Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
648
717
Ik ben so wie so altijd op het Brand terras te vinden bij voor mij minder interssante acts ?dus dat komt goed uit Dennis ???
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
bcmrmaybe wrote:
mede pinkpopgangers, zullen we een festileaks bijeenkomst organiseren op Pinkpop.?..Als Bieber speelt lijkt me het beste moment lol dennisvdbr, welke plek komt het beste uit?


Lijkt mij prima!!
(ik denk overigens over na om elke dag een momentje uit te zoeken, afhankelijk van animo)
We kunnen nog even de plattegrond moeten afwachten voor de locatie.
Ik denk wel dat we de locatie een beetje tactisch moeten uitzoeken.
Niet waar te veel mensen langslopen of doorgaans veel mensen staan, want dan ga je elkaar moeilijk vinden en loop je elkaar zo voorbij.
Misschien wel achter bij de Brand-toren, voor de snack/friettent….
Op onderstaande foto rechts…

Meestal is het hier wat rustiger nadat veld voor 3FM-stage sluit en er enkel nog iets bij mainstage te doen is.
Andere optie zou zijn links vooraan bij de DE-stand. Dat is vaak een rustig hoekje, maar dan gaat JB erdoorheen zingen
1f606.svg

Dus dat tijdstip lijkt mij achter op het terrein een leuke plek.
Je kan hier toch nog een beetje communiseren en ook nog op afstand iets meekrijgen van het podium om daar nog een mening over te geven.

Maar geef maar jullie ideeen…
Als het aan mij ligt:
Zaterdag tijdens Kensington/Bieber, zondag tijdens Kodaline en maandag tijdens Passenger.
Overigens vlak voor de start van festival opener The Ten Bells sta ik achterin de Brand-tent in de opening links bij de tentflap op 1e of 2e paal ( beetje standaard startpositie
1f609.svg
)


Lijkt me leuk!
ik zal ff checken met m'n schoonzus wat onze rustmomenten zullen zijn :lol:
 

Minie

Campingartiest
6 jun 2016
97
30
Lijkt me leuk jullie te ontmoeten op een rustige moment ga met mijn dochter van 15 en nee ze vind bieber 10 x niks is voor haar de 2de pinkpop
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Zaterdag tijdens Kensington/Bieber, zondag tijdens Kodaline en maandag tijdens Passenger.

Kodaline is voor ons een moment om af te spreken.
De rest wat voorgesteld wordt wil ik/willen we wel zien.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
Op ticketswap nog een weekendkaart gescoord voor mijn stiefzoon. 130 euro is een mooie prijs.

Kensington/Bieber komt mij het beste uit
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
Brand Bier Stage heet nu Limburg Stage zie ik in de App.

Is wel een aparte verandering idd.
Misschien wel de stage met de meeste naamsverandering op Pinkpop, voorheen Converse Stage, 3FM-tent of gewoon kortweg 'tent'.
Logisch misschien, omdat de winnaar van Nu of Nooit van Stichting Popmuziek Limburg hier opent, maar verder...
Misschien een gift van de provincie?

Wat ik niet snap, waarom heet Stage 4 nog Stage 4?
Of misschien wel nog meer niet te snappen....
Waarom heet Mainstage, niet Jan Smeets Stage?

Laten we eerlijk zijn, Amsterdam ArenA gaat (terecht) Johan Cruijff ArenA heten.
Wat imo postuum eigenlijk een te late eer is.
Naar mijn mening mag Mainstage Pinkpop met alle eer voor Mr Pinkpop ook wel Jan Smeets Stage genoemd worden.
Lijkt me juist een grotere eer als de beste man dat ook zelf mag en nog kan onthullen.
Zeker nu de 50ste Pinkpop editie nadert...
ik vind, nog voor editie 50, MOET Mainstage Pinkpop omgedoopt worden naar Jan Smeets Stage.

( geef deze post een LIKE als je het met me eens bent )
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
ik vind, nog voor editie 50, MOET Mainstage Pinkpop omgedoopt worden naar Jan Smeets Stage. Nee joh.....De PJ-komt-vast-nog-wel-eens Stage

@dennisvdbr Nog steeds niks over de verkochte kaartjes etc..normaal moet er toch wel uit hoe de vlag er bij hangt? TicketSwap draait als een tiet (57 euro voor een zaterdagkaartje en 140 voor een weekendkaartje) dus ik ben toch wel benieuwd
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
Bianca wrote:
Brand Bier Stage heet nu Limburg Stage zie ik in de App.


Is wel een aparte verandering idd.
(...)

In de app staat nu weer "Tent Stage" \voor de grote roze tent....
Oké, verwarrend is het wel...

dennisvdbr Nog steeds niks over de verkochte kaartjes etc..normaal moet er toch wel uit hoe de vlag er bij hangt? TicketSwap draait als een tiet (57 euro voor een zaterdagkaartje en 140 voor een weekendkaartje) dus ik ben toch wel benieuwd
In Metro stond vanmorgen dat er nog kaarten zijn. Géén aantal.
Ben ook wel een beetje nieuwsgierig...

Iets anders, de plattegrond van het terrein is er nog niet.
Vraag me af of er een verandering in zit, omdat het geen copy-paste van vorig jaar lijkt te gaan worden dan?
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Even een tijdje afwezig geweest, maar hierbij mijn spoorboekje. Overigens leert de ervaring dat het in de chaos van het moment daar toch altijd anders loopt dan gepland, maarja.
Vooral zin in de zondag. De keuze System of a Down / MØ wordt wat.. Dingetje tussen mij en m'n vriendin.. ;)

Zaterdag: The Ten Bells - White Lies - Kaiser Chiefs - Five Finger Death Punch - Martin Garrix/Justin Bieber
Zondag: Anne-Marie - My Baby - Clean Bandit - Biffy Clyro - Imagine Dragons - Rancid - Green Day
Maandag: Gutterdämmerung - Seasick Steve - Oh Wonder - Don Broco - Liam Gallagher - Prophets of Rage - Live - System of a Down óf MØ - Kings of Leon

Verder wil ik eigenlijk ook nog wel een kijkje nemen bij Rag'n'Bone Man en Undeclinable Ambuscade.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.012
168
ik ben bang dat de line-up TE divers is, je kunt bij een festival als Pinkpop geen tienerpop en hardere rock in 1 weekend naast elkaar zetten en dan maar verwachten dat het uitverkoopt.. Mensen zullen niet geneigd zijn weekendtiockets te kopen, tenminste niet blindelings.
Ik vraag me serieus af waar het break-even point zit voor Pinkpop dit jaar, want verlies wordt er gemaakt dat is zeker, zeker met de aangekondigde frisdrankdag op zaterdag. Ach ja,

ik hoop echt oprecht dat de Pinkpop organisatie mieeleest op facebook en in dit forum en volgend jaar beslist Pinkpop weer zijn eigen smoel terug te geven ! Want het festival is altijd te mooi geweest om te skippen eigenlijk.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
ik ben bang dat de line-up TE divers is, je kunt bij een festival als Pinkpop geen tienerpop en hardere rock in 1 weekend naast elkaar zetten en dan maar verwachten dat het uitverkoopt.. Mensen zullen niet geneigd zijn weekendtiockets te kopen, tenminste niet blindelings.
Ik vraag me serieus af waar het break-even point zit voor Pinkpop dit jaar, want verlies wordt er gemaakt dat is zeker, zeker met de aangekondigde frisdrankdag op zaterdag. Ach ja,

ik hoop echt oprecht dat de Pinkpop organisatie mieeleest op facebook en in dit forum en volgend jaar beslist Pinkpop weer zijn eigen smoel terug te geven ! Want het festival is altijd te mooi geweest om te skippen eigenlijk.

Ik denk juist dat "eigen smoel" van Pinkpop is dat ze juist "tienerpop en hardere rock in 1 weekend naast elkaar zetten".
Daarbij, denk ik dat als je ook een mix hebt van kleine nieuwe namen en van grote bekende namen.
Deze keer zal ik maandag eens niet als voorbeeld nemen maar zondag.
Hier heb je dus naast 'stadion act' Green Day ook nog grote namen van de grote zalen vullers als Imagine Dragons, Sean Paul en Biffy Clyro.
Aangevuld met populaire nederlands naam Broederliefde, waar je (wat je er ook van vind) momenteel moeilijk omheen kan.
Daarbij een aantal populaire acts uit verschillende genre's als Gavin James, Birdy, Clean Bandit of Rancid.
Het is een dag die in principe alle kanten op schiet.
Maar, je kan deze dag singer songwriters aflopen, Jack Savoretti - Gavin James - James Arthur - Charl Delemare - Birdy - misschien keuze Sean Paul en afsluiten met Green Day.
Of de pop acts aflopen, Anne-Marie - Kodaline - My Baby - Broederliefde - Clean Bandit - misschien Biffy Clyro - Imagine Dragons - Sean Paul en afstluiten met Green Day
Ik ga een beetje de rock richting op die dag met bijvoorbeeld, Undiclineble Ambuscade - My Baby - The Charm The Fury - Amber Run - Biffy Clyro - Imagine Dragons - Rancid en Green Day.
Zo zie je dat de verschillen in genre in principe niet het probleem is als de clashes per stage zo veel mogelijk voorkomen worden.
Dus, dat het niet uitverkocht is. Heeft niet zo zeer te doen met de verschillende soorten stijlen of de 'wir war' over de podiumindeling.
Het zal in andere zaken zitten, mensen hebben al kaarten voor andere festivals, de fans hebben de acts recentelijk in een zaalshow gezien, dat het om een festival gaat schrikt af, als je voor 1 act gaat is 95 euro misschien wat duur.... Ik weet het niet hoor.

Maar dat is mijn idee er over...
 
1 mei 2017
289
0
PP is niet uitverkocht omdat de lineup zuigt, simpel. Het is een top-down festival dat het elk jaar moet hebben van de mega-acts. Voor sfeer, Nederlandse acts, kwalitatieve breedte/scherpe randjes, of meerwaarde zijn er genoeg alternatieve opties in de Benelux.

Zoals eerder gezegd deden de dagen van Green Day en KOL het vier jaar terug al zwak, om ze opnieuw te boeken was fucking dom.
 

Mucky

Playlistbediener
18 mrt 2017
6
0
Ik ga toch mee met Dirk. Pinkpop heeft dit jaar een aantal fouten gemaakt. Verjonging snap ik, maar boek dan een act die toch iets minder weerstand oproept, bijvoorbeeld Katy Perry of Justin Timberlake. Daarnaast hebben ze geprobeerd de Bieber fans het hele weekend te lokken door meer popacts en een belachelijke hoeveelheid singer songwriters te boeken. Dat is niet gelukt, maar ze hebben wel meteen een hoop andere bezoekers weggejaagd. Net zoals anderen hier hoor ik in mijn omgeving van mensen die normaal standaard gaan dat ze dit jaar overslaan. En zelfs met dit programma denk ik dat je met een andere dag/podiumindeling er meer van had kunnen maken.
Gisteren hoorde ik al de eerste prijsvraag voor kaarten op radio 2. Ik denk dat de verkoop tamelijk tegenvalt.
Het enige ter verdediging van Pinkpop is dat er ook weinig beschikbaar is, van het programma van bijvoorbeeld Rock am Ring of Ilse of Wight wordt je ook niet vrolijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Het enige ter verdediging van Pinkpop is dat er ook weinig beschikbaar is, van het programma van bijvoorbeeld Rock am Ring of Ilse of Wight wordt je ook niet vrolijk.
Een week voor Pinkpop vind je in de UK; Emili Sandé, Kasabian, Lorde, Zara Larsson, HAIM, Lana Del Rey, London Grammar, Two Door Cinema Club, Stormzy, The Chainsmokers, Shawn Mendes, Royal Blood, Mura Masa, Alt-J, Christine & The Queens..
Hebt ge dan uw best gedaan voor een knal affiche.. of toch niet? Ik zie hier anders de perfecte mix tussen pop, indie en rock acts op 1 festival en dat 1 week voor Pinkpop.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.343
6.563
De Pinkpop hoedjes zijn te bestellen via Amnesty. In traditionele Roze of Rock en Roll Zwart voor de 2017 Editie!
(de 2016 zwart versie met 50% korting... fyi...)
https://webshop.amnesty.nl/mode/pinkpop-hoedjes-2017
 

Mucky

Playlistbediener
18 mrt 2017
6
0
Mijn eerste post hier was nogal negatief dus ik wilde er nog een positieve draai aangeven.

De bands die je noemt zouden inderdaad een welkome toevoeging zijn geweest. Zou het een bewuste keuze zijn geweest om ze niet te boeken of overmacht? Royal Blood en Chainsmokers zitten in de VS tijdens Pinkpop. Misschien dacht Mojo dat Alt-J beter op Lowlands paste, Stormzy op WooHah. En acts als Haim en Lana del Rey willen wel naar een Engels festival komen, belangrijke markt en georganiseerd door de BBC dus veel aandacht, maar voor Nederland komen de oceaan niet over vliegen.

Ik verzin ook maar wat.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Klein stukje over Jan Smeets

https://www.rtlz.nl/business/ondernemen/pinkpop-baas-jan-smeets-hoeveel-we-betalen-bedragen-met-zes-nullen


En op tv

Maandag 15 mei, 22.30 uur RTL Z, Van Liempt 1-op-1, Jan Smeets, oprichter Pinkpop.
 

Bram16178995621

Playlistbediener
12 jan 2017
17
0
Na een tijdje afwezig te zijn geweest op het forum ben ik weer terug.

Hoe zit het bij camping B, moet je daar echt al smorgens heel vroeg in de rij gaan staan voor een plek op de camping of kan het ook later in de ochtend rond een uur of 11?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken