Mijn headliner lijstje aangepast.
Moet wel bekennen dat de bovenste 5 naar mijn verwachting wel wat aan de hoge kant zijn, dus 1 ervan zou heel leuk gedaan zijn door Pinkpop.
- Aerosmith, Farewell Tour en al headliner op diverse majors, nog geen datum in NL en BE, 3 juni is een mogelijkheid.
- Guns N’ Roses, geruchten schommelen zeer sterk, lijkt op een keuze tussen Pinkpop en ArenA maar kan ook zijn enkele festivals in juni en stadions in juli? Geruchten over Hellfest en Graspop zijn zeer sterk momenteel, aankondiging in de lucht?
- U2, blijft gissen of ze nu einde van het jaar 2017 pas touren?
- Metallica, met nieuw album een Worldwired tour. Buiten Denemarken zou er komende maanden geen aankondiging meer komen, maar geluiden over komst naar festivals in juni/juli steken sporadisch de kop op.
- Coldplay, eigenlijk afgeschreven in het hele verhaal, maar tour start daags na Pinkpop zonder een Nederlandse datum in de tour. Kan zomaar zijn dat ze Nederland overslaan, maar zeker nu lijkt me een aanbieding van Mojo/Pinkpop als laatste poging een mogelijkheid. Kan me voorstellen dat RaR/RiP en Pinkpop zo vlak voor 6 juni wel een porging willen wagen een bod te doen samen.
- Justin Bieber (mogelijk in combinatie co-headline constructie met zijn vriend Martin Garrix), aangekondigd op i-Days...
- Imagine Dragons, staan ook als headliner op Colours of Ostrava eind juli in Tsjechië
- Linkin Park, lijkt een makkelijker in te vullen naam met al die festivals.
- Biffy Clyro, inmiddels headlinerwaardig, althans ook op Download UK. Overigens als sub kunnen ze ook op Pinkpop denk ik.
- Kings of Leon, gaan vast op tour met nieuw album en vast ook festivals.
- Neil Young, nieuw album en tour, waarbij al headliner spot in Australië. Maar vooral, geef ik toe, wens van Smeets en niet zo'n must voor Mojo.
- Bon Jovi, heeft al eens op Megaland gestaan met nieuw album een kans op eerste opkomst op Pinkpop mogelijk. Een Classic Rock headliner pur sang!
- The Who, blijkbaar aanbiedingen ontvangen door Pinkpop voor 2016 editie. Er is een tour in 2017, vraag is of er nog festivals bijkomen in 2017?
- Lady Gaga, schijnt in de race te zijn voor een headline spot op Glastonbury. Nou zegt dat meestal niets over een komst naar Pinkpop, maar een Europese tour met enkele festivals is niet ondenkbaar.
- Volbeat, na een succesvolle tour en vorig jaar op FortaRock een headline spot op Pinkpop. Ja je kan zeggen bij gebrek aan beter, maar dat zou deze band te kort doen.
- Iron Maiden tour eindigt 28 mei, maar een week later is Pinkpop en er is een zoektocht naar headliners. Als ik Mojo was zou ik een telefoontje wagen naar een band die nog nooit op Pinkpop heeft gestaan en nog geen NL datum heeft staan nu, met een tour zo dicht tegen de data aan.
Mogelijke sub's op Main of 3FM-stage : Imagine Dragons, Bon Jovi en Biffy Clyro (headliner of sub?), Martin Garrix, Kensington, Macklemore, Prophets of Rage, Alter Bridge
We zullen zien...