Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.136
Zaterdag is niet uitverkocht zolang er nog steeds weekendtickets beschikbaar zijn… Met andere woorden, er is een risico dat er veel vrije plekken zijn op Zaterdag aangezien de helft komt uit weekendtickets. Dit zal toch ook niet de bedoeling zijn van de organisatie.

Idd heb je gelijk in, niet de zaterdag is uitverkocht, maar enkel de dagkaarten van zaterdag.

Scherp opgemerkt! ;)

Ik denk wel dat de organisatie totaal niet ontevreden is over de voorverkoop.

Ondertussen, misschien mosterd na de maaltijd, bij OOR weer een actie voor Pinkpop kaarten bij abbonnement aankoop.
zie : http://oor.nl/share/action/358
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.599
660
Weet iemand toevallig wat de verdeling is van de kaarten dit jaar?

2016 waren er 40.000 weekendkaarten en 25000 dagkaarten per dag

Misschein jij Dennis? @Dennisvdbr
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.136
Weet iemand toevallig wat de verdeling is van de kaarten dit jaar?

2016 waren er 40.000 weekendkaarten en 25000 dagkaarten per dag

Misschein jij Dennis?

Ik meen 33.500 per dagkaarten en 33.500 weekendkaarten.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.599
660
Ik meen 33.500 per dagkaarten en 33.500 weekendkaarten.

Dat zijn dus 134000 kaarten

Als er nu dus 80.000 kaarten zijn verkocht dan hou ik nog 54000 kaarten over.

De zaterdag voor dagkaarten is uitverkocht dus deze kaarten zijn dus voor de zondag, maandag en weekend.

Als het zoiets is dan kan ik niet echt over een succes praten.

Ik denk dat heel veel normale weekendgangers nu voor een dagkaart kiezen of gewoon niet gaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.136
Ik meen 33.500 per dagkaarten en 33.500 weekendkaarten.

Dat zijn dus 134000 kaarten

Als er nu dus 80.000 kaarten zijn verkocht dan hou ik nog 54000 kaarten over.

De zaterdag voor dagkaarten is uitverkocht dus deze kaarten zijn dus voor de zondag, maandag en weekend.

Als het zoiets is dan kan ik niet echt over een succes praten.

Ik denk dat heel veel normale weekendgangers nu voor een dagkaart kiezen of gewoon niet gaan.

Voor zover ik begreep was het zaterdagavond over de 88 duizend. Ik denk dat het langzaamaan tegen de 100 duizend aan tikt.
Zoals ik eerder zei, het is een 'normale' ouderwetse voorverkoop voor Pinkpop.
Alle kaarten verkopen, dat hoeft wat mij betreft echt niet. Zoals ik al zei, veel te druk volle 67 duizend op terrein.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.364
1.816
Ik denk dat ze op dit moment eerder dichter bij de 80.000 dan bij de 100.000 zitten hoor. Op zaterdagavond werd door de Limburger gemeld dat er 80.000 kaarten verkocht waren, maar dat er door die storing een aantal mensen dubbele kaarten had gekregen. Die moeten er waarschijnlijk dus nog vanaf. En ik denk dat de mensen die per se van plan waren een kaart voor Pinkpop te kopen niet gewacht zullen hebben tot bijvoorbeeld zaterdagavond of zondagmiddag. Die hebben echt zaterdagochtend meteen ingelogd. Zeker als je bedenkt dat het eerste half uur al 30.000 kaarten verkocht waren. De hoeveelheid verkochte kaarten neemt op zo'n zaterdag natuurlijk hard af per uur. Dus 100.000 verkochte kaarten lijkt me erg optimistisch.

Of Pinkpop er tevreden mee is weet ik niet. Zij zullen zelf natuurlijk zeggen van wel. Maar toch: 20% kaarten minder verkocht op zaterdag dan de afgelopen 5 jaar. Tenzij Pinkpop er zelf op voorhand niet veel van verwachtte, zal dit toch pijn doen, lijkt me.

Uiteindelijk zal het wel loslopen, de maandag zal naar verloop van tijd ook nog wel wat kaarten verkopen. Maar voor de zondag vrees ik echt het ergste.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Ik ga dit jaar niet naar pink pop maar zou me met deze line up 3 dagen prima kunnen vermaken. Maar kies voor een naar mijn smaak fijnere line up op lowlands dit jaar. Misschien als de prijzen via ticketswap een beetje dalen pak ik de maandag mee.

Er is echter een ding wat echt niet kan aan deze line up. En dat is de hoge spot van broederliefde. Ik geef op een middelbare school les En daar zijn namen als Frenna, SBMG en Jonna Fraser veel groter dan Broeder liefde. Daarnaast geven ze een concert in het sparta stadion en daar zijn in alle prijscategorieën nog kaarten te krijgen. Ze staan op de site als vierde naam. Ik vind het heel bijzonder. En Als je dan ergens tegen wilt ageren is dit lijkt me een veel betere reden dan tegen super artiest Justin Bieder. Wat ik nog steeds een knappe boeking vind. Het trekt alleen een ander publiek.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.136
(...) Zeker als je bedenkt dat het eerste half uur al 30.000 kaarten verkocht waren.(...)

Nog altijd vind ik 30 duizend in een half uur eigenlijk weinig.
Gezien de drukte en de wachtlijsten, lijkt dat wel heel traag?
Er zijn concerten die meer kaarten in minder tijd uitverkopen.
In 2014 waren in een half uur de dagkaarten voor zaterdag en de weekendkaarten uitverkocht.
Lijkt wel of ticketmaster andere wachtlijsten hanteerde of zo?
Iemand een idee hier over?

Roept u maar...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.599
660
Nog altijd vind ik 30 duizend in een half uur eigenlijk weinig.
Gezien de drukte en de wachtlijsten, lijkt dat wel heel traag?
Er zijn concerten die meer kaarten in minder tijd uitverkopen.
In 2014 waren in een half uur de dagkaarten voor zaterdag en de weekendkaarten uitverkocht.
Lijkt wel of ticketmaster andere wachtlijsten hanteerde of zo?
Iemand een idee hier over?

Roept u maar…
"

ik denk dat het afschaffen van de fysieke verkooppunten voor een andere lading heeft gezorgd. Ik weet ook niet hoe die punten dat deden, of ze ook eerst moesten inloggen. Bij de Primera's moesten ze eerst allemaal inloggen en daar ging het bij de meeste Primera's fout.
Dus dat kan best wel tot langere wachttijden hebben geleid. Maar goed ik ververste om 10.00 uur en 5 over kon ik kaarten kopen. Het hele systeem is gewoon lastig te doorgronden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.136
Heb even mijn spoorboekje bekeken.
Zo iets zal het zijn denk ik.
met ? is nog niet heel zeker, dikgedrukt must see's imo...

Zaterdag - The Ten Bells - James TW? - Pierce Brothers? - Chef'Special - Kaiser Chiefs - (hoop op stage 4) - FFDP - (bier drinken achter op het veld)
Zondag - Jack Savoretti - Gavin James? - My Baby - Kodaline - The Charm The Fury (edit ;) ) - (hoop op stage 4) - Sum 41 - Imagine Dragons - Rancid - Green Day
Maandag - Gutterdammerung? - Seasick Steve - Rag'N'Bone Man - Guus Meeuwis (feest ;) ) - Biffy Clyro - Passenger - Prophets of Rage (eerste helft) - LIVE - SOAD ( 2de helft) - Kings of Leon


Zaterdag 3 juni
Mainstage
James TW – Chef’Special – Kensington – Justin Bieber / Martin Garrix
3FM stage
White Lies – Kaiser Chiefs – Five Finger Death Punch
Brand Bier stage
The Ten Bells – Pierce Brothers – Crystal Fighters – Richard Ashcroft
Stage 4
Declan McKenna - ? -? - ?
( Garden of Love .?. )

Zondag 4 juni
Mainstage
Gavin James – Kodaline – Broederliefde – Imagine Dragons – Green Day
3FM stage
Anne-Marie – James Arthur – Clean Bandit – Sum 41 – Sean Paul
Brand Bier stage
Jack Savoretti – My Baby – The Charm The Fury – Birdy - Rancid
Stage 4
Busty and the Bass - ? -? - ?
( Garden of Love – Charl Delemarre )

Maandag 5 juni
Mainstage
Seasick Steve – Guus Meeuwis – Passenger – Live – Kings of Leon
3FM stage
Machine Gun Kelly – Rag’N’Bone Man – Biffy Clyro – Prophets of Rage – System of a Down
Brand Bier stage
Gutterdämmerung – Oh Wonder – Liam Gallegher – Fat Freddy’s Drop - MO
Stage 4
Midas – Don Broco – Ayer – JP Cooper - ?
( Garden of Love .?. )
 

Schlalip

Playlistbediener
2 apr 2015
48
24
Zo mijn weekend kaar tis binnen (oppas voor de kids geregeld) en ik ben bijgelezen. Kan ik me langzaam aan eens gaan bemoeien met dit forum.

Ik was in eerste instantie dik tevreden over het programma; met system of a down en prophets of rage had ik namelijk al twee van mijn top 3 bands erbij staan. Zaterdag wordt best druk voor me (tot aan JB) met White Lies, Chef Special, Kaizer Chiefs en Kensington en ook maandag is geweldig (Seasick Steve, Rag N Bone man, Biffy Clyro, Prophets of Rage, Live, SOAD en Kings of Leon). Zondag daarentegen lijkt het erop dat ik eindelijk tijd kan vrij maken voor de Brand Speciaal bar en de Kalm aan laan. Moet ik wel even goed plannen dat ik die dingen in de juiste volgorde doe, anders wordt het niet zo romantisch als de vrouw zou willen :p.

Wat ik echter tot nu toe mis zijn verassingen in de onbekende namen. Vorig jaar heb ik tig bandjes ontdekt maar wat ik tot nu toe hoor ik (muv FFDP) niet veel leuke dingen ertussen. Iemand tips voor me?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
Zo mijn weekend kaar tis binnen (oppas voor de kids geregeld) en ik ben bijgelezen. Kan ik me langzaam aan eens gaan bemoeien met dit forum.

Ik was in eerste instantie dik tevreden over het programma; met system of a down en prophets of rage had ik namelijk al twee van mijn top 3 bands erbij staan. Zaterdag wordt best druk voor me (tot aan JB) met White Lies, Chef Special, Kaizer Chiefs en Kensington en ook maandag is geweldig (Seasick Steve, Rag N Bone man, Biffy Clyro, Prophets of Rage, Live, SOAD en Kings of Leon). Zondag daarentegen lijkt het erop dat ik eindelijk tijd kan vrij maken voor de Brand Speciaal bar en de Kalm aan laan. Moet ik wel even goed plannen dat ik die dingen in de juiste volgorde doe, anders wordt het niet zo romantisch als de vrouw zou willen :p.

Wat ik echter tot nu toe mis zijn verassingen in de onbekende namen. Vorig jaar heb ik tig bandjes ontdekt maar wat ik tot nu toe hoor ik (muv FFDP) niet veel leuke dingen ertussen. Iemand tips voor me?

The Charm The Fury, Don Broco misschien. Als singer-song writer breekt James TW nu echt door. Voor de rest is het inderdaad niet heel spannend om dingen te ontdekken. Maar daar heb ik de laatste tijd meer en meer last van aangezien je alle namen vaker voorbij ziet komen als je alles nauw in de gaten houdt in de festivalwereld. Weet nog mijn eerste pinkpop in 2011 dat ik een amper een idee had wie Volbeat en Wolfmother waren haha.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
The Charm The Fury zeker doen ! Echt heerlijk bandje om te ontdekken, zeker gezien de namen de je goed vind ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.136
The Charm The Fury zeker doen ! Echt heerlijk bandje om te ontdekken, zeker gezien de namen de je goed vind
1f609.svg

thnx, idd, heel goed idee!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.136
Deel 2 van de docu :
Pinkpop: Hoe het festival een podium krijgt
over Pinkpop herinneringen en Alzheimer.
Leuk om te zien, een must voor de Pinkpopfans!!

https://l1.bbvms.com/view/video/2771572.html
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Zo mijn weekend kaar tis binnen (oppas voor de kids geregeld) en ik ben bijgelezen. Kan ik me langzaam aan eens gaan bemoeien met dit forum.

Ik was in eerste instantie dik tevreden over het programma; met system of a down en prophets of rage had ik namelijk al twee van mijn top 3 bands erbij staan. Zaterdag wordt best druk voor me (tot aan JB) met White Lies, Chef Special, Kaizer Chiefs en Kensington en ook maandag is geweldig (Seasick Steve, Rag N Bone man, Biffy Clyro, Prophets of Rage, Live, SOAD en Kings of Leon). Zondag daarentegen lijkt het erop dat ik eindelijk tijd kan vrij maken voor de Brand Speciaal bar en de Kalm aan laan. Moet ik wel even goed plannen dat ik die dingen in de juiste volgorde doe, anders wordt het niet zo romantisch als de vrouw zou willen :p.

Wat ik echter tot nu toe mis zijn verassingen in de onbekende namen. Vorig jaar heb ik tig bandjes ontdekt maar wat ik tot nu toe hoor ik (muv FFDP) niet veel leuke dingen ertussen. Iemand tips voor me?

Ik zou op de zondag ook zeker bij Sum 41 gaan kijken. Ik was vrijdag bij het concert in Tilburg en ze speelden echt strak. Goede sfeer ook bij deze band en je springt lekker tussen deze pop-punk en metal riffs. Af en toe moshpit in en daarna lekker weer aan het bier
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.337
6.567
Heb even mijn spoorboekje bekeken.
Zo iets zal het zijn denk ik.
met ? is nog niet heel zeker, dikgedrukt must see’s imo…

Zaterdag – The Ten Bells – James TW? – Pierce Brothers? – Chef’SpecialKaiser Chiefs – (hoop op stage 4) – FFDP – (bier drinken achter op het veld)
Zondag – Jack Savoretti – Gavin James? – My Baby – Kodaline – The Charm The Fury (edit
1f609.svg
) – (hoop op stage 4) – Sum 41 Imagine Dragons RancidGreen Day
Maandag – Gutterdammerung? – Seasick Steve Rag’N’Bone ManGuus Meeuwis (feest
1f609.svg
) – Biffy Clyro – Passenger – Prophets of Rage (eerste helft) – LIVE – SOAD ( 2de helft) – Kings of Leon

Pierce Brothers en Gutterdammerung zeker zien! Ga je geweldig vinden.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.749
1.910
Even off topic maar onderstaande info is misschien relevant voor PP 2018. Fleetwood Mac en The Eagles organiseren en spelen op 2 festivals in juli in de VS.
Wie weet wat daar verder uit rolt voor met name Fleetwood Mac want die gaan voor zeker op tour in 2018.... Wie weet doen ze dan weer festivals?

http://www.fleetwoodmacnews.com/2017/03/eagles-and-fleetwood-mac-east-west.html#more

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Even off topic maar onderstaande info is misschien relevant voor PP 2018. Fleetwood Mac en The Eagles organiseren en spelen op 2 festivals in juli in de VS.

Hup!! Lets jump to the 2018 topic. Kunnen we daar weer wat leegte vullen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.136
PJ wrote:
Even off topic maar onderstaande info is misschien relevant voor PP 2018. Fleetwood Mac en The Eagles organiseren en spelen op 2 festivals in juli in de VS.

Hup!! Lets jump to the 2018 topic. Kunnen we daar weer wat leegte vullen.

it already crossed my mind !

:mrgreen:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken