Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Al spreken ze zelf van een goede start........

http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170311_00037534/binnen-half-uur-30-000-pinkpop-kaarten-verkocht

En Jan spreekt hier de verwachting uit dat hij de eerste dag 100.000 kaarten zal verkopen........

http://www.1limburg.nl/lange-rijen-voor-kaartverkoop-pinkpop

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.076
Al spreken ze zelf van een goede start……..

http://www.limburger.nl/cnt/dmf20170311_00037534/binnen-half-uur-30-000-pinkpop-kaarten-verkocht

En Jan spreekt hier de verwachting uit dat hij de eerste dag 100.000 kaarten zal verkopen……..

http://www.1limburg.nl/lange-rijen-voor-kaartverkoop-pinkpop

Volgens de Limburger zijn de zaterdag kaarten bijna uitverkocht.

ik denk dat achteraf gezien die 100.000 verkochte kaarten dan best kan kloppen.
Reken met nog circa 30 duizend a 34 duizend voor de weekend, zondag en maandag kaarten.
Zijn dat gemiddeld nog circa 10.000 per ticket gemiddeld.
Ik denk idd dat eea tegen uitverkoop aan tikt.
Ben eigenlijk verbaasd dat het nog niet uitverkocht is.
Maar ik vind het in ieder geval weer goed nieuws, voor de verkoop van volgende edities hé....

Ik gok dat voor de zaterdag, maandag en weekend nog wel wat kaarten er uit gaan komende dagen of weken.
Zeg maar, de ouderwetse voorverkoop van Pinkpop.
Geheel uitverkocht, dat hoeft wat mij betreft echt niet, is veel te druk!!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.340
1.789
Volgens De Limburger zijn er nu 80.000 kaarten verkocht; het minste aantal op de eerste dag sinds 2012. Alleen de zaterdag zou tegen uitverkocht aanzitten, volgens Smeets. Al heeft hij volgens mij wel eens de neiging om de getallen beetje naar boven af te ronden en situatie iets positiever te schetsen dan de werkelijkheid is:).

Dus de voorverkoop loopt precies zoals de meesten hier voorspelden: de zaterdag goed, de rest beduidend minder hard. Op zich is het overigens geen ramp dat de voorverkoop wat rustiger verloopt; integendeel zelfs, ik kan me de hijgerige toestanden rondom de voorverkoop van Lowlands een paar jaar geleden nog goed herinneren. Dat is niet echt plezierig, zeker omdat daar destijds niet of nauwelijks namen bekend waren toen de voorverkoop begon. Dat is nu bij Pinkpop natuurlijk wel anders, in die zin geeft dit wel een indicatie van de kracht van het programma.
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
Paddy wrote:
Komt misschien doordat ik in Brabant woon, maar ik snap de haat tegen Guus Meeuwis niet zo. Kan er prima tussen. Staat niet abnormaal hoog op het affiche en heeft best leuke, afwisselende nummers. Dat er op een Nederlands festival ook Nederlandse namen staan, is ook niet zo heel vreemd. En dan kun je beter Guus hebben, dan een hele rij andere.


Ik begreep ook niet waarom Sean Paul gejuich “kreeg” en men zo negatief reageerde op Guus (en ik ben geen Brabander). Rowen Heze heeft er toch ook een keer gestaan. Kan me best voorstellen dat het gezellig is met een biertje. Daarnaast is het inderdaad geen subheadliner ofzo.

Volgens mij had dat er mee te maken dat Dua Lipa eerst in beeld was. Voor sean paul juichen zou raar zijn.

En ik ben echt heel verbaasd dat er mensen in de rij zijn gaan liggen voor weekend kaarten. Dit gaat natuurlijk niet uitverkopen. Keek net nog ff voor de zaterdag en die kun je ook gewoon nog kopen!! Lekker dat er dan van die gasten per ongeluk teveel kaarten kopen!!!
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Inmiddels op Ticketswap
Aangeboden: 399
Verkocht: 232
:-?

Voor veel minder als de normale prijs gaan ze nog niet weg.
Snap het niet. Je kan nog steeds gewoon via Ticketmaster.nl kaarten kopen. Waarom dan hier kopen 8-O :?:
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Dit gaat een hele 'normale' pinkpopzaterdag worden......uitverkocht, dus de organisatie heeft tioch gelijk...
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
dus als ik het goed begrijp moeten er nog 7 acts bij ... wat zouden deze namen zijn ik denk geen NL acts meer misschien nog een belgische of duitse act?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Dirk wrote:
Dit gaat een hele ‘normale’ pinkpopzaterdag worden……uitverkocht, dus de organisatie heeft tioch gelijk…


Als je alleen uitgaat van de commerciële afweging wel….
Dat zijn de overwegingen. Maar het is voor de JB haters best een probleem om toe te geven dat het toch een goede zet was.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.588
591
Het is gewoon een artiest die uitverkoopt vanwege buiten proportionele populariteit. Niet omdat deze mensen graag naar een festival gaan, maar het is nu eenmaal de enige manier om Bieber te zien in de Benelux dit jaar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het is gewoon een artiest die uitverkoopt vanwege buiten proportionele populariteit. Niet omdat deze mensen graag naar een festival gaan, maar het is nu eenmaal de enige manier om Bieber te zien in de Benelux dit jaar.

Inderdaad, en je krijgt Martin Garrix, Kensington, Chef Special en Declan erbij. Als deze dag niet zou uitverkopen dan had ik het vreemd gevonden. Plus de talrijke papa's en mama's die meegaan.

Het enige wat er dus uitspringt is FFDP....wie heeft dat in vredesnaam zo geprogrammeerd.

Daarentegen verwacht ik niet dat de andere dagen en weekendkaarten gaan uitverkopen.

Ik wacht nog wel gewoon rustig af voor eventueel een kaartje voor de maandag op Swap. Ik verwacht dat er veel opkopers met weekendkaarten blijven zitten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
pixie6666 wrote:
Dirk wrote:
Dit gaat een hele ‘normale’ pinkpopzaterdag worden……uitverkocht, dus de organisatie heeft tioch gelijk…


Als je alleen uitgaat van de commerciële afweging wel….


Dat zijn de overwegingen. Maar het is voor de JB haters best een probleem om toe te geven dat het toch een goede zet was.
Ik denk dat iedereen, zelfs de grootste Bieber-hater, wel had verwacht dat die zaterdag zou uitverkopen.

En je kan het dan puur commercieel wel een goede zet vinden, de programmatie van die dag blijft toch gewoon enorm veel pijn aan de ogen doen hoor op een festival als Pinkpop.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.346
5.040
Indiaantje89 wrote:
pixie6666 wrote:
Dirk wrote:
Dit gaat een hele ‘normale’ pinkpopzaterdag worden……uitverkocht, dus de organisatie heeft tioch gelijk…


Als je alleen uitgaat van de commerciële afweging wel….


Dat zijn de overwegingen. Maar het is voor de JB haters best een probleem om toe te geven dat het toch een goede zet was.


Ik denk dat iedereen, zelfs de grootste Bieber-hater, wel had verwacht dat die zaterdag zou uitverkopen.

En je kan het dan puur commercieel wel een goede zet vinden, de programmatie van die dag blijft toch gewoon enorm veel pijn aan de ogen doen hoor op een festival als Pinkpop.
Dat mag je vinden hoor, vind het zelf ook geen top dag. Maar dat ligt niet echt aan Bieber. Die Green Day dag is nog vele malen slechter en totaal inspiratieloos.
 

COLO

Playlistbediener
13 mrt 2017
18
1
Zaterdag is niet uitverkocht zolang er nog steeds weekendtickets beschikbaar zijn... Met andere woorden, er is een risico dat er veel vrije plekken zijn op Zaterdag aangezien de helft komt uit weekendtickets. Dit zal toch ook niet de bedoeling zijn van de organisatie.
 

DennisvB

Playlistbediener
12 mei 2015
8
0
Indiaantje89 wrote:
pixie6666 wrote:
Dirk wrote:
Dit gaat een hele ‘normale’ pinkpopzaterdag worden……uitverkocht, dus de organisatie heeft tioch gelijk…


Als je alleen uitgaat van de commerciële afweging wel….


Dat zijn de overwegingen. Maar het is voor de JB haters best een probleem om toe te geven dat het toch een goede zet was.


Ik denk dat iedereen, zelfs de grootste Bieber-hater, wel had verwacht dat die zaterdag zou uitverkopen.

En je kan het dan puur commercieel wel een goede zet vinden, de programmatie van die dag blijft toch gewoon enorm veel pijn aan de ogen doen hoor op een festival als Pinkpop.

Het woord "programmatie" doet pijn aan mijn ogen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken