Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Will And The People

Helemaal vergeten om die erbij te zetten lol.

Ik wilde Bastille er eigenlijk nog bij zetten ivm festival overkill de laatste jaren maar er komt nieuw materiaal dus die geef ik de voordeel van de twijfel
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Nou, Gouden Tip of Zwarte Tip

Stemmen maar...
http://festileaks.com/2016/09/festitinder-wie-is-jouw-favoriete-headliner-voor-de-festivals-van-2017/
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Mijn voorspelling (en eigenlijk ook wel wishlist)

Omdat Pinkpop fans eigenlijk al lang genoeg gewacht hebben en ik dat als Werchter ganger wel jammer vind voor hen:
Pearl Jam

Omdat (ondanks ik deze band eigenlijk ietsje overroepen vind) er elk jaar wel een grote classic act past op de affiche en het als nu of nooit aanvoelt:
Guns 'n Roses

Omdat het belachelijk lang geleden is dat deze fantastische band er stond en hun prachtige nieuwe album een perfecte aanleiding is:
Radiohead

Jullie mogen mij hier achteraf gerust eens op quoten. :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Foo Fighters

Vanwege het afgelaste optreden in 2014 moeten ze het inhalen. Of het gebeurt is een andere vraag. Live een top band, explosief en erg goed. Het optreden in de Ziggo in 2015 staat nog steeds in mijn top 5 van concerten

Coldplay

Eigenlijk een zekerheid dit jaar. Festivaltour aangekondigd. 2011 zijn ze voor het laatst geweest dus het wordt weer eens tijd. Live altijd goed, Staat als een huis en Fix You bezorgd mij altijd kippevel.

Guns 'n Roses

wat Mattman al aangeeft..het is echt nu of nooit. Die zijn na volgend jaar denk ik ook niet meer te boeken. Tenzij in de oude bezetting nog de studio zouden induiken maar die kans acht ik klein.


PS ik denk wel dat het ipv FF PJ gaat worden maar een man mag hopen
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Ik ga uit van Coldplay, PJ en Guns n roses

Coldplay verkoopt 2 keer rap de arena uit dus de organisatie van pinkpop zal ze graag willen aangezien ze er gewoon veel kaarten mee verkopen voor t hele festival en ze nu toch een festival tour gaan doen.

PJ maar ff op rekenen aangezien jan gezegd heeft dat ze komen. Hij zou zichzelf en de organisatie een beetje voor lul zetten als ze de band nu alsnog niet hebben weten te strikken.

Guns n roses moeten ze gewoon nu hebben wil de organisatie ze ooit nog op pinkpop laten staan. (Zoals gezegd werd
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Coldplay zou zomaar eens kunnen kloppen.

Zegut post net dat Coldplay op 8 juni in Lyon staat

... in een stadium. Alweer. Gingen ze geen festivaltour doen?

Hopelijk blijven die gasten weg. Vallen zo onderhand toch in dezefde categorie als Bastille, Maroon 5 en One Republic. 'Bands' zonder identiteit die (véél) mensen aantrekken die eigenlijk niet echt van muziek houden. Handjes in de lucht. Woowoow roepen. Kleurtjesconfetti schieten. Een hit van vroeger spelen om mensen te doen geloven dat ze nog steeds een diepgaande band zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Hopelijk blijven die gasten weg. Vallen zo onderhand toch in dezefde categorie als Bastille, Maroon 5 en One Republic. ‘Bands’ zonder identiteit die (véél) mensen aantrekken die eigenlijk niet echt van muziek houden. Handjes in de lucht. Woowoow roepen. Kleurtjesconfetti schieten. Een hit van vroeger spelen om mensen te doen geloven dat ze nog steeds een diepgaande band zijn.

Mwoah. Dat vind ik niet. Deze bands kunnen en mogen nog niet in de schaduw van Coldplay staan. De opmerking dat het is voor mensen die eigenlijk niet van muziek houden is best wel slecht. Dus eigenlijk ben je pas een muziekliefhebber als je van moeilijke muziek met een mooie en eigen identiteit houdt. Je diskwalificeert dus 99% van de mensheid.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Hij bedoelt gewoon dat er veel mensen zijn die coldplay willen zien zonder de muziek goed te kennen en zich te verdiepen in enige sndere vorm van muziek. [code title=""]

Dat is juist de functie van een festival. Dan zie je van alles wat en misschien ontdek je wel iets wat je niet kent of verwacht.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.930
3.304
Hij bedoelt gewoon dat er veel mensen zijn die coldplay willen zien zonder de muziek goed te kennen en zich te verdiepen in enige sndere vorm van muziek.
Code:
Dat is juist de functie van een festival. Dan zie je van alles wat en misschien ontdek je wel iets wat je niet kent of verwacht. 

[/quote]

Ja, alleen ben ik met sommige bands bang voor een kutpubliek die niet open staat voor nieuwe muziek, wat de sfeer niet echt bevorderd. (Dit is niet naar Coldplay bedoelt, maar gewoon in het algemeen. Bijvoorbeeld een (heel klein deel) van het publiek dat naar Lowlands kwam voor Muse)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Bijvoorbeeld een (heel klein deel) van het publiek dat naar Lowlands kwam voor Muse)

Dat gebeurt altijd op zomerfestivals. 75% van de bezoekers van Werchter of Pinkpop of Lowlands of Dour (hm, 95% in dit geval) geeft niks om de bands die er staan. Als ze een paar nummers van een paar van de bands kennen is het al goed zat. Vind het bij binnenfestivals dan ook altijd zo fijn dat daadwerkelijk toch minstens de helft voor de muziek komt.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Joris wrote:
Bijvoorbeeld een (heel klein deel) van het publiek dat naar Lowlands kwam voor Muse)


Dat gebeurt altijd op zomerfestivals. 75% van de bezoekers van Werchter of Pinkpop of Lowlands of Dour (hm, 95% in dit geval) geeft niks om de bands die er staan. Als ze een paar nummers van een paar van de bands kennen is het al goed zat. Vind het bij binnenfestivals dan ook altijd zo fijn dat daadwerkelijk toch minstens de helft voor de muziek komt.

Lijkt me een compleet verkeerde inschatting. Bij Dour ligt dat gemiddelde inderdaad hoog, maar 95% is natuurlijk onzin. Net als dat je hier zegt dat 3 op de 4 bezoekers van Rock Werchter niet voor de muziek komt. Beetje kort door de bocht.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Black Lies wrote:
Joris wrote:
Bijvoorbeeld een (heel klein deel) van het publiek dat naar Lowlands kwam voor Muse)


Dat gebeurt altijd op zomerfestivals. 75% van de bezoekers van Werchter of Pinkpop of Lowlands of Dour (hm, 95% in dit geval) geeft niks om de bands die er staan. Als ze een paar nummers van een paar van de bands kennen is het al goed zat. Vind het bij binnenfestivals dan ook altijd zo fijn dat daadwerkelijk toch minstens de helft voor de muziek komt.


Lijkt me een compleet verkeerde inschatting. Bij Dour ligt dat gemiddelde inderdaad hoog, maar 95% is natuurlijk onzin. Net als dat je hier zegt dat 3 op de 4 bezoekers van Rock Werchter niet voor de muziek komt. Beetje kort door de bocht.

Toch zit er een kern van waarheid in. Hij zegt dat 3/4 slechts een paar nummers kent van bands en niet dat men niet voor de muziek komt. Ik vind die gedachte zo gek nog niet.
Zeker op een festival als Pinkpop dat naast de headliners en misschien wat aardige subs vooral wat 3FM hit bands programmeert met een hoog 'sing along' gehalte.
Music for the masses....Programmeer grote headliners en vul ze aan met hits zodat er 'all night long' gezongen kan worden. Het volk wil het zo en daarom verkoopt PP ook (nog) uit.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Coldplay zou zomaar eens kunnen kloppen.

Zegut post net dat Coldplay op 8 juni in Lyon staat

Ja, vraag is wel, betekend dit wel nog festivals of weer optie festivals passé?
Zegt niet veel over of ze wel of niet festivals aandoen eigenlijk.
Frankrijk is een groot land en niet al te veel festivals waar Coldplay kan staan die periode.
Maar is wel vlak na Pinkpop, dus in de buurt hé...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Gloeilamp wrote:
Black Lies wrote:
Joris wrote:
Bijvoorbeeld een (heel klein deel) van het publiek dat naar Lowlands kwam voor Muse)


Dat gebeurt altijd op zomerfestivals. 75% van de bezoekers van Werchter of Pinkpop of Lowlands of Dour (hm, 95% in dit geval) geeft niks om de bands die er staan. Als ze een paar nummers van een paar van de bands kennen is het al goed zat. Vind het bij binnenfestivals dan ook altijd zo fijn dat daadwerkelijk toch minstens de helft voor de muziek komt.


Lijkt me een compleet verkeerde inschatting. Bij Dour ligt dat gemiddelde inderdaad hoog, maar 95% is natuurlijk onzin. Net als dat je hier zegt dat 3 op de 4 bezoekers van Rock Werchter niet voor de muziek komt. Beetje kort door de bocht.


Toch zit er een kern van waarheid in. Hij zegt dat 3/4 slechts een paar nummers kent van bands en niet dat men niet voor de muziek komt. Ik vind die gedachte zo gek nog niet.
Zeker op een festival als Pinkpop dat naast de headliners en misschien wat aardige subs vooral wat 3FM hit bands programmeert met een hoog ‘sing along’ gehalte.
Music for the masses….Programmeer grote headliners en vul ze aan met hits zodat er ‘all night long’ gezongen kan worden. Het volk wil het zo en daarom verkoopt PP ook (nog) uit.

Ja. Dit inderdaad. Ik zeg niet dat op RW of PP niemand iets om muziek geeft, maar dat het meerendeel van de mensen een paar nummers van een paar bands kent. Op meer gefocuste festivals zoals een Fortarock of BKS zal dat al anders zijn (hoewel ik het idee heb dat BKS ook steeds vaker mensen lokt op basis van 1 of enkele grote namen).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Een solo Grohl album vind ik eerlijk gezegd iets interessanter dan alweer Foo Fighter muziek. Dus laat maar komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken