PJ wrote:
Onderstaande info komt van metalfan.nl. Zeker iets om rekening mee te houden en ik zou hem ook zeker niet uitsluiten voor PP 2017.
——
Jimmy Page wil in 2017 op tournee
Geplaatst op 19-09-2016 om 21:26u
Hoewel Jimmy Page op 9 januari de respectabele leeftijd van 73 jaar bereikt, wil hij in de loop van 2017 voor het eerst in lange tijd op tournee gaan. Niet met zijn oude formaties Led Zeppelin, The Yardbirds of The Firm, maar met een geheel nieuwe band. De laatste uitgebreide tournees van Jimmy Page waren tot dusver met (Led Zeppelin-zanger) Robert Plant in 1998 en met The Black Crowes als begeleidingsband in 2000. In 2007 volgde nog het eenmalige reünieconcert van Led Zeppelin in de O2 Arena te Londen en een jaar later, eveneens in de Britse hoofdstad, een kleine bijdrage aan de sluitingsceremonie van de Olympische Zomerspelen. Sindsdien is Page vooral bezig met het (laten) remasteren en opnieuw uitbrengen van oud Led Zeppelin-materiaal.
De meestergitarist kondigde een paar jaar geleden al aan met een kersverse begeleidingsband te willen optreden, maar daar is tot dusver nog niets van gekomen. In een radio-interview met Planet Rock zegt Page dat de geplande tour niet meer gaat plaatsvinden voor het nieuwe jaar, maar dat 2017 niet meer zo ver weg is. De bedoeling is om songs te gaan spelen uit het gehele oeuvre van Jimmy Page. Dus niet alleen nummers uit zijn Led Zeppelin-periode, maar vanaf het begin van zijn loopbaan met The Yardbirds tot en met gloednieuwe composities. De Engelsman geeft (gekscherend) toe dat hij terecht kritiek ontvangt omdat hij geen vers materiaal uitbrengt, maar de gelouterde songwriter is blijkbaar dus nog niet gestopt met het schrijven van nieuwe nummers. Afgelopen jaar konden we al de terugkeer van Ritchie Blackmore’s Rainbow op het podium verwelkomen en als alles naar wens verloopt, is volgend jaar derhalve ook Jimmy Page eindelijk weer in volle hardrockglorie te bewonderen.
Weet niet… Pinkpop lijkt mij mooi, maar lijkt me een hele goeie optie voor Bospop.