Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Danielle1617899608

Playlistbediener
8 mrt 2017
49
0
Oh en Kensington.... heeft Pinkpop er wel rekening mee gehouden dat ze misschien een overactieve fanclub hebben die met tich accounts hebben gestemd voor Kensington? Prima band hoor, maar niet echt verrassend
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Ik heb in ieder geval meer punten gescoord met het voorspelspel dan vorig jaar (150 -> 195), als ik het zo ff snel goed berekend heb. Dat is dan echt het enige positieve van deze line-up
1f61b.svg

Lekker bezig! Ik heb ook even snel berekend: volgens mij zit ik op 290 :)
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Opmerkelijk trouwens dat er niets Belgisch is aangekondigd. Ook de oosterburen zijn niet vertegenwoordigd..
Normaal gesproken zijn er toch wel wat Belgische dingetjes te vinden in Landgraaf. Qua ligging ook niet geheel onlogisch.
Zijn enkel artiesten uit Engelstalige landen of uit Nederland (met uitzondering van MØ). Vooral het VK is oververtegenwoordigd.
Maarja we hebben nog 7 aankondigingen te gaan. Twee 3FM plekken nog, één Brandbier plekje en vier stage4 plekken, voor zover ik dat begreep. Daar kan met goede hoop nog wel wat interessants uit rollen:)
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
BEn toch nog wel positief verrast over de line up. Genoeg keuze.
Snap alleen totaal niet waarom geen Haevn, mis inderdaad ook iets uit België.
In ieder geval genoeg mooie namen om mijn vrouw toch drie dagen mee te krijgen.
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Voor mij ook genoeg leuke dingen, al is de zondag karig. Ik zie hier ook verwachte tijdschema's voorbij komen. Liam Gallagher en Biffy Clyro tegelijk? Dat zou wel echt een afknapper zijn...
 

Bram16178995621

Playlistbediener
12 jan 2017
17
0
Ik moet zeggen dat ik de namen vind verschillen tussen redelijk goed en bagger slecht, bedoel wat heeft in godsnaam broederliefde verloren op een festival als Pinkpop en al helemaal main stage?
Waar ik overigens wel bang voor ben is dat de echte Pinkpop namen om het maar even zo uit te drukken dalijk zullen clashen en je uit eindelijk een stuk minder zal kunnen zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Voor mij ook genoeg leuke dingen, al is de zondag karig. Ik zie hier ook verwachte tijdschema’s voorbij komen. Liam Gallagher en Biffy Clyro tegelijk? Dat zou wel echt een afknapper zijn…
correct, is een clash
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Dagje later de line-up nog eens even objectief bekeken. Green Day, Justin Bieber en Live volgens mij Benelux exclusief te pakken. Daarnaast een handje vol vulling die zeker interessant zijn, maar niks exclusief. Overige opvulnamen echt te min voor Pinkpop begrippen en allerminst exclusief of relevant.
Jammer maar dit is echt wel een van de minste line-ups van de laatste jaren en dat is een prestatie op zich.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
OK, ik heb best een specifieke smaak en ben absoluut geen liefhebber van alle muziek, zeker als die muziek niet echt live wordt gemaakt. Bij PInkpop zijn er dit jaar teveel (en jammergenoeg hoofdacts) acts die of playbacken of gewoon een plaatje opzetten en daar wat bliepjes doorheen gooien.....dit jaar sluiten ze niet aan op mijn smaak. Ik ga ervan uit dat na dit jaar van probeersels we weer snel teruggrijpen naar echte muziek......als dat zo is ben ikl weer de eerste die een kaartje koopt !

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169
Dagje later de line-up nog eens even objectief bekeken. Green Day, Justin Bieber en Live volgens mij Benelux exclusief te pakken. Daarnaast een handje vol vulling die zeker interessant zijn, maar niks exclusief. Overige opvulnamen echt te min voor Pinkpop begrippen en allerminst exclusief of relevant.
Jammer maar dit is echt wel een van de minste line-ups van de laatste jaren en dat is een prestatie op zich.

Als hje het dan weer van de positieve kant bekijkt: zet alle namen van alle grote(re) Nederlandse festivals (Pinkpop, LL, BKS, DTRH (nog iets vergeten?)) op een rijtje dan komt er toch best een mooi palet aan artiesten langs....kaartjes kopen voor alle festivals dan maar ? BKS weekend heb ik al te pakken :)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ben blij dat er toch mensen zijn die positief zijn op dit forum hoor. Zou toch wel heel slecht zijn als er geen liefhebbers meer naar Pinkpop willen gaan.

Ik zal ook eens zeggen wat ik er precies van vind; zaterdag:

James TW ken ik niet, maar alle andere die dag op mainstage vind ik echt gewoonweg kut; Chef'Special niet mijn ding, het is niet slecht maar ook niet boeiend. Kensington heeft alleen maar dezelfde nummers, alles lijkt op elkaar. Een nummertje van Kensington kan ik nog prima handelen maar een heel optreden, nee... dat is echt te veel van het goede. Justin Bieber vind ik ook echt verschrikkelijk ook rekening houdend met het feit dat er alleen maar het hele concert gegild gaat worden, daar zou ik me echt aan irriteren om daar tussen te staan. Martin Garrix vind ik gewoonweg geen kut aan, dj's zijn al niet echt mijn ding maar pop dj's al helemaal niet ik heb gewoon niets met commerciele dance-muziek.

White Lies is wel oke maar is nu ook niet echt een band waarvan ik zeg die moet ik zien. Zelfde geld voor The Ten Bells, lijken me best een prima bandje maar meer niet. Kaiser Chiefs is wel heel erg 2007 (ofzo, in ieder geval totaal niet meer relevant). Five Finger Death Punch is volgens mij voor mij iets teveel van het goede, Richard Ashcroft ken ik niet goed wellicht is dat nog wel interessant. Crystal Fighters is een one-hit-wonder en ook niet erg bijzonder imo. Pierce Brothers en Declan McKenna ken ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen. Kortom er is op die dag echt niks wat ik echt graag wil zien, voor mij dus zeker geen € 95,- waard en ook geen € 65,- (zeg maar 1/3e deel van een weekendticket).


Zondag:

Ook op de zondag is er niets wat ik echt graag wil zien. Wel vind ik Green Day best oke en ook Sum 41 lijkt me best leuk eens te zien. Imagine Dragons en Kodaline is ook niet echt verschrikkelijk, wellicht dat ik dat ook nog wel zou kunnen aanschouwen. Broederliefde daarentegen vind ik echt verschrikkelijk en verder een hoop singer-songwriters en dat boeit me over het algemeen erg weinig. Dus deze dag vind ik al wel wat beter maar ook zeker geen € 95,- waard en ook geen € 65,- imo.


Maandag:

De enige dag die mij wel kan bekoren. System of A Down en Live zou ik zeker willen zien, Live vooral omdat ik ze nog nooit heb gezien ben niet perse fan maar lijkt me toch best leuk ze te zien. Ook leuk om mee te pakken zijn Seasick Steve, Prophets of Rage, Kings of Leon, Biffy Clyro en Liam Gallagher maar die laatste 2 spelen tegelijk (de enige dag met een clash; tot nu toe dan). Ook Gutterdämmerung lijkt me best leuk om te zien en wellicht ook Rag'N'Bone Man. Deze dag is het dan wel waard wat mij betreft alleen ook die dag ga ik niet aangezien ik al naar Rock Werchter ga het hele weekend en ik daar al Prophets of Rage, Kings of Leon, Rag'N'Bone Man en System of A Down kan gaan zien. Hopelijk komen Live en Biffy Clyro daar ook nog bij dan hoef ik die ook niet te missen.


Maar gelukkig voor Pinkpop heeft iedereen een andere smaak en zal die zaterdag vast wel uitverkopen, de maandag kan ook best een eind gaan komen ondanks de wat mindere headliner (ik bedoel niet te zeggen dat Kings of Leon minder is dan Justin Bieber maar ik vermoed dat Kings of Leon nou niet bepaald een run op kaarten gaat veroorzaken ook omdat ze ook op Rock Werchter staan en daar krijg je er die dag ook Arcade Fire bij). De zondag daarentegen gaat lastig worden vermoed ik. Green Day stond dit jaar natuurlijk al in de Ziggo-Dome dus er zijn al veel fans geweest en ja ik denk dat de rest van de line-up nu ook niet echt een run op kaarten gaat veroorzaken. De weekendkaarten weet ik ook niet zo zeker aangezien ik verwacht dat er toch een hoop vaste pinkpopgangers gaan afhaken en ik denk niet dat Bieber-fans een weekendkaart gaan kopen. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd en verkopen ze alles uit, in dat geval is het allemaal slim bedacht door de organisatie.

Ik hoop echt dat het een teleurstellende editie gaat worden omdat ik toch graag zou willen dat er weer eens een leuke line-up voor mij komt in de komende jaren zodat de keuze tussen Rock Werchter en Pinkpop toch weer echt een keuze wordt en niet zoals nu kiezen tussen RW of niks.

Voor de mensen die wel willen gaan, ik wens jullie natuurlijk veel succes met het kopen van kaarten en uiteraard veel plezier.
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
190
52
Live is niet exclusief. Die doen niet aan die onzin mee. Vooralsnog doen ze wel eerst festivals om daarna nog eventuele losse concerten te doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Live is niet exclusief. Die doen niet aan die onzin mee. Vooralsnog doen ze wel eerst festivals om daarna nog eventuele losse concerten te doen.

Ik denk dat ze op TW Classic komen...
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
Dat wat WackoJ zegt geldt volgens mijn voor 90 % van de mensen.
Za en zo zijn zeer zwak. Ma is best ok.
Maar als je ook al naar Werchter gaat dan is pinkpop niet echt van meerwaarde.
Ik ben benieuwd naar de kaartverkoop.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Alles gewikt en gewogen hebben mijn vrouw en ik beslist om dit jaar niet te gaan.

Het is gewoon te weinig voor het geld wat ik kwijt ben.
Kleine 400 voor de kaarten, 2 tanks benzine, 250 aan eten en drinken en 100 euro voor de Airbnb.

Het is mij niet waard. Ik leg het liever opzij voor volgend jaar met Metallica, Snowpatrol en Ed Sheeran
 

Hammersmith

Campingartiest
6 jan 2017
72
1
Ook ik ben redelijk blij verrast met deze line up. Het bestaat voor mij uit veel artiesten die ik weleens gezien wil hebben maar geen concertkaartje voor zou kopen.

Zaterdag:
Chef's Special al aantal keren gezien, nieuwe album wel leuk dus prima weg te kijken. Kaiser Chiefs nog nooit gezien, dus leuk om een keer mee te maken. Martin Garrix wordt ongetwijfeld een mooie show. Kensington is inmiddels overkill.... De rest van de dag wordt het voor mij lekker een biertje drinken en met een schuin oog naar het podium kijken. (ogen dicht bij Bieber.....)

Zondag:
Imagine Dragons vind ik wel interessant. Sean Paul is inderdaad een verrassing, helaas is het bij deze man het geval dat hij weinig nummers zelf kan doen omdat hij alleen maar duetten heeft. Toch even kijken uit nieuwsgierigheid. Rancid is leuk! Sum 41 erg leuke opwarmer voor Greenday! Sing-en songwriters niet echt mijn ding, net als Broederliefde. Kort samen gevat, een dag om goed door te komen.

Maandag:
Een betere dag dan ik gehoopt had! Guus Meeuwis verwacht je niet direct op Pinkpop (alhoewel deze naam de laatste maanden hier vaak genoemd werd), maar zoals Dennis het al zei zal dat ongetwijfeld een feestje worden. Seasick Steve, nog nooit gezien dus leuk eens mee te maken. Van te voren hoopte ik enorm hard op Rag'n'Bone Man en Live! Godzijdank staan die er!!! Daar ga ik enorm van genieten! En als afsluiter kun je het, in mijn ogen, minder treffen dan Kings of Leon.

Mij zul je 3,4 en 5 juni zeker in Sjaesberg zien! Ik heb er zin in. Zaterdag weekendkaarten halen en me opmaken voor weer gezellig weekendje festival!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
@wecko J

Sorry, maar ik vind jouw stuk een vervelende toevoeging op deze blog. Als je dan echt ergens een mening over wilt geven luister dan even wat dingetjes die je niet kent misschien kom je dan wel op meer goede namen.

Daarnaast het gebruik van scheldwoorden stoort me enorm. Ik hoop dat je dat volgende keer op een andere manier doet.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
@wecko J

Sorry, maar ik vind jouw stuk een vervelende toevoeging op deze blog. Als je dan echt ergens een mening over wilt geven luister dan even wat dingetjes die je niet kent misschien kom je dan wel op meer goede namen.

Daarnaast het gebruik van scheldwoorden stoort me enorm. Ik hoop dat je dat volgende keer op een andere manier doet.

Euhm ten eerste is het geen blog maar een forum en op een forum is het gebruikelijk om je mening te geven. Oke, misschien moet ik nog wat bandjes/artiesten luisteren en dat zou de line-up nog wat beter kunnen maken, maar ook nog slechter btw.

Ten tweede; scheldwoorden? Enige woord wat enigszins als scheldwoord ervaren zou kunnen worden is kut en sorry maar als je niet tegen het gebruik van het woord kut kunt dan ben je wel snel op je teentjes getrapt. Ik vind het jammer dat je je aan mijn post stoort en ik hoop dat jij de enige bent die zich er aan stoort want ik ben hier niet op het forum om andere mensen te irriteren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken