Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
433
204
Maar volgens velen hier is Pinkpop dus eigenlijk gewoon afhankelijk van Foo Fighters en/of Pearl Jam? Dat vind ik dan weer wel erg vreemd
1f642.svg
nee, het is afhankelijk van grote headliners. Dat is ook niet erg als je per dag ook nog zo´n 30-40,000 dagkaarten moet verkopen. Het probleem is echt dat in een jaar met wat mindere headliners Pinkpop steeds meer lukraak gaat boeken zonder een duidelijke lijn
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Jasper Kuipers wrote:
Geen Rondé en HEAVN? Zouden die nog toegevoegd kunnen worden op Stage4?


kan idd

Indiaantje89 wrote:
Maar volgens velen hier is Pinkpop dus eigenlijk gewoon afhankelijk van Foo Fighters en/of Pearl Jam? Dat vind ik dan weer wel erg vreemd
1f642.svg



Noem het kortzichtig…
Ze waren de geruchten van het eerste uur.
Dan zijn geruchten over JB niet het lekkerste om te lezen voor de liefhebbers van die bands, soort ontkenningsfase
1f609.svg
Ik snap het wel
Laten we zeggen dat dat anders is gelopen.
Mwah het valt me opdat Foo Fighters blijkbaar overal "de heilige graal" is van Pinkpop, niet hier alleen op Festileaks hoor. Maar het komt erg over dat de line-up afhankelijk is van Foo Fighter, terwijl opzich niet heel veel relevanter is dan Green Day en Kings Of Leon. Ik vind ze zelf ook tof hoor, daar niet van. Maar Foo Fighters red voor mij niet een line-up wel of niet.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Alles even laten bezinken maar we gaan gewoon weer drie dagen naar Pinkpop. Ten eerste ga ik er heen voor de sfeer en het is natuurlijk wel lekker als een paar goede bands komen. Die komen zeker alleen zijn ze niet mijn eerste keus. Het is ook de bedoeling dat je nieuwe bandjes leert kennen. Schrik niet maar ik had nog nooit gehoord van Five Finger Death Punch, Imagine Dragons of Prphets of Rage. Dankzij dit forum toch maar even opgezocht op youtube en aangenaam verrast. Dat zijn alvast drie bands om te leren kennen en te luisteren. Hopen op mooi weer en lekker in het gras liggen op een mooi plekje voor de schermen. Ook dat is Pinkpop.

We kunnen Biebert op voorhand afbranden maar ik vind het leuk om een andere publiek te zien voor een dag. Voor de zevende keer Anouk, Muse of RHCP, dat kennen we inmiddels wel. Het is geen verplichting om naar Pinkpop te gaan en er zijn genoeg alternatieven waar wel de standaard bands komen. Heb dus voor de zondag een kaartje met Rock Werchter.

Uiteraard wel een paar min-puntjes. Het is natuurlijk belachelijk dat een DJ afsluit. Die hoort hier niet thuis. Zat alternatieven zoals Mysteryland, ADE of Dance Valley. Ontzettend jammer dat Biffy clasht met Liam Gallagher. Wellicht kan de organisatie hier verandering in brengen. De voormalig voorman van Oasis is wel een van de grooste namen die op Pinkpop staat dit jaar. Benieuwd wat zijn setlist zal zijn. Tent lijkt mij veel te klein.

De kaartverkoop zal chaotisch verlopen. Zaterdag en maandag zijn snel uitverkocht en vrees zelfs voor een weekendkaart. De doelgroep is bereikt want mijn jongste zoon is laaiend enthousiast over de programmering. Hij gaat voor eerst en dat is een mooie ervaring die ik toejuich.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
@pede denk jij dat echt .
twee festivals met de zelfde doelgroep die beide de zelfde grote organisator achter zich hebben staan en beide moeite hebben met het uitverkopen op alle dagen .
zou men als bedrijf dan niet gaan kiezen voor twee verschillende doelgroepen .
ik zakelijk zeer zeker wel .
spreiding van risco en spreiding van doelgroep.
daarbij heeft men in nl nog niet echt een festival waaar met name de doelgroep 16 -20 jaar mee getrokken wordt.
dat was pinkpop vroeger altijd al duss… ik weet het nog zo net niet of ik er ver naast zit

Nee, dan moet je eerder naar Down the Rabbit Hole en Lowlands kijken. Met BKS als concurrent.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Als ze KOL hadden vervangen door de FF dan had ik een dagkaart gekocht. Dan had je ook zeker geweten dat de maandag zou uitverkopen.

Die maandag gaat wel uitverkopen hoor. Denk dat er genoeg zijn, die toch even een dagje PP mee gaan pakken. Waarschijnlijk proberen mijn vrouw en ik die dag ook. Voor ons een leuk dagje met van alles wat.
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
Zo... gisteren lekker meegekeken wat er allemaal zou komen, en dat kijkt best rustig als de kaarten voor BKS en LL al klaar liggen.

Ik denk dat het heel helder is dat ze zich volledig hebben gericht op de 16jarige dames, en dat is natuurlijk prima. Toen ze geen grote headliners konden krijgen zijn ze wss verder gaan kijken en hebben ze deze keuze gemaakt. En je kunt zeggen wat je wil, de snapchat/instagram generatie geniet van bieber/garrix/ID/Kensington/KOL en de 3500 singer songwriters alle gavin james/passenger/birdy

Of dit gaat uitverkopen vraag ik me ernstig af, maar zoals vele jaren...... wordt er overal altijd veel geroepen en kopen mensen vervolgens toch doodleuk een weekendkaart. We shall see.

 

Joy

Nieuw lid
7 mrt 2017
3
0
Naar mijn mening vind het de line-up niet extreem slecht en zit er genoeg tussen om van te genieten dat weekend. Zit ook genoeg tussen wat ik nog niet kon en na wat opzoek werk toch wel lekker klinkt. Alleen snap echt niet waarom ze broederliefde op mainstage hebben gezet. Naam mijn mening echt niet mainstage waardig en vind ik ook beter bij 3fm stage passen. Ik zou sum 41 en broederliefde ruilen want vind hun ook beter bij Green Day en Imagine Dragons passen. Ik vind het zelf wel gewaagt dat ze JB hebben maar ik denk dat het nog wel eens goed kan uitpakken samen met Martin Garrix al luister ik nooit naar hun muziek toch ga ik er een kijkje nemen omdat ik benieuwd ben.

Op munten gebied liggen ze erg ver achter en vraag me af waarom ze er geen muntautomaten neer zetten. Als ze dat doen hebben ze veel minder lange rijen bij de kassa's en tegenwoordig pinnen mensen toch veel vaker dus ideaal. Ook de papieren munten vind ik een beetje vervelend ik raak ze altijd overal kwijt of verregenen of scheur ze door midden. Heb veel liever die plastic breek punten.

En op camping gebied kan naar mijn mening Pinkpop nog veel verbeteren. Zeker de rijen voor dat de camping open gaat. Zelf heb ik altijd op camping B gezeten en is het een stuk minder dan bij camping A. Toch wil ik dit jaar graag naar camping A ook al heb ik een hekel aan de hele nacht voor een camping te liggen. Vind ook dat het niet hoeft. Een dag eerder de camping open gooien vind ik zelf een goed plan maar krijg je nog steeds rijen maar wel een stuk minder.

Een aantal vraagjes. wat is jullie ervaring met de rijen bij de campings en hoe denken jullie dat die gedeeltelijk opgelost kunnen worden. Ik heb er zelf wel een aantal ideeën bij maar omdat ik zelf altijd alleen op camping B heb gezeten weet ik eigenlijk niks van camping A en C. En wat denken jullie wat er verbeterd kan worden aan de campings zelf hier ben ik ook erg benieuwd naar. Deze vragen stel ik omdat ik bezig ben met nieuw concept bedenken voor de campings van Pinkpop voor mijn assessment voor school.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
En op camping gebied kan naar mijn mening Pinkpop nog veel verbeteren. Zeker de rijen voor dat de camping open gaat. Zelf heb ik altijd op camping B gezeten en is het een stuk minder dan bij camping A. Toch wil ik dit jaar graag naar camping A ook al heb ik een hekel aan de hele nacht voor een camping te liggen. Vind ook dat het niet hoeft. Een dag eerder de camping open gooien vind ik zelf een goed plan maar krijg je nog steeds rijen maar wel een stuk minder.

Is dat echt nog zo erg?

Ik dacht dat er afgelopen jaar zelfs nog gewoon plek was op camping A. Als je er vroeg bij bent sta je eigenlijk bij elk festival wel vet lang in de rij. Biertje erbij en niks mis mee al zeg ik het zelf. Gewoon het beste er van maken. Een megafestival brengt nou eenmaal nadelen met zich mee.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Welkom Joy, leuke eerste post...

Om te beginnen. De papieren bonnen zal een kostenbesparende en milieu/recycling keuze zijn denk ik.
Misschien speelt dat wel mee met de kosten van 2,50 per bon.
Overigens kan je bij de kassa's gewoon met pin betalen, als je naar een kassa verder op het terrein loopt is er vaak geen rij (meeste 'schapen' lopen direct naar de eerste, dat is niet slim dus).

Openstellen camping is, zover ik begrijp, een afspraak tussen gemeente, politie en organisatie. Dat er bezoekers zijn die veel eerder komen, tja dat zijn vaak de echte die hard pinkpoppers die liefst hun favoriete stekje uitzoeken.
Eerder openstellen heeft geen zin, want dan komen de rijen ook weer eerder denk ik.
Er liggen nu eenmaal afspraken, die zijn er niet voor niets. (Maar, soms zal de camping organisatie wel eens wat eerder opengaan dan afgesproken hoor ;) )

Over verbeteringen op de campings zelf zal iemand anders misschien wel een opmerking hebben...
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik ga al enkele jaren naar camping A en sta meestal vanaf een uur of 4/5 in de rij. Vaak gaat de camping al veel vroeger open dan gepland, meestal tussen 7 en 9.
Voor een plek op camping A hoef je echter echt niet zo vroeg in de rij te gaan staan. Vaak zijn er een aantal uren na de opening van de camping nog plekken vrij, dit zijn dan uiteraard wel de wat minder geschikte campingplaatsen.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.930
3.304
Gaan Biffy Clyro en Liam Gallegher eigenlijk te gelijk spelen? Lijkt er wel op met de huidige posters die tijdens de persconferentie waren laten zien en aangezien afgelopen jaar de Brand en 3FM tegelijk waren. Zou echt heel erg kut zijn namelijk
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Gaan Biffy Clyro en Liam Gallegher eigenlijk te gelijk spelen? Lijkt er wel op met de huidige posters die tijdens de persconferentie waren laten zien en aangezien afgelopen jaar de Brand en 3FM tegelijk waren. Zou echt heel erg kut zijn namelijk

Daar lijkt het helaas wel op ja..
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.930
3.304
Joris wrote:
Gaan Biffy Clyro en Liam Gallegher eigenlijk te gelijk spelen? Lijkt er wel op met de huidige posters die tijdens de persconferentie waren laten zien en aangezien afgelopen jaar de Brand en 3FM tegelijk waren. Zou echt heel erg kut zijn namelijk


Daar lijkt het helaas wel op ja..

Godver de godver. Dit is wel echt een domper hoor, dat zijn mijm grootste redenen voor een dagticket.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Popijn wrote:
Joris wrote:
Gaan Biffy Clyro en Liam Gallegher eigenlijk te gelijk spelen? Lijkt er wel op met de huidige posters die tijdens de persconferentie waren laten zien en aangezien afgelopen jaar de Brand en 3FM tegelijk waren. Zou echt heel erg kut zijn namelijk


Daar lijkt het helaas wel op ja..


Godver de godver. Dit is wel echt een domper hoor, dat zijn mijm grootste redenen voor een dagticket.

Nuja, hoe groot is de kans dat je Liam Gallagher solo nog eens gaat zien? Toch wel een unieke act.

Biffy Clyro kon je vorig jaar nog zien, en volgend jaar mogelijk ook. En zelfs op Vestrock.

Misschien moet je eens de live recensies van Liam solo afwachten. Maar als het goed is zou ik het wel weten.
 

Bianca

Randprogramma
1 mrt 2017
131
0
Ik hoop stiekem op;
A tribe called quest
Die Antwoord
Duran Duran
Linkin Park
The Prodigy
The Script
21 Pilots

Ongeacht of ze kunnen of niet
? ?

Nou daar gaat mijn lijstje van hoop … ?

Was er dus ook woensdag.
Enja, wat ik van het programma vind… do’s and don’ts.
Maar ik ga me wel vermaken die 3 dagen ?
“M’n tentje staat er al! (dit jaar maar eens via Festitent)
Sta dus op camping B. Nog nooit eerder op gestaan, alleen op A.
Ben benieuwd

Zitten wel iig een aantal artiesten tussen waar ik wel nieuwsgierig naar was, maar nou niet genoeg om naar een concert van ze te gaan bv Sean Paul, Sum 41, Clean Bandit en nog een paar. Dus fijn om ze dan hier te kunnen zien. Gaat een festival toch ook om? “uitproberen” van bands/acts?

Er is alleen 1 ding wat ik niet zo goed snap (ben geloof ik niet de enige)
Broederliefde….. dit jaar Ambassadeur van de Vrijheid) [EDIT: sinds vandaag niet meer]
Zal wel een hype zijn nu, gezien de reacties van een paar jonge mede aanwezige afgelopen woensdag. Maar ik, dus persoonlijke mening, vind ze bagger (qua performance en qua muziek)
En dan op de zondag Mainstage??????
Ben er misschien te oud voor (nog ff 42) ?
Maar daar snap ik nou echt niets van.

Heb trouwens nog niet de kans gehad om te checken hoeveel namen er nog bekend moeten worden gemaakt en op welke stages maar dan maar weer die hoop op wat namen van mn lijstje ?
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
Lieve musiclovers ik kom zelf niet tot 10 acts die ik graag wil zien dit jaar.
Vooralsnog te weinig zin om een ticket te kopen daar ik niet alle dagen fulltime aanwezig wil zijn.
Een relevant festival voor een jonger publiek is het totaal niet (hiervoor mis je echt de nieuwe hiphop/R&B/dance indien je geen state of the art andere rock/indie acts wil boeken
Helaas voor MOJO en Pinkpop zal het festival niet uitverkopen en ook niet echt een nieuwe doelgroep gaan verbinden aan PP; wel meer verdeeldheid brengen
Ik had je lief en hoop voor PP op nieuwe impulsen in de toekomst en echt loslaten tradities en meer lef om echt anders te programmeren en dan eind juni/begin juli recht tegenover de concurrentie PP in te plannen
Ik ben blij met mijn weekendticket BKS en wens alle Pinkpopgangers mooie festivaldagen toe .
LoveMusic Musiclover
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Bianca wrote:
Ik hoop stiekem op;
A tribe called quest
Die Antwoord
Duran Duran
Linkin Park
The Prodigy
The Script
21 Pilots

Ongeacht of ze kunnen of niet
1f644.svg
1f606.svg



Nou daar gaat mijn lijstje van hoop …
1f606.svg


Was er dus ook woensdag.
Enja, wat ik van het programma vind… do’s and don’ts.
Maar ik ga me wel vermaken die 3 dagen
1f642.svg

“M’n tentje staat er al! (dit jaar maar eens via Festitent)
Sta dus op camping B. Nog nooit eerder op gestaan, alleen op A.
Ben benieuwd

Zitten wel iig een aantal artiesten tussen waar ik wel nieuwsgierig naar was, maar nou niet genoeg om naar een concert van ze te gaan bv Sean Paul, Sum 41, Clean Bandit en nog een paar. Dus fijn om ze dan hier te kunnen zien. Gaat een festival toch ook om? “uitproberen” van bands/acts?

Er is alleen 1 ding wat ik niet zo goed snap (ben geloof ik niet de enige)
Broederliefde….. dit jaar Ambassadeur van de Vrijheid) [EDIT: sinds vandaag niet meer]
Zal wel een hype zijn nu, gezien de reacties van een paar jonge mede aanwezige afgelopen woensdag. Maar ik, dus persoonlijke mening, vind ze bagger (qua performance en qua muziek)
En dan op de zondag Mainstage??????
Ben er misschien te oud voor (nog ff 42)
1f644.svg

Maar daar snap ik nou echt niets van.

Heb trouwens nog niet de kans gehad om te checken hoeveel namen er nog bekend moeten worden gemaakt en op welke stages maar dan maar weer die hoop op wat namen van mn lijstje
1f609.svg

Broederliefde op de Main Stage begrijp ik ook niet. Ben het in dat opzicht helemaal eens met @JoyKluijtmans: had ze omgewisseld met Sum 41. Broederliefde pas beter bij Sean Paul. Sum 41 past beter bij Green Day/Imagine Dragons.

Er komen nog 7 namen! 2 op 3FM-Stage. 1 op Brand Bier Stage. 4 op Stage 4.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Er komen nog 7 namen! 2 op 3FM-Stage. 1 op Brand Bier Stage. 4 op Stage 4.

Volgens mij zijn Mainstage, 3FM-stage en BrandBier-stage volzet.

Volgens mij zaterdag 3 maal Stage 4 en 1 naam voor Garden of Love.
Op zondag ook 3 maal Stage 4 en op maandag enkel nog Garden of Love 1 naam.

Het zal niet zo spannend zijn, maar kunnen leuke dingen komen nog hoor.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Op zaterdag zijn er maar 3 bands voor 3FM dat zouden er toch echt 4 moeten zijn (net als brand bier stage). Volgens mij zei Jan Smeets dat er nog 2 namen bij komen op zaterdag dus ook nog 1 voor stage 4. Op zondag zouden er nog 4 namen voor Stage 4 bij kunnen komen, zouden er ook 3 kunnen zijn als ze niks meer tegelijk met de headliner laten spelen. Op maandag zou er wellicht nog een naam op stage 4 bij kunnen komen als ze er een tegelijk met de headliner laten spelen. Kortom:

Zaterdag 1 3FM en 1 Stage 4
Zondag 4 Stage 4
Maandag 1 Stage 4

Dus 7 klopt wel, maar kan ook 5 zijn. We gaan het zien.
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Volgens mij zei Jan inderdaad dat er nog twee bijkomen op de vrijdag. Ten Bells openen, dan heb je erna nog vijf main stage plekken die al vervuld zijn. Daartussen in heb je dan 4 plekken op 3 fm en 4 in Brand, dus denk dat er inderdaad nog een 3fm spot bijkomt maar ook een brand spot
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken