Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Zelfs dat zwaar uitverkochte concert van Sting daar kon ik nog kaarten voor scoren. het lijkt me een aantal dagen voor Pinkpop gewoon de pagina er voor en dan f5-en. Ik zelf ga ook voor onder de

Ik zelf ga ook voor onder de 140 per weekendkaart.

Wat denk je @Dennisvdbr dat ze met veel weekendkaarten blijven zitten? Marktplaats staat ook nog behoorlijk vol en dan heb ik het niet eens over viagogo en kornuiten. De Bieberdag daar gaan zoveel van die bureau's mee op hun bek.

ik zie wel veel gesponsorde content langskomen dus dat is meestal een teken dat het niet goed gaat met de verkoop. Je kunt zoiets niet pushen als Swap en marktplaats overlopen met Pinkpop kaarten. Dit concept dit jaar werkt niet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Wat denk je dennisvdbr dat ze met veel weekendkaarten blijven zitten? Marktplaats staat ook nog behoorlijk vol en dan heb ik het niet eens over viagogo en kornuiten. De Bieberdag daar gaan zoveel van die bureau’s mee op hun bek.
Ik denk dat ze wel met 1 a 2 duizend weekendkaarten kunnen blijven zitten, ongeveer als afgelopen jaar. Eigenlijk wel vrij normaal voor Pinkpop imo...

Dat Marktplaats of kornuiten met kaarten blijven zitten, dat doet er niet toe. Uitspraken van Pinkpop over kaartverkoop zullen altijd gebaseerd zijn op statistieken van enkel Ticketmasker.

Misschien komt er nog wel wat statistieken boven water...
 
12 nov 2016
657
393
Tijdens de presentatie van de line-up werd gezegd dat er na Martin Garrix nog íets te zien zou zijn. Iemand enig idee wat dit “íets” zou kunnen zijn? Ik neem aan dat we de eerste dag niet nóg een vuurwerkshow krijgen?

Jawel, na afloop is er de vuurwerkshow van uw zuster die we binnendoen op Camping B.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Bezoeker wrote:
Tijdens de presentatie van de line-up werd gezegd dat er na Martin Garrix nog íets te zien zou zijn. Iemand enig idee wat dit “íets” zou kunnen zijn? Ik neem aan dat we de eerste dag niet nóg een vuurwerkshow krijgen?


Jawel, na afloop is er de vuurwerkshow van uw zuster die we binnendoen op Camping B.
Dit is een gele kaart waard!

Laten we het nog een beetje netjes houden...
 

Bezoeker

Playlistbediener
1 mei 2017
33
0
emmers met glijmiddel wrote:
Bezoeker wrote:
Tijdens de presentatie van de line-up werd gezegd dat er na Martin Garrix nog íets te zien zou zijn. Iemand enig idee wat dit “íets” zou kunnen zijn? Ik neem aan dat we de eerste dag niet nóg een vuurwerkshow krijgen?


Jawel, na afloop is er de vuurwerkshow van uw zuster die we binnendoen op Camping B.


Dit is een gele kaart waard!

Laten we het nog een beetje netjes houden…

Mee eens, deze grap was wellicht geslaagd geweest als ik mijn vraag anders had geformuleerd, maar helaas, volgende keer beter...

On topic: Aangezien JB en MG deze winter samen een track opgenomen hebben, lijkt het mij dat ze deze wel live gaan uittesten voor de release. Wellicht is dat de "verrassing"?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
On topic: Aangezien JB en MG deze winter samen een track opgenomen hebben, lijkt het mij dat ze deze wel live gaan uittesten voor de release. Wellicht is dat de “verrassing”?
Zal wel iets in die richting zijn idd...

We zullen zien, tenminste, dat is als ik dan nog op terrein aanwezig ben ;)

btw, weet iemand of het Speciale Bieren Terras van Brand dan nog open is. Het terrein naar 3FM Stage is normaal gezien bij headliners gesloten. Kan me niet herinneren of dat terras nu wel of niet bereikbaar is.
Lijkt me anders een leuk plekje die zaterdag avond :mrgreen:
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
608
586
@DennisvdBr:
Op het grote Brand terras is het ook altijd goed vertoeven als de afsluiter niet zo heel spannend is... ? (mocht het speciaal bieren terras niet open zijn ?)
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.225
822
Ik denk dat ze wel met 1 a 2 duizend weekendkaarten kunnen blijven zitten, ongeveer als afgelopen jaar. Eigenlijk wel vrij normaal voor Pinkpop imo…

Voor een festival zó hoog van de toren blaast en zich ook nog "Champions League" noemt is dit eigenlijk niet normaal.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Voor een festival zó hoog van de toren blaast en zich ook nog “Champions League” noemt is dit eigenlijk niet normaal.

Och die kaarten maken niet zoveel uit. Ik denk dat de opkopers zich vooral verslikt hebben. Maar goed dat is alleen maar leuk voor degene die nog een kaartje wil en niet teveel wil betalen.

Je zal maar 8 weekendkaarten ingeslagen hebben met de bedoeling om een €50 euro extra te vangen per kaarten. :).... Je kunt ze nu voor €150 p/s kwijt. lol
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
DennisvdBr wrote:
Ik denk dat ze wel met 1 a 2 duizend weekendkaarten kunnen blijven zitten, ongeveer als afgelopen jaar. Eigenlijk wel vrij normaal voor Pinkpop imo…

Voor een festival zó hoog van de toren blaast en zich ook nog “Champions League” noemt is dit eigenlijk niet normaal.

Dat "Champions League" verhaal heeft eigenlijk niet van doen met de kaartverkoop, maar meer met de catagorie waaruit artiesten geboekt worden. Dat laatste zal uiteindelijk wel zichtbaar moeten zijn in de kaartverkoop.
De wildgroei van festivals heeft er wel toe bijgedragen dat mensen keuze maken in naar welk festival ze gaan.
Als we kijken naar Pinkpop en we nemen dan de "grote festivals" er bij, zijn Green Day, Kings of Leon en Bieber/Garrix de boventoon. Zie we KOL terug op veel grote festivals, zien we dat Green Day en JB nergens in Benelux staan verder andere grote festivals als headliner.
Dan zien we dat headliners op andere festivals in Duitsland, UK, Frankrijk ook op affiche van Pinkpop staan maar onder de headliner.
Met een dagopvulling die voor Nederlandse begrippen binnen festivals een uitzonderlijk beeld geeft, voor een veelzijdig festival met vooral Rock en Pop muziek, zeer aardig aangevuld.
Dat, maakt dat een festival als Pinkpop meedoet bij de grote festivals, los van een persoonlijke voorkeur over een of meer artiesten op een affiche die niet naar je smaak zijn.

Dat uiteindelijk de kaartverkoop blijft steken, dat zijn keuzes van bezoekers van festivals.
Pinkpop heeft bijvoorbeeld een aantal kaartkopers verloren aan festivals die veel eerder vvk begonnen en veel eerder met meerdere namen kwamen, bijvoorbeeld Rock Werchter of Best Kept Secret. Zij hebben een zeer goed begin ingezet en de vvk gestart met succes, waar het nog maanden duurde voordat Pinkpop naar voren kwam. Er is keuze uit BKS, DTRH, Zwarte Cross, Lowlands, noem maar op...
Dan zijn er nog wat hele aardige artiesten die concerten aangekondigd hebben, dan zijn er nog meer keuzes, meer keuzes...
Dat zijn de factoren die de kaartverkoop doen verstropen... Dat is los van het "Champions League" uitspraakje.
Er is (misschien wel bekend) een club van organisatoren van grote europese festivals, die paar met onderling contact over boekingen en ontwikkeling, daarbij zit Pinkpop ook, dat zijn de Champions League festivals.
Ik denk dat als je naar alle festivals in Nederland kijkt, je qua bezoekers aantallen en de 'stadion act' headliners, Pinkpop nog altijd 1 van de grootse van Nederland is.

Komen er op één dag ca 10.000 bezoekers minder, bijvoorbeeld, dan zijn er nog altijd zo'n 55.000 a 57.000 bezoekers aanwezig.
Voor Nederland is dat nog altijd enorm bezoekers aantal.
Sterker nog, ik denk dat als het aantal dagbezoekers boven 60.000 komt, het stempel uitverkocht gegeven zal worden ondanks de beschikbaarheid van kaarten in het Ticketmaster systeem.

Ben wel benieuwd naar de stand....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
He, de Pinkpop poster kan besteld worden uit de Pinkpop Souvenirsshop.

btw, ook Pinkpop sokken :mrgreen:

De Pinkpop hoedjes, (zwart en roze) binnenkort beschikbaar via Amnesty shop.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
994
120
bcmrmaybe wrote:
Emmers met Glijmiddel en Black Lies moeten echt met nieuw materiaal komen…dit is net André van Duin jongens.

Weet niet wat André van Duin hiermee te maken heeft, mocht het een vergelijking zijn zie ik het als een compliment.
1f642.svg

Feit blijft dat Pinkpop sommige trouwe bezoekers wel echt pijn heeft gedaan met hun bieber en garrix en sean paul en broederliefde en flex en wat al niet meer zij....me including......ik hoop dus op een leuke en radicale social media actie die Justin van zijn leven niet meer zal vergeten....een bierdouche van 1000 mensen tegelijk of zo.......
Billy joe heeft altijd gelijk ! hopen dat Billy Joe zaterdag al daar is om Justin's show te trashen zo als een goeie punker zou doen ! ..... ANARCHY ! https://www.youtube.com/watch?v=99PwfIzMzr0
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Beste Dirk,

Zoals ik 2 pagina's hiervoor vermelde ga ik met mijn zoontje van 6 Bieber kijken op pinkpop. Dat wordt zijn eerste echte concert (kinderen voor kinderen in de hmh niet meegerekend) zou het voor dat mannetje van 6 niet heel jammer zijn als dat concert "getrashed" word?

Ga jij lekker 3 dagen optredens kijken die je wel leuk vind. En als er niets leuks speelt, ga dan een lekker biertje drinken, achter de vrouwen aan, uitgebreid poepen of stiekem met jezelf spelen op een vieze wc.

Alvast bedankt voor je medewerking.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Bartjuh1981 wrote:
DennisvdBr wrote:
Ik denk dat ze wel met 1 a 2 duizend weekendkaarten kunnen blijven zitten, ongeveer als afgelopen jaar. Eigenlijk wel vrij normaal voor Pinkpop imo…


Voor een festival zó hoog van de toren blaast en zich ook nog “Champions League” noemt is dit eigenlijk niet normaal.


Dat “Champions League” verhaal heeft eigenlijk niet van doen met de kaartverkoop, maar meer met de catagorie waaruit artiesten geboekt worden. Dat laatste zal uiteindelijk wel zichtbaar moeten zijn in de kaartverkoop.
De wildgroei van festivals heeft er wel toe bijgedragen dat mensen keuze maken in naar welk festival ze gaan.
Als we kijken naar Pinkpop en we nemen dan de “grote festivals” er bij, zijn Green Day, Kings of Leon en Bieber/Garrix de boventoon. Zie we KOL terug op veel grote festivals, zien we dat Green Day en JB nergens in Benelux staan verder andere grote festivals als headliner.
Dan zien we dat headliners op andere festivals in Duitsland, UK, Frankrijk ook op affiche van Pinkpop staan maar onder de headliner.
Met een dagopvulling die voor Nederlandse begrippen binnen festivals een uitzonderlijk beeld geeft, voor een veelzijdig festival met vooral Rock en Pop muziek, zeer aardig aangevuld.
Dat, maakt dat een festival als Pinkpop meedoet bij de grote festivals, los van een persoonlijke voorkeur over een of meer artiesten op een affiche die niet naar je smaak zijn.

Dat uiteindelijk de kaartverkoop blijft steken, dat zijn keuzes van bezoekers van festivals.
Pinkpop heeft bijvoorbeeld een aantal kaartkopers verloren aan festivals die veel eerder vvk begonnen en veel eerder met meerdere namen kwamen, bijvoorbeeld Rock Werchter of Best Kept Secret. Zij hebben een zeer goed begin ingezet en de vvk gestart met succes, waar het nog maanden duurde voordat Pinkpop naar voren kwam. Er is keuze uit BKS, DTRH, Zwarte Cross, Lowlands, noem maar op…
Dan zijn er nog wat hele aardige artiesten die concerten aangekondigd hebben, dan zijn er nog meer keuzes, meer keuzes…
Dat zijn de factoren die de kaartverkoop doen verstropen… Dat is los van het “Champions League” uitspraakje.
Er is (misschien wel bekend) een club van organisatoren van grote europese festivals, die paar met onderling contact over boekingen en ontwikkeling, daarbij zit Pinkpop ook, dat zijn de Champions League festivals.
Ik denk dat als je naar alle festivals in Nederland kijkt, je qua bezoekers aantallen en de ‘stadion act’ headliners, Pinkpop nog altijd 1 van de grootse van Nederland is.

Komen er op één dag ca 10.000 bezoekers minder, bijvoorbeeld, dan zijn er nog altijd zo’n 55.000 a 57.000 bezoekers aanwezig.
Voor Nederland is dat nog altijd enorm bezoekers aantal.
Sterker nog, ik denk dat als het aantal dagbezoekers boven 60.000 komt, het stempel uitverkocht gegeven zal worden ondanks de beschikbaarheid van kaarten in het Ticketmaster systeem.

Ben wel benieuwd naar de stand….

Uiteraard is Pinkpop qua aantallen nog steeds het grootste Nederlandse festival. Maar als de kaartverkoop tegenvalt, kun je dat niet enkel afdoen als de 'keuze van de bezoekers van festivals'. Die keuze wordt voor een groot deel gewoon bepaald door de acts die geboekt zijn. Al is er natuurlijk bij ieder festival een kern van trouwe bezoekers, die - in meer of mindere mate - ongeacht het programma gewoon komen. Ik weet echt niet hoe groot dat deel bij Pinkpop is, of bij eender welk festival dan ook. Het zou me niet verbazen als die groep bij Pinkpop groter is dan bij andere festivals, maar dat is een aanname van mij.

Maar de rest van de kaarten moet verkocht worden aan mensen die op grond van het programma voor je festival kiezen. En als dat niet gebeurt (in tegenstelling tot de voorgaande jaren), dan is er iets aan de hand met de programmering.

Pinkpop is al jaren een festival dat zwaar leunt op de headliners (en dat is ook helemaal niet erg); de afgelopen jaren hebben ze meer dan genoeg voltreffers weten te boeken: Stones, Bruce Springsteen, Paul McCartney, Rammstein, noem maar op. Maar als de headliners van een kleiner kaliber zijn, of minder interessant of minder exclusief, dan merk je dat blijkbaar meteen in de verkoop. Dit jaar voldoet wat dat betreft enkel Justin Bieber: een waanzinnig populaire artiest die ook nog eens behoorlijk exclusief geboekt is. Los wat je er op basis van je smaak van vindt uiteraard.

Dat er steeds meer concurrentie is van andere festivals, dat is natuurlijk waar. Maar dat was de afgelopen jaren ook reeds het geval; toen verkocht Pinkpop wel makkelijk de meeste dagen uit. Op basis van grote headliners. Dus dat is geen argument om de tegenvallende verkoop te verklaren.

En losse concerten zijn natuurlijk ook van alle tijden; dat is ook geen verklaring voor teruglopende kaartverkoop.

En als andere festivals een betere marketingstrategie kiezen, waardoor ze eerder met aantrekkelijkere namen kunnen komen dan Pinkpop, dan is het toch helder dat Pinkpop zelf iets moet aanpassen? Als ze er last van hebben? Je kunt dan moeilijk gaan roepen: "Ja maar de andere festivals komen eerder met namen. En die eerste namen zijn nog goed ook."

We hoeven ook helemaal niet dramatisch te doen (wie weet heeft Pinkpop volgend jaar Metallica / Pearl Jam / Coldplay, of noem maar wat) en staat het terrein in 2018 weer afgeladen vol. Maar het is ook wel goed en verstandig om de verkoop van dit jaar als een duidelijk signaal te beschouwen. Met de keuze voor drie erg uiteenlopende dagen (aan welke doelgroep probeer je de weekendkaarten in vredesnaam te slijten?), weinig aansprekende headliners en een historisch zwakke zondag kom je gewoon niet weg. Althans het zou me verbazen als ze zelfs maar in de buurt komen van het aantal verkochte tickets van vorig jaar. Al heeft Jan Smeets inderdaad vaak wel een eigen interpretatie van het begrip "uitverkocht', dat is zeker waar ;-)
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Sluit me helemaal bij Dirk aan, ik ben prima bereid een groot bier te spenderen aan een nat pak voor Bieber en onze sympathieke jongens van broederliefde!

Leuke act dacht ik zo, maar goed, heb een kast vol backstgeverhalen van Broederliefde die alleen maar bevestigen hoe ''sympathiek'' deze flippos zijn met matige poepmuziek.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=P1IC_8mvBUQ[/video]
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.815
Beste Dirk,

Zoals ik 2 pagina’s hiervoor vermelde ga ik met mijn zoontje van 6 Bieber kijken op pinkpop. Dat wordt zijn eerste echte concert (kinderen voor kinderen in de hmh niet meegerekend) zou het voor dat mannetje van 6 niet heel jammer zijn als dat concert “getrashed” word?

Ga jij lekker 3 dagen optredens kijken die je wel leuk vind. En als er niets leuks speelt, ga dan een lekker biertje drinken, achter de vrouwen aan, uitgebreid poepen of stiekem met jezelf spelen op een vieze wc.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Je hebt helemaal gelijk Roluf; ik hoop echt voor je zoontje dat hij (en jij natuurlijk ook) een top optreden van Justin Bieber zal beleven. Dat gaat vast ook gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
roluf wrote:
Beste Dirk,

Zoals ik 2 pagina’s hiervoor vermelde ga ik met mijn zoontje van 6 Bieber kijken op pinkpop. Dat wordt zijn eerste echte concert (kinderen voor kinderen in de hmh niet meegerekend) zou het voor dat mannetje van 6 niet heel jammer zijn als dat concert “getrashed” word?

Ga jij lekker 3 dagen optredens kijken die je wel leuk vind. En als er niets leuks speelt, ga dan een lekker biertje drinken, achter de vrouwen aan, uitgebreid poepen of stiekem met jezelf spelen op een vieze wc.

Alvast bedankt voor je medewerking.


Je hebt helemaal gelijk Roluf; ik hoop echt voor je zoontje dat hij (en jij natuurlijk ook) een top optreden van Justin Bieber zal beleven. Dat gaat vast ook gebeuren.

Precies, daarom verdedig ik meer het 'samenkomen' achter op het terrein voor een pintje. Dan 'stennis' maken vooraan, bij mensen die WEL hetgeen willen zien en er ook een kaart voor hebben gekocht.
Of verlaat dan gewoon het terrein, ga naar de camping-feesttent of zo en kom volgende dag voor opening terrein lekker alvast een rondje lopen.
Dat laatste, lekker op tijd weg en volgende dag weer fris aanwezig heb ik laatste jaren ook bij Robbie Williams of Arctic Monkeys gedaan. Dit jaar waarschijnlijk bij JB/MG, so what. Komen daarna nog 2 dagen...

Maar maak het andere niet onmogelijk om wel te zien wat zij wel willen zien.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Ik verwacht ook niet dat er Bieber haters vooraan staan. Ik ga er namelijk vanuit dat die of ashcroft of five finger death punch af willen zien. Ik denk dat je daarna nooit meer in het voorvak komt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
ik hoop dus op een leuke en radicale social media actie die Justin van zijn leven niet meer zal vergeten….een bierdouche van 1000 mensen tegelijk of zo…….

Dan bende echt een sneue vent van de bovenste plank.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken