Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
http://www.demorgen.be/muziek/guns-n-roses-beste-verdieners-op-het-podium-bcea3378/

Axl Rose… de Donald Trump van de muziek.

5.5 miljoen dollar per show. Gemiddeld 117 euro per ticketje. De wereld gaat écht om zeep. Bah…

Is in Nederland maar 1 festival dat ze 'kan' of misschien 'wil' betalen, zoals gezegd het kan ArenA worden of Pinkpop...
Eventueel is een gage constructie zoals bij The Rolling Stones een optie., bedenk je dan nog dat zelfs Macca duurder was dan Stones voor Pinkpop.
Afwachten... Patience...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Is in Nederland maar 1 festival dat ze ‘kan‘ of misschien ‘wil‘ betalen, zoals gezegd het kan ArenA worden of Pinkpop…
Eventueel is een gage constructie zoals bij The Rolling Stones een optie., bedenk je dan nog dat zelfs Macca duurder was dan Stones voor Pinkpop.
Afwachten… Patience…

Wat was die gage-constructie eigenlijk?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Is in Nederland maar 1 festival dat ze ‘kan‘ of misschien ‘wil‘ betalen, zoals gezegd het kan ArenA worden of Pinkpop…
Eventueel is een gage constructie zoals bij The Rolling Stones een optie., bedenk je dan nog dat zelfs Macca duurder was dan Stones voor Pinkpop.
Afwachten… Patience…

Wat was die gage-constructie eigenlijk?

Wat is eigenlijk het hoogste bedrag wat PP ooit heeft neergelegd voor een act op het festival?? Ik meen ooit gelezen te hebben dat Jan vertelde dat Coldplay ten tijde van de Viva la Vida tour de duurtse was die ze tot dan toe geboekt hadden. Daarna zijn natuurlijk nog de Stones en McCartney geweest. Ik meen dat het bij Coldplay toen om een bedrag van rond de 1,5 miljoen ging maar iemand een idee???
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
http://www.demorgen.be/muziek/guns-n-roses-beste-verdieners-op-het-podium-bcea3378/

Axl Rose… de Donald Trump van de muziek.


Dat is toch echt een vergelijking van niks........Meer de Hillary van de muziek....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
bcmrmaybe wrote:
Is in Nederland maar 1 festival dat ze ‘kan‘ of misschien ‘wil‘ betalen, zoals gezegd het kan ArenA worden of Pinkpop…
Eventueel is een gage constructie zoals bij The Rolling Stones een optie., bedenk je dan nog dat zelfs Macca duurder was dan Stones voor Pinkpop.
Afwachten… Patience…


Wat was die gage-constructie eigenlijk?


Wat is eigenlijk het hoogste bedrag wat PP ooit heeft neergelegd voor een act op het festival?? Ik meen ooit gelezen te hebben dat Jan vertelde dat Coldplay ten tijde van de Viva la Vida tour de duurtse was die ze tot dan toe geboekt hadden. Daarna zijn natuurlijk nog de Stones en McCartney geweest. Ik meen dat het bij Coldplay toen om een bedrag van rond de 1,5 miljoen ging maar iemand een idee???

Totale kosten rondom 4 miljoen euro voor enkel The Rolling Stones, maar het exacte bedrag mag contractueel niet door Pinkpop genoemd worden, Jan Smeets sprak destijds over "een bedrag met 6 nullen".
Waarbij 1 miljoen in eerste instantie betaald zou zijn direct na vastlegging door Mojo ( met uiteraard heel veel credits voor Leon Ramakers ) als aanbetaling, dat bedraag is hierna door Buro Pinkpop en/of Jan Smeets Produkties BV direct aan Mojo terugbetaald.
Het werd destijds de duurste Pinkpop ooit en dat geld wordt opgehaald met de kaartverkoop, het publiek betaalde samen ca. 13,35 miljoen euro aan Ticketmaster / Pinkpop.
Maar ik meen ook iets te herinneren dat de gage's (voor The Stones) verdeeld zouden zijn tussen Pinkpop en Mojo als ware het een los concert voor Mojo en een (uiteraard) festival-gage voor Pinkpop.
Zo iets in die strekking.
De procuctie die Macca met zich mee nam zou in totaal duurder zijn geweest dan de betaling aan The Stones, ook te zien aan het iets duurder worden van de weekend kaarten van 180 euro naar 195 euro.
Ter info, 165 in 2013, 175 in 2014, 180 in 2015 en 195 in 2014, ter vergelijking 10 jaar geleden in 2006 koste een weekend-kaart 99 euro...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Een niet nader te noemen nederlandse band heeft een 5de gig in ZiggoDome aangekondigd in november 2017, nadat de eerste 4 shows uitverkocht zijn geraakt.
Deze door mij niet te benoemen nederlanse band, komt in een behoorlijke (voor mij) gevaren zone op schaal van richter...

Ik ben bang dat ik al mijn vooroordelen over deze band kom terug te nemen en ze op Pinkpop komen in juni...

oei oei oei
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.790
5.313
Ik ben geen groot GnR fan en ik vind Axl Rose een ongelooflijke eikel, dus dat speelt mee, maar ze kunnen toch niet in een zelfde rijtje geplaatst worden als the Stones en Paul McCartney. Of ben ik te bevooroordeeld? Voor dat geld zou ik in ieder geval heel veel anderen liever boeken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.190
6.664
Een niet nader te noemen nederlandse band heeft een 5de gig in ZiggoDome aangekondigd in november 2017, nadat de eerste 4 shows uitverkocht zijn geraakt.
Deze door mij niet te benoemen nederlanse band, komt in een behoorlijke (voor mij) gevaren zone op schaal van richter…

Ik ben bang dat ik al mijn vooroordelen over deze band kom terug te nemen en ze op Pinkpop komen in juni…

oei oei oei
Die worden makkelijk tot sub gepromoveerd met zoveel uitverkochte ZiggoDome's.. Precies de Bazart of Oscar & The Wolf van Nederland heb ik zo de indruk, heb echt nog nooit naar ze geluisterd maar wat een hype rond die band haha
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Een niet nader te noemen nederlandse band heeft een 5de gig in ZiggoDome aangekondigd in november 2017, nadat de eerste 4 shows uitverkocht zijn geraakt.
Deze door mij niet te benoemen nederlanse band, komt in een behoorlijke (voor mij) gevaren zone op schaal van richter…

Ik ben bang dat ik al mijn vooroordelen over deze band kom terug te nemen en ze op Pinkpop komen in juni…

oei oei oei


u mag nu eerst uw mond met zeep spoelen :)

De bedragen voor de kaartjes van e de Ziggo zijn goedkoop. Ik denk niet dat Kensington een extra stimulans geeft om een dag meer kaarten te verkopen als je ze in de ziggo kunt zien; wat dat betreft ben ik het niet met je eens maar goed dat wordt dus echt duimen....
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.790
5.313
Kensington kaarten waren dit jaar 44 euro, ik vermoed niet dat ze volgend jaar goedkoper zijn. Zo enorm veel duurder zullen kaarten voor Green Day toch niet zijn he? Ben wel met je eens dat de fans, gelet op vijf keer de Ziggo Dome, niet perse naar Pinkpop hoeven. Maar wat je ook van ze vindt, een band die vijf keer de Ziggo Dome uitverkoopt, kun je natuurlijk geen slechte boeking noemen.
 

Sven_10

Playlistbediener
21 okt 2016
8
0
Kensington kaarten waren dit jaar 44 euro, ik vermoed niet dat ze volgend jaar goedkoper zijn. Zo enorm veel duurder zullen kaarten voor Green Day toch niet zijn he? Ben wel met je eens dat de fans, gelet op vijf keer de Ziggo Dome, niet perse naar Pinkpop hoeven. Maar wat je ook van ze vindt, een band die vijf keer de Ziggo Dome uitverkoopt, kun je natuurlijk geen slechte boeking noemen.

Klopt helemaal! Ik heb ze afgelopen zaterdag gezien in de Ziggo Dome. Gewoon een strakke show met een uitmuntende Eloi.. Wat kan die man zingen zeg.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Klopt helemaal! Ik heb ze afgelopen zaterdag gezien in de Ziggo Dome. Gewoon een strakke show met een uitmuntende Eloi.. Wat kan die man zingen zeg.

Mijn zus kan ook goed zingen maar daar tel ik geen 44 euro voor neer. :)

Of je vindt het geweldig of je vindt het echt kut. Goed..kut hiero.

Maar goed, Kensington wordt nu als melkkoe gebruikt. De hype is er nu, qua overhead is het makkelijk geld vangen in vergelijking met Pinkpop. Ik zou er niet raar van opkijken dat daar nog een paar ziggo's tegen aan gesmeten gaan worden.

Laat de fans lekker naar de Ziggo gaan.

Mochten ze er onverhoopt toch komen @dennisvdbr dan maar een pilsje bij 3fm :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Mochten ze er onverhoopt toch komen @dennisvdbr dan maar een pilsje bij 3fm
1f642.svg

Dat zeker... Moet ons volgend jaar toch eens lukken een Pinkpop-toast te doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Ik zag dat Prophets of Rage nog wat gigs heeft aangekondigd. Hmmm, nu zie ik dat ze een co-headline constructie doen Prophets of Rage met SOAD op Firenze Rocks in Italië.
IS toch wel een naam die ik wel verwacht, maar niet 'als' headliner...

Overigens, Imagine Dragons in het festival circuit te noemen door de toevoeging in Ostrava, Tsjechië.
Overigens ook Birdy daar... nou stel je eens voor Birdy en Bon Iver op Pinkpop zelfde dag, zie je het voor je...
 

Sven_10

Playlistbediener
21 okt 2016
8
0
Klopt helemaal! Ik heb ze afgelopen zaterdag gezien in de Ziggo Dome. Gewoon een strakke show met een uitmuntende Eloi.. Wat kan die man zingen zeg.
Mijn zus kan ook goed zingen maar daar tel ik geen 44 euro voor neer.

Of je vindt het geweldig of je vindt het echt kut. Goed..kut hiero.

Ieder zijn ding gelukkig! Al geef ik wel toe dat ik liever een andere band op PP zie, maar het momentum ligt toch echt bij Kensington.
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
Oasiss wrote:
Kensington kaarten waren dit jaar 44 euro, ik vermoed niet dat ze volgend jaar goedkoper zijn. Zo enorm veel duurder zullen kaarten voor Green Day toch niet zijn he? Ben wel met je eens dat de fans, gelet op vijf keer de Ziggo Dome, niet perse naar Pinkpop hoeven. Maar wat je ook van ze vindt, een band die vijf keer de Ziggo Dome uitverkoopt, kun je natuurlijk geen slechte boeking noemen.

Klopt helemaal! Ik heb ze afgelopen zaterdag gezien in de Ziggo Dome. Gewoon een strakke show met een uitmuntende Eloi.. Wat kan die man zingen zeg.

Ik heb ze ook zaterdag gezien, ik vond de show rete strak, ze hebben me verrast maar om volgend jaar weer te gaan.. Hoe kun je dat interessant houden (denk iets met een orkest ala Symphonica is een idee in deze)
Maar ik vind Eloi niet zo sterk, soms mompelt die teveel, of zijn uitspraak is incorrect..

Ik vind ze wel qua sound steeds volwassener worden, nummers waren ook een stuk harder dan eerder is gemaakt..
het as al met al een positieve ervaring
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Mijn headliner lijstje aangepast.
Moet wel bekennen dat de bovenste 5 naar mijn verwachting wel wat aan de hoge kant zijn, dus 1 ervan zou heel leuk gedaan zijn door Pinkpop.


- Aerosmith, Farewell Tour en al headliner op diverse majors, nog geen datum in NL en BE, 3 juni is een mogelijkheid.
- Guns N’ Roses, geruchten schommelen zeer sterk, lijkt op een keuze tussen Pinkpop en ArenA maar kan ook zijn enkele festivals in juni en stadions in juli? Geruchten over Hellfest en Graspop zijn zeer sterk momenteel, aankondiging in de lucht?
- U2, blijft gissen of ze nu einde van het jaar 2017 pas touren?
- Metallica, met nieuw album een Worldwired tour. Buiten Denemarken zou er komende maanden geen aankondiging meer komen, maar geluiden over komst naar festivals in juni/juli steken sporadisch de kop op.
- Coldplay, eigenlijk afgeschreven in het hele verhaal, maar tour start daags na Pinkpop zonder een Nederlandse datum in de tour. Kan zomaar zijn dat ze Nederland overslaan, maar zeker nu lijkt me een aanbieding van Mojo/Pinkpop als laatste poging een mogelijkheid. Kan me voorstellen dat RaR/RiP en Pinkpop zo vlak voor 6 juni wel een porging willen wagen een bod te doen samen.

- Justin Bieber (mogelijk in combinatie co-headline constructie met zijn vriend Martin Garrix), aangekondigd op i-Days...
- Imagine Dragons, staan ook als headliner op Colours of Ostrava eind juli in Tsjechië
- Linkin Park, lijkt een makkelijker in te vullen naam met al die festivals.
- Biffy Clyro, inmiddels headlinerwaardig, althans ook op Download UK. Overigens als sub kunnen ze ook op Pinkpop denk ik.
- Kings of Leon, gaan vast op tour met nieuw album en vast ook festivals.
- Neil Young, nieuw album en tour, waarbij al headliner spot in Australië. Maar vooral, geef ik toe, wens van Smeets en niet zo'n must voor Mojo.

- Bon Jovi, heeft al eens op Megaland gestaan met nieuw album een kans op eerste opkomst op Pinkpop mogelijk. Een Classic Rock headliner pur sang!
- The Who, blijkbaar aanbiedingen ontvangen door Pinkpop voor 2016 editie. Er is een tour in 2017, vraag is of er nog festivals bijkomen in 2017?
- Lady Gaga, schijnt in de race te zijn voor een headline spot op Glastonbury. Nou zegt dat meestal niets over een komst naar Pinkpop, maar een Europese tour met enkele festivals is niet ondenkbaar.
- Volbeat, na een succesvolle tour en vorig jaar op FortaRock een headline spot op Pinkpop. Ja je kan zeggen bij gebrek aan beter, maar dat zou deze band te kort doen.
- Iron Maiden tour eindigt 28 mei, maar een week later is Pinkpop en er is een zoektocht naar headliners. Als ik Mojo was zou ik een telefoontje wagen naar een band die nog nooit op Pinkpop heeft gestaan en nog geen NL datum heeft staan nu, met een tour zo dicht tegen de data aan.

Mogelijke sub's op Main of 3FM-stage : Imagine Dragons, Bon Jovi en Biffy Clyro (headliner of sub?), Martin Garrix, Kensington, Macklemore, Prophets of Rage, Alter Bridge


We zullen zien...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Nou, voorstanders van Pop-headliners...
Lees bovenstaande post, met laaste update...

En kijk daarna in deze link...
 

Sven_10

Playlistbediener
21 okt 2016
8
0
Mogelijke sub’s op Main of 3FM-stage : Bon Jovi en Biffy Clyro (headliner of sub?), Martin Garrix, Kensington, Macklemore, Prophets of Rage, Alter Bridge

Als Bon Jovi daadwerkelijk komt is het 100% zeker als headliner. Deze man staat al jaren in de top van best verdienende artiesten en zal daarom echt niet als sub staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken