ik ben bang dat de line-up TE divers is, je kunt bij een festival als Pinkpop geen tienerpop en hardere rock in 1 weekend naast elkaar zetten en dan maar verwachten dat het uitverkoopt.. Mensen zullen niet geneigd zijn weekendtiockets te kopen, tenminste niet blindelings.
Ik vraag me serieus af waar het break-even point zit voor Pinkpop dit jaar, want verlies wordt er gemaakt dat is zeker, zeker met de aangekondigde frisdrankdag op zaterdag. Ach ja,
ik hoop echt oprecht dat de Pinkpop organisatie mieeleest op facebook en in dit forum en volgend jaar beslist Pinkpop weer zijn eigen smoel terug te geven ! Want het festival is altijd te mooi geweest om te skippen eigenlijk.
Ik denk juist dat "
eigen smoel" van Pinkpop is dat ze juist "
tienerpop en hardere rock in 1 weekend naast elkaar zetten".
Daarbij, denk ik dat als je ook een mix hebt van kleine nieuwe namen en van grote bekende namen.
Deze keer zal ik maandag eens niet als voorbeeld nemen maar zondag.
Hier heb je dus naast 'stadion act' Green Day ook nog grote namen van de grote zalen vullers als Imagine Dragons, Sean Paul en Biffy Clyro.
Aangevuld met populaire nederlands naam Broederliefde, waar je (wat je er ook van vind) momenteel moeilijk omheen kan.
Daarbij een aantal populaire acts uit verschillende genre's als Gavin James, Birdy, Clean Bandit of Rancid.
Het is een dag die in principe alle kanten op schiet.
Maar, je kan deze dag singer songwriters aflopen, Jack Savoretti - Gavin James - James Arthur - Charl Delemare - Birdy - misschien keuze Sean Paul en afsluiten met Green Day.
Of de pop acts aflopen, Anne-Marie - Kodaline - My Baby - Broederliefde - Clean Bandit - misschien Biffy Clyro - Imagine Dragons - Sean Paul en afstluiten met Green Day
Ik ga een beetje de rock richting op die dag met bijvoorbeeld, Undiclineble Ambuscade - My Baby - The Charm The Fury - Amber Run - Biffy Clyro - Imagine Dragons - Rancid en Green Day.
Zo zie je dat de verschillen in genre in principe niet het probleem is als de clashes per stage zo veel mogelijk voorkomen worden.
Dus, dat het niet uitverkocht is. Heeft niet zo zeer te doen met de verschillende soorten stijlen of de 'wir war' over de podiumindeling.
Het zal in andere zaken zitten, mensen hebben al kaarten voor andere festivals, de fans hebben de acts recentelijk in een zaalshow gezien, dat het om een festival gaat schrikt af, als je voor 1 act gaat is 95 euro misschien wat duur.... Ik weet het niet hoor.
Maar dat is mijn idee er over...