Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Colin

Playlistbediener
19 dec 2014
9
0
Wat een waanzinnig slechte line-up. Het excuus dat Pinkpop moet verjongen vind ik ook zo'n drogreden. Ik ben 20 en ben de afgelopen jaren juist naar Pinkpop gegaan voor bands als Metallica, Muse en Rammstein en met mij genoeg jongeren die de afgelopen jaren ook al naar Landgraaf zijn afgereisd. Toon als organisatie zijnde juist lef om de jongere bands aan te trekken zoals The Editors, Avenged Sevenfold en ga zo maar door. Deze koerstwijziging heeft, naar mijn mening, niets met verjonging te maken. Meer met het aanpassen van de gespeelde genres, erg jammer.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Wat een waanzinnig slechte line-up. Het excuus dat Pinkpop moet verjongen vind ik ook zo’n drogreden. Ik ben 20 en ben de afgelopen jaren juist naar Pinkpop gegaan voor bands als Metallica, Muse en Rammstein en met mij genoeg jongeren die de afgelopen jaren ook al naar Landgraaf zijn afgereisd. Toon als organisatie zijnde juist lef om de jongere bands aan te trekken zoals The Editors, Avenged Sevenfold en ga zo maar door. Deze koerstwijziging heeft, naar mijn mening, niets met verjonging te maken. Meer met het aanpassen van de gespeelde genres, erg jammer.
Maar er zijn mensne die al wat langer naar festivals gaan en dat soort namen beu begint te raken.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik denk ook niet dat het iets met verjongen te maken heeft deze line-up. Ik gok dat ze gewoonweg weinig headliners konden krijgen en dus maar voor Justin Bieber hebben gekozen (onder het mom van hij verkoopt die dag toch wel uit). En Green Day en Kings of Leon zijn wel Pinkpop namen natuurlijk. Het zouden ook best prima headliners zijn ware het niet dat je die de laatste jaren al zooooooooooooo vaak hebt kunnen zien. De dag line-up is weer erg droevig maar ook dat is geen koerswijziging. Dus eigenlijk zie ik geen koerswijziging (ik zie zelfs helemaal geen koers, behalve uitverkopen uitverkopen uitverkopen).
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
kunnen we nu frank turner en the sleeping souls nu ook definitief doorstrepen of blijft er ergens nog wat ruimte over?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Colin wrote:
Wat een waanzinnig slechte line-up. Het excuus dat Pinkpop moet verjongen vind ik ook zo’n drogreden. Ik ben 20 en ben de afgelopen jaren juist naar Pinkpop gegaan voor bands als Metallica, Muse en Rammstein en met mij genoeg jongeren die de afgelopen jaren ook al naar Landgraaf zijn afgereisd. Toon als organisatie zijnde juist lef om de jongere bands aan te trekken zoals The Editors, Avenged Sevenfold en ga zo maar door. Deze koerstwijziging heeft, naar mijn mening, niets met verjonging te maken. Meer met het aanpassen van de gespeelde genres, erg jammer.


Maar er zijn mensne die al wat langer naar festivals gaan en dat soort namen beu begint te raken.

Ik vind het ook niet echt voorbeelden van 'jongere' bands overigens ;-). Uiteraard wel vergeleken met bands als Black Sabbath en Led Zeppelin.....

Maar eens met Indiaantje hoor, er is niets mis mee om af en toe de sleur in programmering te doorbreken.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik ben trouwens wel echt benieuwd wat @DennisvdBr te zeggen heeft over de line-up. Ik denk dat hij wel positief is al kan ik dat echt niet bevatten. Hij zal sowieso wel een goede dag gehad hebben door de ontmoeting met Ed. Dennis, waar blijf je met jou commentaren? Nog niet thuis zeker?
 

gino gelati

Campingartiest
5 feb 2014
78
0
Tis weer belabberd..... jammer.!
Had nog een kleine hoop dat de rand programering iets zou worden, maar helaas.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
396
405
Ik vind het nog enigszins meevallen. Alle grote namen waren al duidelijk dat ze niet zouden komen, een aantal zijn weggekaapt of geplaatst op andere festivals. Als je de voorspellingen bekijkt, zijn er redelijk wat namen die overeenkomen.

Enkele namen mis ik, zoals Macklemore & Ryan Lewis en wat betere acts in het dance genre, zoals een Fatboy Slim, Pendulum, Chase & status of Netsky.
De enige verrassing in mijn ogen is Sean Paul. Hier had ik wel wat meer verwacht, zoals ik op mijn voorspelposter had gezet, een Run DMC bijvoorbeeld.

Als een Imagine dragons, Live, prophets of Rage oid er niet op hadden gestaan, had ik het slecht gevonden, nu vind ik het nog wel meevallen en ga ik me zeer zeker wel amuseren het Pinksterweekend op Megaland.

Op zaterdag: Pierce Brothers, Crystal Fighters, Chef special, Kaiser Chiefs, FFDP krijg ik de tijd wel om. Bieber en Garrix maak ik dan mee in een stomdronken staat.

Zondag: Rancid, Sum41, Sean Paul, Imagine Dragons en Greenday is ook een leuk dagje stevig Brandjes wegtikken.

Maandag: Machine Gun Kelly, Liam Gallagher, Biffy Clyro, Guus Kedeng, Prophets of Rage, SOAD, Live en KOL een prima dag!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.683
666
Ik ben trouwens wel echt benieuwd wat @dennisvdbr te zeggen heeft over de line-up. Ik denk dat hij wel positief is al kan ik dat echt niet bevatten. Hij zal sowieso wel een goede dag gehad hebben door de ontmoeting met Ed. Dennis, waar blijf je met jou commentaren? Nog niet thuis zeker?

Waarom daagt iedereen Dennis uit?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
De mensen die gaan wens ik veel plezier. Ik sla een keer over dit jaar. De line up is voor het grootste gedeelte niet echt mijn ding. Werchter vind ik toch echt vele malen beter...
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Ik ben trouwens wel echt benieuwd wat @dennisvdbr te zeggen heeft over de line-up. Ik denk dat hij wel positief is al kan ik dat echt niet bevatten. Hij zal sowieso wel een goede dag gehad hebben door de ontmoeting met Ed. Dennis, waar blijf je met jou commentaren? Nog niet thuis zeker?

Hij moest inderdaad nog een stukje rijden, Dennis kennende zal hij vanavond of morgenochtend met een verslagje komen over zijn dag en de line-up :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik kan ook niet wachten op Dennis zijn positieve inzichten op de line-up van Pinkpop 2017.
Moet een vast item worden elk jaar de dag van de persconferentie vind ik.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
WeckoJ wrote:
http://clashfinder.com/s/2017pinkpop/ Voor de geïnteresseerden


Gutterdammerung zo laag? Stonden op Werchter in de avond (rond 19:00 uur).
Zou jammer zijn. Komt veel beter tot zijn recht in het donker.

Stond vorig jaar op de meeste festivals wel als eerste/laatste omwille van logistieke redenen. En aangezien acts in Brand Bier automatisch tot een settijd van 1u beperkt zijn kunnen ze die show van 90 minuten enkel integreren door hen als opener te plaatsen. Zie ook Explosions In The Sky vorig jaar op BKS.
 

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Ik baal best wel. Met die Zaterdag kan ik nog wel leven, maar die Zondag is toch zo ontiegelijk dramatisch. Misschien dan toch een dagticket halen voor de Maandag want daar kan ik mijzelf wel een dag vermaken bij de 3FM Stage.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Pinkpop heeft dus een dag met Kaiser Chiefs, Kensington, Justin Bieber en Martin Garrix en dat is dan niet eens de slechtste dag... Ik ben benieuwd of die verkoop zo hard gaat als Jantje voorspelt. Ik kan het me niet voorstellen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken