Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Is er dan verschil tussen een Dave Grohl solo album of een Dave Grohl Foo album?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755

Een solo Grohl album vind ik eerlijk gezegd iets interessanter dan alweer Foo Fighter muziek. Dus laat maar komen.

Nog niet zeker...
Maar in maart dit jaar zeiden Foo's al “For the millionth time, we’re not breaking up,” en “And nobody’s going f*cking solo.
Dus ik denk dat Dave (zoals gewoonlijk) vooral eigenhandig bezig is met een nieuw Foo Fighters album, lijkt het op tenminste.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Land Graaf wrote:
Gloeilamp wrote:
Black Lies wrote:
Joris wrote:
Bijvoorbeeld een (heel klein deel) van het publiek dat naar Lowlands kwam voor Muse)


Dat gebeurt altijd op zomerfestivals. 75% van de bezoekers van Werchter of Pinkpop of Lowlands of Dour (hm, 95% in dit geval) geeft niks om de bands die er staan. Als ze een paar nummers van een paar van de bands kennen is het al goed zat. Vind het bij binnenfestivals dan ook altijd zo fijn dat daadwerkelijk toch minstens de helft voor de muziek komt.


Lijkt me een compleet verkeerde inschatting. Bij Dour ligt dat gemiddelde inderdaad hoog, maar 95% is natuurlijk onzin. Net als dat je hier zegt dat 3 op de 4 bezoekers van Rock Werchter niet voor de muziek komt. Beetje kort door de bocht.


Toch zit er een kern van waarheid in. Hij zegt dat 3/4 slechts een paar nummers kent van bands en niet dat men niet voor de muziek komt. Ik vind die gedachte zo gek nog niet.
Zeker op een festival als Pinkpop dat naast de headliners en misschien wat aardige subs vooral wat 3FM hit bands programmeert met een hoog ‘sing along’ gehalte.
Music for the masses….Programmeer grote headliners en vul ze aan met hits zodat er ‘all night long’ gezongen kan worden. Het volk wil het zo en daarom verkoopt PP ook (nog) uit.


Ja. Dit inderdaad. Ik zeg niet dat op RW of PP niemand iets om muziek geeft, maar dat het meerendeel van de mensen een paar nummers van een paar bands kent. Op meer gefocuste festivals zoals een Fortarock of BKS zal dat al anders zijn (hoewel ik het idee heb dat BKS ook steeds vaker mensen lokt op basis van 1 of enkele grote namen).

Het merendeel, dat vast. Ik bedoelde meer dat je procentuele inschatting kant noch wal raakt. Als je het zoals in dit bericht brengt kan ik je beter volgen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Dus ik denk dat Dave (zoals gewoonlijk) vooral eigenhandig bezig is met een nieuw Foo Fighters album, lijkt het op tenminste.

Laat maar komen.....duimduimduim voor Pinkpop2017
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dus ik denk dat Dave (zoals gewoonlijk) vooral eigenhandig bezig is met een nieuw Foo Fighters album, lijkt het op tenminste.

Laat maar komen…..duimduimduim voor Pinkpop2017
Mijn duimen zijn al kapot ;)
Maar goed, zal wel iets worden in 2017 als Pinkpop, St. Gallen, 2x London Wembley, Edinburgh Murrayfield Stadium, Rock Werchter, Glastonbury, Turijn Palaolimpico, Parijs , Bercy Arena, Lyon Halle Tony Garnier en Barcelona Palau Sant Jordi.
Maar dat is maar een gokje...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Bij wie moet Jan nu al zijn nieuws over PP kwijt :wink: ?

http://www.nu.nl/media/4323538/giel-beelen-stopt-met-ochtendprogramma-bij-npo-3fm.html

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Bij wie moet Jan nu al zijn nieuws over PP kwijt
1f609.png
?

http://www.nu.nl/media/4323538/giel-beelen-stopt-met-ochtendprogramma-bij-npo-3fm.html

Bij Gerard Ekdom in de ochtend op Radio2 net als afgelopen jaar ;)

edit, volgens mij werd Jan wel een paar keer gebeld door Frank wat een ellende.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Bij Gerard Ekdom in de ochtend op Radio2 net als afgelopen jaar ?

edit, volgens mij werd Jan wel een paar keer gebeld door Frank wat een ellende.

3fm is per definitie een grote bak ellende :-D
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Onderstaande info komt van metalfan.nl. Zeker iets om rekening mee te houden en ik zou hem ook zeker niet uitsluiten voor PP 2017.
------
Jimmy Page wil in 2017 op tournee
Geplaatst op 19-09-2016 om 21:26u
Hoewel Jimmy Page op 9 januari de respectabele leeftijd van 73 jaar bereikt, wil hij in de loop van 2017 voor het eerst in lange tijd op tournee gaan. Niet met zijn oude formaties Led Zeppelin, The Yardbirds of The Firm, maar met een geheel nieuwe band. De laatste uitgebreide tournees van Jimmy Page waren tot dusver met (Led Zeppelin-zanger) Robert Plant in 1998 en met The Black Crowes als begeleidingsband in 2000. In 2007 volgde nog het eenmalige reünieconcert van Led Zeppelin in de O2 Arena te Londen en een jaar later, eveneens in de Britse hoofdstad, een kleine bijdrage aan de sluitingsceremonie van de Olympische Zomerspelen. Sindsdien is Page vooral bezig met het (laten) remasteren en opnieuw uitbrengen van oud Led Zeppelin-materiaal.

De meestergitarist kondigde een paar jaar geleden al aan met een kersverse begeleidingsband te willen optreden, maar daar is tot dusver nog niets van gekomen. In een radio-interview met Planet Rock zegt Page dat de geplande tour niet meer gaat plaatsvinden voor het nieuwe jaar, maar dat 2017 niet meer zo ver weg is. De bedoeling is om songs te gaan spelen uit het gehele oeuvre van Jimmy Page. Dus niet alleen nummers uit zijn Led Zeppelin-periode, maar vanaf het begin van zijn loopbaan met The Yardbirds tot en met gloednieuwe composities. De Engelsman geeft (gekscherend) toe dat hij terecht kritiek ontvangt omdat hij geen vers materiaal uitbrengt, maar de gelouterde songwriter is blijkbaar dus nog niet gestopt met het schrijven van nieuwe nummers. Afgelopen jaar konden we al de terugkeer van Ritchie Blackmore's Rainbow op het podium verwelkomen en als alles naar wens verloopt, is volgend jaar derhalve ook Jimmy Page eindelijk weer in volle hardrockglorie te bewonderen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Onderstaande info komt van metalfan.nl. Zeker iets om rekening mee te houden en ik zou hem ook zeker niet uitsluiten voor PP 2017.
——
Jimmy Page wil in 2017 op tournee
Geplaatst op 19-09-2016 om 21:26u
Hoewel Jimmy Page op 9 januari de respectabele leeftijd van 73 jaar bereikt, wil hij in de loop van 2017 voor het eerst in lange tijd op tournee gaan. Niet met zijn oude formaties Led Zeppelin, The Yardbirds of The Firm, maar met een geheel nieuwe band. De laatste uitgebreide tournees van Jimmy Page waren tot dusver met (Led Zeppelin-zanger) Robert Plant in 1998 en met The Black Crowes als begeleidingsband in 2000. In 2007 volgde nog het eenmalige reünieconcert van Led Zeppelin in de O2 Arena te Londen en een jaar later, eveneens in de Britse hoofdstad, een kleine bijdrage aan de sluitingsceremonie van de Olympische Zomerspelen. Sindsdien is Page vooral bezig met het (laten) remasteren en opnieuw uitbrengen van oud Led Zeppelin-materiaal.

De meestergitarist kondigde een paar jaar geleden al aan met een kersverse begeleidingsband te willen optreden, maar daar is tot dusver nog niets van gekomen. In een radio-interview met Planet Rock zegt Page dat de geplande tour niet meer gaat plaatsvinden voor het nieuwe jaar, maar dat 2017 niet meer zo ver weg is. De bedoeling is om songs te gaan spelen uit het gehele oeuvre van Jimmy Page. Dus niet alleen nummers uit zijn Led Zeppelin-periode, maar vanaf het begin van zijn loopbaan met The Yardbirds tot en met gloednieuwe composities. De Engelsman geeft (gekscherend) toe dat hij terecht kritiek ontvangt omdat hij geen vers materiaal uitbrengt, maar de gelouterde songwriter is blijkbaar dus nog niet gestopt met het schrijven van nieuwe nummers. Afgelopen jaar konden we al de terugkeer van Ritchie Blackmore’s Rainbow op het podium verwelkomen en als alles naar wens verloopt, is volgend jaar derhalve ook Jimmy Page eindelijk weer in volle hardrockglorie te bewonderen.

Weet niet... Pinkpop lijkt mij mooi, maar lijkt me een hele goeie optie voor Bospop.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
PJ wrote:
Onderstaande info komt van metalfan.nl. Zeker iets om rekening mee te houden en ik zou hem ook zeker niet uitsluiten voor PP 2017.
——
Jimmy Page wil in 2017 op tournee
Geplaatst op 19-09-2016 om 21:26u
Hoewel Jimmy Page op 9 januari de respectabele leeftijd van 73 jaar bereikt, wil hij in de loop van 2017 voor het eerst in lange tijd op tournee gaan. Niet met zijn oude formaties Led Zeppelin, The Yardbirds of The Firm, maar met een geheel nieuwe band. De laatste uitgebreide tournees van Jimmy Page waren tot dusver met (Led Zeppelin-zanger) Robert Plant in 1998 en met The Black Crowes als begeleidingsband in 2000. In 2007 volgde nog het eenmalige reünieconcert van Led Zeppelin in de O2 Arena te Londen en een jaar later, eveneens in de Britse hoofdstad, een kleine bijdrage aan de sluitingsceremonie van de Olympische Zomerspelen. Sindsdien is Page vooral bezig met het (laten) remasteren en opnieuw uitbrengen van oud Led Zeppelin-materiaal.

De meestergitarist kondigde een paar jaar geleden al aan met een kersverse begeleidingsband te willen optreden, maar daar is tot dusver nog niets van gekomen. In een radio-interview met Planet Rock zegt Page dat de geplande tour niet meer gaat plaatsvinden voor het nieuwe jaar, maar dat 2017 niet meer zo ver weg is. De bedoeling is om songs te gaan spelen uit het gehele oeuvre van Jimmy Page. Dus niet alleen nummers uit zijn Led Zeppelin-periode, maar vanaf het begin van zijn loopbaan met The Yardbirds tot en met gloednieuwe composities. De Engelsman geeft (gekscherend) toe dat hij terecht kritiek ontvangt omdat hij geen vers materiaal uitbrengt, maar de gelouterde songwriter is blijkbaar dus nog niet gestopt met het schrijven van nieuwe nummers. Afgelopen jaar konden we al de terugkeer van Ritchie Blackmore’s Rainbow op het podium verwelkomen en als alles naar wens verloopt, is volgend jaar derhalve ook Jimmy Page eindelijk weer in volle hardrockglorie te bewonderen.


Weet niet… Pinkpop lijkt mij mooi, maar lijkt me een hele goeie optie voor Bospop.

Zeker weten! Vind het zelfs een grote kanshebber.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Bospop zou ook zeker kunnen. Had ik nog niet bij stil gestaan. Moet daarbij wel de opmerking maken dat men bij Bospop een andere richting is ingeslagen mbt de line up.
Eea werd al bevestigd bij de editie van dit jaar. Ze stappen hoofdzakelijk af van de classic rock bands waar ze er andere jaren genoeg van hadden. Dit jaar eigenlijk alleen Santana.
Men gaat voor bands die hun sporen verdiend hebben in de jaren 90 en 00. Desalniettemin zal er altijd wel plaats zijn voor een enkele classic rock band/artiest maar dat wordt dus minder.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Ik denk zelf dat Radiohead helemaal niet op Pinkpop staan.

Waarom?
- Het huidige PP publiek ziet 1000 maal liever een Coldplay en KOL dan Radiohead, sorry maar zie je het al voor je? The Script en Radiohead op 1 dag? Nee ik denk dat je dit niet moet willen.
- Ikzelf zie ze eerder Lowlands doen zeker met het 25 jarig jubileum in verschiet.
- Commercieel gezien niet je beste troef. Het sluit zoals eerder gezegd gewoon helaas niet meer aan op de doelgroep.

Doe mij maar als ik toch mag dromen Radiohead - GNR - Foo Fighters, :)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Even terug naar Fleetwood Mac. In een vandaag verschenen interview met Christine McVie geeft zij aan dat de band een nieuwe tour aan het plannen is voor de zomer van 2017. Ook geeft ze aan graag op Glastonbury te willen spelen met de band maar dat dit om onduidelijke redenen er nog steeds niet van is gekomen. Ik verwacht dat ze overigens (zoals altijd) eerst Amerika aandoen voordat ze naar Europa komen maar toch maar weer stiekem op een lijstje ergens onderaan zetten... Je weet nooit :wink:

http://www.theartsdesk.com/new-music/10-questions-christine-mcvie-fleetwood-mac
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik denk zelf dat Radiohead helemaal niet op Pinkpop staan.

Waarom?
– Het huidige PP publiek ziet 1000 maal liever een Coldplay en KOL dan Radiohead, sorry maar zie je het al voor je? The Script en Radiohead op 1 dag? Nee ik denk dat je dit niet moet willen.
– Ikzelf zie ze eerder Lowlands doen zeker met het 25 jarig jubileum in verschiet.
– Commercieel gezien niet je beste troef. Het sluit zoals eerder gezegd gewoon helaas niet meer aan op de doelgroep.

Doe mij maar als ik toch mag dromen Radiohead – GNR – Foo Fighters,
simple-smile.png

1 puntje nog... heel misschien grijpt Pinkpop mis omdat Radiohead dan in Amerika speelt?
Maar goed hopen mag nog ;)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik denk zelf dat Radiohead helemaal niet op Pinkpop staan.

Waarom?
– Het huidige PP publiek ziet 1000 maal liever een Coldplay en KOL dan Radiohead, sorry maar zie je het al voor je? The Script en Radiohead op 1 dag? Nee ik denk dat je dit niet moet willen.
– Ikzelf zie ze eerder Lowlands doen zeker met het 25 jarig jubileum in verschiet.
– Commercieel gezien niet je beste troef. Het sluit zoals eerder gezegd gewoon helaas niet meer aan op de doelgroep.

Ik weet niet hoe de setlist van Radiohead er tegenwoordig uitziet maar kan me voorstellen dat hits als
Creep, Karma Ploice, Paranoid Android, No Surprises nog steeds erop staan en dat is voor het huidige PP publiek
(als je het zo wilt noemen) meer dan voldoende.

The Script en Radiohead op één dag vind ik minder extreem dan Rammstein en Doe Maar achter elkaar op een podium.
Het past juist in de huidige strategie (als die vanuit 2016 wordt doorgezet).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
The Script en Radiohead op één dag vind ik minder extreem dan Rammstein en Doe Maar achter elkaar op een podium.
Het past juist in de huidige strategie (als die vanuit 2016 wordt doorgezet).

Nee idd, dan is Marco Borsato voor Foo Fighters wel een leuker voorbeeld ;)

En dan nog ipv Lionel voor Macca, aankomend jaar laatste dag Bon Jovi voor Guns N' Roses :lol:

LOL
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
En dan nog ipv Lionel voor Macca, aankomend jaar laatste dag Bon Jovi voor Guns N’ Roses

Nou ik vind dat echt wel een leuke sub Bon Jovi. Zelfde tijdperk als Guns, qua lijn past de muzieksoort wel beter dan Doe Maar-Rammstein lol. Maar Bon Jovi gaat nooit subben. Tenzij er echt een hele grote zak geld klaarstaat.

Maar Dennis ik vind het echt geen slecht idee
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Wat Radiohead betreft: die verkopen makkelijk een dag uit. Kijk maar naar alle (mainstream) majors waar ze dit jaar stonden, zoals Lollapalooza Chicago en Berlijn, NOS Alive, Open Air, Outside Lands en straks Austin City limits: de dag wanneer RH speelde was telkens meteen uitverkocht. Die hebben, net zoals een Metallica of een RHCP enorm veel fans die een kaart kopen wanneer ze in het land zijn.

En een act die Pinkpop snel een dag doet uitverkopen zal Pinkpop boeken. Klaar.

Daarnaast heeft RH nogmaals bewezen dat ar ook op majors heel goed werken. Zo stonden ze in Berlijn tussen de Major Lazers, Years en Years en Zedds, maar hun set was toch degene waarover iedereen het had, met veruit de grootste massa volk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken