de locatie een beetje tactisch moeten uitzoeken.
Niet waar te veel mensen langslopen of doorgaans veel mensen staan, want dan ga je elkaar moeilijk vinden en loop je elkaar zo voorbij.
Misschien wel achter bij de Brand-toren, voor de snack/friettent....
Op onderstaande foto rechts...

Meestal is het hier wat rustiger nadat veld voor 3FM-stage sluit en er enkel nog iets bij mainstage te doen is.
Andere optie zou zijn links vooraan bij de DE-stand. Dat is vaak een rustig hoekje, maar dan gaat JB erdoorheen zingen :lol:
Dus dat tijdstip lijkt mij achter op het terrein een leuke plek.
Je kan hier toch nog een beetje communiseren en ook nog op afstand iets meekrijgen van het podium om daar nog een mening over te geven.

Maar geef maar jullie ideeen...
Als het aan mij ligt:
Zaterdag tijdens Kensington/Bieber, zondag tijdens Kodaline en maandag tijdens Passenger.
Overigens vlak voor de start van festival opener The Ten Bells sta ik achterin de Brand-tent in de opening links bij de tentflap op 1e of 2e paal ( beetje standaard startpositie ;) )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken