Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Aerosmith op Pinkpop lijkt me wel wat, ookal denk ik dat niet iedereen er even blij mee zal zijn. Het zou wel een gewaagde keuze zijn.

En die band heeft zeker de nodige hits en meebrullers om een mainstreampubliek aan te trekken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Aerosmith op Pinkpop lijkt me wel wat, ookal denk ik dat niet iedereen er even blij mee zal zijn. Het zou wel een gewaagde keuze zijn.

En die band heeft zeker de nodige hits en meebrullers om een mainstreampubliek aan te trekken.
Nee, zal niet iedereen even blij zijn, maar is dat niet bij elk aangekondigde headliner...

Gewaagd, dat denk ik niet zo zeer. Vorige Tours vaker op grote festivals als headliner gestaan, dus wat dat betreft niet vreemd. Nog nooit op Pinkpop gestaan met een bak hits die iedereen wel zo'n beetje kent is naar mijn idee altijd een pluspunt.
Ik zou niet heel verbaasd zijn als ze op Pinkpop zouden staan.
Mooi, als ze dan ook de set zouden openen met Pink... LOL!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
@dennisvdbr ik heb de laatste setlists eens nagekeken en daar staan toch nog wel een stuk of 10 nummers in die ik ken. Plus ik ben geen diehard fan.

Als je daar een leuke rock/metal sub voor zet zoals Alter Bridge, Airbourne dan vind ik dat een leuke combinatie.
Aerosmith is wel niet de meest gangbare naam maar met een sloot hits is het een soort van guilty pleasure headliner
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
pp2017 wrote:
hythloth wrote:
Dat Pinkpop niet bereid was om voor Radiohoofd tot het uiterste te gaan, is voldoende bewijs dat ze niet in de Champions League thuishoren.


en straks komt pinkpop met GnR (wat we al maanden zeggen en steeds meer mensen denken het maar van die “grote amerikaanse headliner” hebben we nog niks gehoord) dan hoort pinkpop opeens wel bij de champions league omdat dan maar de helft van de festivals in europa GnR gaan hebben


Ja, maar slag om de arm. GnR kan ook voor stadions kiezen hè…

Aankomende week denk ik dat er wel eens meer nieuws van Aerosmith kan komen. Niet gek opkijken als ze de ‘grote Amerikaanse band’ op Hellfest blijken te zijn.
Ik verwacht ze wel op een aantal major’s aankomende festival seizoen.

Hint op facebook van Aerosmith kan mogelijk naar RaR/RiP verwijzen. Dus voor Pinkpop mogelijk interessant om in de gaten te houden wat er gaat gebeuren.

het kan dat GnR idd voor stadions gaat maar hetzelfde verhaal geldt als Aerosmith de headliner wordt dan zijn er ook genoeg die dat niet hebben. maar we hebben green day(rock) op zondag, soad(rock/metal) op maandag en dan krijgen we aerosmith(rock) of gnr(rock). hierbij staat nog geen pop naam of gaan ze de popdag deze editie niet op de eerste dag zetten en dan greenday die dag laten headlinen?
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Omdat de afgelopen 2 jaar er een popheadliner was (Paul McCartney is zelfs een twijfelgeval), zou dat dit jaar opnieuw het geval moeten zijn? De jaren hiervoor was daar ook geen sprake van.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.669
827
@dennisvdbr ik heb de laatste setlists eens nagekeken en daar staan toch nog wel een stuk of 10 nummers in die ik ken. Plus ik ben geen diehard fan.

Als je daar een leuke rock/metal sub voor zet zoals Alter Bridge, Airbourne dan vind ik dat een leuke combinatie.
Aerosmith is wel niet de meest gangbare naam maar met een sloot hits is het een soort van guilty pleasure headliner

Wat dachten we van SOAD afsluiter 3FM podium op de maandag
En Aerosmith de maandag afsluiter op de mainstage?
Ik zie dat wel gebeuren eigenlijk
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
@dennisvdbr ik heb de laatste setlists eens nagekeken en daar staan toch nog wel een stuk of 10 nummers in die ik ken. Plus ik ben geen diehard fan.

Als je daar een leuke rock/metal sub voor zet zoals Alter Bridge, Airbourne dan vind ik dat een leuke combinatie.
Aerosmith is wel niet de meest gangbare naam maar met een sloot hits is het een soort van guilty pleasure headliner

Ik zie Aerosmith zelfs niet als een 'foute' guily pleasure zoals pakweg Lionel Ritchie en Bon Jovi.

Da's gewoon een vette band met een vrij respectabele back catalogus. Ik zou ervoor tekenen hoor. Als die komen, dan kom ik misschien ook wel weer eens naar Landgraaf. :) En ander een dagje Graspop in m'n eigen landje. Of why not both?

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
bcmrmaybe wrote:
@dennisvdbr ik heb de laatste setlists eens nagekeken en daar staan toch nog wel een stuk of 10 nummers in die ik ken. Plus ik ben geen diehard fan.

Als je daar een leuke rock/metal sub voor zet zoals Alter Bridge, Airbourne dan vind ik dat een leuke combinatie.
Aerosmith is wel niet de meest gangbare naam maar met een sloot hits is het een soort van guilty pleasure headliner


Wat dachten we van SOAD afsluiter 3FM podium op de maandag
En Aerosmith de maandag afsluiter op de mainstage?
Ik zie dat wel gebeuren eigenlijk
Logisch ja...
Als Aerosmith aangekondigd zal worden voor RaR/RiP is 5 juni idd heel verklaarbaar. Maar kan ook zijn dat ze in Duitsland onder DEAG touren en op Rockavaria staan, dan is nog de 3de juni ook mogelijk. Worden ze daarna waarschijnlijk ook aangekondigd voor Rock in Vienna en Rock in Roma denk ik.

btw, komt wel een touraakondiging van Aerosmith aan morgen. Minstens een datum voor Rusland, Duitsland en Italië. Daarbij hem ik een vermoeden dat ze op Graspop in België staan en Hellfest in Frankrijk. Dus wat het nieuws voor Nederland zal zijn laat niet lang op zich wachten. Wat dat dan voor Pinkpop zal betekenen, komen we dan wellicht ook snel achter...

edit: waarschijnlijk ook een stadionshow in Israël in mei 2017. Dat zal voor Pinkpop gunstig zijn. Aangezien ze dan deze kant op komen vóór 11 juni datum gig Download UK. (Als ze al in mei in Europa zijn zijn de DEAG festivals gunstig qua data.)
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Popheadliner zou zomaar Phil Collins kunnen zijn.
Zijn ze mee bezig

Phil Collins heeft festival exclusive in Hyde Park en zal echt niet de dag voor zijn concerten in Londen na zo'n lange pauze even over en weer naar Pinkpop komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
thunder wrote:
Popheadliner zou zomaar Phil Collins kunnen zijn.
Zijn ze mee bezig


Phil Collins heeft festival exclusive in Hyde Park en zal echt niet de dag voor zijn concerten in Londen na zo’n lange pauze even over en weer naar Pinkpop komen.
idd Phil Collins is qua geruchten voor Pinkpop 2017 echt passé...

btw, zoek niet specifiek naar een Pop headliner. Op Pinkpop worden heel veel muziekstijlen vertegenwoordigd. Ik kijk niet op van 3 soorten rock headliners aankomend jaar.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.773
5.295
Op het "Foo Fighters-kaartje" is Nederland toch ook een tikkeltje gekleurd.. Houdt Jan ons dan toch voor de gek, of zal Dave Grohl volgend jaar in Hilvarenbeek optreden ;)?
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ja het lijkt er idd sterk op dat Nederland ook een stukje is ingekleurd. Ik zou het ook heel erg raar vinden als ze al die festivals gaan inhalen en extra festivals gaan doen en Pinkpop laten. Ik ben er van overtuigd dat Foo fighters op Pinkpop staan!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Ja het lijkt er idd sterk op dat Nederland ook een stukje is ingekleurd. Ik zou het ook heel erg raar vinden als ze al die festivals gaan inhalen en extra festivals gaan doen en Pinkpop laten. Ik ben er van overtuigd dat Foo fighters op Pinkpop staan!
2018 misschien. Maar in 2017 is Pinkpop niet eind juni / begin juli, dus zal niet in het tourschema passen. Zal in NL wel een losse show worden denk ik.

edit: voor Pinkpop in de gaten houden wat KOL en Aerosmith gaan aankondigen. Plus de festivals waar ze staan... zit misschien wat bij...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
edit: voor Pinkpop in de gaten houden wat KOL en Aerosmith gaan aankondigen. Plus de festivals waar ze staan… zit misschien wat bij…

Duimen dat KOL op Roo staat ?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
edit: voor Pinkpop in de gaten houden wat KOL en Aerosmith gaan aankondigen. Plus de festivals waar ze staan… zit misschien wat bij…

Duimen dat KOL op Roo staat
1f601.svg
in dat geval duim ik met je mee... ;)
 

MISG

Playlistbediener
9 nov 2014
48
0
Ik vind het toch wel apart dat de Foo Fighters maar een deel van hun geannuleerde shows inhalen en een deel links laten liggen.
Dat had ik toch niet van Dave Grohl en co verwacht.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
In het paspoort van FF zie ik nog 11 lege plekken. Als ze niet op Pinkpop staan dan zaalshow/malieveld imo
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Ik vind het toch wel apart dat de Foo Fighters maar een deel van hun geannuleerde shows inhalen en een deel links laten liggen.
Dat had ik toch niet van Dave Grohl en co verwacht.
Mijn theorie hierover is als volgt.
Ik denk dat het vooral met Glastonbury te maken heeft. Het is blijkbaar een recente beslissing alsnog naar Europa te komen, tel er bij op dat in 2018 geen Glastonbury is. Om de inhaal gig niet al te lang te laten wachten tot pas in 2019 zal het dus aankomende editie worden verwacht ik. Dan doen ze een korte tour van enkele weken / dagen.
Komt er op neer, Pinkpop zit te vroeg of Foo's touren pas laat, om het even.
Maar helaas, geen Foo Fighters op Pinkpop dus in 2017. Zet ze maar in de geruchten voor Pinkpop 2018 samen met Pearl Jam.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Als Foo Fighters afreist naar ons land om een gecancelled optreden in te halen
zal ik meteen begrijpen als ze dat niet persé op Pinkpop hoeven te doen.
Ze reizen af naar een land dat je per auto in 4 uur doorkruist. Dat is als een optreden
inhalen in een stad bij wijze van spreken dus of dat Pinkpop, Lowlands, Ziggo of wat dan ook is
zal hun worst zijn. Mijn mening.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken