Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
haha, dan ook maar direct de carnavalsvlag erbij en het feest is compleet! overigens ben ik gisteren vreemdgegaan en als Limburger in Keulen de carnaval in gaan schieten, ook tof! Brings was leuk, misschien komen die ook wel naar Pinkpop haha

even on topic: Editors hoop ik op Pinkpop te mogen verwelkomen: staan nu 2 weken na Pinkpop ook in Duitsland op Kosmonaut, na HuSo dus het derde festival in juni. Leuke sub?

editors lijkt me niet raar nee als die komen. is dat sub of 3fm afsluiter?

GnR komt in de zomer naar Europa en begint de tour in Dublin
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
superginger wrote:
@pp2017
Bron?? Op de site van gnr staat nog n8ks over een Europese tour.


Check het GnR topic misschien haha

voor de mensen die het niet kunnen vinden het staat hier helemaal onderaan de tekst: http://www.sportsrageous.com/entertainment/guns-n-roses-tour-axl-rose-crew-hits-brazil-nov-8-not-lifetime-tour/55840/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
pp2017 wrote:
wanneer is trouwens de persconferentie heb het ergens gezien maar kan het niet meer vinden


Woensdag 8 maart.
Correct. Stond oa in de nieuwsbrief. Daarbij meestal de woensdag na Aswoensdag. De zaterdag na de persconferentie start vvk.

Zie: http://www.pinkpop.nl/newsletter/pinkpop2017_newsletter_1.htm
 
12 nov 2016
688
444
Als je het als festival echter klaar speelt om elk jaar toch weer een aantal grote acts te trekken die een groot en breed publiek trekken, mag je je zeker championsleage noemen. (overigens in mijn ogen de enige blunder die Jan Smeets ooit gemaakt heeft, het introduceren van deze term. Nu wordt deze kreet te pas en te pas gebruikt door mensen die graag in de negatieve teneur blijven hangen om hun ongenoegen over gebrek aan eigen favorieten te uiten).

Smeets kwam nota bene met deze term in 2013, toen hij zijn lineup verdedigde en BKS tegelijkertijd afkraakte (zie dat interview op 3voor12). Toevallig net het jaar waar ze hooguit 42K bezoekers per dag hadden. Het frappante is dat PP nu is ingehaald door RH en AF te verliezen aan BKS, namen die overal ter wereld op de grootste en meest prestigieuze festivals staan (terwijl BKS een veel kleinere capaciteit heeft).

Ik ben benieuwd naar het volgende interview in de lente en wat voor nieuwe metafoor we krijgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Mogelijk maandag Duits nieuws van Aerosmith, ik denk dat het wel eens over RaR/RiP kan gaan...

Zelfde weekend, mogelijk een headliner die we delen?
 

Molenschot

Playlistbediener
18 dec 2014
32
1
Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op RH en AF, dus ben eigenlijk wel tevreden dat die niet komen. SOAD tja dat zal wel, weet niet waarom die nu ineens overal opduiken, zit hier ook niet echt op te wachten, maar prima als sub. Headliner had echt niet gekunt. Ga gewoon elk jaar 3 dagen, maar met SOAD als headliner had ik er toch wel de pee in gehad. Dus tot zover tevreden, oké GD dus al een paar keer gezien, maar vooruit. Hoop nog op een paar verrassingen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
@hythloth

Het gaat er vooral ook om of je de band kunt krijgen (logistiek), wil je of kun je het bedrag betalen wat de band wil en denk je dat je het publiek gaat trekken wat je wilt hebben. Ik kan me goed voorstellen dat PP Radiohead graag wilde maar dat ze niet tot het uiterste zijn gegaan (wat je met The Rolling Stones dus wel hebt)

Zoals al gezegd wordt: Radiohead past gewoon beter op BKS dan op PP net zoals AF. Dan kunnen de mensen die dat de bom vinden mooi naar BKS. Als Pinkpop voldoende alternatieven denkt te hebben dan kan ik me voorstellen dat ze niet de hoofdprijs voor Radiohead willen betalen.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
@hythloth

Het gaat er vooral ook om of je de band kunt krijgen (logistiek), wil je of kun je het bedrag betalen wat de band wil en denk je dat je het publiek gaat trekken wat je wilt hebben. Ik kan me goed voorstellen dat PP Radiohead graag wilde maar dat ze niet tot het uiterste zijn gegaan (wat je met The Rolling Stones dus wel hebt)

Zoals al gezegd wordt: Radiohead past gewoon beter op BKS dan op PP net zoals AF. Dan kunnen de mensen die dat de bom vinden mooi naar BKS. Als Pinkpop voldoende alternatieven denkt te hebben dan kan ik me voorstellen dat ze niet de hoofdprijs voor Radiohead willen betalen.

De vraag is echter of dit wel degelijk het geval is. Radiohead past beter bij het publiek van BKS, dit klopt volledig. Desondanks is het een grote fail van Pinkpop dat ze Radiohead niet hebben gehaald. Kijk naar de geruchten die nu rond gaan, elke band zit daarbij rond de prijs van Radiohead of zelfs hoger volgens mij (GnR). Bij een headliner zoals Radiohead heb je echter wel een stormloop op de kaarten normaal gezien, kijk naar Northside en de concerten in HMH, dit zal veel minder zijn bij Green Day, Kings Of Leon en/of Linkin Park. Dus waar zijn die voldoende alternatieven van Pinkpop?
 

Teake Rooks

Gouden Tip
29 jan 2015
372
0
bcmrmaybe wrote:
@hythloth

Het gaat er vooral ook om of je de band kunt krijgen (logistiek), wil je of kun je het bedrag betalen wat de band wil en denk je dat je het publiek gaat trekken wat je wilt hebben. Ik kan me goed voorstellen dat PP Radiohead graag wilde maar dat ze niet tot het uiterste zijn gegaan (wat je met The Rolling Stones dus wel hebt)

Zoals al gezegd wordt: Radiohead past gewoon beter op BKS dan op PP net zoals AF. Dan kunnen de mensen die dat de bom vinden mooi naar BKS. Als Pinkpop voldoende alternatieven denkt te hebben dan kan ik me voorstellen dat ze niet de hoofdprijs voor Radiohead willen betalen.


De vraag is echter of dit wel degelijk het geval is. Radiohead past beter bij het publiek van BKS, dit klopt volledig. Desondanks is het een grote fail van Pinkpop dat ze Radiohead niet hebben gehaald. Kijk naar de geruchten die nu rond gaan, elke band zit daarbij rond de prijs van Radiohead of zelfs hoger volgens mij (GnR). Bij een headliner zoals Radiohead heb je echter wel een stormloop op de kaarten normaal gezien, kijk naar Northside en de concerten in HMH, dit zal veel minder zijn bij Green Day, Kings Of Leon en/of Linkin Park. Dus waar zijn die voldoende alternatieven van Pinkpop?

Ik snap niet waarom ze dan in de HMH worden gezet, de meeste headliners staan altijd wel 1 of meerdere keren in de Ziggo Dome.
Dan lijkt het me dat Radiohead toch niet zo'n groot publiek trekt.(?)
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Michiel wrote:
bcmrmaybe wrote:
@hythloth

Het gaat er vooral ook om of je de band kunt krijgen (logistiek), wil je of kun je het bedrag betalen wat de band wil en denk je dat je het publiek gaat trekken wat je wilt hebben. Ik kan me goed voorstellen dat PP Radiohead graag wilde maar dat ze niet tot het uiterste zijn gegaan (wat je met The Rolling Stones dus wel hebt)

Zoals al gezegd wordt: Radiohead past gewoon beter op BKS dan op PP net zoals AF. Dan kunnen de mensen die dat de bom vinden mooi naar BKS. Als Pinkpop voldoende alternatieven denkt te hebben dan kan ik me voorstellen dat ze niet de hoofdprijs voor Radiohead willen betalen.


De vraag is echter of dit wel degelijk het geval is. Radiohead past beter bij het publiek van BKS, dit klopt volledig. Desondanks is het een grote fail van Pinkpop dat ze Radiohead niet hebben gehaald. Kijk naar de geruchten die nu rond gaan, elke band zit daarbij rond de prijs van Radiohead of zelfs hoger volgens mij (GnR). Bij een headliner zoals Radiohead heb je echter wel een stormloop op de kaarten normaal gezien, kijk naar Northside en de concerten in HMH, dit zal veel minder zijn bij Green Day, Kings Of Leon en/of Linkin Park. Dus waar zijn die voldoende alternatieven van Pinkpop?


Ik snap niet waarom ze dan in de HMH worden gezet, de meeste headliners staan altijd wel 1 of meerdere keren in de Ziggo Dome.
Dan lijkt het me dat Radiohead toch niet zo’n groot publiek trekt.(?)

Vreemde conclusie waarbij je duidelijk niets van Radiohead kent. Radiohead koos specifiek voor die kleinere zalen die overal in een mum van tijd waren uitverkocht. Nu doen ze in het verlengde van hun tour de grote zalen waar ze niet op festivals staan en verkopen die meteen uit. Ik denk dat van de namen die nu al bevestigd zijn voor op de festivals komend jaar geen enkele band zo gemakkelijk tickets verkoopt en zo'n trouwe fanbase heeft als Radiohead.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Nou, genoeg gekonkeld over Radiohead en BKS vs Pinkpop.

Knap gedaan van BKS Radiohead & AF.
SOAD sub van pinkpop ook weer knap gedaan.

Ben zwaar pinkpop fan, wat mij vooral ( en vele anderen ) enorm irriteerd is het amateurisme van jan en berichtgevingen. Dit moet echt anders.

Over naar pinkpop:

Pink verwacht 2de kind.
Die komt dus ook niet mocht daar nog sprake van zijn geweest.

Ik denk dat er nog steeds een verrassing headliner komt op de zaterdag.
Ben wel bang voor linkin park na SOAD.
Of staat SOAD op 3FM stage? Zoals AF in 2014?


 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Vreemde conclusie waarbij je duidelijk niets van Radiohead kent. Radiohead koos specifiek voor die kleinere zalen die overal in een mum van tijd waren uitverkocht. Nu doen ze in het verlengde van hun tour de grote zalen waar ze niet op festivals staan en verkopen die meteen uit. Ik denk dat van de namen die nu al bevestigd zijn voor op de festivals komend jaar geen enkele band zo gemakkelijk tickets verkoopt en zo’n trouwe fanbase heeft als Radiohead.

SOAD
 
12 nov 2016
688
444
@hythloth

Het gaat er vooral ook om of je de band kunt krijgen (logistiek), wil je of kun je het bedrag betalen wat de band wil en denk je dat je het publiek gaat trekken wat je wilt hebben. Ik kan me goed voorstellen dat PP Radiohead graag wilde maar dat ze niet tot het uiterste zijn gegaan (wat je met The Rolling Stones dus wel hebt)

Zoals al gezegd wordt: Radiohead past gewoon beter op BKS dan op PP net zoals AF. Dan kunnen de mensen die dat de bom vinden mooi naar BKS. Als Pinkpop voldoende alternatieven denkt te hebben dan kan ik me voorstellen dat ze niet de hoofdprijs voor Radiohead willen betalen.

Dat Pinkpop niet bereid was om voor Radiohoofd tot het uiterste te gaan, is voldoende bewijs dat ze niet in de Champions League thuishoren.

Je hebt volkomen gelijk dat RH en AF beter op BKS passen qua profiel. Maar dat is tegelijk een enorme fail van PP en hun mediapartner 3FM, door vooral gemakzuchtige vulling te draaien en te boeken in de afgelopen paar jaren. Dat ze niet geinteresseerd zijn in toonaangevende en relevante lineups is hun goed recht, maar dan moeten ze niet opkijken wanneer het publiek niet warmloopt voor vooruitstrevende grote namen. Wat natuurlijk een opening biedt voor andere festivals om hun voorbij te streven.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Vreemde conclusie waarbij je duidelijk niets van Radiohead kent. Radiohead koos specifiek voor die kleinere zalen die overal in een mum van tijd waren uitverkocht. Nu doen ze in het verlengde van hun tour de grote zalen waar ze niet op festivals staan en verkopen die meteen uit. Ik denk dat van de namen die nu al bevestigd zijn voor op de festivals komend jaar geen enkele band zo gemakkelijk tickets verkoopt en zo’n trouwe fanbase heeft als Radiohead.

SOAD

Qua trouwe fanbase geef ik je gelijk, maar ik zie ze ook geen dag alleen uitverkopen in de benelux wat ik Radiohead wel zie doen. Daardoor dat ze ook naast LP staan op Rock Werchter en als sub momenteel op Pinkpop.
 

pp2017

Randprogramma
2 okt 2016
141
0
Dat Pinkpop niet bereid was om voor Radiohoofd tot het uiterste te gaan, is voldoende bewijs dat ze niet in de Champions League thuishoren.

en straks komt pinkpop met GnR (wat we al maanden zeggen en steeds meer mensen denken het maar van die "grote amerikaanse headliner" hebben we nog niks gehoord) dan hoort pinkpop opeens wel bij de champions league omdat dan maar de helft van de festivals in europa GnR gaan hebben
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
hythloth wrote:
Dat Pinkpop niet bereid was om voor Radiohoofd tot het uiterste te gaan, is voldoende bewijs dat ze niet in de Champions League thuishoren.


en straks komt pinkpop met GnR (wat we al maanden zeggen en steeds meer mensen denken het maar van die “grote amerikaanse headliner” hebben we nog niks gehoord) dan hoort pinkpop opeens wel bij de champions league omdat dan maar de helft van de festivals in europa GnR gaan hebben
Ja, maar slag om de arm. GnR kan ook voor stadions kiezen hè...

Aankomende week denk ik dat er wel eens meer nieuws van Aerosmith kan komen. Niet gek opkijken als ze de 'grote Amerikaanse band' op Hellfest blijken te zijn.
Ik verwacht ze wel op een aantal major's aankomende festival seizoen.

Hint op facebook van Aerosmith kan mogelijk naar RaR/RiP verwijzen. Dus voor Pinkpop mogelijk interessant om in de gaten te houden wat er gaat gebeuren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken