Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.559
843
Doen ze bks ook. Werkt prima. Je loopt alleen de hele dag met een beker.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.632
632
Als het dan maar ook een beetje een kwaliteit beker is in plaats van die slappe plastic ondingen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.448
1.932
Ik loop sowieso de hele dag met een beker. En iedere keer als ie leeg is haal ik een nieuwe. Dit systeem zou prima voor mij werken :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Doen ze bks ook. Werkt prima. Je loopt alleen de hele dag met een beker.

Ik denk juist, je krijgt als je alleen of met een paar man bent krijg je nooit 50 bekertjes bij elkaar.
Bijvoorbeeld ik, ga niet de moeite doen een stapeltje bekertjes te sparen.
Het stimuleerd idd wel het terrein schoner te houden qua kunststof afval.
Volgens mij zijn de bekers nog 1 van de weinige zaken die nog uit kunststof zijn, rest is veel karton, karton-achtig of houten vorkjes.

Alleen dat naar huis gaan en 2,50 terug krijgen lijkt me geen efficient geval aan het einde van de dag.
Willen ineens ca 40000 mensen 2,50 terug na de headliner. Hier zit een puntje dat aandacht vraagt.
Misschien is in dat geval een optie, dat een bekertje kost: 2 bonnen of 1 bon met 1 leeg bekertje.
Maar dan betaal je altijd 2,50 extra, ongeacht of je 1 drankje doet of 20 op een dag, wat dan weer niet eerlijk is....

Ander bijkomend voordeel, het voorkomt 'zinloos besteld' oftewel de bierdouche.
Want dan gooi je dus 2,50 weg en je moet erna 2 bonnen voor je eerst volgende consumptie neerleggen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.448
1.932
Nadeel is wel: als je mensen tegenkomt en je wilt een biertje voor elkaar kopen, dan moet je altijd wachten tot iedereen zijn biertje opheeft. Of telkens alleen voor jezelf halen. Maar dat is ook niet echt gezelllg natuurlijk.
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
roluf wrote:
Doen ze bks ook. Werkt prima. Je loopt alleen de hele dag met een beker.


Ik denk juist, je krijgt als je alleen of met een paar man bent krijg je nooit 50 bekertjes bij elkaar.
Bijvoorbeeld ik, ga niet de moeite doen een stapeltje bekertjes te sparen.
Het stimuleerd idd wel het terrein schoner te houden qua kunststof afval.
Volgens mij zijn de bekers nog 1 van de weinige zaken die nog uit kunststof zijn, rest is veel karton, karton-achtig of houten vorkjes.

Alleen dat naar huis gaan en 2,50 terug krijgen lijkt me geen efficient geval aan het einde van de dag.
Willen ineens ca 40000 mensen 2,50 terug na de headliner. Hier zit een puntje dat aandacht vraagt.
Misschien is in dat geval een optie, dat een bekertje kost: 2 bonnen of 1 bon met 1 leeg bekertje.
Maar dan betaal je altijd 2,50 extra, ongeacht of je 1 drankje doet of 20 op een dag, wat dan weer niet eerlijk is….

Ander bijkomend voordeel, het voorkomt ‘zinloos besteld’ oftewel de bierdouche.
Want dan gooi je dus 2,50 weg en je moet erna 2 bonnen voor je eerst volgende consumptie neerleggen.

En je gaat de sfeer missen bij "t dondert en 't bliksemt"
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik loop sowieso de hele dag met een beker. En iedere keer als ie leeg is haal ik een nieuwe. Dit systeem zou prima voor mij werken

Op Pinkpop loop ik vaak met 2 bekers in de hand. Dat kan dan ook wel weer mijn eigen probleem zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.013
6.412
Is dit ook iets voor Pinkpop ipv stapeltjes bekertjes sparen?
Zag vorig jaar al een bepaald systeem zoals dat op Lollapalooza Berlijn en kmoet zeggen dat ik 't wel een redelijk goed systeem vind.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.559
843
Bij bks is het een harde beker. Daarop staat ook de line up van dat jaar. Al zijn er ook bekers van eerdere edities in omloop. Aan het einde van de dag neem je, je beker mee naar de tent. En de laatste dag breng je de beker terug en storte ze het geld terug op je chip. (Je betaald bij bks met een chip en niet met muntjes)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Kan je bij PP nog ouderwets 10 bekers rapen voor 1 consumptiemunt?

zelfs het onmogelijke aantal van 50 ipv slechts 10!!
"...Meedoen met de alom bekende Pinkpop-bekeractie. Voor 50 ingeleverde bekers krijg je 1 consumptiebon retour en help je mee aan recycling van meer dan 4 ton plastic volgens het cradle-to-cradle-principe (de bekers vormen de grondstof voor nieuwe bekers). Ook de papieren draagtrays kunnen ingeleverd worden bij de ‘BEKER INNAMEPUNTEN’. Voor 25 trays ontvang je 1 consumptiebon. ..."


Klinkt nauwelijks als een probleem, twee bekers
1f642.svg

Het is PP en niet AA ;)
'Hallo, ik ben Dennis en loop op Pinkpop wel eens met 2 pilsjes'
:mrgreen:
 
1 mei 2017
289
0
Bedankt voor het reageren. 50 bekers? Godverdomme ik kon me toch echt herinneren dat het een stuk minder dan dat was toen ik laatst op Pinkpop was. Al was dat natuurlijk een decennium geleden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Blij met de postbezorger, Pinkpop merchandising 2017 gearriveerd!


Voorpret :mrgreen:
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0


Gisteren binnen gekregen!

Ga dit jaar met m'n schoonzus.
Zij is nog nooit op Pinkpop geweest dus dan gelijk maar een beetje speciaal maken met de Collector tickets :)
Alleen een beetje jammer dat het geen Pinkpop keycords zijn :-|
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Aangezien we dit jaar voor camping B kiezen heb ik een vraagje betreffende parkeren.
Is dat op Mondo Verde goed te doen?
Wordt dat hectisch/druk?
We komen vanuit Almere en willen opzich wel bijtijds op de camping zijn. Dus voor welk tijdstip is het nog goed te doen zonder vast te komen zitten?
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
648
717
&Btje:
Mondo Verde is goed te doen, daar is altijd nog plek en de ideale parkeerplasts voor camping B! Wij volgen wel altijd de bruine bordjes van Mondo Verde zelf en niet de parkeerborden voor PP. Je kunt bij de ingang van de camping je spullen alvast uit te auto halen, dan hoef je er niet zo ver mee te slepen.
Meestal zijn wij er pas tegen 12u en nog nooit problemen gehad voor n plekje op camping, maar dat ligt er natuurlijk wel aan of je een specifieke plek wil, het is er iig overal gezellig! ?
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
@Cootje
Bruine borden volgen?
Ok thanks voor de tip!
Maar waarom eigenlijk niet de PP borden?

Onze tenten staan er al als wij komen.
Voor het eerst via Festitent een tent gehuurd.
Maar daarom willen we nog wel bijtijds komen zodat we nog een leuk plekje uit de al staande tenten daar kunnen kiezen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Bruine borden volgen?

Dat zijn zover ik weet de 'Mondo Verde' wegwijs bordjes. Als je die volgt kom je bij een grote parkeerplaats uit. Daar staat onze auto ook elk jaar. Ideale parkeerplaats als je op camping B staat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken