Wat een dagje was dit zeg...
Laat ik meteen zeggen, ik was blij met de aankondiging van de Live reünie.
Eric Corton maakte dat moment héél bijzonder, was de beste man al een held voor me (door zijn inzet voor Rode Kruis en Muziek) na vandaag kan hij helemaal niets meer fout doen bij mij.
Maar dat ter zijde.
Overigens, The Ten Bells gaven een fantastisch optreden weer. Gaat dat zien, de Pinkpop openers...
Als ik de namen zie zie ik veel variatie, laat ik zeggen voor veel verschillende mensen veel verschillende wensen.
Lijkt de zaterdag gericht op de jonste bezoekers, Naar mijn idee de zondag meer singer-songwriters, maar ook afgewisseld voor de punk liefhebbers.
Maandag eigenlijk wat Jan Smeets beloofde, 3FM-stage is voor de Rock liefhebbers, ja klopt. Als je dat dan afsluit met Live en KOL doen ze dat toch prima hoor.
Dus ja, Kensington. Door de Gouden Tip komen we er niet omheen.
De grote pluspunten zijn toch wel naar mijn idee: FFDP, Kaiser Chiefs, White Lies, Pierce Brothers, Imagine Dragons, Sean Paul, Sum41, Rancid, LIVE, SOAD, Prophets of Rage, Biffy Clyro, Seasick Steve, Liam Gallagher, Rag'N'Bone man, Gutterdämmerung.
Mijn must see's zijn wel, Live, Imagine Dragons, FFDP, Rancid, Biffy Clyro, Prophete of Rage en Rag'N'Bone Man. Naast Green Day en Kings of Leon imo.
Zaterdag:
Per stage sluit qua doelgroep naadloos op elkaar aan denk ik. Ik heb die dag veel clashes tussen 3FM-Stage en Brand-tent. Wil ze na The Ten Bells wel allemaal zien op 3FM-stage en Brand-tent, dat worden last minute beslissingen denk ik.
Zondag:
Ik denk dat deze dag de acts qua genre wat kruislings staan, dat zal die dag op en neer lopen zijn tussen 3FM-stage en Brand-tent. Het begin vind ik wat matig, iets te veel singer-songwriter voor mij. Eigen!ijk zal deze dag pas later in de middag op gang komen voor me, maar kunnen nog wat leuke dingen in Stage 4 het begin van de dag voor mij wat aantrekkelijk maken?
Gelukkig staat Rancid tegenover Sean Paul. Maar helaas in de Brand-tent, dat word proppen. Daarbij, dat kost me waarschijnlijk een mooie plek bij Green Day...
Maandag:
imo de mooiste dag! Guus Meeuwis, dat zal een feest worden, twijfel ik niet aan!
Ik zal waarschijnlijk Gutterdämmerung en Liam Gallegher moeten laten schieten, dat zal een hele dag 3FM-stage worden! Volgens mij zijn er zelfs in Europa festivals aan te wijzen waar SOAD, POR of Biffy Clyro als headliner staan aankomende zomer? Hier met drieën op 1 dag op het 2de podium?
Tja, Seasick Steve is wel prima hoor. Passenger niet zo mijn ding. Moet die dag wel Prophets of Rage vroegtijdig verlaten wil ik Live vooraan meepakken. Misschien sla ik zelfs SOAD over als ik bij Live een goede plek heb om daarna aan te schuiven voor KOL....
Ik zie dus veel variatie en veel genres van momenteel heel populaire artiesten of lang mee lopende acts die comeback of wederopstanding doormaken. Ik ben positief verrast hoor...