Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ze zijn sowieso co headliners want jaar naar jaar schrijft Pinkpop in dikke koeienletters GREENDAY EERSTE HEADLINERS PINKPOP! En nu staat er opnieuw kan Pinkpop een mooie naam aan het affiche toevoegen. Dit zegt genoeg ze zijn geen afsluiter
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Ik heb dat telefoontje niet gehoord, dus ik weet niet wat daar precies gezegd is. Ik vind het ook een naam headlinerwaardig, maar goed… Wordt vast vervolgd dit.

Ik heb het telefoontje wel gehoord, en er kan geen misverstand over bestaan. Smeets zei heel duidelijk dat hij een sub-headliner aan ging kondigen, Giel verifieerde dat ("een sub-headliner?"), Smeets bevestigde dat het om een sub-headliner gaat.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
“Verschrikkelijke teringherrie”, beschouw ik als compliment hoor.
3


Ontzettend leuke takkeherrie ????
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Dus.. dat wordt vast SOAD / LP ;)

Tja, je gaat het denken hé.

Ik verwacht het niet zo, maar er is eigenlijk maar 1 redenering van mijn kant. Dat is dat Pinkpop eigenlijk nooit 2 headliners deelt met bijvoorbeeld NovaRock en Hu/So. Dus vanuit dat oogpunt niet heel erg verwacht.

Ik denk wel dat SOAD wel eens de enkele naam kan zijn welke Pinkpop deelt met Download. Waardoor kansen op Biffy Clyro en Aerosmith weer zakken, wat ik juist heel jammer zou vinden.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Als BKS niet met nieuws gekomen was dan was ik erg gelukkig met SOAD als sub..

Bedoel, waarom gaat Pinkpop nou niet met geld smijten voor fatsoenlijke namen? Ik betaal liever 170 voor Radiohead en Arcade fire op dit moment dan SOAD en GD..

Waarom vraag ik me dan af, wil je er echt een familieweekend van maken en de kosten zo laag mogelijk houden en niets meer betekenen op de grote festivalmarkt in de ''champions league''.. Bedoel , kijk naar het potentieel dat Pinkpop heeft (zie 2014, zie wat tourt, etc.) het is gewoon bijna irritant om te zien hoe simpel erover gedacht lijkt te worden @ Mojo/Buro Pinkpop.

Of is de gemiddelde nederlander zo muzikaal verkracht dat ze oprecht blij genoeg worden van DJs aangevuld met 3fm bands zoals kensington, Chef Special etc..?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.673
656
Of is de gemiddelde nederlander zo muzikaal verkracht dat ze oprecht blij genoeg worden van DJs aangevuld met 3fm bands zoals kensington, Chef Special etc..?

Dat vrees ik wel ja. Durf te wedden dat als je nu 10 mensen willekeurig op straat aanspreekt en vraagt of ze Arcade Fire kennen zeggen er 2 mensen misschien ja. Slechte trend wat mij betreft.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Durf te wedden dat als je nu 10 mensen willekeurig op straat aanspreekt en vraagt of ze Arcade Fire kennen zeggen er 2 mensen misschien ja.

Dit is ook 1 van de redeneringen waarom ik AF meer bij BKS vindt passen en het (uitgaande van vorige editie's) BKS-publiek.

Anders ben ik er bang voor dat AF het zelfde op Pinkpop was overkomen als vorige keer, op BKS komt de band echt tot zijn recht hoor. Doen ze goed daar.

Bij Pinkpop zullen we 'grote' bands met naamsbekendheid krijgen voor de massa denk ik. Ik hoop eerlijk gezegd op minstens 1 headliner die nog niet op Pinkpop heeft gestaan, dat zal wel een leuke plus zijn.
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
EddieVerder wrote:
Durf te wedden dat als je nu 10 mensen willekeurig op straat aanspreekt en vraagt of ze Arcade Fire kennen zeggen er 2 mensen misschien ja.

Dit is ook 1 van de redeneringen waarom ik AF meer bij BKS vindt passen en het (uitgaande van vorige editie’s) BKS-publiek.

Anders ben ik er bang voor dat AF het zelfde op Pinkpop was overkomen als vorige keer, op BKS komt de band echt tot zijn recht hoor. Doen ze goed daar.

Bij Pinkpop zullen we ‘grote’ bands met naamsbekendheid krijgen voor de massa denk ik. Ik hoop eerlijk gezegd op minstens 1 headliner die nog niet op Pinkpop heeft gestaan, dat zal wel een leuke plus zijn.

SOAD kun je toch echt geen "grote" band noemen imho. Wanneer je diezelfde 10 mensen vraagt of ze SOAD kennen dan zijn het er ook hooguit 2 die ja zeggen, en zelfs dat lijkt me ambitieus. Dat is echt geen band "voor de massa".
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.773
5.295
The XX komt naar Nederland. Ik vermoed dat dit de derde BKS headliner is, al lijkt het me een schitterende 3FM-afsluiter, sub.
 

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Spijtig genoeg geldt voor de meeste potentiële hier genoemde headline acts dat ze slechts bij een beperkte groep bekend zijn. Nederland heeft jammer genoeg geen popzender meer zoals de ons omringende landen wel hebben. De Nederlandse jeugd is dus aangewezen op 3 FM om nieuwe muziek te leren kennen, de kans om daar overdag een band als Arcade Fire, Radiohead, SOAD of Linkin Park te horen is uiterst gering. Als een festival als Pinkpop dan wel die jeugd wilt aanspreken, zul je bands als Kensington, Bastille, Two Many DJ, Dotan ed. moeten programmeren. Op zich ook geen probleem zolang er ook voldoende leuke acts te zien zijn.
De keuze van SOAD geeft wel aan dat er de kans groot is op een hardere headliner (als ze inderdaad sub zijn op de Mainstage), dus de optie voor Guns of Aerosmith blijft.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Spijtig genoeg geldt voor de meeste potentiële hier genoemde headline acts dat ze slechts bij een beperkte groep bekend zijn. Nederland heeft jammer genoeg geen popzender meer zoals de ons omringende landen wel hebben. De Nederlandse jeugd is dus aangewezen op 3 FM om nieuwe muziek te leren kennen, de kans om daar overdag een band als Arcade Fire, Radiohead, SOAD of Linkin Park te horen is uiterst gering. Als een festival als Pinkpop dan wel die jeugd wilt aanspreken, zul je bands als Kensington, Bastille, Two Many DJ, Dotan ed. moeten programmeren. Op zich ook geen probleem zolang er ook voldoende leuke acts te zien zijn.
De keuze van SOAD geeft wel aan dat er de kans groot is op een hardere headliner (als ze inderdaad sub zijn op de Mainstage), dus de optie voor Guns of Aerosmith blijft.

Correcte analyse. Gelukkig woon ik in Zuid Limburg en staat hier enkel StuBru op. Arcade Fire had ik graag weer gezien op Pinkpop, was een van de beste gigs ooit in 2014. Nu maar kijken voor dagkaart BKS, of afwachten op Rock Werchter.
Goed dat Pinkpop SOAD als sub programmeert. Als headliner slaat dat de plank bij een mainstream publiek (en bij mij persoonlijk ook) volledig mis.
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Ik weet niet of je kunt zeggen dat er ook een stevige headliner na SOAD komt. In het verleden zie je ook soms rustigere subheadliners voor een pittigere headliner en andersom.
Het is dus afwachten.
Vaak toch wel artiesten die met een nieuw album komen dus tja gokken maar.
En het is nooit naar ieder zijn zin, ook een reden waarom ik dit jaar PP heb overgeslagen.....hopen dat aankomende editie meer mijn muziek smaak zal zijn...?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Zonder bands als RH en AF wordt die Pinkpop affiche toch maar een magere hap. Op dit moment is Best Kept Secret 100 keer interessanter... ik hoop echt dat Pinkpop weer wat kleurrijker wordt qua lineup en weten zij toch ook iets 'kwalitatiefs' neer te zetten op hun affiche.

Mooi dat Rock Werchter toch beide kan combineren.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Zonder bands als RH en AF wordt die Pinkpop affiche toch maar een magere hap. Op dit moment is Best Kept Secret 100 keer interessanter… ik hoop echt dat Pinkpop weer wat kleurrijker wordt qua lineup en weten zij toch ook iets ‘kwalitatiefs’ neer te zetten op hun affiche.

Mooi dat Rock Werchter toch beide kan combineren.

Zoals ik zei, potentieel benutten, het kan in mijn ogen niet kloppen dat als de tickets op 15 euro na evenduur zijn en BKS Radiohead wel heeft en Pinkpop niet, smijt, komaan benut dat potentieel eens en maak nederland qua festivals weer eens trots zoals in 2014 (wat betreft major festivals)
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Zoals ik zei, potentieel benutten, het kan in mijn ogen niet kloppen dat als de tickets op 15 euro na evenduur zijn en BKS Radiohead wel heeft en Pinkpop niet, smijt, komaan benut dat potentieel eens en maak nederland qua festivals weer eens trots zoals in 2014 (wat betreft major festivals)

Vergis je niet. Met 25.000 weekendtickets die €22,50 stijgen en 75.000 (3x 25.000) dagtickets die €20 stijgen komt er -bij een uitverkocht festival- in totaal €2.062.500 (2 miljoen!) meer cash binnen. Mag hopen dat Radiohead daarmee dik betaald is.
Maar dit is het verkeerde topic daarvoor geloof ik ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.470
6.715
Zonder bands als RH en AF wordt die Pinkpop affiche toch maar een magere hap. Op dit moment is Best Kept Secret 100 keer interessanter… ik hoop echt dat Pinkpop weer wat kleurrijker wordt qua lineup en weten zij toch ook iets ‘kwalitatiefs’ neer te zetten op hun affiche.

sorry hoor, maar dit vind ik op basis van 2 namen op beide festivals een beetje azijn zeiken...

Leuk dat je fanboy band van RH en AF en dat ze beide op BKS staan en dat dat maakt dat je BKS 100 keer interessanter vind.

Ik persoonlijk, ben blij met SOAD en vind Green Day wel oke hoor en voor mij hadden Radiohead en Arcade Fire niet hoeven komen.
Lang wel verwacht dat Radiohead zou komen, maar vorig jaar gaf ik ook al aan dat ik ze geen headliner vond voor Pinkpop en met nieuw album was de mogelijkheid logisch geweest, dat klopt.
Al met al, deze 2 bands staan prima op BKS en het publiek op BKS.
Maar dat is mijn mening.

Leuk dat men weer elk kleine negatieve puntje van Pinkpop even herhaaldelijk komt aanhalen steeds, houdt me lekker scherp...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken