Tja Dennis, denk niet dat jij echt objectief bent tov Pinkpop. Greenday en KoL kunnen géén dag dragen... (...)
Ja, beetje bevooroordeeld in mijn mening misschien...
Toch, is het wat vreemd dat er artiesten staan op zondag en maandag die op zich de zalen waar ze gestaan hebben afgelopen jaar volle bak trekken.
Wegblijven van gitarenrockers zegt Jan dus... Wat eigenlijk de vvk laat zien, want juist maandag is het daarvoor de meest uitstekende dag, alleen al 3FM-stage.
Pinkpop lijkt dit jaar niet voor de dagbezoekers op de Justin Bieber fans na dan...
Met 31000 verkochte weekendkaarten is het imo niet zo dat er massa's vaste weekend bezoekers wegblijven.
Met nog 9000 weekend kaarten in verkoop, ligt dat meer in de lijn van andere festivals die al eerder in vvk waren.
Misschien ook dat er Duitse festival bezoekers wegblijven doordat Rock am Ring in het zelfde weekend zit.
Ik vind het iets te makkelijk om het wegblijven van bezoekers op de headliners te schuiven...
Want ik durf te beweren, zouden Kings of Leon of Green Day in bijvoorbeeld ZIggoDome staan, ze daar dan makkelijk meer kaarten verkopen dan nu voor deze dagen verkochte dagkaarten 12/13 duizend zouden verkopen.
Overigens waren er in 2013 op de drukste dag wel 60.000 bezoekers, daar was de vrijdag met The Killers zelfs de minst verkochte dag, ten opzichte van Green Day en Kings of Leon dat jaar.
Ik denk dat de festivalbezoekers al andere keuzes gemaakt hebben voordat Pinkpop in verkoop ging.
Ook denk ik dat concertbezoekers niet naar Landgraaf afreizen voor dagkaart 95 euro en in de randstad deze acts al gezien hebben in afgelopen maanden.
Los daarvan, persoonlijk vind ik het wel prima, op zondag en maandag nog maar 44 duizend bezoekers.
Dat zijn nu al meer bezoekers dan de laatste 'rampjaren' 2004 en 2005.
Dus geen probleem met lekker naar vooraan lopen (proberen te komen) die dagen.