Michiel wrote:
bcmrmaybe wrote:
@hythloth
Het gaat er vooral ook om of je de band kunt krijgen (logistiek), wil je of kun je het bedrag betalen wat de band wil en denk je dat je het publiek gaat trekken wat je wilt hebben. Ik kan me goed voorstellen dat PP Radiohead graag wilde maar dat ze niet tot het uiterste zijn gegaan (wat je met The Rolling Stones dus wel hebt)
Zoals al gezegd wordt: Radiohead past gewoon beter op BKS dan op PP net zoals AF. Dan kunnen de mensen die dat de bom vinden mooi naar BKS. Als Pinkpop voldoende alternatieven denkt te hebben dan kan ik me voorstellen dat ze niet de hoofdprijs voor Radiohead willen betalen.
De vraag is echter of dit wel degelijk het geval is. Radiohead past beter bij het publiek van BKS, dit klopt volledig. Desondanks is het een grote fail van Pinkpop dat ze Radiohead niet hebben gehaald. Kijk naar de geruchten die nu rond gaan, elke band zit daarbij rond de prijs van Radiohead of zelfs hoger volgens mij (GnR). Bij een headliner zoals Radiohead heb je echter wel een stormloop op de kaarten normaal gezien, kijk naar Northside en de concerten in HMH, dit zal veel minder zijn bij Green Day, Kings Of Leon en/of Linkin Park. Dus waar zijn die voldoende alternatieven van Pinkpop?
Ik snap niet waarom ze dan in de HMH worden gezet, de meeste headliners staan altijd wel 1 of meerdere keren in de Ziggo Dome.
Dan lijkt het me dat Radiohead toch niet zo’n groot publiek trekt.(?)