Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Pinkpop zal deze week dan ook wel met een mooie naam mogen komen om mensen te weerhouden van het kopen van een werchter kaart, zo nu met de foos EN radiohead...

Fingers crossed for guns
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Pinkpop zal deze week dan ook wel met een mooie naam mogen komen om mensen te weerhouden van het kopen van een werchter kaart, zo nu met de foos EN radiohead…

Fingers crossed for guns
Waarom moet Pinkpop met namen komen. De kaartverkoop is toch pas in maart. Die zijn echt niet bezig met of mensen nu wel of niet kaarten voor een ander festival aanschaffen in november...
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
@dennis
Maar mensen zullen nu misschien hun geld uit gaan geven aan rock werchter ipv pinkpop terwijl deze keuze beïnvloed kan worden door een nieuwe naam van pinkpop waardoor pinkpop mensen hun geld laat reserveren voor een pinkpop ticket ipv een werchter ticket nu te kopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
@dennis
Maar mensen zullen nu misschien hun geld uit gaan geven aan rock werchter ipv pinkpop terwijl deze keuze beïnvloed kan worden door een nieuwe naam van pinkpop waardoor pinkpop mensen hun geld laat reserveren voor een pinkpop ticket ipv een werchter ticket nu te kopen.
is niet het probleem van Pinkpop toch...
Ik geloof niet dat dat meespeelt.
Daarbij, bedenk jezelf er bij dat niet heel Nederland de festivals (voornamelijk Pinkpop) en bands zo op de voet volgt als wij. Er zijn mensen die na de persconferentie pas achter komen dat een band überhaupt op een festivals staat of een concert geeft. Laat staan dat er ook mensen zijn die na start voorverkoop pas enig inzicht krijgen over het wel en wee in het festival seizoen...

Daarnaast, stel festival volgend Nederland kiest voor een Werchter of BKS kaartje, is in mijn voordeel. Want Pinkpop minder snel uitverkocht... Beetje egoïstisch gedacht, maar ik geloof wel dat er genoeg mensen zijn die nu al een kaartje voor Pinkpop zouden willen, met alle vertrouwen in 3 toffe dagen...

Dan ook nog dat Pinkpop over 4 maanden pas vvk start. Zijn vast festival gangers bij die weer een beetje gespaard hebben. En ik geloof dat er wel nog leuke namen komen om genoeg mensen over de streep te halen...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.774
5.295
Het is in ieder geval wel fijn dat er waarschijnlijk geen grote zorgen hoeven te ontstaan over hoe het best aan kaarten te geraken. Al was dat bij de primera in Utrecht vorig jaar ook geen probleem.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.966
2.037
Het is in ieder geval wel fijn dat er waarschijnlijk geen grote zorgen hoeven te ontstaan over hoe het best aan kaarten te geraken. Al was dat bij de primera in Utrecht vorig jaar ook geen probleem.

Zul je zien dat ze straks weer een klapper van een headliner hebben waardoor er weer een run op kaarten is.......
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.774
5.295
Oasiss wrote:
Het is in ieder geval wel fijn dat er waarschijnlijk geen grote zorgen hoeven te ontstaan over hoe het best aan kaarten te geraken. Al was dat bij de primera in Utrecht vorig jaar ook geen probleem.


Zul je zien dat ze straks weer een klapper van een headliner hebben waardoor er weer een run op kaarten is…….

Toen Ik het typte dacht ik inderdaad ook al, dat als ze Guns n Roses boeken, het waarschijnlijk weer zo'n feest als bij the Stones gaat worden. Al had ik toen het briljante idee om bij de Satisfaction kaarten te halen, waarna ik 250 euro kon neertellen via Marktplaats.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Ik kom even met een naam die volgens mij nog niet genoemd is: Sting
Heeft net een nieuw album uitgebracht.
Vanaf half maart in europa met z'n tour
Staan voorlopig zaalshows tot 13 april.
Hij staat 5 april in de heineken music hall (AFAS Live van volgend jaar)
Ik neem toch aan dat ie dat in no time uitverkoopt?(wellicht dat er nog extra shows worden aangekondigd natuurlijk)
Misschien dat ie z'n tour nog verlengd met wat festivalletjes??
Heeft ook al roskilde gedaan als headliner in het verleden dacht ik.



 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Ik kom even met een naam die volgens mij nog niet genoemd is: Sting
Heeft net een nieuw album uitgebracht.
Vanaf half maart in europa met z’n tour
Staan voorlopig zaalshows tot 13 april.
Hij staat 5 april in de heineken music hall (AFAS Live van volgend jaar)
Ik neem toch aan dat ie dat in no time uitverkoopt?(wellicht dat er nog extra shows worden aangekondigd natuurlijk)
Misschien dat ie z’n tour nog verlengd met wat festivalletjes??
Heeft ook al roskilde gedaan als headliner in het verleden dacht ik.

Zou kunnen, maar het is in ieder geval geen headliner dan.

Persoonlijk hoop ik niet dat hij komt. Ik ben wel fan van The Police (ondergewaardeerde band soms) maar tegenwoordig is zijn stem niet veel meer waard en valt hij live nogal tegen. Veel hits horen is leuk, maar dan wel als ze top uitgevoerd worden. Ik pas. :)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.966
2.037
Zijn tourschema ziet er nogal strak uit met volgens mij bijna geen ruimte om extra concerten toe te voegen. Ik vermoed dat hij na half april een pauze inlast en daarna weer verder zal gaan. Zoals de laatste jaren wel vaker staat hij zomers op enkele festivals alleen is dat meestal in juli en augaustus. Ik zie hem ook eerlijk gezegd niet op PP staan, meer iets voor Bospop denk ik....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.966
2.037
gerrie wrote:
Ik kom even met een naam die volgens mij nog niet genoemd is: Sting
Heeft net een nieuw album uitgebracht.
Vanaf half maart in europa met z’n tour
Staan voorlopig zaalshows tot 13 april.
Hij staat 5 april in de heineken music hall (AFAS Live van volgend jaar)
Ik neem toch aan dat ie dat in no time uitverkoopt?(wellicht dat er nog extra shows worden aangekondigd natuurlijk)
Misschien dat ie z’n tour nog verlengd met wat festivalletjes??
Heeft ook al roskilde gedaan als headliner in het verleden dacht ik.


Zou kunnen, maar het is in ieder geval geen headliner dan.

Persoonlijk hoop ik niet dat hij komt. Ik ben wel fan van The Police (ondergewaardeerde band soms) maar tegenwoordig is zijn stem niet veel meer waard en valt hij live nogal tegen. Veel hits horen is leuk, maar dan wel als ze top uitgevoerd worden. Ik pas. :)

Live een van de betere die ik gezien heb en dat was 2 jaar geleden. Mogelijk dat jij hem gezien hebt toen die een mindere dag had dan???
Tijdens zijn laatste grote tour in Europa met Paul Simon zong hij Bridge over troubled water. Zoek dat even op op youtube en dan hoor ik je oordeel graag nog eens...
Het is overigens zo goed als zeker dat hij in 2018 op tour gaat met Peter Gabriel door Europa.Hebben ze dit jaar gedaan in USA en dat was een groot succes....
Maar nogmaals niet iets voor PP denk ik zelf.....
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Geen gekke gedachte Sting inderdaad. Maar eerlijk gezegd verwacht ik het nu ook.
Verwacht hem eerder in 2019 met The Police op de 50e Pinkpop. Een van de namen die voor die editie is genoemd.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Geen gekke gedachte Sting inderdaad. Maar eerlijk gezegd verwacht ik het nu ook.
Verwacht hem eerder in 2019 met The Police op de 50e Pinkpop. Een van de namen die voor die editie is genoemd.
idd, met die hmh show is Sting niet heel hoog in verwachting meer.
2019, ja idd, een jubileum jaar, met Police, U2 en Dire Straits...
2018 een harde editie met Pearl Jam, Foo Fighters en Metallica.
2017 een... tja... classic rock editie? Ik roep maar wat...

;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.966
2.037
Of het ooit een optie is geweest of zou zijn voor PP weet ik niet maar Bruno Mars staat volgend jaar mei in dode Ziggo Dome.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Of het ooit een optie is geweest of zou zijn voor PP weet ik niet maar Bruno Mars staat volgend jaar mei in dode Ziggo Dome.
Lijkt me daardoor uitgesloten...
Ik gok nog op 3de headliner RaR/RiP.
Misschien nog 1 headliner te delen met Rockavaria, die hebben nog helemaal geen nieuws gebracht.
Tja, wat doet Aerosmith. Nog geen NL en/of BE datum en ik verwacht ze nog wel op Graspop, ik hoop dat dat geen Benelux-exclusief gaat zijn.
Komen ze nog naar Nederland schat ik de kansen voor 3 juni als zéér hoog in met Aerosmith.
Dan lijkt me de RaR/RiP headliner (aangezien Pinkpop vaak samenwerkt in over de streep trekken van headliners met RaR/RiP) nog de Pinkpop headliner van 5 juni.
Als het gerucht van promotor Paul Skinner correct is heeft MLK daadwerkelijk GnR op de korrel...
Ja, ik weet het geruchten gaan dat het enkel stadions gaan worden, of juni festivals en juli stadions??
Desalniettemi, het kan zijn dat er getracht zal worden een headliner met een behoorlijk zakcentje te laten komen naar RaR/RiP en Pinkpop, dat denk ik tenminste...

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
http://www.demorgen.be/muziek/guns-n-roses-beste-verdieners-op-het-podium-bcea3378/

Axl Rose... de Donald Trump van de muziek.

5.5 miljoen dollar per show. Gemiddeld 117 euro per ticketje. De wereld gaat écht om zeep. Bah...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken