Ik ben blij dat er toch mensen zijn die positief zijn op dit forum hoor. Zou toch wel heel slecht zijn als er geen liefhebbers meer naar Pinkpop willen gaan.
Ik zal ook eens zeggen wat ik er precies van vind; zaterdag:
James TW ken ik niet, maar alle andere die dag op mainstage vind ik echt gewoonweg kut; Chef'Special niet mijn ding, het is niet slecht maar ook niet boeiend. Kensington heeft alleen maar dezelfde nummers, alles lijkt op elkaar. Een nummertje van Kensington kan ik nog prima handelen maar een heel optreden, nee... dat is echt te veel van het goede. Justin Bieber vind ik ook echt verschrikkelijk ook rekening houdend met het feit dat er alleen maar het hele concert gegild gaat worden, daar zou ik me echt aan irriteren om daar tussen te staan. Martin Garrix vind ik gewoonweg geen kut aan, dj's zijn al niet echt mijn ding maar pop dj's al helemaal niet ik heb gewoon niets met commerciele dance-muziek.
White Lies is wel oke maar is nu ook niet echt een band waarvan ik zeg die moet ik zien. Zelfde geld voor The Ten Bells, lijken me best een prima bandje maar meer niet. Kaiser Chiefs is wel heel erg 2007 (ofzo, in ieder geval totaal niet meer relevant). Five Finger Death Punch is volgens mij voor mij iets teveel van het goede, Richard Ashcroft ken ik niet goed wellicht is dat nog wel interessant. Crystal Fighters is een one-hit-wonder en ook niet erg bijzonder imo. Pierce Brothers en Declan McKenna ken ik niet dus daar kan ik weinig over zeggen. Kortom er is op die dag echt niks wat ik echt graag wil zien, voor mij dus zeker geen € 95,- waard en ook geen € 65,- (zeg maar 1/3e deel van een weekendticket).
Zondag:
Ook op de zondag is er niets wat ik echt graag wil zien. Wel vind ik Green Day best oke en ook Sum 41 lijkt me best leuk eens te zien. Imagine Dragons en Kodaline is ook niet echt verschrikkelijk, wellicht dat ik dat ook nog wel zou kunnen aanschouwen. Broederliefde daarentegen vind ik echt verschrikkelijk en verder een hoop singer-songwriters en dat boeit me over het algemeen erg weinig. Dus deze dag vind ik al wel wat beter maar ook zeker geen € 95,- waard en ook geen € 65,- imo.
Maandag:
De enige dag die mij wel kan bekoren. System of A Down en Live zou ik zeker willen zien, Live vooral omdat ik ze nog nooit heb gezien ben niet perse fan maar lijkt me toch best leuk ze te zien. Ook leuk om mee te pakken zijn Seasick Steve, Prophets of Rage, Kings of Leon, Biffy Clyro en Liam Gallagher maar die laatste 2 spelen tegelijk (de enige dag met een clash; tot nu toe dan). Ook Gutterdämmerung lijkt me best leuk om te zien en wellicht ook Rag'N'Bone Man. Deze dag is het dan wel waard wat mij betreft alleen ook die dag ga ik niet aangezien ik al naar Rock Werchter ga het hele weekend en ik daar al Prophets of Rage, Kings of Leon, Rag'N'Bone Man en System of A Down kan gaan zien. Hopelijk komen Live en Biffy Clyro daar ook nog bij dan hoef ik die ook niet te missen.
Maar gelukkig voor Pinkpop heeft iedereen een andere smaak en zal die zaterdag vast wel uitverkopen, de maandag kan ook best een eind gaan komen ondanks de wat mindere headliner (ik bedoel niet te zeggen dat Kings of Leon minder is dan Justin Bieber maar ik vermoed dat Kings of Leon nou niet bepaald een run op kaarten gaat veroorzaken ook omdat ze ook op Rock Werchter staan en daar krijg je er die dag ook Arcade Fire bij). De zondag daarentegen gaat lastig worden vermoed ik. Green Day stond dit jaar natuurlijk al in de Ziggo-Dome dus er zijn al veel fans geweest en ja ik denk dat de rest van de line-up nu ook niet echt een run op kaarten gaat veroorzaken. De weekendkaarten weet ik ook niet zo zeker aangezien ik verwacht dat er toch een hoop vaste pinkpopgangers gaan afhaken en ik denk niet dat Bieber-fans een weekendkaart gaan kopen. Misschien zie ik het wel helemaal verkeerd en verkopen ze alles uit, in dat geval is het allemaal slim bedacht door de organisatie.
Ik hoop echt dat het een teleurstellende editie gaat worden omdat ik toch graag zou willen dat er weer eens een leuke line-up voor mij komt in de komende jaren zodat de keuze tussen Rock Werchter en Pinkpop toch weer echt een keuze wordt en niet zoals nu kiezen tussen RW of niks.
Voor de mensen die wel willen gaan, ik wens jullie natuurlijk veel succes met het kopen van kaarten en uiteraard veel plezier.