Tja…
Nieuwe theorie er op los laten!!
Qua headliners is er een kleine denkfout ingeslopen of noem het plottwist.
In 2018 is er officieel
geen Glastonbury festival.
Wat is nu de plottwist… Foo FIghters !
Hoor je denken, wat?
Nou, simpel. Eerder had ik het al over laatste tijd veel Foo Fighters op radio, niet dat dat veel zegt, maar pluggers en radiopromotors hebben bepaalde zintuigen die niet voor niets veel Foo Fighters laten spelen.
Met geen Glstonbury in 2018, is de vraag waar is Foo Fighters dan naartoe geschoven, 2019 pas of toch naar 2017.
Die 2017 die dan weer overeenkomt met die ‘wens’ cq uitspraken van Jan Smeets, “
Ze staan voor volgend jaar op de lijst,” zegt Smeets, “
ze hebben gezegd in 2017 alle Europese festivals in te zullen halen. Dan staan ze op de festivals die ze hebben gemist.”
Nou, nemen we Glasto en Pinkpop, dan begint de optelsom en is de verwachting naar mijn idee weer gestegen.
Pakken we dan dat Pearl Jam al zo goed als vast ligt (ga ik van uit althans), hebben we voor volgend jaar dus
Pearl Jam en
Foo Fighters. Toch?
Mist er nog 1 headliner.
De grote spelbreker zal Bonnaroo moeten zijn, werd eerst Green Day en Arcade Fire veel genoemd, is Radiohead sinds het BBC1 V.S. interview veelvoudig gesprekstof voor de Roo’s. Na Lollapalooza Berlijn, worden ze veel gelinkt aan de orginele Lollapalooza’s in Amerika, een tour met festivals in VS lijkt logisch voor Radiohead.
Stel GnR kiest voor ArenA, zal de 3de headliner toch minder voor de hand liggen dan gedacht.
Ligt het toch aan de plannen van U2 en Coldplay bijvoorbeeld dan.
Als ik dan hieraan een gok moet verbinden, in 2017 op Pinkpop
Pearl Jam, Foo Fighters en
Coldplay ?
Ik zal zeggen, afwachten, patience…