Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Ik overweeg maandag, voor de rest is dit einde Pinkpop voor t oude publiek. Dit is echt waanzin.
 

landgrockt

Playlistbediener
5 nov 2016
29
27
Ik ga er eigenlijk elk jaar vanuit dat ik verder van het programma van Pinkpop afgroei en me daarmee qua muziek meer thuis voel op Bospop.
Pinkpop is ooit gestart als een festival voor jongeren. In de loop der jaren is de gemiddelde leeftijd echter steeds verder omhoog gegaan. 40 jaar geleden was het een bijzonderheid dat iemand van eind 20 op Pinkpop rondliep.
Inmiddels is dit al bijna onder de gemiddelde leeftijd (vooral de jaren van Stones/ Bruce en Mc.Cartney)

Nu durft Pinkpop dus eindelijk weer te kiezen voor zijn oorspronkelijke doelgroep. Toch staan er nog steeds genoeg veertigers op het podium.
Als ik kijk naar de populariteit van een aantal geprogrammeerde acts denk ik wel dat Mojo er in geslaagd is om een aantal acts vast te leggen die momenteel bij de leeftijdscategorie onder 25 erg populair.
Tevens een programma met voldoende variatie, nu alleen maar hopen dat het verschuiven naar een jongere doelgroep ook deze doelgroep naar Pinkpop kan trekken zoals eind jaren zeventig /begin jaren tachtig.

Daarnaast kan ik zelfs in dit programma nog voldoende ontdekken om een leuk weekend te hebben, o.a. Five Finger Death Punch, Live, Biffy Clyro, Green Day, SOAD, Prophets.
Er waren zelfs voor mijn muzieksmaak slechtere jaren
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Live kan anno 2017 echt niet meer. Wat zeg ik...dat kon 15 jaar geleden al niet meer. Wat een droevige band is dat. Met Ed en zn "leadsinger-fee" om zo z'n bandleden te naaien. en zelf nog wat extra geld bij elkaar te sprokkelen.

Ik mis alleen Nickelback in het rijtje, die band past goed op het affiche van dit jaar....
 

MarcoV

Nieuw lid
8 mrt 2017
1
0
Dit https://www.counterculture.nl/2017/03/roundup-pinkpop-persconferentie-steeds-verwijderd-major-league/ zegt wel aardig wat ik denk!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik ga vanavond even een pro en con lijstje maken, of ik dit de moeite vind om een weekendkaart te kopen.

PS Was echt cool voor Dennis om Edje de hand te schudden. Ik denk wel dat Dennis het positieve kan inzien maar ook wel het negatieve

 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.677
837
De overige 2 dagen ga ik geen eens woorden aan vuil maken, maar die maandag overweeg ik wel.
Mits ticketswap me gunstig gezind is, en de weergoden ook
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dit https://www.counterculture.nl/2017/03/roundup-pinkpop-persconferentie-steeds-verwijderd-major-league/ zegt wel aardig wat ik denk!

'' Jawel, we komen zonder moeite tot vijf namen die wij wel willen zien; System of a Down, Liam Gallagher, Richard Ashcroft, Prophets of Rage, Biffy Clyro'

Dit klopt alvast redelijk. Ik zit daar zelf nog Kings of Leon, Rancid en Sum 41 bij en daar laat ik het grotendeels bij. Benieuwd naar je reactie Dennis. Ik heb eventjes wat positieve woorden nodig.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Helaas niet helemaal geworden wat ik ervan gehoopt/verwacht had... Zitten echter genoeg dingen bij ik erg graag wil zien: FFDP, SOAD, The Ten Bells, Sum 41, Rancid, Seasick Steve, Live, Prophets of Rage, Liam Gallagher, Biffy Clyro, Gutterdämmerung en dan vergeet ik vast nog wel wat. De maandag maakt in ieder geval een hoop goed, wat een dag zeg. De andere dagen dan maar veel ongefilterd bier drinken?? :p Wordt vast weer mooi.
Leuk trouwens Dennis nog even gesproken te hebben! De heren van Broederliefde maakte een goed gesprek echter onmogelijk haha (ze gingen wat langer door dan verwacht)
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
489
Ik vind de line up ook heel erg tegen vallen, mijn vrienden hadden al besloten om af te haken nadat Justin Bieber bekend is gemaakt. Kortom ik sla dit jaar over. De band Live vind ik wel een aardige boeking, is dit voor hun de eerste bekendmaking voor Europa tot nu toe?
 

Molenschot

Playlistbediener
18 dec 2014
32
1
Tja, niet beste line-up, maar ja ben er weer gewoon bij hoor. Zit nog genoeg tussen om me het gehele weekend te vermaken en de sfeer van het festival vergoed veel. Ga gewoon elk jaar dus nu ook weer en heb ook echt wel getwijfeld in de aanloop, maar och we gaan weer. Door de hype van de laatste jaren lag ik de laatste jaren om 2 uur in de ochtend voor het verkooppunt in Tilburg (helaas nu geen verkooppunt meer), zou het nu nodig zijn om vroeg voor de deur te gaan liggen? Of zal het allemaal wel loslopen denken jullie (weekendkaarten bedoel ik dan he).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Wat een dagje was dit zeg...
Laat ik meteen zeggen, ik was blij met de aankondiging van de Live reünie.
Eric Corton maakte dat moment héél bijzonder, was de beste man al een held voor me (door zijn inzet voor Rode Kruis en Muziek) na vandaag kan hij helemaal niets meer fout doen bij mij.
Maar dat ter zijde.

Overigens, The Ten Bells gaven een fantastisch optreden weer. Gaat dat zien, de Pinkpop openers...

Als ik de namen zie zie ik veel variatie, laat ik zeggen voor veel verschillende mensen veel verschillende wensen.
Lijkt de zaterdag gericht op de jonste bezoekers, Naar mijn idee de zondag meer singer-songwriters, maar ook afgewisseld voor de punk liefhebbers.
Maandag eigenlijk wat Jan Smeets beloofde, 3FM-stage is voor de Rock liefhebbers, ja klopt. Als je dat dan afsluit met Live en KOL doen ze dat toch prima hoor.
Dus ja, Kensington. Door de Gouden Tip komen we er niet omheen.
De grote pluspunten zijn toch wel naar mijn idee: FFDP, Kaiser Chiefs, White Lies, Pierce Brothers, Imagine Dragons, Sean Paul, Sum41, Rancid, LIVE, SOAD, Prophets of Rage, Biffy Clyro, Seasick Steve, Liam Gallagher, Rag'N'Bone man, Gutterdämmerung.

Mijn must see's zijn wel, Live, Imagine Dragons, FFDP, Rancid, Biffy Clyro, Prophete of Rage en Rag'N'Bone Man. Naast Green Day en Kings of Leon imo.

Zaterdag:
Per stage sluit qua doelgroep naadloos op elkaar aan denk ik. Ik heb die dag veel clashes tussen 3FM-Stage en Brand-tent. Wil ze na The Ten Bells wel allemaal zien op 3FM-stage en Brand-tent, dat worden last minute beslissingen denk ik.

Zondag:
Ik denk dat deze dag de acts qua genre wat kruislings staan, dat zal die dag op en neer lopen zijn tussen 3FM-stage en Brand-tent. Het begin vind ik wat matig, iets te veel singer-songwriter voor mij. Eigen!ijk zal deze dag pas later in de middag op gang komen voor me, maar kunnen nog wat leuke dingen in Stage 4 het begin van de dag voor mij wat aantrekkelijk maken?
Gelukkig staat Rancid tegenover Sean Paul. Maar helaas in de Brand-tent, dat word proppen. Daarbij, dat kost me waarschijnlijk een mooie plek bij Green Day...

Maandag:
imo de mooiste dag! Guus Meeuwis, dat zal een feest worden, twijfel ik niet aan!
Ik zal waarschijnlijk Gutterdämmerung en Liam Gallegher moeten laten schieten, dat zal een hele dag 3FM-stage worden! Volgens mij zijn er zelfs in Europa festivals aan te wijzen waar SOAD, POR of Biffy Clyro als headliner staan aankomende zomer? Hier met drieën op 1 dag op het 2de podium?
Tja, Seasick Steve is wel prima hoor. Passenger niet zo mijn ding. Moet die dag wel Prophets of Rage vroegtijdig verlaten wil ik Live vooraan meepakken. Misschien sla ik zelfs SOAD over als ik bij Live een goede plek heb om daarna aan te schuiven voor KOL....

Ik zie dus veel variatie en veel genres van momenteel heel populaire artiesten of lang mee lopende acts die comeback of wederopstanding doormaken. Ik ben positief verrast hoor...
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik had het eerlijk gezegd erger verwacht. Het is zeker geen top line-up, maar er zijn elke dag wel een aantal bands die ik heel graag wil zien. Dus ik ga sowieso een leuk weekend hebben, en daar gaat het toch uiteindelijk om?
Zaterdag pop op de mainstage en een aantal leuke rock/alternative namen op de 3FM-stage, prima geregeld zo. De zondag is echter wel een heel matige dag!
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
@dennisvdbr Leuk je nog even gezien te hebben na afloop. Moest er helaas gelijk vandoor.

Denk dat ik over de dagen verdeeld ongeveer 9 acts heb waar ik van kan zeggen dat ik ze wil zien...positief Gutterdammerung, FFD, Live, SOAD.

Helaas vind ik het een magere line-up, dit is ook vooral te wijten aan het gebrek aan headliners die me aanspreken. Alleen Greenday lijkt me wel eens leuk om te zien maar daar houdt het wel mee op.

Echt goed nadenken of ik wel ga.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Maandag is echt een hele mooie dag. Wat Dennis zegt, POR, SOAD en Biffy Clyro zijn op enkele andere grote europese festivals als headliner geplaatst, dus dit doet pinkpop heel goed. Zeker met Live, Kings of Leon en Liam Gallagher daar nog naast, wat ook geen hele kleine namen zijn..
Dus de maandag is echt een topper. Als alle dagen nou zo waren..
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De grote pluspunten zijn toch wel naar mijn idee: Sean Paul

Jij hebt echt een vermoeiende dag gehad Dennis, je bent niet meer helemaal helder. Snel tandjes poetsen en te bed. Nou vooruit nog 1x het filmpje kijken dat je Ed een handje geeft maar dan gaat de lamp echt uit.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.522
809
Nu het grootste deel achter de rug is kan ik wel zeggen dat ik best verrast ben door de line up, er zitten een boel namen tussen die ik nooit had verwacht.
Waar ik zelf het meeste naar uit kijk zijn: Green Day, Rancid, FFDP, Prophets of Rage, System of a Down, Imagine Dragons, Biffy Clyro, The Charm The Fury, Gutterdämmerung, My Baby, en Sum 41.
Ik vind wel dat ze het slecht hebben gedaan met de combinatie Sum 41/Green Day. Sum had naar mijn mening makkelijk mainstage aan gekund en een groot deel van de Green Day fans zijn ook wel into Sum. Dus zelf had ik ze voor Imagine Dragons laten spelen op de main.
Verder, de naam die er bij mij het meeste bovenuit sprint is Gutterdämmerung. Het is helemaal niet super bekend, maar dit is best wel een fenomeen om mee te maken. Een cast van heb ik jou daar en gewoon een stomme film op een festival, hoe vaak zie je dat?! Dit was voor mij ook wel de grootste verrassing in de hele line up. Daarnaast was FFDP ook best wel een grote verrassing sinds hun "exclusieve" show in 013.

Hoe zit het met de rest? Ik heb het natuurlijk van een paar mensen al gelezen, maar wat zijn voor jullie de grootste verrassingen in de line up?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Oké Wessel...
Was idd een vermoeiende dag ;)

Nog 1 filmpje dan..

[video]https://youtu.be/k_CuJ3UR0Yk[/video]
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.723
7.488
Ik zie op elke dag wel namen staan die ik leuk zou vinden. Op de zaterdag mis ik eigenlijk namen die ik dan echt zou willen zien. Daar zijn: PierceBrothers - Richard Ashcroft - White Lies - FFDP wel de moeite waard.

De zondag heeft hetzelfde probleem, geen echte must see's. Wel een leuke headliner. Wel leuk om mee te pikken: The Charm the Fury - Rancid - Sum 41 - Imagine Dragons

De maandag zier er daarin tegen heel goed uit. Must see's: Gutterdammerung - Liam Gallagher - Biffy Clyro - SOAD - Live. Wel leuk: Oh Wonder - Rag N Bone man - Seasick Steve - Passenger.
Het is dat ik deze dag nog op vakantie ben, anders had ik hier een kaart voor gehaald. Sterke dag, had ik niet verwacht.

Mijn kritiek is het volgende. Tussen de 50 namen zitten 10 Nederlandse. Dat is 20%! Ze staan vaak (5 maal) op de main stage en ook nog eens belachelijk hoog. Is Chef Special geen opener ipv 2e act? En Broederliefde als 3de act? Dat is toch een naam voor begin Brand of opener 3fm stage?
Passenger staat ook als 3e act. Wat heeft hij na All the Little Lights gemaakt om 2 plaatsen omhoog te promoveren?
Waarom de mainstage openen met Gavin James en James TW? Als Singer-songwriter verzuip je toch op zo'n groot podium?
 

Danielle1617899608

Playlistbediener
8 mrt 2017
49
0
Ook ik was er vandaag bij. Ten Bells was inderdaad erg leuk! Jack Savoretti had ik nog nooit van gehoord, maar klonk wel erg goed!
Grappig dat velen in de zaal dachten/hoopten - ook ik) dat Dua Lipa kwam, totdat de naam Sean Paul in beeld kwam :)

Live en Ed K. heb ik zelf al iets te veel gezien (en 2x ontmoet), beetje een overkill voor mij, maar toch blijft het wel goed. Tof dat je op het podium werd gehaald Dennis!!

Niet echt de line up waar ik op gehoopt had, maar soms is het ook juist leuk om je zonder al te hoge verwachtingen te laten verrassen! Zaterdag dus weer proberen om kaarten te bemachtigen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken